Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: kupno samochodu

22.07.2019 18:48
NewGravedigger
1
NewGravedigger
145
spokooj grabarza

kupno samochodu

Samochodowy laik, który szuka czegoś nowszego niż honda z 2001 r. aczkolwiek też nie za miliony złotych monet/

Uznałem, że najlepiej wrzucić to w leasing i przynajmniej część kosztów sobie zwracać.

Wpadłem na stronę https://toyotaplus.pl/

Czy potrafi mi ktoś powiedzieć, czy w ogóle warto się tym interesować, czy lepiej już oglądać nowe pojazdy.

22.07.2019 18:57
rpn
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
rpn
117
prison break
Image

sprzedam

23.07.2019 10:28
Drackula
2.1
Drackula
199
Bloody Rider

ta "pokrake" to juz chyba 2 lata sprzedajesz ;)

23.07.2019 12:24
2.2
Fett
194
Avatar

To Ty żyjesz? :D

Pamietam jak to kupowałeś, pół Polski przeszukałeś za tym samochodem a teraz taki problem, żeby go sprzedać?

22.07.2019 19:10
JohnDoe666
3
odpowiedz
10 odpowiedzi
JohnDoe666
17
Senator

@Newgravediger
Nikt Ci nie powie poza Twoją księgową ewentualnie :).
Leasing pozwala zaoszczędzić ale jest też sporym ryzykiem.
Tym samym raczej nie opierał bym decyzji na podstawie porad z forum o tematyce gamingowej :).

22.07.2019 19:14
NewGravedigger
3.1
NewGravedigger
145
spokooj grabarza

NIe chodzi mi oczywiście o moje możliwości finansowe.

MOŻE ktoś po prostu przeglądał dostępne tam opcje i stwierdził, że ceny są podwyższane o jakieś marże.

22.07.2019 19:24
JohnDoe666
3.2
JohnDoe666
17
Senator

I tak i nie. Mają swoje marże ale też samochody są skupowane taniej niż na rynku wtórnym, dodatkowo dają gwarancję więc na pewno to bezpieczniejsze niż kupno używki na własną rękę.

NIe chodzi mi oczywiście o moje możliwości finansowe.
Mnie również, zakładam że je znasz i potrafisz ocenić samodzielnie. Chodziło mi o formę twojej działalności, sposób rozliczania kosztów itd.
Czasami po prostu ryzyko związane z leasingiem się nie przekłada na realne oszczędności, lepiej wtedy zastosować bezpieczniejszy kredyt samochodowy.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2019-07-22 19:25:12
22.07.2019 19:37
NewGravedigger
3.3
NewGravedigger
145
spokooj grabarza

Ryzyko leasingu jednym zdaniem? Bo aż mnie zaciekawiłeś a ja w podatkach jestem nogą.

22.07.2019 20:34
JohnDoe666
3.4
JohnDoe666
17
Senator

Leasing działa w ten sposób że auto nie jest Twoją własnością tylko własnością instytucji która dała Ci ten leasing. I jest tak praktycznie do ostatniej raty kiedy dostajesz prawo do wykupu samochodu za przysłowiową złotówkę. Ma to swoje plusy i minusy. Całą ratę leasingu wlicza Ci się w koszta (w przypadku kredytu tylko odsetki od raty) przez co znacząco obniżasz podatek dochodowy (przy pewnych typach działalności).
Minus jest taki że jeśli firma będzie miała powiedzmy przejściowe problemy i spóźnisz się z wpłatą bank ma prawo samochód Ci zabrać i nie ma znaczenia że np. 3 lata płaciłeś regularnie. Możesz stracić i auto i wszystkie wpłacone pieniądze, dlatego musisz mieć żelazną pewność że na te powiedzmy 5 lat leasingu masz pokrycie finansowe w każdym miesiącu.

22.07.2019 20:45
NoBraiN
3.5
NoBraiN
154
Konsul

Leasing działa w ten sposób że auto nie jest Twoją własnością tylko własnością instytucji która dała Ci ten leasing. I jest tak praktycznie do ostatniej raty kiedy dostajesz prawo do wykupu samochodu za przysłowiową złotówkę

Nie do końca tak jest, w zależności od rodzaju umowy możesz np: wykupić auto po 2 latach albo "odsprzedać" leasing. Można również ustawić wykup na wyższą kwotę niż przysłowiowa złotówka. Dochodzi tutaj również konkurent dla leasingu czyli wynajem długoterminowy pojazdu.

Minus jest taki że jeśli firma będzie miała powiedzmy przejściowe problemy i spóźnisz się z wpłatą bank ma prawo samochód Ci zabrać i nie ma znaczenia że np. 3 lata płaciłeś regularnie. Możesz stracić i auto i wszystkie wpłacone pieniądze

Nie do końca tak jest. Leasingodawca - w zależności od umowy - może naliczać odsetki od nieterminowej spłaty danej raty. Odebranie pojazdu może nastąpić np wtedy gdy zadłużenie jest już na tyle duże, że leasingobiorca staje się niewiarygodnym partnerem i aby odzyskać pieniądze przedmiot leasingu jest odbierany a leasingobiorca musisz również spłacić naliczone odsetki.
___________________________________________________________________________________________________

Co do zakupu nowego auta, z punktu finansowego, jest to raczej nieopłacalne. Składa się na to kilka czynników: utrata wartości samochodu, narzucanie ubezpieczyciela (leasing), wizyty w serwisie na przegląd auta - u Toyoty to chyba około 1000zl. Warto również dodać, że różne serwisy = różne ceny.

Kupując w miarę świeże auto używane możesz mieć już największą utratę wartości za sobą + cały czas sprawne auto technicznie.

Toyoty pomimo trochę topornego charakteru (mówię o poprzednich generacjach) są idealnym wyborem dla osób, które chcą mieć auto i zapomnieć, że je mają.

post wyedytowany przez NoBraiN 2019-07-22 20:58:00
22.07.2019 21:23
JohnDoe666
3.6
JohnDoe666
17
Senator

Oczywiście że masz rację. Starałem się w miarę krótko i zwięźle wytłumaczyć ryzyko wynikające z leasingu i tego gdzie znajduje się prawo własności samochodu. Same umowy różnią się na tyle że nie da się wszystkiego szczegółowo wytłumaczyć w jednym poście na forum.

22.07.2019 22:09
NewGravedigger
3.7
NewGravedigger
145
spokooj grabarza

Dzięki.

Oczywiście o takim ryzyku to wiem ale ten opis pod długą kreską dał mi do myślenia.

Zastanawiam się też nad najmem pojazdu tyle, że ze świecą szukać jasnych informacji, czy dany dealer to oferuje, a jeśli tak to na jakich warunkach.

22.07.2019 22:37
NoBraiN
3.8
NoBraiN
154
Konsul

Odnośnie najmu.

Oferuje to każdy sprzedawca poprzez bank marki (np VW, Toyota,) albo przez inne banki / firmy leasingowe (np Honda, Suzuki, Fiat).

Zasada na papierze jest prosta. Najem jest jak abonament w ramach którego oprócz auta dostajesz inne usługi np: rata za ubezpieczenie, rata serwisowa, rata za przechowywanie / wymianę opon. Innymi słowy w jednej racie masz te wszystkie produkty.

Kwestia wysokości raty podyktowana jest wysokością wpłaty własnej, ilością pokonywanych kilometrów, ceny auta, długości umowy, jakie zniżki ubezpieczeniowe posiada potencjalny klient.

Auto w ten sposób finansowana można oddać po zakończeniu umowy - zasady przyjęcia oraz ewentualnego rozliczenia zawarte są w umowie. Można również wykupić samochód.

Czy to się opłaca? Mam mieszane uczucia. Wygoda tych wszystkich produktów w jednej racie jest ewidentna ale z drugiej strony koszta są duże. Najłatwiej pójść do sprzedawcy, poprosić o ofertę. Policzyć wszystko. Porównać cenę z autem 2-3 letnim i będzie wszystko jasne.

post wyedytowany przez NoBraiN 2019-07-22 22:40:08
23.07.2019 06:23
JohnDoe666
3.9
JohnDoe666
17
Senator

Najłatwiej pójść do sprzedawcy, poprosić o ofertę. Policzyć wszystko. Porównać cenę z autem 2-3 letnim i będzie wszystko jasne.
W przypadku takiego porównania (pod względem finansowym) zawsze nabycie nowego auta wyjdzie drożej i to znacznie. Nawet jeśli masz działalność i wliczysz leasing/wynajem w koszta to i tak wyjdzie drożej niż kupno 3 letniego samochodu.
Nie oszukujmy się, w zależności od marki i modelu samochód traci od 30 do 50% wartości w tym okresie.
Pytanie brzmi tylko czy jest to różnica w cenie którą dany człowiek jest w stanie zaakceptować żeby w zamian jeździć nowym samochodem.

23.07.2019 07:09
NoBraiN
3.10
NoBraiN
154
Konsul

Pytanie brzmi tylko czy jest to różnica w cenie którą dany człowiek jest w stanie zaakceptować żeby w zamian jeździć nowym samochodem.

Dokładnie. Po swoich doświadczeniach moim zdaniem nie warto kupować nowego.

23.07.2019 08:07
mirko81
4
odpowiedz
mirko81
28
Dywizjon 1150
23.07.2019 08:16
moir
5
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Kupno nowego samochodu wiąże się z gwarancją, często opcjami bezpłatnego serwisowania / przeglądów i innymi dodatkami pozwalającymi zaoszczędzić czas, pieniądze i stres.

Samochód od zawsze (poza 1.9 TDI) będzie tracił na wartości, trzeba to zaakceptować albo zostać przy innych środkach transportu.

A cofanie liczników jest od niedawna karalne, więc populacja passatow 90` z <200k przebiegu zmniejsza się.

23.07.2019 09:19
JohnDoe666
5.1
JohnDoe666
17
Senator

Kupno nowego samochodu wiąże się z gwarancją, często opcjami bezpłatnego serwisowania / przeglądów i innymi dodatkami pozwalającymi zaoszczędzić czas, pieniądze i stres.
Z tymi pieniędzmi to tak średnio bo rekompensuje je utrata wartości samochodu, ale jeśli chodzi o resztę to jak najbardziej. Dlatego pisałem że każdy musi sobie to indywidualnie przekalkulować, komfort kosztuje i przy zakupie nowego samochodu widać to idealnie.

Samochód od zawsze (poza 1.9 TDI) będzie tracił na wartości, trzeba to zaakceptować albo zostać przy innych środkach transportu.
Pewnie tylko że kiedy jest to auto nowe i jednoroczne to strata wynosi kilkadziesiąt procent, w przypadku samochodów 4-5 letnich to już tylko kilka procent a powyżej 10 lat ten wpływ rocznika jest praktycznie zerowy, patrzy się tylko na ogólny stan pojazdu. Więc nie chodzi o to że się traci bo to oczywiste tylko o to ile się traci.
Oczywiście poza 1.9 TDI, Passerati rulez i wogóle, B5 to wręcz jest jak wino, drożeje z czasem ;).

A cofanie liczników jest od niedawna karalne, więc populacja passatow 90` z <200k przebiegu zmniejsza się.
No tutaj to raczej czas pokaże. Pamiętaj że cofanie licznika nie było legalne nigdy, po prostu wcześniej było ścigane z art.286 jako oszóstwo, a w zasadzie nie było ścigane bo praktycznie nikt tego nie zgłaszał, a większość spraw zgłoszonych umarzano z braku dowodów.
Teraz cofanie licznika ma swój artykuł w kk i podlega karze od 3 miesięcy do 5 lat, samo to jednak nie ułatwia postępowania dowodowego. Nadal nie będzie łatwo udowodnić kto cofnięcie zlecił a kto je wykonał, jedynie to spisywanie liczników przez policję przy kontrolach ułatwi stwierdzenie że cofnięcia dokonano.
No zobaczymy jak to będzie ale ja z wyciąganiem wniosków poczekałbym z rok.

23.07.2019 09:35
NoBraiN
5.2
NoBraiN
154
Konsul

Kupno nowego samochodu wiąże się z gwarancją, *często opcjami bezpłatnego serwisowania / przeglądów i innymi dodatkami pozwalającymi zaoszczędzić czas, pieniądze i stres.

*Nie istnieje coś takiego, koszt serwisowania / przeglądów w jakieś formie zawsze musi być opłacony z portfela kupującego. Dana firma ma wiele mechanizmów aby uzyskać taką opłatę. Proszę pamiętać, że pieniądze z serwisowania / przeglądów są sporą częścią przychodu dla autoryzowanego salonu.

Odnośnie gwarancji - np w Hondzie - może być przedłużona do 5 lat / 300tys

https://www.honda.pl/cars/owners/gwarancja-honda-plus-.html

Innymi słowy używane auto też może być na gwarancji.

Co do oszczędności czasu tu również nie do końca prawda. Dużo zależy gdzie mieszkasz i jakie obłożenie ma serwis. Ceny oraz wykwalifikowanie kadry też się różnią w zależności od serwisu.

post wyedytowany przez NoBraiN 2019-07-23 09:52:41
23.07.2019 10:09
moir
5.3
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

No to może doprecyzujmy - auto z fabryczna gwarancja (czy to standardowa, czy przedłużona) możemy podczepic pod "nowe", szczerze mówiąc kupno 1-2 letniego premium z przebiegiem ~20k (po najmie) za 70% ceny to jedna z najlepszych opcji imho.

Generalnie nie ma co porównywać kupna auta w powyższej opcji vs. zakup 20 letniego e39 w 3 litrach z telefonem - to przeciwlegle bieguny.

Serwisowanie i jakość ASO pomijam, często loteria, ale teoretycznie raz na rok można pojechać dalej do bardziej renomowanego serwisu, dla świętego spokoju.

23.07.2019 10:16
Drackula
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
199
Bloody Rider

Nawet jeśli masz działalność i wliczysz leasing/wynajem w koszta to i tak wyjdzie drożej niż kupno 3 letniego samochodu.

niby tak, ale warto wziasc pod uwage koncowa roznice.

Generalnie za gotownke uwazam ze nowego brac nie warto. Biorac to samo auto w kredycie a gotowke obracajac jestem w stanie na ten kredyt zarobic ta gotowka.

Jesli ktos chce brac auto w kredycie/leasingu to warto wziasc pod uwage nowe.
Wybaczcie ze bede uzywal kwot z moich okolic bo latwiej mi zobrazowac sytuacje. Jesli nowe auto MErc/BMW/Audi (cockolwiek zreszta), kosztuje 40k to na dobrych warunkach mozna go wyrwac juz za 31k (szczegolnie w leasingu bo dealer daje doplate). Czesto leasing jest na 0% wiec tak naprawde za auto wychodzi nam 31-32k.
Taki sam dwulatek to koszt 25-28k za gotowke. Typowe oprocentowanie to 12-13% w skali roku. Po 3 latach i wykupie auta calkowity koszt to jakies 32-33k.

Takze w pewnych sytuacjach mozna wydac mniej na auto nowe. Oczywiscie w Polsce nie musi to koniecznie tak dzialac ale jednak warto wziasc pod uwage wszystkie opcje.

Przykladowo u mnie dealer Toyoty, co 2-3 miesiace ma eventy, gdzie wiekszosc modeli jest na 0%.

Rok temu myslalem na RAV4 dla zony i nowe auto w dobrym wyposarzeniu wychodzilo nas ponad 2k taniej niz roczna uzywka z tego samego salonu.

23.07.2019 10:31
moir
6.1
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Kupiłeś kiedyś auto w salonie z finansowaniem? Bo mam wyrażenie, ze nie - poruszasz się w strefie domysłów i uogolnien na zasadzie "leasing to za darmo, bo się wrzuci w koszty".

post wyedytowany przez moir 2019-07-23 10:34:11
23.07.2019 10:33
Drackula
6.2
Drackula
199
Bloody Rider

nawet nie chce mi sie tu odpisywac, niech pozostanie na twoim i bedzie ze nigdy nie kupilem auta.

23.07.2019 10:19
Drackula
7
odpowiedz
12 odpowiedzi
Drackula
199
Bloody Rider

Serwisowanie i jakość ASO pomijam, często loteria, ale teoretycznie raz na rok można pojechać dalej do bardziej renomowanego serwisu, dla świętego spokoju.

W zyciu nie kupilbym 2-3 letniego auta, ktore bylo "serwisowane" u Janusza a nie w ASO. Juz pomijam problemy z gwarancja jesli auto bylo serwisowane u Janusza.

23.07.2019 10:28
moir
7.1
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Nie ma takich aut. 99% nowych aut to najmy / leasingi - musisz je serwisowac w ASO

23.07.2019 10:31
Drackula
7.2
Drackula
199
Bloody Rider

nie musisz, inna sprawa, ze w przypadku kiedy naprawa gwarancyjna bedzie potrzebna to bedzie droga przez meke, czesto sadowa.

23.07.2019 10:35
moir
7.3
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Ponawiam w takim razie pytanie z postu wyżej. Ubezpieczyć też nie musisz?

23.07.2019 10:35
Drackula
7.4
Drackula
199
Bloody Rider

co ma piernik do wiatraka?

23.07.2019 10:35
JohnDoe666
7.5
JohnDoe666
17
Senator

@Drackula
Moir ma rację. W przypadku leasingu samochód nie jest Twój i nie Ty decydujesz gdzie go serwisujesz, podobnie w przypadku najmu długoterminowego.
Umowy obligują Cię do tego gdzie serwisować samochód.

23.07.2019 10:38
Drackula
7.6
Drackula
199
Bloody Rider

sa rozne typy leasingu, lub jak kto woli finansowania zakupu auta. Przykladowo w PCP (Personal Contract Purchase) nabywca jest wlascicielem, pomimo tego ze mechanizm finansowy jest ten sam co w typowym leasingu.

23.07.2019 10:42
moir
7.7
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Leasing / najem = obowiązkowe AC + serwis w ASO zgodnie z polityką marki. Kropka.

Tak to działa w PL. Może w UK jest liberalnej.

Żadnych dopłat (że co?) leasingodawca nie robi, można utargowac rabat w przypadku leasingu z dealerem, w najmie obowiązują ceny katalogowe. Leasing 100% na nowe auto to wciąż gratka, na używke (<5 lat) to niemal niespotykana opcja.

Kredyt dla osoby fizycznej może występować na przykład w odmianie 4x25%.

23.07.2019 10:54
JohnDoe666
7.8
JohnDoe666
17
Senator

sa rozne typy leasingu, lub jak kto woli finansowania zakupu auta.
Leasing i finansowanie zakupu auta to nie są synonimy. Auto możesz kupić na wiele sposobów nie będących leasingiem a leasingować możesz mnóstwo rzeczy nie będących samochodami.

Przykladowo w PCP (Personal Contract Purchase) nabywca jest wlascicielem, pomimo tego ze mechanizm finansowy jest ten sam co w typowym leasingu.
Przyznam że nie znałem wcześniej tego rozwiązania więc doczytałem na szybko i z tego co zrozumiałem to po pierwsze nie jest ono leasingiem, po drugie użytkownik dostaje prawo pierwokupu i staje się właścicielem dopiero po wpłacie najwyższej ostatniej raty, po trzecie nie znalazłem oferty tego rozwiązania w Polsce.
Ale nie chcę się tutaj mądrzyć bo tak jak mówię nie znam tego rozwiązania, taki szybki reaserch w necie.

23.07.2019 11:01
Drackula
7.9
Drackula
199
Bloody Rider

PRzeciez napisalem juz wczesniej, ze nie upieram sie jak jest w Polsce.

Co do gwarancji, w Przypadku wspomnianego PCP nie musisz serwisowac w ASO. Przepisy EU jasno to swierdzaja, ze serwisowanie poza ASO jest wazne dla ciaglosaci gwarancji.
Waznym elementem w PCP jest gwarancja koncowej wartosci auta. jest to wazne w przypadku,k iedy pod koniec umowy finsnowej nie wykupujesz auta, tylko odajesz do dealera, wtedy w mysli podpisanej umowy, mozesz (aczkolwiek nie musisz) miec doliczone dodatkowe koszty.
PCP dziala na tej samej zasadzie dla aut uzywanych sprzedawanych przez deleara.

23.07.2019 11:07
moir
7.10
1
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Autor wątku kupuje auto w Polsce, prowadzi działalność i interesuje go finansowanie dla firm.
Ty piszesz o opcji dla osób prywatnych w UK - szanujmy siebie i swój czas.

Chyba, że chcesz się pochwalić autem, w takim razie be my guest, możemy sobie powrzucac fotki fur, ale to chyba zły wątek.

23.07.2019 11:12
Drackula
7.11
Drackula
199
Bloody Rider

nic takiego z posta no.1 nie wynika. Poza tym nawet w przypadku PCP , mozna czesc kosztow wrzucic na firme.

23.07.2019 11:15
moir
7.12
1
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

No tak, bo domyślny kraj dla tego forum to UK.

23.07.2019 10:58
NoBraiN
👍
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
NoBraiN
154
Konsul

NewGravedigger -> Mam nadzieję, że doradziliśmy dobrze :D

23.07.2019 12:07
NewGravedigger
8.1
NewGravedigger
145
spokooj grabarza

na razie czytam z kubełkiem popcornu ;)

Ogólnie moje wątpliwości dotyczą ukrytych kosztów i co za tym idzie kosztu całkowitego poszczególnego rozwiązania.

Oczywiście najprościej jest wybrać używkę na rynku, sprawdzić u mechanika, kupić. Z tego co widzę to większość aut jest właśnie poleasignowych, a 80% to auta białe. Przy takim rozwiązaniu trochę szkoda mi jednak wywalić jednorazowo kilkadziesiąt tysięcy zł.

Kredyt jak to kredyt, boli RRSO.

Leasing/najem - tak jak napisałem, praktycznie nie znalazłem otwartej i jasnej informacji jaki samochód jest za jaką miesięczną kwotę i co w niej jest. Najbardziej przejrzysta jest ta strona z pierwszego postu, stąd moje pytanie o doświadczenie.

Tak jak pisałem wcześniej, w leasingu trochę mnie zastanowiła konieczność ubezpieczenia i serwisowania we wskazanych miejscach. W najmie też tak jest ale tutaj zakładam, że sama rata wskazuje już czego się spodziewać i nie ma żadnych ukrytych kosztów.

23.07.2019 12:33
moir
8.2
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Serwisujesz w ASO, które sam wybierasz, ważny jest status Autoryzowanego Serwisu.

Ubezpieczasz też gdzie chcesz, masz jedynie wytyczne co musi obejmować polisa.

Dokupujesz GAP fakturowy, pakiet serwisów i masz w miarę przewidywalny koszt roczny - możesz dla wygody wszystko zawrzeć w jednej racie, lub szukać na własną rękę dla kilku % oszczędności, choć tu często są opłaty manipulacyjne za wybór wlasnego ubezpieczenia itp.

Wszystko dostaniesz na tacy przy pierwszym kontakcie z doradcą, produkt leasingowy jest obecnie tak dobrze opisany i omówiony, że wszyscy grają w otwarte karty.

Analogicznie najem, można się spierać co lepsze. Puenta jest taka, że za podobną stawke miesięczna leasingujesz Skodę, a najmujesz Audi. Oczywiście Skoda Ci potem zostaje za niski wykup, a Audi oddajesz i zostają tylko wspomnienia.

23.07.2019 12:57
NoBraiN
8.3
NoBraiN
154
Konsul

NewGravedigger -> Nie odkryję ameryki mówiąc , że najlepiej rozmawia się ze sprzedawcą twarzą w twarz. Tylko wtedy możesz liczyć na pewne upusty / bonusy i tak jak napisał Moir wszystko będzie jasno przedstawione. Co do obaw o leasing / najem, jeżeli płacisz na czas to nic złego się nie stanie.

Warto też odwiedzić kilku sprzedawców danej marki, różnice / oferty często mogą być zaskakujące.

I najważniejsze, nie bać się targować, pytać, kwestionować. Tylko konkretny klient może liczyć na rozsądną ofertę.

Pozostaje kwestia wyboru auta i określenia ile jesteś w stanie wyłożyć środków.

23.07.2019 13:14
JohnDoe666
8.4
JohnDoe666
17
Senator

Warto też odwiedzić kilku sprzedawców danej marki, różnice / oferty często mogą być zaskakujące.
Tak, to bardzo istotne żeby nie brać pierwszej lepszej oferty, zwłaszcza że u każdego kolejnego sprzedawcy możesz powiedzieć jakie warunki wynegocjowałeś wcześniej co często skłania ich do większej elastyczności.
Ja osobiście jednak pierwsze kroki skierowałbym nie do konkretnych sprzedawców a do banku w którym masz firmowe konto. Bank który od podszewki zna obroty firmy uszyje ofertę idealnie na Twoje potrzeby i możliwości.

23.07.2019 11:10
Drackula
9
odpowiedz
10 odpowiedzi
Drackula
199
Bloody Rider
Image

w PCP nie ma czegos takiego jak prawo piewrowkupu. o nabywca decyduje czy chce auto "wykupic" czy oddac dealerowi pod koniec umowy. Dealer nie ma tu nic do gadania. Tak samo nabywca moze z utem zrobic co chce ale obowiazkiem jest uiszczenie zobowiazan finansowych.

Kilka aut jakie mialem w PCP sprzedalem na wlasna reke, ostanie po roku od rozpoczecia kontraktu i nikt mi nie robil zadnych problemow.

Generalnie leasing jako forma finansowanie byl przeznaczony tylko dla bisnesu, ale obecnie znaczenie tej formy fiannsowania sie rozmydlilo i ludzie uzywaja go naprzemiennie z innymi nazwami, pomimo tego ze roznia sie znaczaca szczegolami.

Przykladowe PCP na Audi A6, ta aferta ma 5 %, ale mozna czasem wyrwac na 0%. --->

23.07.2019 11:13
moir
9.1
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

A6 za ~180k brutto? To 5 latek / golasa czy po dzwonie?

23.07.2019 11:16
Drackula
9.2
Drackula
199
Bloody Rider

widze, ze argumentacje masz na poziomie, szkoda palcow strzepic :/

23.07.2019 11:20
moir
9.3
1
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Normalne pytanie świadomego konsumenta, który zna ceny premium. Wybacz, że po jednym screenie nie kupuję bilety do UK, gdzie doplacaja do aut premium i nie każą ich serwisowac.

23.07.2019 11:27
Drackula
9.4
Drackula
199
Bloody Rider

masz nazwe deleara na screenie, dzwon i utwierdzaj sie co do ceny. Naprawde nie widze sensu w podawaniu falszywych informacji.

Edit: W przypadku jakbys chcial dzwonic to masz dane modelu dla ktorego cana jest podana:

Audi A6 40 TDI S Tronic S Line, Automatic

post wyedytowany przez Drackula 2019-07-23 11:29:05
23.07.2019 11:34
moir
9.5
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Nigdzie Ci nie zarzucam kłamstwa, jedynie szukam przyczyny niskiej ceny.

Oferta pokrywa się z tą: https://www.audi.pl/pl/web/pl/wyszukiwarka-samochodow-nowych/details.sc_detail.UE9MMDA2NTAyMDE4MTk3MjM5=.html

Czyli patrzymy na klasycznego golasa - warto to zaznaczyć, bo potem ludzie będą żyć w przekonaniu, że Cupra Ateca jest premium, bo jest droższa niż A6. To jest właśnie poruszanie się po ogolnikach, które Ci zarzucilem wcześniej.

post wyedytowany przez moir 2019-07-23 11:36:28
23.07.2019 11:39
Drackula
9.6
Drackula
199
Bloody Rider

Ale ja nie podalem ceny dla Golasa. Cena Golasa to 29900, czyli 4k mniej.

Podalem tylko przyklad tego za ile mniej mozna wyrwac auto od ceny katalogowej. Za 34k dostajesz najlepiej wyposarzona opcje z 2L silnikiem.

W UK, wiekszosc aut premium jest tansza niz na kontynencie.

post wyedytowany przez Drackula 2019-07-23 11:42:08
23.07.2019 11:43
moir
9.7
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Golas z s line to wciąż golas :P

nie ma co offtopowac. Dziękuję za informację o tym sposobie zakupu auta, jeśli kiedyś los mnie pchnie na wyspy, to być może skorzystam.

post wyedytowany przez moir 2019-07-23 11:44:29
23.07.2019 15:28
Drackula
9.8
Drackula
199
Bloody Rider

moir, alez to wcale nie jest offtopicowo. Ja tylko pisze z mojego punktu widzenia i doswiadczenia. Wiadomo, ze mechcanizmy w innych krajach rozne, roznie tez sie z fiskusem rozliczasz. Ale czasem warto wspomniec o innych rozwizaniach bo moze sie okazac ze moja one zastosowanie tez gdzies indziej.

Przykladowo, moja zona ma firme i tez chciala sobie rozliczas koszty auta na firme. Usiadlem z ksiegowym w firmie gdzie pracuje, porownalismy liczby i wyszlo nam, ze w jej przypadku najlepsza opcja bedzie zakup prywatnego auta uzywanego, ktore bedzie takze uzywane w celach biznesowych. Za kilometrowki dostaje zwrotu wiecej niz kwoty wydane na paliwo a do tego czesc kosztow eksploatacyjnych i amortyzacyjnecyh mozna wciagnac w koszty prowadzenie biznesu.
Jesli w Polsce mozna tak samo, to moze to byc ciekawa alternatywa dla typowego leasingu biznesowego.

23.07.2019 15:56
moir
9.9
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Kilometrówka od tego roku ma mnoznik 0,2 - dobra zmiana. Zostaje 50 lub 100% VAT z mnoznikiem 0,75.

post wyedytowany przez moir 2019-07-23 15:59:05
23.07.2019 16:07
Drackula
9.10
Drackula
199
Bloody Rider

Widzisz, w UK dla prywatnego auta uzywanego w celach biznesowych kilometrowka to 45p/mile za pierwsze 10000 a potem 25p.

23.07.2019 12:22
10
odpowiedz
licbark
1
Junior

opel Meriva

23.07.2019 13:43
tmk13
👍
11
odpowiedz
tmk13
219
Generał

DOBRA TAM LEASING-SREASING
Jakie auto masz na oku?
Sam szukam czegoś w przedziale 100-120k, raczej tylko leasing, bo działalność usługowa, więc potrzeba kosztów. Ponadto, chcę autem tylko jeździć (ok 50 km dziennie, rzadko dłuższe trasy) i tankować, więc nowe auto i to, że nie muszę sam szukać serwisu, mechanika czy ubezpieczenia jest jednak jakimś udogodnieniem. Co do wymagań, samochód "taki średni" z automatyczną skrzynią biegów. Na razie, na obrazkach w necie i przejrzeniu kilku stron dealerów, najciekawiej wygląda nowa Corolla kombi z silnikiem hybrydowym.

post wyedytowany przez tmk13 2019-07-23 13:44:28
23.07.2019 16:14
SizzzU
😂
12
odpowiedz
SizzzU
10
Chorąży

Kup seja.

16.01.2020 20:47
13
odpowiedz
solekk
6
Legionista

Moim zdaniem, kupując nowe auto i poza formalnością rejestrowania http://asmoto.pl/kupno-nowego-auta-rejestracja-formalnosci-dokumenty/ masz spokój i radość z nowego samochodu. Przy dobrych układach jeździsz nawet 15 lat jednym samochodem.

post wyedytowany przez solekk 2020-01-16 20:51:02
10.02.2020 14:27
14
odpowiedz
jakuboks
1
Junior
Image

pamiętaj, że warto ze sobą zabrać miernik !
I sprawdzać, czy sprzedający mówi nam prawdę :)
taka mała zabaweczka.. a działa cuda :)

post wyedytowany przez jakuboks 2020-02-10 14:28:50
Forum: kupno samochodu