Mam do nich pełne zaufanie.
Larian to nie obecne BioWare jadące na oparach dawnej popularności - Larian to raczej BioWare z lat 90-tych - fascynaci, artyści z wizją pełni pomysłów i świeżości, stawiający na ciekawe i interesujące rozwiązania.
Zarówno trailer jak i wypowiedzi twórców mówią wprost - wiemy o co chodzi, wiemy co robimy, to nie będzie DOS 3 tylko Baldurs na którego zasługujecie...
Czekam z niecierpliwością.
Mam nadzieję, że nie będą się uśmiechać i żartować w biurze pracując nad tą grą, bo to na pewno wypaczy cały klimat. Pewnie jeszcze automatycznie podkręci saturację wszystkich kolorów, tak to podobno działa. I oby pracowali przy zasłoniętych zasłonach i wyłączonych światłach. W przeciwnym razie, chyba nie będzie wystarczająco MROCZNIE.
A tak na serio, to jaram się niebywale. Larian to najlepsze możliwe studio by to ogarnąć. Wierzę w nich całkowicie.
Nie jestem w temacie. Dlaczego studio Wizard of the Coast nie mogło samo stworzyć Baldurs Gate 3, tylko dopiero we współpracy z Larianem?
Tak szczerze, to z tych przesłanek wyłania się gra będąca praktycznie kopią mechanik z Original Sin'sów, tyle że w innym uniwersum i w mroczniejszym klimacie. Od DOSów trochę odrzuciło mnie to, że za mało było tam narracji, przygody, historii, a za dużo skupienia na mechanikach, żywiołach, słupkach w statystykach. Pillary imo o wiele lepiej wyważały to wszystko, bo była i przygoda jak i siedzenie w ekwipunku i rozkminianie mechanik.
Ja na prawdę nie rozumiem czemu wszyscy chcą by BG3 było mroczne? Ta seria nigdy taka nie była, to było typowe heroic fantasy.
Zresztą czy Minsc i Boo są mroczni? Czy Jan Jansen jest mroczny? Nawet Korgana czy Anomena odbierałem jako postacie na pogranicza comic relief. ;]
Nie jestem fanem tego typu gier RPG, jednak gry Larian potrafiły mnie wciągnąć zwłaszcza dzięki świetnemu systemowi walki. Ta gra też może mnie wciągnąć jeszcze bardziej, bo ma mieć mroczny klimat, który bardzo lubię. Jednak pewnie sobie poczekamy jeszcze ze 3 lata zanim ta gra się ukaże, ale przynajmniej jest na co czekać :)
Mroczny czyli jaki? To słowo zostało strasznie zdewaluowane. Mrok to groza, jak to inaczej zdefiniować? Tyle że mroczne erpegi to wychodziły lata temu, to była seria Ravenloft, Elvira czy seria Vampire the Masquarade. Baldur's Gate ma podążyć w tym kierunku?
Nie przepadam za cRPG'ami choć uważam je za gierki wyższego poziomu wtajemniczenia, ale z niecierpliwością czekam na dalsze informacje i najlepiej gameplay, może wreszcie ta gra mnie przekona do cRPG
Gra ma oferować dłuższą zabawię niż w DOS 2, na niby 100 godzin, gdzie ja w tej pierwszej mam już ponad 180h, a do końca pewnie zejdzie jeszcze z 10-20h :)
- BG1 i 2 jako zamknięte rozdziały, ale nowa historia ma do nich nawiązywać
- powrót niektórych z dawnych postaci
- klimat mroczniejszy niż w Original Sin
- koncentracja na drużynie
Ech, nie chciałbym się przesadnie hype'ować, ale póki co wszystko mi się w tych zapowiedziach podoba.
Powiem to tak teraz czekać tylko na jakiś pokaz z rozgrywki co i jak będzie to wyglądać ale czas mają ustawiony że bardzo długo będzie zabawy:)
Larian Studios to studio z pasją. Skupiali się głównie na swojej serii Divinity dając przy tym co rusz nowy styl i gameplay tego uniwersum. Będą potrafili zrobić coś nowego w nowej otoczce.
Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie. Patrząc po dotychczasowych osiągnięciach Larianów, nie mogę się doczekać.
Czekam!
Baldur's Gate III będzie dłuższy niż Divinity: Original Sin II, mimo że podane przez niego sto godzin to właśnie średni czas przejścia drugiego Grzechu pierworodnego
Warto zauważyć, że walki turowe w Divinity często zabierają najwięcej czasu. Jeśli BG3 będą dynamiczne walki z aktywna pauza, to więcej czasu na przygody, questy i eksploracji.
Bezwględnie najciekawszy projekt ostatnich lat. Jedyne wątpliwości jakie mam to:
spoiler start
- Larian zbytnio odejdzie od czasu rzeczywistego z pauzą zabijając ducha serii. Pod tym względem Obsidian jest znacznie bardziej godny zaufania.
- Brak dubbingu w tej serii to olbrzymi mankament. Trudno sobie wyobrazić Baldur's Gate bez Fronczewskiego.
- Zbytni balans. Balans jest dobry w grach MMO. W grach single gdy jestem wysokopoziomowym magiem oczekuję że w stosunku do większości klas jestem OP. Idea balansu nigdy nie pasowała do RPGów i w Baldurach niektóre klasy/multiklasy były zupełnie op podczas gdy niektóre były niesamowicie słabe a jednak wciąż zdolne do gry. Balans zaburza klimat i immersję.
- Styl artystyczny. Fajnie że trailer jest mroczny jednak wystarczyłby 1 screen by ocenić jak cała gra będzie wyglądać. Obawiam się iż gra będzie bardzo przypominać D:OS2 pod tym względem a nie jest to szczególnie Baldurowy styl. PoE czy Tyranny pokazały że da się to zrobić dobrze pod względem graficznym (jednak to Larian) więc wszystko przed nami.
spoiler stop
Pod względem technicznym to prawdopodobnie najlepsze możliwe studio dla Baldura, pod względem pozostałych aspektów jednak Obsidian byłby lepszy. Tak czy inaczej, Larian stanowczo zasługuje na szansę.