Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowy gameplay z polskiego FPS-a Witchfire

11.04.2019 11:33
Persecuted
1
9
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Uwagę zwracają przede wszystkim pojawiające się po trafieniu przeciwnika numery, ilustrujące zadane obrażenia – to mechanika kojarzona bardziej z grami RPG lub RPG akcji (w tym z tzw. looter shooterami, takimi jak Destiny, Anthem czy seria Borderlands). Ciekawi trochę, czemu deweloperzy zdecydowali się na zaimplementowanie tego rozwiązania w swoim tytule.

Bo prawdopodobnie wcale tego nie zrobili ;].

W jednym z wcześniejszych wpisów na blogu (http://www.theastronauts.com/2019/01/the-basic-philosophy-behind-witchfires-combat/) twórcy Witchfire zaprezentowali urywki z walki, gdzie te latające numerki również były obecne. Adrian Chmielarz od razu wyjaśnił:

Ignore the UI, numbers floating off enemies, lack of damage effects, etc. – this is all from our internal work in progress builds.

Czyli to tylko element "dev mode" i służy prawdopodobnie do sprawdzania, czy odpowiednio działają hitboxy i czy gra właściwie nalicza obrażenia za poszczególne trafienia (te pomarańczowe to zapewne obrażenia krytyczne).

Z drugiej strony, gdyby ta mechanika zawędrowała do finalnego produktu, to tragedii pewnie też by nie było, bo nie wygląda to wcale źle :).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-04-11 11:37:21
11.04.2019 11:33
Persecuted
1
9
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Uwagę zwracają przede wszystkim pojawiające się po trafieniu przeciwnika numery, ilustrujące zadane obrażenia – to mechanika kojarzona bardziej z grami RPG lub RPG akcji (w tym z tzw. looter shooterami, takimi jak Destiny, Anthem czy seria Borderlands). Ciekawi trochę, czemu deweloperzy zdecydowali się na zaimplementowanie tego rozwiązania w swoim tytule.

Bo prawdopodobnie wcale tego nie zrobili ;].

W jednym z wcześniejszych wpisów na blogu (http://www.theastronauts.com/2019/01/the-basic-philosophy-behind-witchfires-combat/) twórcy Witchfire zaprezentowali urywki z walki, gdzie te latające numerki również były obecne. Adrian Chmielarz od razu wyjaśnił:

Ignore the UI, numbers floating off enemies, lack of damage effects, etc. – this is all from our internal work in progress builds.

Czyli to tylko element "dev mode" i służy prawdopodobnie do sprawdzania, czy odpowiednio działają hitboxy i czy gra właściwie nalicza obrażenia za poszczególne trafienia (te pomarańczowe to zapewne obrażenia krytyczne).

Z drugiej strony, gdyby ta mechanika zawędrowała do finalnego produktu, to tragedii pewnie też by nie było, bo nie wygląda to wcale źle :).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-04-11 11:37:21
11.04.2019 11:49
Marian_Paździoch
😂
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Marian_Paździoch
0
Pretorianin

Ale długi ten gameplay dwa razy mrugnąłem oczami i już się skończył. Ciekawe na ile gra starczy minut :)

11.04.2019 12:02
Palles
2.1
Palles
122
Pretorianin

Na 15. Potwierdzone info.

Ps. To prawda!

11.04.2019 12:21
ddawdad
3
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
ddawdad
63
Przegryw

Szkoda, że nie ma dźwięku, bo przez to nie czuć jakiegoś kopa.

11.04.2019 17:01
XoniC
3.1
2
XoniC
67
Generał

Przez chwilę myślałem, że coś jest nie tak z moimi głośnikami, bo nic nie słyszę z tego gameplay'u.

11.04.2019 17:43
Valt
3.2
Valt
58
Konsul

Też myślałem, że głośniki mi się zwaliły, a najlepiej nie działają, więc tym bardziej się już przestraszyłem.

11.04.2019 12:51
Xsardass
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Xsardass
142
The Next Pirate King!

Zagrałbym w takiego Painkillera-lootshootera.

11.04.2019 13:10
Zdzichsiu
4.1
4
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Shadow Warrior 2?

11.04.2019 16:23
4.2
2
zanonimizowany768165
119
Legend

SW2 byłby dobry jakby przeciwnicy nie mieli tylu HPków, momentami odechciewa się grać.

11.04.2019 19:15
blastula
4.3
blastula
71
Generał

No jestem wielkim fanem jedynki, a nadal nie mogę skończyć dwójki właśnie przez to.

11.04.2019 19:20
Herr Pietrus
4.4
Herr Pietrus
224
Ficyt

Dokładnie, też na początku się wciągnąłem, co mnie zdziwiło, bo gra nie w moim typie, ale potem, przy tych chordach niezniszczalnych wrogów, poddałem się... Serious Sam to przy tym taktyczny FPS...

11.04.2019 14:15
kaszanka9
5
1
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Zakładam, że część po zobaczeniu tego będzie zawiedziona, bo wygląda, że to będzie coś w stylu arcadeowego painkillera tudzież dooma, jak kto woli.

11.04.2019 14:24
BlurekPL
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
BlurekPL
130
Generał

Ale to będzie świetny i miodny FPS... nie mogę się doczekać, Rage 2, później Doom Eternal, Wolf Youngblood, a w 2020 Witchfire, świetnych strzelanek nigdy za wiele

11.04.2019 16:04
6.1
zanonimizowany1284656
7
Legionista

Co prawda to prawda ten rok dla strzelanek prezentuje się miodnie. Najbarziej czekam na Doom Eternal i Rage 2 :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1284656 2019-04-11 16:05:05
11.04.2019 14:37
7
1
odpowiedz
Kamook
119
Generał

Jeżeli tak to będzie to wyglądało to biorę na premierę, niezależnie od ceny. No chyba że.... epic.

11.04.2019 14:42
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Mrga gra. Zadne rpg tylko to, co istotne. Czekam :)

11.04.2019 18:44
Vamike
😊
8.1
Vamike
109
Generał

RPG by tu nie zaszkodziło w sumie :)

11.04.2019 19:21
Herr Pietrus
8.2
1
Herr Pietrus
224
Ficyt

Hydro nienawidzi RPG nienawiścią czystą i nieprzejednaną.

11.04.2019 19:57
Vamike
😃
8.3
Vamike
109
Generał

@Herr Pietrus
O nie był mi znany ten fakt jego życiorysu.

11.04.2019 14:44
wytrawny_troll
9
odpowiedz
wytrawny_troll
77
Exactor

Wygląda super. Painkiller to jedna z moich ulubionych polskich gier, oby nowa produkcja okazała się godnym następcą starego przeboju PCF. Chociaż krótka zapowiedź to bardzo zachęcająca. Szkoda, że na razie nie ma szans na Bulletstorm 2.

11.04.2019 16:03
10
odpowiedz
zanonimizowany1284656
7
Legionista

Fajnie się prezentuje, coś w style starego dobrego Painkillera. Napewno ogram lubię takie klimaty.

11.04.2019 16:23
11
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Kiedy to wychodzi poza faktem, że 2020?

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-04-11 16:24:12
11.04.2019 16:51
Draugnimir
11.1
1
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Nie ma dokładniejszych informacji na ten temat

11.04.2019 18:45
Vamike
😊
11.2
Vamike
109
Generał

Na 99% wraz nowymi konsolami.

11.04.2019 21:29
Persecuted
11.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

No nie wiem. Gra powstaje na Unreal Engine 4.0, co do którego właściwie nie wiadomo, czy będzie kompatybilny z nowymi konsolami. Jeżeli będzie to kwestia tak zwanych "dwóch kliknięć", to nie będzie problemu, jeżeli natomiast będzie to wymagało całościowego przeportowania, to zapewne najpierw zobaczymy wersję na PC i obecne konsole.

post wyedytowany przez Persecuted 2019-04-11 21:29:39
12.04.2019 01:10
Vamike
11.4
Vamike
109
Generał

@Up
Ano rzeczywiscie niby ma wyjść na PC tylko dziwne posuniecie ze na pralki nie ma.

11.04.2019 16:41
😈
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cukiermen
16
Pretorianin

Mam nadzieję że chlopaki dadzą radę i jeszcze w tym roku będzie można zagrać w nowego Dooma, i nie będą przekładać na 2020. Ten rok obfituje w strzelanki, najpierw Metro, pózniej Rage 2 i gdzieś tam Doom. Na Witchfire czekam jak maturzysta na swój pierwszy raz po studniówce :D

11.04.2019 17:02
12.1
zanonimizowany714315
111
Legend

Zdziwię się mocno jak Doom nie wyjdzie w tym roku
Eternal wygląda prawie identycznie jak poprzednik, zmieniły się mapki itp
Nad czym oni tak tam dlubia?

11.04.2019 17:33
😈
12.2
Cukiermen
16
Pretorianin

Wiesz jak jest :( nierzadko się słyszało o przekładaniu daty premiery bo coś tam, gdzieś tam. Tak więc poczekamy do E3 i zobaczymy co powiedzą. Jeżeli Rage 2 wyjdzie na czas (14.05.19) to jest spora szansa że Doom też wyjdzie o czasie. Bardzo na to liczę.

11.04.2019 17:27
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Doniczkapl
75
Konsul

Widze ze w komentarzach optymizm wielki, a wyjdzie pewnie jak z Agony.

11.04.2019 17:36
😈
13.1
1
Cukiermen
16
Pretorianin

Nie kracz, ja za chłopaków trzymam kciuki i liczę na dobry shooter.

11.04.2019 17:51
Persecuted
13.2
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Może to nie będzie wielki hit (choć trzymam kciuki, żeby był ;d), ale na powtórkę z Agony nie ma szans. The Astronauts to co prawda maleńkie studio (coś koło 8-9 osób), ale ci goście zwyczajnie wiedzę co robią. To nie są myślący życzeniowo i przesadnie ambitni amatorzy, tylko ludzie mający już pewien bagaż doświadczeń i pojęcie o tworzeniu gier.

11.04.2019 17:46
Valt
14
odpowiedz
Valt
58
Konsul

Wygląda fajnie i klimatycznie, może być z tego lepszy Painkiller. Jedynie te punkty wyskakujące po ustrzeleniu przeciwnika... nie znoszę tego w żadnej grze, a tu już w ogóle nie pasuje.

11.04.2019 17:50
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Le Loi
60
Generał

To trwa 12 sekund, szanujmy się, chcecie to nazywać gameplayem?

11.04.2019 23:55
Draugnimir
15.1
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Nie chcemy tego nazywać trailerem

11.04.2019 18:16
16
1
odpowiedz
Emiliano666
114
Konsul

Wygląda na kozacką gierę, jeszcze dobre udźwiękowienie do tego i hit murowany.

11.04.2019 19:18
Herr Pietrus
17
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Fajny te reskin Bullestorma.

Niemniej skoro wychodzi niedługo RAGE 2 i nowy DOOM - jednoo i drugie zapowiadające się bardzo dobrze - wolałbym dla odmiany nieco inny klimat i gameplay.

Chyba nie na to liczyłem, gdy pierwszy raz grę zapowiedziano.

11.04.2019 19:55
18
odpowiedz
1 odpowiedź
wcogram
153
Generał

Epic store będzie miał pięknego Exa.

11.04.2019 20:19
Herr Pietrus
😍
18.1
Herr Pietrus
224
Ficyt

To chyba oczywiste, wiedząc, kto jest szefem studia The Astronauts...
Dlatego w sumie niepotrzebnie pisałem wcześnie o tym, co bym wolał - i tak nie zagram :P

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-04-11 20:20:03
12.04.2019 02:30
Marian_Paździoch
😂
19
odpowiedz
Marian_Paździoch
0
Pretorianin

5 lat tworzenia gry i zrobili 12 sekund gameplaya.
Premiera będzie w dniu świętego Dygdy :)

12.04.2019 13:02
👎
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kępes
100
Konsul

Boże Jaki downgrade.

12.04.2019 15:00
20.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Pokaż mi filmik względem którego jest ten downgrade. Czekam.

12.04.2019 21:39
😈
20.2
Cukiermen
16
Pretorianin

Chłopaki ze studia chcą zostawić taką jakość w samej grze. I nie są to "podrasowane" materiały promocyjne (patrz Ubisoft). Jak dla mnie to grafika jest świetna.

13.04.2019 12:15
14.04.2019 15:26
Harry M
21
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Zapowiada się świetnie - mi to trochę mechanicznie przypomina BioShocka!

Wiadomość Nowy gameplay z polskiego FPS-a Witchfire