Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Komiks oGRYzki - odc. 79 - Klimatyczna gra

24.06.2019 08:55
2
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Michael_5066_PL
2
Junior

Dzaq o to że niektóre gry są epickie na prezentacjach e3 czy inne a na premierę niektórym deweloperom odjaniepawla i myślą że im więcej Dupereli na ekranie w postaci hud, mini mapki, czy tych syfów co widać na 4 obrazku komiksu tym lepiej

24.06.2019 10:37
5
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Image

4chan przewidział to
nie ma nic gorszego niż parodia stająca się rzeczywistością
i standardem

To jeden z przykładów na to, że współczesne gry nie muszą być lepsze od starych
często utrwalane standardy są do kitu

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-06-24 10:38:12
24.06.2019 08:50
1
zanonimizowany449082
103
Generał

Zawsze komentarze typu "ale osochozi" wywołują u mnie wymuszony uśmiech politowania.
Dziś jednak to ja musze zapytać - o co chodzi?

24.06.2019 08:55
2
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Michael_5066_PL
2
Junior

Dzaq o to że niektóre gry są epickie na prezentacjach e3 czy inne a na premierę niektórym deweloperom odjaniepawla i myślą że im więcej Dupereli na ekranie w postaci hud, mini mapki, czy tych syfów co widać na 4 obrazku komiksu tym lepiej

24.06.2019 09:04
2.1
1
zanonimizowany307509
99
Legend

Dokładnie. Nadmiaru informacji HUD w grze nie jest dobrze i potrafi psuć "wczucie w klimatu gry".

Mini-mapka to przykładowy zbędny element HUD i wolę klasyczna mapa za pomocą skrótu "M".

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-06-24 09:15:50
24.06.2019 09:26
2.2
1
zanonimizowany449082
103
Generał

O HUD chodzi... Bez podpowiedzi w życiu bym na to nie wpadł.
Dzięki.

24.06.2019 09:02
😜
1
1
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Bardzo trafny komiks.

Dobry przykład, dlaczego wolę wyłączyć mini-mapka w grze Wiedźmin 3.

Włączenie i wyłączenie HUD w określony stopniu powinno być obowiązkowy standard dla opcji gry.

24.06.2019 09:25
Darkowski93m
2
odpowiedz
Darkowski93m
174
Generał

The Division, zwłaszcza druga odsłona. Ilość cyferek, znaczków, pasków, symboli, światełek i podświetleń jest tak absurdalna, że przypomina bardziej wizualizację funkcjonowania w cyberprzestrzeni, aniżeli "spacer" po zrujnowanym mieście...

24.06.2019 09:47
👍
3
odpowiedz
final_bot
58
Pretorianin

przychodzi mi do głowy Borderlands, ale tam to nawet pasowało

24.06.2019 10:31
Shadoukira
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Shadoukira
94
Chill Slayer

Zwykle HUD da się dostosować do swoich wymagań lub nawet go schować więc aż takiej tragedii nie ma :)

24.06.2019 11:26
4.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Ale niestety nie wszystkie gry mają takiej możliwość.

24.06.2019 10:37
5
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Image

4chan przewidział to
nie ma nic gorszego niż parodia stająca się rzeczywistością
i standardem

To jeden z przykładów na to, że współczesne gry nie muszą być lepsze od starych
często utrwalane standardy są do kitu

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-06-24 10:38:12
24.06.2019 11:27
5.1
2
zanonimizowany307509
99
Legend
Image

Na widok HUD z screena...

--->

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-06-24 11:34:45
24.06.2019 11:01
lis2518
6
2
odpowiedz
lis2518
84
Konsul

Dlatego lubię jak można w każdym momencie wyłączyć interfejs jak na przykład w wowie gdzie to robisz za pomocą alt+z . Od razu +50 do grafiki i imersji.

24.06.2019 11:09
😒
7
3
odpowiedz
wiko123
87
Pretorianin

W strategiach to mus, wiadomo (chociaż twórców też niekiedy ponosi), ale współczesne gry TPP i FPP mają tendencję do przesady, zwłaszcza looter shootery.

post wyedytowany przez wiko123 2019-06-24 11:10:18
24.06.2019 11:35
Bezi2598
8
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

To jest przede wszystkim gra, mechanika wielu gier byłaby uciążliwa bez jakichkolwiek informacji na ekranie. Polecam gry Ubisoftu, większość ich gier ma bardzo szerokie możliwości konfigurowania interfejsu i ukrywania tego co niepotrzebne jak się wyuczymy gry.

W ostatnim asasynie jest ze 20 opcji do konfiguracji i różne presety, w ich pozostałych markach też zazwyczaj jest dużo takich opcji.

post wyedytowany przez Bezi2598 2019-06-24 11:37:31
24.06.2019 13:44
Jaarvs
9
odpowiedz
Jaarvs
51
Nyoho
Image

Nowy Doom?
Niby za wiele nie dodali elementów do interfejsu, ale ten nowy HUD jednak zbyt mocno rzuca się w oczy.
I ten niepotrzebny kompas na górze. Kompas w Doomie...

post wyedytowany przez Jaarvs 2019-06-24 13:45:07
24.06.2019 14:16
Dzwiedziiu
😱
10
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Dzwiedziiu
49
pracownik GOL

GRYOnline.pl

Image

Niektórzy sami sobie to robią :D

24.06.2019 15:16
kajpero
10.1
1
kajpero
42
Pretorianin

Czasami bez takiego HUDa nie da się grać :P

24.06.2019 15:25
10.2
zanonimizowany768165
119
Legend

Widziałem podobny tylko w chacie było info, by robić unik gdy boss podnosi łapę :]

24.06.2019 18:39
10.3
Gonzo100
44
Chorąży

Czasami bez takiego HUDa nie da się grać :P

… ale co to za gra jest?

Jak gra na giełdzie.

W oprawie artystycznej zależy mi na doznaniach wizualnych.
Tak więc według mnie 'addony do WOWa' przyczyniły się do zrujnowania tej gry bez których przecież nie można było z powodzeniem 'rajdować'.

24.06.2019 20:09
kajpero
10.4
kajpero
42
Pretorianin

W taki sposób zwykle bije się jedynie jakieś bossy eventowe/raidowe czy cokolwiek. Akurat w Wowa nie grałem, ale na kilka trudniejszych bossów zwykle tylko trzeba mieć po otwierane tyle okienek, bo wiadomo że normalnie nie ma sensu tak grać a raz na kilka tygodni/miesięcy da się przeżyć.

24.06.2019 20:42
SpoconaZofia
10.5
SpoconaZofia
80
Legend

Widać ten HUD stworzył da Vinci na kwasie.

25.06.2019 09:00
Dzwiedziiu
10.6
Dzwiedziiu
49
pracownik GOL

GRYOnline.pl

Da się grać w wowa z minimalną ilością addonów, w tym screenie, który wrzóciłem ktoś nie ogarnął i wrzucił wszystko, bez konfiguracji i bez pomyślunku.

Możliwości modyfikacji wowa to jedna z lepszych rzeczy, która się przytrafiła tej grze, bo podstawowe UI jest biedne.

25.06.2019 15:59
10.7
12dura
48
Senator
Image

Pięć lat grałem w wowa na takim HUDzie, co prawda na privie, ale w jednych z lepszych gildii i nawet miałem second killa lich kinga po którym third kill wpadł za jakieś pół roku. Tak to tylko priv, ale zaufajcie mi to i tak było trudne wyzwanie.

Nigdy nie czaiłem po kiego ludzie sobie tak szpecą ekran tymi addonami. Jeszcze jak ktoś był healem to addon z członkami raidu był potrzebny, ale dla DPSa potrzebne był tylko 1/4 mózgu i recount :D

24.06.2019 14:20
arianrod
😃
11
odpowiedz
1 odpowiedź
arianrod
60
Generał

Do dziś nie przekonałem się do Dragon Age przez to, że cały ekran jest tam zaćkany paseczkami, portrecikami, ikonkami itp.
A kiedyś myślałem, że coś takiego jak interfejs nigdy nie będzie przeszkadzać mi w grze.

19.08.2019 23:37
Xarthras
11.1
Xarthras
21
Chorąży

Też kiedyś tak miałem, ale z biegiem czasu wygodny interface stał się dla mnie jedną z najważniejszych cech gry.

24.06.2019 15:29
Dawko062
12
1
odpowiedz
Dawko062
100
Pora umierać

Dlatego w prawie każdej grze całkowicie wyłączam HUD.

24.06.2019 15:30
vanBolko
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
vanBolko
43
Konsul
Image

"...schodami w dół, a potem...yyy...Co mi mówił ten myśliwy ???"
Czy takie gry się jeszcze robi ?

24.06.2019 17:25
13.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Czy takie gry się jeszcze robi ?

Na przykład Metro Exodus? Ma prosty interfejs, a zegarek i dziennik są jako naturalne rzeczy i nie psują to klimatu.

Albo remake Resident Evil 2, gdzie nie ma HUD w ogóle poza okno ekwipunku?

Pamiętam Dead Space, gdzie HUD jest po prostu mistrzostwo i świetnie maskuje.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-06-24 17:32:36
24.06.2019 20:19
13.2
1
zanonimizowany768165
119
Legend

Czy takie gry się jeszcze robi ?
pewnie że tak
tylko że to dzisiaj nisza o której nie dowiesz się tutaj

pierwszy przykład - UnderRail (niedługo dostanie dodatek zresztą)
i chyba też ATOM RPG
Fallout Nevada
Fallout 1.5

24.06.2019 18:57
.kNOT
😁
14
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Jakbym widział tony nikomu niepotrzebnych informacji w bieda-eRPeGach...

25.06.2019 16:03
😡
15
odpowiedz
12dura
48
Senator

Kurde jak ten obrazek idealnie oddaje moją nienawiść do zbyt nachalnego UI.
Jest do często główny czynnik który całkowicie zabija dla mnie przyjemność z gry, gardzę takim UI.
Gdzie się podziały takie naturalne UI jak w Dead Space? Czemu wszystko w dzisiejszych grach musi się świecić jak psu jaja i kompletnie wybijać z immersji!?

post wyedytowany przez 12dura 2019-06-25 16:04:41
26.06.2019 19:28
16
odpowiedz
Le Loi
60
Generał

O, w punkt, to jeden z powodów dla których nie mogłem ukończyć Wiedźmina Pierwszego, ten hud po prostu przysłaniał wszystko

Komiks oGRYzki - odc. 79 - Klimatyczna gra