Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD

16.03.2019 15:03
Sasori666
1
1
Sasori666
186
Korneliusz

Trochę mi to przypomina sytuacje z g-synciem i free-synciem, gdzie Nvidia przekonywała, że dopłacanie za ich technologię ma sens. Nie ma sensu.
Nie wiem na jakim etapie są z kolejnymi RTXami, ale może się okazać, że seria 20xx będzie ostatnią tego typu.

16.03.2019 15:11
robert357
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
robert357
66
Konsul

Czy przypadkiem nie każda technologia Nvidii stała się po prostu standardem?

16.03.2019 15:15
2.1
Revellex
26
Centurion

Ray tracing to nie jest technologia Nvidii.

16.03.2019 15:45
2.2
zanonimizowany1272618
5
Generał

No, szczególnie G-sync ;)

17.03.2019 13:10
kaszanka9
2.3
kaszanka9
109
Bulbulator

Nie.

16.03.2019 15:18
Jaarvs
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jaarvs
51
Nyoho

Bo RT jest częścią DX12, ba aktualnie benchmarki z Ray Tracingiem są odpalane na zwykłych kartach, tylko wyniki to coś około 1 fps.
Samo AMD mówiło, że coś tam grzebie w tej technologii, i zacznie się w to bawić, gdy Ray Tracing będzie działał również na tańszych kartach (czyt. upowszechni się).
Więc czekamy na Navi i pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie okażą się nie wypałem.
Poza tym krążą plotki o Ray Tracingu na konsolach, więc może wraz z premierą nowych konsol, AMD da nam nową technologię dla wszystkich.

post wyedytowany przez Jaarvs 2019-03-16 15:21:36
16.03.2019 15:44
3.1
zanonimizowany250573
98
Generał

Przecież to działa w real-time na AMD Radeon RX Vega 56.

16.03.2019 18:44
mirko81
3.2
mirko81
63
Slow Gaming

z tego co pisze w artykule, to tak samo ciągnie to 1070 GTX

16.03.2019 19:00
Jaarvs
3.3
Jaarvs
51
Nyoho

Oczywiście, że działa, ale u Cryteka, a w swoim komentarzu odnosiłem się do innych popularnych benchmarków, które to próbowały pokazać jak to RTX'y są super w Ray Tracingu w porównaniu do zwykłych kart.

16.03.2019 15:50
A.l.e.X
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

RT jest dostępne dla każdego nowego GPU i jest częścią DXR ale wszystko rozbija się o wydajność demo Star Wars może działać w 1-2fps lub w 30-60fps ach. Dedykowane rdzenie dla RT służą tylko do tego, w przypadku GPU od AMD lub starszych NV całość oparta jest na normalnych rdzeniach.

Sasori666 - technologia G-Sync jest dużo lepsza od Free-synca i to że obecnie udostępnili dla posiadaczy monitorów z FS i kart NV emulację G-Synca to wynika to z możliwości technologii AV. Jednakże jak postawisz obok monitor z chipem g-sync to zobaczysz różnice.

16.03.2019 16:21
Sasori666
4.1
8
Sasori666
186
Korneliusz

Gdybyś nie był alexem, to może bym uwierzył.

post wyedytowany przez Sasori666 2019-03-16 17:20:06
16.03.2019 16:54
Rumcykcyk
4.2
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Technologia AMD FreeSync– to nowsze rozwiązanie, które zadebiutowało w 2015 roku, a pierwsze pogłoski na jego temat pojawiły się już w 2014 roku. Nie jest to rozwiązanie sprzętowe, jak w przypadku synchronizacji G-Sync, ale programowe.

Wiadomo, że chip w monitorze robi lepszą robotę niż coś co jest wymuszone sterownikiem.

16.03.2019 18:07
dzl
4.3
dzl
96
John Yakuza

RT core służą przede wszystkim rozszumieniu co i tak wychodzi im z mieszanym skutkiem. W BF5 redukcja szumów to jedno przejście, dla porównania by zredukować szum by był niezauważalny potrzeba tych przejść od 500 do 1000 zależnie od sceny i ilości promieni, które muszą zostać obliczone.

17.03.2019 13:19
kaszanka9
4.4
kaszanka9
109
Bulbulator

To jest bzdura, że gsync jest lepszy od asynca, aczkolwiek nie da się ukryć, że konstrukcje z czipem nv generalnie działają lepiej od pierwszego lepszego monitora z async, bo nv tego pilnuje i także robią osobną listę najlepszych monitorów z async poprzez gsync compatible. Z asyncem trzeba po prostu dobrze wybrać, bo nie każdy producent równie dobrze implementuje technikę, z gsync trzeba się mniej bawić, ale to kosztuje.

Natomiast wielką porażką nv jest to, że jeszcze nie ma wsparcia hdmi vrr w sterach, które powinno być w zasadzie równo z obsługą asynca, jakaś kpina, bo takie tv już dawno są i teraz nie da się tego używać z kartami nv.

16.03.2019 16:53
marcing805
5
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

Wydaje mi się, ze przedstawiciele ATI kiedyś wspomnieli, że zaczną implementować technologię RTX dopiero, jak będzie szerzej dostępna. Nigdy nie czytałem o tym, że jest to zarezerowane tylko dla kart Nvidii.

16.03.2019 16:56
Rumcykcyk
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Coraz więcej kłamstw wychodzi na jaw jak ostatnio z DX12 na Win7. Korpo to zawsze korpo. No ale wiadomo, że rdzenie w kartach RTX pomagają w optymalizacji RT bo jakby wymusić (pewnie się da) to i 1080ti obsłuży nową technologię ale wydajność spadnie pewnie do 10-15 fps jak nie niżej.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2019-03-16 16:57:09
17.03.2019 01:29
ReznoR666
6.1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Nikt nie opowiadał żadnych kłamstw. Nikt nie mówił, że DX12 na Win7 nie jest możliwe - bo jest i było zawsze możliwe, od samego początku! - tylko ktoś podjął decyzję o ekskluzywności, bo chciał promować przesiadkę na nowy system. Podobnie jest z DXR (DirectX Ray Tracing) - ta technologia od samego początku była pisana z myślą o wsparciu na kartach obsługujących samo DirectX12 (bez dedykowanej implementacji w hardware), ale także z myślą o wsparciu poprzez dedykowane hardware. (są różne tryby działania DXR do wyboru - to od developera zależy, który z nich wybierze).

RTX to jest tylko NVidiowa implementacja DXR w ich hardware.

Wszystko po prostu rozbija się o to, jak dużą ktoś chce mieć wydajność i ile pracy przeznaczyć na implementację.

Równie dobrze można grać w gry na DX12 i DX11 poprzez wyłącznie CPU - używając WARP (wbudowanej w Windows emulacji DirectX na CPU). Tylko że po co, skoro to tylko programistyczna ciekawostka - bo grać się w żadną grę nie da, działa to tak wolno. (czasem nawet poniżej 1 fps w 320x240, zależy od gry). Dedykowany sprzęt radzi sobie z tym zwyczajnie znacznie lepiej.

Identycznie jest z DXR.

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-03-17 01:30:27
16.03.2019 17:51
MaBo_s
😂
7
3
odpowiedz
MaBo_s
64
Generał

<RTX off>
<Nvidia has left the chat>

post wyedytowany przez MaBo_s 2019-03-16 17:52:06
16.03.2019 17:53
8
odpowiedz
7 odpowiedzi
jakisnick
63
Konsul

Pamiętajcie, że to nie jest renderowane w czasie rzeczywistym, a VEGA 56 ma podobną moc obliczeniową raytraycingu do RTX 2060

16.03.2019 18:02
8.1
A_wildwolf_A
214
Senator

ja nie pamiętam, by była jakaś wzmianka, że to filmik prerenderowany, zresztą nazwa real-time ray tracing chyba oznacza, że obliczana na bieząco

post wyedytowany przez A_wildwolf_A 2019-03-16 18:02:40
16.03.2019 18:08
dzl
8.2
dzl
96
John Yakuza

Pamiętajcie, że to nie jest renderowane w czasie rzeczywistym

Nie, wcale...

All scenes are rendered in real-time in-editor on an AMD Vega 56 GPU. Reflections are achieved with the new experimental ray tracing feature in CRYENGINE 5 - no SSR.

16.03.2019 18:26
8.3
Kasper001
13
Centurion

Nie wcale nie napisali o tym że to RealTime RayTracing w 4 sekundzie filmu xD

16.03.2019 19:42
8.4
jakisnick
63
Konsul

Ale przed napisaniem czegoś to nauczcie się czytać tekst w języku angielskim.

@dzl
sam zacytowałeś FILM JEST RENDEROWANY w czasie rzeczywistym. To jest różnica pomiędzy "pokazujemy video w czasie rzeczywistym".

@Kasper001
Jest różnica pomiędzy raytraycingiem używanym w czasie rzeczywistym a pokazywaniem materiału nagrywanego w czasie rzeczywistym.

post wyedytowany przez jakisnick 2019-03-16 19:42:49
16.03.2019 20:25
8.5
5
raziel_x
50
Centurion

@jakisnick
Napisz do nich może specjalnie dla Ciebie live streama zrobią z prezentacją.
Pogrążasz się chłopie...

16.03.2019 21:00
8.6
A_wildwolf_A
214
Senator

Jest różnica pomiędzy raytraycingiem używanym w czasie rzeczywistym a pokazywaniem materiału nagrywanego w czasie rzeczywistym.

proszę cię o głębsze wyjaśnienie, może być zabawnie

17.03.2019 17:34
8.7
zanonimizowany1275527
3
Junior

NIe moge ze śmiechu, co za dzban XDDDDDDDDDDDDD

16.03.2019 17:53
9
odpowiedz
1 odpowiedź
szopen469
80
Pretorianin

Mistrzowie grafiki komputerowej, twórcy najlepszych rozwiązań graficznych i wielkie zdziwienie że pokazali coś takiego? To norma, a cryengine jeszcze nie raz wryje ludzi w ziemię.
PS. Nie obraziłbym się jakby rozbudowali to do gry, jak z far cry to miało miejsce

16.03.2019 18:56
Kaczmarek35
9.1
Kaczmarek35
11
Senator
Wideo

Pewnie jeszcze kiedyś nas zaskoczą, ale ich najnowsza gra Hunt: Showdown raczej nie będzie taką bombą wizualną jak w 2007 Crysis czy w 2013 Crysis 3.
Hunt: Showdown -
www.youtube.com/watch?v=a0KC277yLE0

16.03.2019 18:19
10
odpowiedz
komenty
69
Senator

-> Sasori - g-sync od początku wspierał przedział 30-144 fps, freesync początkowo miał z tym duże problemy, nie wiem jak jest teraz.

16.03.2019 18:25
11
odpowiedz
siera97
53
Senator

Nie no, Crytek rzadko coś robi ale jak się już za coś weźmie to wygląda to zjawiskowo.

16.03.2019 18:43
12
odpowiedz
zanonimizowany1227390
20
Pretorianin

Chociaż to demo technologiczne i tak chcę w to zagrać.

16.03.2019 18:48
mirko81
13
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
mirko81
63
Slow Gaming

gdyby ten Cyberpunk 2077 miał ten silnik ...

16.03.2019 20:50
13.1
smog29012
19
Legionista

Widać, że nie masz minimalnego pojęcia o silniku graficznym. Potrafisz ogarnąć, że silnik gry to nie tylko grafika ? To co obejrzałeś to demo technologiczne, a nie gra, żeby gra działała potrzeba jeszcze setki innych czynników niż sama grafika.Zresztą na tym silniku równie dobrze gra może wyglądać gorzej niż gry z przed kilku lat. Bardzo dobrze, że cyberpunk nie jest na tym silniku tylko na autorskim od CDP, mają większą swobodę przy projektowaniu gry.

16.03.2019 21:10
dzl
13.2
dzl
96
John Yakuza

Widzisz to nie jest tak proste. Silnik ma coś takiego jak Framework(upraszczając są to fundamenty, na których zbudowany jest silnik). Masz jeszcze coś takiego jak toolset, czyli narzędzia, i to tutaj jest problem. Bo o ile sam framework a co za tym idzie silnik(Cryengine) jest bardzo dobry, tak narzędzia są gorsze od tego co np. oferuje UE, o unity już nie wspominając.

Żaden deweloper nie będzie tracił czasu na pisanie nowych narzędzi gdy może skorzystać z gotowych na innym silniku konkurencji. Stąd mała popularność silnika Niemców.

16.03.2019 21:33
13.3
siera97
53
Senator

Dodatkowo chyba jeszcze nikomu nie udało się wykorzystać 100% jego potencjału nie licząc Cryteka. Jak się spojrzy na gry na CryEngine takie jak nie wiem Lichdom to nie wyglądają one tak dobrze jak dzieła Cryteku. Star Citizen może być wyjątkiem.

16.03.2019 21:59
A.l.e.X
13.4
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

akurat RedEngine jest wyjątkowo świetnym silnikiem, poza tym od czasu W3 do czasu CP2077 przeszedł jeszcze kolejne modyfikacje. Mam nadzieję że po premierze CP2077 w końcu oddadzą w ręce graczy Redkita.

17.03.2019 18:05
😡
13.5
zanonimizowany1275527
3
Junior

Pisałem długi komentarz jak to ludzie się absolutnie na silnikach nie znają, ale wyj****bało mi całą stronę i całość usunęło i nie będę od nowa tego pisać, więc napiszę tylko, że jak ktoś w życiu żadnego silnika nie używał to radził bym się nie wypowiadać bo potem są takie bzdury dziękuję, do widzenia...

16.03.2019 21:54
14
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1113196
68
Generał

Ludzie, ale fanboye nVidii widzę ostro dają minusy w tym wątku...
Tak czy inaczej, o mało co nie podskoczyłem z radości na tę nowinę. Widać, jak bardzo przepłacili wszyscy, którzy kupili kartę z RTX w nazwie. Ba, rzekłbym nawet, że dali się oszukać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1113196 2019-03-16 21:55:02
16.03.2019 22:05
A.l.e.X
14.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

każda karta która ma wsparcie dla DX12 ma też wsparcie dla DXR / demo dla RT możesz pobrać i sprawdzić jak działa u ciebie na karcie AMD przecież to jest żadna nowina / nowiną za to jest to że Crytek dobrze potrafił to zoptymalizować w swoim demie i przede wszystkim promuje tym swój silnik

18.03.2019 15:28
blood
14.2
blood
241
Legend

A.l.e.X - to jest ichniejsza implementacja, crytek nie używa w demie DXR. Biblioteka jest dostępna zarówno dla Vulkana jak i DX12.

16.03.2019 22:01
A.l.e.X
15
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Wideo

Rumcykcyk - tutaj masz porównanie jak działa na Unreal Engine RT demo SW - możesz też sprawdzić jak działa demo infiltratora z DLSS lub bez.

https://www.youtube.com/watch?v=iSGpDMK6xxQ

17.03.2019 13:24
kaszanka9
15.1
2
kaszanka9
109
Bulbulator

Tylko, że to demo ma promować karty RTX, wobec czego, nv palcem nie ruszyła by to zoptymalizować pod inne karty, ciekawe jakie by było porównanie z 1080ti gdyby crytek przerobił to demo na swoją technikę.

18.03.2019 12:38
16
odpowiedz
Phreak
12
Legionista

Ich The Hunt Showdown jest strasznie zasobozerny. Wyobraźcie sobie ze dodają tam ray tracing ;-). Hejt na nvidie spowodowany jest tylko i wyłącznie ceną nowych rozwiązań bo tam gdzie cena nie gra roli (zastosowania profesjonalne) nowe karty nvidii zostały przyjęte bardzo ciepło i nie mają aktualnie żadnej konkurencji.

18.03.2019 15:12
marcing805
17
1
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

No śmiało Crytek, zróbcie teraz pełnoprawną dobrą grę na takim silniku, utrzymaną w podobnej atmosferze i być może odzyskacie szacunek i miano dobrego dewelopera, którym niegdyś byliście.

18.03.2019 15:14
18
odpowiedz
MadMaxPL
56
Konsul

Zatem nabywcy RTXów zrobieni w bambuko??
SZOK!!!

18.03.2019 16:49
Stona2
19
odpowiedz
Stona2
26
Legionista
Image

Spójrzcie na odbicie napisu "Exchange" w oknie od ok 0:34
Imho coś tutaj jest nie tak, bo ten napis chyba fizycznie nie jest w stanie się odbijać cały w oknie. Jego odległość od ściany i krawędzi ściany jest zbyt mała, aby był w całości widoczny w oknie. Podejrzewam, że ten Crytecowy RT to fajna sztuczka, ale daleko mu do prawdziwego RT.

post wyedytowany przez Stona2 2019-03-18 16:52:01
18.03.2019 21:45
20
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Nikt nie jest zrobiony w bambuko, fajnie byloby zobaczyc cos wiecej niz tylko realtime reflections, o ile to chyba najbardziej oczywisty z efektow raytracingu to jest pare rzeczy duzo bardziej wplywajacych na calosciowy efekt.

No i pierwsze pytanie - czy raytracingowe dema unreala sa gorsze dlatego ze odbicia (raytraced reflections) sa slabiej zaimplementowane niz w demku cryteka? Nawet w demach unreal engine nie wszystkie elementy sie odbijaja - szkoda ze pozbyli sie ze stronki dem Unreala 4.22 ktore mozna zobaczyc tylko w ripach youtuberow, bo moglibyscie sobie sprawdzic.

Chcialbym zobaczyc u cryteka raytracowane cienie, gi, ibl, bo odbicia to tylko jeden z elementow.

Inna rzecz, ze faktycznie disclaimer na koncu filmu mowi "rendered on ..." co moze byc mylace, gdyz slowo rendering (bez magicznego "realtime") odnosi sie zwyczajowo do generowania scen niekoniecznie w czasie rzeczywistym.

Wiadomość Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD