Google Stadia może być bardziej responsywne od PC
Bardzo, ale to bardzo, mocno trzymam kciuki, żeby ten projekt nie wypalił i umarł gdzieś koło innych wynalazków nie służących nikomu. Nie dość, że nie posiadamy już gier na PC tylko je wypożyczamy to jeszcze nie będzie się dało posiadać na stałe platformy do grania. Niech to nie idzie w te stronę.
Co za kłamliwe brednie, google jak widać już teraz każe kłamać każdemu, nawet inżynierom.
Powierzyć zaufanie w algorytm AI....hmmmm....napisany przez niedoskonałych ludzi. Wole zmagac się z swoją niedoskonałym refleksem i komputerem niż dodawać do równania kolejną niewiadomą
Bardzo, ale to bardzo, mocno trzymam kciuki, żeby ten projekt nie wypalił i umarł gdzieś koło innych wynalazków nie służących nikomu. Nie dość, że nie posiadamy już gier na PC tylko je wypożyczamy to jeszcze nie będzie się dało posiadać na stałe platformy do grania. Niech to nie idzie w te stronę.
Nie zapominaj że trzeba opłacać abonament i kupować gry bo gogle ci w ramach taryfy nie da zadnej (znaczy cos słyszałem o jednej grze, wow). Niby tanio ale z czasem wyjdzie to o wiele drozej niże PC/Konsola (bierzemy pod uwage kupno gier przynajmniej jedna miesiecznie)
Co z tego, że sprzęt w chmurze przewidzi coś i obliczy szybciej, skoro to opóźnienie przesyłania jest tutaj problemem? Co z tego, że zamiast 60 fps-ów będzie 80, skoro i tak będzie opóźniona? Jak dla mnie Stadia nie nadaje się do grania w dynamiczne gry, a co dopiero do multiplayer, dopóki nie znajdą sposobu do zmniejszenia albo zniwelowania opóźnienia, co raczej zbyt szybko nie nastąpi (o ile w ogóle nastąpi, bo dane lecą przez sieć w dwie strony).
Ale miałeś styczność z taką platformą czy tylko ci się wydaje? Ja od jakichś 2 miesięcy korzystam z GeForce NOW. I na ten moment wszystkie gry poza typowymi FPS nastawionymi na multi (Battlefront czy inny BF) wyleciały z dysku. Pozostałe gry w jakie ostatnio grałem (Assassin's Creed Odyssey, Division 2, Ghost Recony (w tym ponad 20 godzin w Breakpoint), No Man's Sky i coś tam pewnie jeszcze by się znalazło gram wyłącznie w chmurze. Mogę je odpalić na tablecie który ma ponad 5 lat, laptopie z zintegrowaną grafiką czy innym tosterze i to wszystko na ultra. Opóźnienia? Sorry, ale ja mam mniejsze opóźnienia do GF NOW niż do serwerów BFV na światłowodzie 100 Mbit od pomarańczowych. Sporadycznie zdarzy się jakieś przycięcie czy zmniejszenie jakości streamu ale nie obwiniam o to GF tylko stabilność łącza od Orange. Także idę o zakład, że jak dopalę na tym choćby CSa to 99% populacji graczy nie będzie w stanie zauważyć nawet że gra w chmurze na nie bezpośrednio na PC.
Jeżeli masz łącze powyżej 50 Mbit (bo tyle realnie jest potrzebne do grania w 60FPS FHD) to wejdź na poniższy link i zarejestruj się. Ja czekałem kilka miesięcy, ale może tobie dopisze szczęście i załapiesz się szybciej.
https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/products/geforce-now/waitlist/
Nie grałem przez żadną platformę steamingową. Przy demonstracji Google Stadia pokazywali, że opóźnienia sięgaja 200ms, a obraz rozmywa się, gdy na ekranie dzieje się bardzo dużo. Tak, jak napisałem wyżej do multiplayer się nie bardzo nadaje (co sam potwierdziłeś).
To, co proponuje Google w ogóle mnie do nich nie ciągnie. Nie dość, że trzeba kupić grę za pełne pieniadze, to co miesiąc trzeba opłacać abonament żeby pograć i potrzebny jest ciągły dostęp do internetu (co mnie nie dziwi). Mam dobry komputer, pojemny dysk i nie na tyle dużo czasu, żeby grać całymi dniami na kompie. Do tego nie lubię grać na multi. Gram w gry singleplayer, mam zainstalowane 2-3 gry na dysku i mi to spokojnie wystarczy. Jestem zależny jedynie od tego, czy jest prąd.
Z tym GF NOW mnie zaciekawiłeś, bo w ogóle o tym zapomniałem. Widzę, że jest za darmo, to przetestuję jak mi dopisze szczęście.
@radas_b
masz neta 100mb/s przewodówke i tutaj pies pogrzebany bo duża część graczy nie posiada takiego łącza, poza tym ile osób korzysta z NV Now a ile chce obsłużyć stadia. To są o wiele większe ilości danych. No i opóźnienia, niestety ale co internet, co miejsce to inny masz ping
@lee32147
"Nie dość, że trzeba kupić grę za pełne pieniądze, to co miesiąc trzeba opłacać abonament żeby pograć i potrzebny jest ciągły dostęp do internetu (co mnie nie dziwi)."
Jeżeli cena GS się utrzyma na poziomie 40 zł/miesiąc, to po pięciu latach zapłacilibyśmy ok 2400 zł, co według mnie wygląda naprawdę atrakcyjnie, bo jest to cena porównywalna do konsoli a (w teorii) gramy na najwyższych ustawieniach. Jeżeli nie będzie dużych opóźnień (jak uda im się zjechać do 100 ms to naprawdę dobrze) to faktycznie ma to naprawdę duży potencjał, ja czekam na premierę u nas :).
Jedno chciałem tylko sprostować. Ja nigdzie nie powiedziałem, że to się nie nadaje pod multi tylko napisałem jak jest u mnie. Gry od ĘĄ nie są wspierane przez GF NOW stąd musiały zostać na dysku. W inne gry multiplayer gram za mało, żeby obiektywnie ocenić jakość tej usługi. Ale odpaliłem z ciekawości R6 w GFN, żeby sprawdzić, jak ta sprawa z opóźnieniami wygląda. No i jak widać na załączonym obrazku opóźnienie między serwerami R6 i GFN wynosi 15ms. Do tego doliczając opóźnienie między serwerem GFN a moim komputerem które wynosi 26ms mamy łącznie około 50ms opóźnienia. Jeżeli tak to wygląda to naprawdę nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Z resztą na YT jest dużo materiałów testujących GFN w różnych grach. Co do kosztów to prostą matematykę zrobił już powyżej kajpero. Ja co 3 lata wydaje na komputer do grania/pracy 3-4 tysiące. Do tego konsola dla dzieciaków+gry to kolejne tysiące. Więc korzystając z takiej usługi mogę zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na kolejne gry lub zainwestować w komputer z mocniejszym procesorem a słabszą kartą graficzną, bo na ten moment muszę balansować między pracą a graniem.
@stach122
Ale to już jest problem całkiem innej natury a nie usługi samej w sobie. Żeby pograć w nowe gry (nie mylić z dobrymi) w wysokiej jakości masz dwie drogi. Albo nabyć komputer za kilka tysięcy złotych i stabilny internet 10 Mbit. Albo wykupić w przyszłości taką usługę i dobre łącze internetowe (o ile istnieje taka możliwość). Na co pozwalają warunki każdy musi sobie odpowiedzieć indywidualnie. Ja mam to szczęście że mieszkam w mieście i mogę sobie nawet wybrać dostawcę. Za 3 miesiące kończę "współpracę" z Orange i wracam na miedziany przewód do Multimedia. Wbrew pozorom ich internet sprawdzał się w moim przypadku o niebo lepiej niż od pomarańczowych. Ale mam też świadomość, że jak wyjadę do rodziny na wieś to są tam takie miejsca gdzie nie ma możliwości skorzystania nawet z internetu z komórki.
Tyle razy ile przewróciłem oczami podczas czytania tych wypowiedzi to jezcze mi się na tym portalu nie zdarzyło. XD
Tak! Google Stadia będzie reagowała zanim jeszcze ty pomyślisz aby się ruszyć! Drżyjcie gracze!
Nie wiem czy to kwestia tłumaczenia czy coś, ale pod względem rozumowania za argumentacją to takie głupoty że włos się jeży.
>system będzie dynamicznie zwiększał liczbę fps i przewidywał działania gracza;
Czyli marzenie totalnych casuali i zachodnich dziennikarzy growych. W końcu gry będą przechodzić się same. :D
A tak na poważnie to Stadia wygląda na ostatnią platformę, na której chciałbym grać.
A ja bardzo chętnie wypróbuje żeby wyrobić sobie porównanie do GF NOW. W dodatku jeżeli zgodnie z tym co mówią udostępnią darmową wersję do grania w FHD i będzie to działało porównywalnie do usługi od zielonych to nie będę się długo zastanawiał.
Tak się składa, że przewidywanie działań gracza musi mieć niemal każda dobrze zabezpieczona gra mp, bo kompensacja musi być z uwagi na opóźnienia. To oni po prostu przyznają, że grając u nich nawet w sp konieczne będą systemy z mp.
No, na przykład grasz w Dooma i wycelowujesz w przeciwnika, gra jest w stanie przewidzieć że naciśniesz na spust. Co nie znaczy że gra przechodzi się sama, akcje wykonywane są dopiero po tym jak je zainicjujesz, po prostu opóźnienie jest mniejsze gdyż gra jest na to przygotowana
Ale czego nie rozumiesz? Biegniesz do przodu od kilku sekund, więc gra 'na zapas' wysyła ci już na kompa klatki animacji, gdzie dalej biegniesz do przodu. Jak się zatrzymasz, to ci ich nie wyświetli i przyśle nowe. Przy 5G i tak bedziesz mial wieksze opoznienia na monitorze niz na serwerze.
Jest bardzo prosta metoda, by pozbyć się wszelkich opóźnień w grach single-player, tak do 50-60 ms. Jak?
Bardzo prosto. Odpalamy dwie instancje gry, działanie jednej jest opóźnione o dwie czy trzy klatki. Streamowany jest obraz z tej działającej "w przyszłości", a sygnały wejścia przetwarza ta z przeszłości, czyli innymi słowy logika gry jest przetwarzana w drugiej instancji, która działa równocześnie z tym co widzi gracz.
To już zostało jakiś czas temu zaimplementowane w emulatorach, po to, by uzyskać input lag na poziomie retro sprzętu, który wyświetlał obraz na kineskopach, gdzie nie było żadnych opóźnień.
Implementacja we współczesnych silnikach jest jak najbardziej możliwa, ale podniesie wymagania względem CPU o 50% lub wyżej, bo jednak trzeba przetwarzać dwie instancje świata gry, ale przynajmniej grafikę wystarczy generować tylko raz.
Konsole podzielą los płyt CD, DVD czy BR. Będą wciąż na rynku, ale będą niszą. Nie oznacza to końca marek Xbox czy Playstation, ale będą one funkcjonować głównie w formie usług tj. kupisz abonament, będziesz mógł zagrać na dowolnym ekranie.
Pochodną tego rozwiązania jest to, że teraz to exclusive'y będą głównym motorem napędowym. EA, Epic, Activision, czy Ubisoft nie będą miały za bardzo powodów, by dalej udostępniać swoje gry w ramach PSN czy Xbox Live, skoro będą mogły zaoferować własne platformy streamingowe.
Stąd też tak intensywne skupowanie twórców gier przez Microsoft. Xbox Game Pass będzie musiał dostarczać kilka przyzwoitych gier na wyłączność na kwartał, by utrzymać zainteresowanie.
To co napisałeś kupy sie nie trzymie, co do drugiej częśći to steaming to jeszcze daleka droga dopóki bardzo szybki internet nie bedze doczepny jak powietrze
stach122, mały rozumek, to nie ogarnia:)
Taka technologia została już zaimplementowana w emulatorach jakiś czas temu. W internecie sporo informacji jak to działa.
Nie do końca rozumiem. Jeżeli idę cały czas do przodu to oczywiście nie ma żadnych opóźnień bo mam ten obraz z przyszłości, ale jeżeli postanowię się nagle odwrócić to opóźnienie chyba będzie występować? No bo jak miałoby przesłać mi obraz z wyprzedzeniem, skoro obraz który chcę zobaczyć jest już trochę inny?
Ale jeżeli ktoś zacznie ci strzelać w plecy to AI może "przewidzieć" że jednak się tym zainteresujesz i odwrócisz się, żeby sprawdzić. I może już coś podziałać w celu szybszego wyrenderowania tego co się dzieje za tobą.
Nadal wasz pomysły maja poważną luke, po pierwsze nadal lag wystąpi, po drugie z pierwszego posta 2 ,,instalacje" mogą sie od siebie różnić, NPC inaczej mogą sie zachować.
A przykład z grami retro niestety ale jest chybiony bo to dzieje sie lokalnie a nei przez sieć.
Ja tam bym chciał żeby to wypaliło, szkoda mi ładować kasę w nowy sprzęt bo mam inne wydatki, a to co mam w pełni do Stadii wystarczy, internet do 80 Mbs na kablu więc tragedii też niema. Trzymam kciuki.
Masz konsole. NIkt ci nie karze ładować 3kafli na PC. Po za tym na stadii oprócz abonamentu musisz kupować gry (cyfrowo więc nie odsprzedaż) więc cie wyjdzie z czasem drożej niz PC/konsole
Nie wprowadzaj w błąd. Abonament ma dotyczyć tylko opcji 4K. FullHD ma być całkowicie darmowe.
Jest to nieunikniona przyszłość. Gry są ograniczone zarówno mocą obliczeniową sprzętu jak i rozmiarami po zainstalowaniu. Obydwa problemy odpadają w chmurze.
W sumie trzeba pogratulować redakcji GOLa - już nie robi tytułów w stylu: "Czy google stadia będzie bardziej responsywna od PC".
Teraz daje "może". News o niczym ale jednak news.
A ja może w przyszłym roku zostanę prezydentem Polski.
Dla mnie nie ma znaczenia platforma, jeśliby działało świetnie, to elegancko, bo cholernie atrakcyjny ten abonament, jeśli bierzemy nawet pod uwagę przeciętny sprzęt komputerowy do grania, a co dopiero topowy.
Mnie tam obojętne, na PC i tak grywam rzadko, a jak już coś kupuję, to teoretycznie jest to tylko wypożyczenie ;)
Ja osobiście czekam na Stadie bo ze względu na mój tryb życia posiadanie komputera stacjonarnego nie bardzo wchodzi w grę. Oczywiście to że stadia będzie bardziej responsywna nic PC to totalne brednie, to nie możliwe przez zwykłe prawa wszechświata i logiki.
Wszystkie prawa fizyki w 100% nie są znane, a logika to pojęcie względne, bo większość rzeczy obecnie, nie byłoby logiczna jeszcze 100 lat temu, tak więc nie wplątywałbym w to logiki. Poza tym i tak pewnie nie wiesz, jak działa nawet komputer kwantowy, który nawet nie istnieje, ale to inna historia, dlatego za bardzo polegasz na logice, a nie możliwościach zmian technicznych i odkrywania nowych założeń fizyki. Obecna fizyka, jaką znamy za tysiąc lat może nabrać zupełnie innego kształtu. Obecnie da się przekroczyć prędkość światła pewnymi sztuczkami, a przecież jeszcze niedawno uważano, że to prędkość absolutna. Istnieje też teoria, że wszechświat rozszerza się szybciej niż prędkość światła. Istnieją również założenia, że czarne dziury są portalami do innych wszechświatów, gdzie fizyka zupełnie się różni od naszego. Dlatego takie gadanie, bo znasz obecny stan rzeczy, to jak powiedzenie sobie, po co w ogóle do czegoś dążyć, jak już znamy rzekomo wszystkie możliwości techniczne, a tymczasem nawet nie znamy naszego układu słonecznego, co więcej nawet ziemi, gdyby każdy tak myślał, to zatrzymalibyśmy się w rozwoju dawno temu.