Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Szef PlatinumGames o PS5 i Xbox Scarlett „to więcej tego samego”

19.06.2019 09:40
ddawdad
1
1
ddawdad
15
Przegryw

A ktoś się w ogóle spodziewał, że będzie inaczej?
Co do chmury to na ten moment jakoś tego nie widzę, bardziej w przyszłości.

19.06.2019 09:48
Ojboli
😂
2
1
odpowiedz
Ojboli
92
Pretorianin

Ten Japończyk chyba za dużo sake wypił.

19.06.2019 09:49
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin

Jak AMD przycisnie Nvidie i Intela to PS5 skonczy jeszcze gorzej od PS4. Gdzie Ray Tracing technologia przyszlych lat ?

post wyedytowany przez zanonimizowany1287954 2019-06-19 09:49:58
19.06.2019 09:53
konewko01
3.1
konewko01
8
Generał

W scarlecie razem z 8k i 120fps.

19.06.2019 09:57
😂
3.2
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin

Dobrze, ze nie 16k i 30FPS.

post wyedytowany przez zanonimizowany1287954 2019-06-19 09:57:42
19.06.2019 19:07
Sh4d0w_1938
3.3
3
Sh4d0w_1938
27
Chorąży

W którym miejscu niby PS4 źle skończył? A co do ray tracingu to moim zdaniem niepotrzebna technologia, która do grafiki mało wnosi, a wymagania 2x większe. Ja wolę solidne 1080p 60fps zamiast jakichś bajerów.

19.06.2019 10:02
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szary-Wilku
23
Konsul

Jeśli będzie wsteczna kompatybilność i wybór grania 1080p/60fps, to kupuję na premierę :)

19.06.2019 16:22
4.1
Bruce Lee
16
Legionista

Będzie wsteczna kompatybilność to pewne i będzie 60fps.

19.06.2019 19:08
Sh4d0w_1938
4.2
Sh4d0w_1938
27
Chorąży

Wsteczna kompatybilność będzie tylko dla gier z ps store czy pudełkowych też?

19.06.2019 19:12
konewko01
4.3
konewko01
8
Generał

>Wsteczna kompatybilność będzie tylko dla gier z ps store czy pudełkowych też?
wszystkich wydanych na ps4

19.06.2019 10:13
learen128
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
learen128
25
Centurion

Tekst od szefa firmy, która robi w koło ten sam typ gry i raczej innowacyjności w żadnej kolejnej nie widać :D

W konsolach raczej innowacyjności nie ma co się dopatrywać, będą mocniejsze i droższe. VR od Sony nowej generacji bardziej mnie ciekawi pod tym względem. Robią gigantyczną robotę w popularyzacji tej technologii i zobaczymy jak pójdą dalej w tym kierunku.

19.06.2019 12:52
5.1
2
Gholume
26
Pretorianin

Okej. Zatem Nier niczym się nie różni od Star Fox Zero i Bayonetty 2. Rozumiem.

19.06.2019 15:00
learen128
5.2
1
learen128
25
Centurion

No Nier im pykło i było ekstra ale to nadal podobny typ rozgrywki co Bayonetta. Mają swój szablon robienia gierek i czasem wyjdzie im coś godnego z tego a czasem machną szybką grę na licencji w stylu Zółwi Ninja czy Transformers ;)

19.06.2019 19:16
konewko01
5.3
1
konewko01
8
Generał

A EA cały czas ogrzewa na ciepło Fify, NHLe, Maddeny i każe płacić za nowe składy 300 zł. Taki mają szablon robienia gierek i co im zrobimy?

Zresztą co ja tu porównuję.... EA do mistrzów PlatinumGames xD

19.06.2019 10:36
6
odpowiedz
Le Loi
13
Konsul

No a co tam ma być? Silniki odrzutowe? Konsola to konsola, każda generacja ma obsługiwać lepsze rozdzielczości, technologie i grafikę, czego chcieć więcej?

19.06.2019 10:41
7
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Persecuted
95
Senator

Trochę go nie rozumiem. Facet powiedział:

"Mam na myśli to, że wszystko będzie się poruszało szybciej, grafika będzie lepsza i może będzie prościej, dzięki krótszym czasom ładowania... to dobre dla konsumenta. Ale szczerze mówiąc, w porównaniu z poprzednimi generacjami, to raczej więcej tego samego.",

a następnie:

"Sprzęt do grania (mowa o konsolach - przyp. red.) opierał się kiedyś na niestandardowych układach scalonych, których nie można było wsadzić do komputera PC. A teraz, patrząc na to widzisz, że oni po prostu wykorzystują rzeczy, które już istnieją."

To prawda, tak kiedyś było, ale co to oznaczało w praktyce? Czy inna architektura konsol zapewniała im jakieś dodatkowe opcje lub możliwości, których nie miały PC? Lepszą sztuczną inteligencję? Lepszą fizykę? Bardziej złożony gameplay? Ano nie, konsole co prawda miały wtedy przewagę nad PC (przynajmniej w początkowej fazie, później role znów się odwróciły), ale polegała ona właśnie na tym, co pan prezes uważa za nudne, tj.: większej ilości FPSów, lepszej grafice, krótszych czasach ładowania itd.

Czy więc powrót do tamtych czasów, gdy konsole szły własną drogą i miały własną architekturę, faktycznie otworzyłby przed nimi nowe możliwości? Prawdopodobnie nie, gry zapewne wyglądałyby lepiej, niż będą wyglądać na nadchodzących PS5 i Xbox Scarlet, ale czy poza tym cokolwiek by się zmieniło?

Moim zdaniem niekoniecznie, bo bardziej niż ogromnego zastrzyku mocy, potrzebujemy nowej filozofii projektowania gier, o którą jednak (trochę paradoksalnie) coraz trudniej, z uwagi na rosnące koszty i ryzyko. Nikomu nie uśmiecha się wpakowanie setek milionów dolarów w projekt, który się po prostu nie sprzeda. Stąd ryzyko podejmuje głównie segment średni i mały, a najwięksi wolą trzymać się bezpiecznej wtórności (choć na szczęście niektórzy dorzucają do niej pewien pierwiastek "czegoś nowego", chociażby poprzez umiejętne remiksowanie tego, co już znamy).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-06-19 10:43:55
19.06.2019 10:59
Matysiak G
7.1
Matysiak G
136
bozon Higgsa

Biorąc pod uwagę Nintendo, które się nie ściga na teraflopy, tylko co generację wymyśla siebie na nowo potrafię zrozumieć, że gigaherce i framerate go nie jara.

19.06.2019 11:25
7.2
1
Persecuted
95
Senator

@Up

No ja odniosłem właśnie przeciwne wrażenie. Z jego wypowiedzi wynika (chyba?), że "jarały" go dawne konsole, które względem tych obecnych błyszczały mocą obliczeniową. Obecne są jedynie uboższymi krewniakami PCtów, więc nie robią na nim wrażenia.

19.06.2019 10:57
8
odpowiedz
kamcio_22
7
Junior

Jeśli Stadia przetrze szlaki i okaże się stabilnym rozwiązaniem z którego warto korzystać, to pójdą za nimi Sony i Microsoft. Będziemy mieć mobilne konsole z możliwością gry stacjonarnej (podobne rozwiązanie jak Nintendo switch) a każda z konsol będzie miała abonament dzięki któremu będziemy mogli korzystać z gier. Gry przestaną być produktem a staną się usługą.

Myślę, że jeśli nastąpi sukces "Stadia" to już następna generacja będzie wyglądała tak jak mówiłem wyżej, aczkolwiek myślę, że obie firmy przejdą do nowej generacji trochu później niż to miało miejsce dotychczas.

19.06.2019 10:57
😁
9
2
odpowiedz
hinson
81
Generał

Gosc ma racje. Ostatnia konsola ktora byla inna platforma niz PC, bylo PS3 z innowacyjnym procesorem Cell, ktory byl niezwykle potezny jak na tamte czasy ale trudny w programowaniu, wiec po protestach firm zachodnich jak EA, Ubusoft czy Actyvision zamiast drugiego Cella Sony musialo wybrac karte Nvidii ktora nie pasowala do PS3 i do Cella, bo byla na szybko skleciona z przestarzalego juz chipu opartego na Geforce 7800.
Mimo wszystko zachodni tworcy nadal mieli problem z programowaniem pod Cella i nie potrafili wykorzystac jego dodatkowej mocy wspierania RSX, ale studia Sony pokazaly ze Cell moze wykonac wiecej roboty niz RSX i dlatego takie Uncharted 2,3 latalo prawie wylacznie na Cellu. Tak samo bylo z God of War 3, The Last of Us.
I te gry pokazaly ze inne podejscie do programowania moze dac duzo lepsze rezultaty niz te na Xboxa 360, ktory byl latwiejszy w programowaniu ale wyraznie slabszy niz PS3. Zachodnie studia faworyzowaly jednak konsole Microsoftu i dlatego multiplatformowe gry wygladaly troche lepiej nz na PS3.

19.06.2019 10:58
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany307509
99
Legend

ale co to oznaczało w praktyce? Czy inna architektura konsol zapewniała im jakieś dodatkowe opcje lub możliwości, których nie miały PC?

Poza tym, że utrudniają piraci w sprawie emulatory dla PC. Brak emulator PS3 dla PC przez wiele lat to potwierdziło, a twórcy gier musieli się uczyć od nową, jeśli mają napisać gry dla przykładowy PS3.

Teraz jest inaczej, bo twórcy i wydawcy gier chcą wydać gry na wielu platformy naraz i chcą mieć ułatwione zadanie.

PS5 i XBOX Scarlet są po prostu ulepszone konsoli, a nie innowacyjne.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-06-19 11:01:32
19.06.2019 11:05
10.1
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin

Mnie najbardziej ciekawi jak tworcy gier wykorzystaja procesor.

post wyedytowany przez zanonimizowany1287954 2019-06-19 11:05:56
19.06.2019 11:13
11
odpowiedz
komenty
66
Senator

Nie ma autorskich chipów ze względu na duże koszty projektowania oraz problemy z kompatybilnością. Ostatnią firmą, która stawiała na autorskie chipy było Sony z procesorem Cell w PS3. Nowy procesor był dużym problemem dla deweloperów i niektóre duże i znane gry (np. Mass Effect czy Bioshock) ukazały się najpierw na Xbox 360 i PC, a dopiero po latach na PS3.

Sony zresztą płaci za Cella do dzisiaj. Wsteczna kompatybilność z Xbox nie jest do zrobienia na PS4 właśnie ze względu na Cella. W takie gry jak Infamous 1 i 2 czy serie Resistance i Killzone pewnie nigdy nie zagramy w przyzwoitej rozdzielczości i frameracie.

A co do postępu to myślę, że dysk SSD może dużo zmienić. Jeżeli ładowanie będzie tak szybkie także w grach z nowej generacji konsol (1 sekunda na załadowanie otwartego świata) to możliwe będzie tworzenie na dużą skalę gier z teleportacją między światami w czasie rzeczywistym (coś jak ta misja fabularna w Titanfall 2, ale w otwartym świecie).

19.06.2019 11:53
12
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany714315
110
Legend

Przecież z podzespołów AMD są tylko same korzyści
Kompatybilność wsteczna, łatwe programowanie i teraz także wydajny sprzęt
O ile grafika takiego PS4 w 2013 jeszcze uszła tak ten procek co tam dali to żart, przecież był słabszy od tego z ps3
Teraz się zapowiada na naprawdę solidne CPU i GPU

Szczerze mówiąc patrząc na podzespoly konsol to jestem w szoku jak wyglądają dobrze gry typu rdr2, Uncharted 4, gow itp

19.06.2019 19:15
Sh4d0w_1938
12.1
Sh4d0w_1938
27
Chorąży

Podzespoły AMD to przede wszystkim niższa cena. Sony z resztą i tak traci kilkadzisiąt dollarów na każdej sprzedanej sztuce, nawet są oficjalne dane.
A gry wyglądają i chodzą tak dobrze, bo twórcom dużo łatwiej zoptymalizować grę pod 1 konfigurację niż pod kilkaset różnych wariantów jak na pc. Ale przy RDR2 już trochę widać było, że tej mocy brakuje.

19.06.2019 19:17
12.2
zanonimizowany714315
110
Legend

Mocy zawsze bedzie brakowac, Red Dead wycisnal po prostu ostatnie soki tak jak swego czasu zrobilo to GTA V czy Max Payne 3

19.06.2019 23:57
12.3
Niebieskiej żaby kły
33
Generał

Jakoś wciąż nie mogę uwierzyć, żeby Sony traciło kilkadziesiąt (!) dolarów na każdej sprzedanej sztuce. Sorry, ale w głowie mi się to nie mieści. Jasne, Japończycy mają trochę inne podejście do życia, ale w takiej sytuacji raczej nie przeczytałbym na innym portalu, że Sony ledwo zipie, a przy życiu trzymają go głównie konsole, które jako jedyny ich produkt rewelacyjnie się sprzedają.

Także ten, na moje te wszystkie wyliczenia, jak to Sony dorzuca do każdej sprzedanej sztuki PS4, to zwykła ściema.

19.06.2019 12:02
dolek_17
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
dolek_17
95
pawian_akrobata

Nie chce się czepiać ale czy Platinum nie produkowało gier przede wszystkim na Nintendo?

20.06.2019 10:10
konewko01
13.1
konewko01
8
Generał

Nie.

19.06.2019 12:26
kęsik
😒
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
100
Legend

No przecież koleś ma racje. Kiedyś konsola to była konsola a teraz to po prostu mały PC. CPU i GPU AMD to można codziennie wkładać do skrzynek dla relaksu.

19.06.2019 12:56
14.1
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin

Teraz konsole beda po prostu PC na innym systemie operacyjnym, upchnietymi w autorska obudowe. Optymalizacja gier multiplatformowych powinna byc teraz znacznie latwiejsza.

post wyedytowany przez zanonimizowany1287954 2019-06-19 13:01:45
19.06.2019 18:16
14.2
1
zanonimizowany714315
110
Legend

To macie obaj inna definicje konsoli, konsola to sprzęt który podłączasz pod tv, wkladasz plyte i grasz, a to czy w srodku siedza podzespoly AMD czy firmy krzak to nie ma najmniejszego znaczenia (architektura takze)
Wiekszosc ludzi nawet pewnie nie wie co w srodku ma dany sprzet

Sony by trzasnelo wlasna architekture i developerzy znów by płakali

19.06.2019 13:47
12dura
15
2
odpowiedz
12dura
45
Dont you dare go hollow

On ma rację, ale czy to źle? Z MOJEGO punktu widzenia nie ma minusów za bardzo, a w zamian konsole i PC stały się bardziej podobne przez co łatwiej o porty i optymalizację.

19.06.2019 15:30
16
3
odpowiedz
animatiV
40
Konsul

To źle? Przecież właśnie o to chodzi, ma być prosto i przewidywalnie dla deweloperów i lepiej, świeżo dla graczy. Dla czego jest tyle minusów w tym newsie?

19.06.2019 16:35
Pitplayer
17
odpowiedz
Pitplayer
31
Pretorianin

Popieram pozytywne opinie. Niech twórcy gier mają najłatwiej, te same systemy ale za to duży skok mocy sprzętu.
By the way ładny ten design Xboxa w tytule, mógłby taki być w prawdziwm Scarletcie... natomiast design pada xboxa wręcz przeciwnie ;D

19.06.2019 21:14
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Azazzel76
27
Chorąży

Wielka sensacja : SSD.
Jak można w PS4 wymienić HDD na np.2TB i nie ma problemu z wrzuceniem na niego oprogramowania to można to też zrobić na SSD.
Czym się tu podniecać ?

20.06.2019 00:49
XoniC
18.1
XoniC
38
Generał

Pewnie tym, że nawet jeśli wymienisz zwykły hdd na ssd w PS4, to konsola nie będzie wykorzystywała pełnej jego mocy. Oczywiście różnica czasów wczytywania się gier na konsolach jest odczuwalna na korzyść ssd, ale w przyszłej generacji wczytywanie ma być dużo szybsze niż obecnie.

20.06.2019 11:30
Wiarołomca
19
odpowiedz
Wiarołomca
81
Senator

Konsolę mają loda robić żeby było super ? Ma być płynna rozrywka i tyle

Technologie Szef PlatinumGames o PS5 i Xbox Scarlett „to więcej tego samego”