Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Dlaczego gracze nie chcą być ŹLI?

07.03.2019 15:59
1
hemik9
114
Pretorianin

Dlaczego nie chcą być źli? Pewnie dlatego, że zła ścieżka w grach najczęściej objawia się tym, że wykonamy mniej zadań i zdobędziemy mniej expa, złota, sprzętu. Po prostu nie opłaca się to finansowo zazwyczaj

07.03.2019 16:57
😃
2
odpowiedz
zanonimizowany664739
8
Senator

W realnym życiu jestem kanalia to przynajmniej w grach mogę sie stać kryształowo dobrym i szlachetnym.Tam jest moje alter ego.

07.03.2019 17:01
😐
3
odpowiedz
garett123#2
26
Przemytnik

To samo jest z zakończeniami gier/filmów itp. Ludzie którzy prywatnie są chamscy, opryskliwi, wulgarni itd często nie lubią gdy zakończenie nie jest pozytywne. Oczekują happy-endu mimo, że to złe zakończenia, a przynajmniej niejednoznczane są najlepsze.

post wyedytowany przez garett123#2 2019-03-07 17:01:29
07.03.2019 17:07
DanuelX
4
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Bo tak mnie wychowali.

07.03.2019 17:28
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend

Bo to nieopłacalne.
Bo możemy sobie tylko utrudnić przez to grę.
Bo twórcy nie postarali się napisać dobrze ścieżkę zła (słabe postacie, dialogi, scenariusz etc.).

08.03.2019 08:57
5.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Bo twórcy nie postarali się napisać dobrze ścieżkę zła (słabe postacie, dialogi, scenariusz etc.)

To prawda, ale zdarzają się pewne wyjątki. Hitman, Thief, God of War itd.

Bo możemy sobie tylko utrudnić przez to grę.

A w niektórych grach przez to możemy sobie tylko za bardzo ułatwić grę np. BioShock i więcej punkty do rozwoju bohatera, albo nadmiaru pieniędzy w większości RPG.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-03-08 09:01:27
07.03.2019 17:30
Mr. JaQb
6
2
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

A po co być na siłę złym? Jeśli sytuacja w grze pasuje do bycia "złym" w danym momencie, to ok - na przykład wykonanie zemsty na kimś za coś, niekoniecznie jest czynem dobrym. Natomiast jeśli mamy sytuację, że na ziemi siedzi żebrak, i mamy 3 możliwości: dać mu coś, olać go, lub zabrać mu pieniądze, to kto by wybrał 3 opcję? Właśnie tak absurdalne jest zazwyczaj bycie "złym" w grach. Na siłę i przeciwko logice.

07.03.2019 17:53
Bezi2598
7
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Zawsze gram złym. Ostatnio w Rimworld. Schwytanych więźniów karmiłem ludzkim mięsem, a następnie zmuszałem do pracy. Niektórzy wysiadają psychicznie więc trzeba ich zastąpić nowymi. Mało uzdolnionym jeńcom po prostu wycinałem organy dopóki nie umrą, i tak z nich żadnego pożytku nie ma, a organy mogą się przydać dla moich najlepszych osadników w razie potrzeby.

W Stellaris niewolnictwo, eksterminacje gatunków, czystki etniczne, nieetyczne modyfikacje genetyczne.

Ale tak to w większości gier bycie złym jest mało ciekawe.

post wyedytowany przez Bezi2598 2019-03-07 17:55:37
08.03.2019 08:28
8
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Często nie gram złym, ponieważ nigdy nie czuję z nim dobrze i nie ma w tym sensu, a w niektórych grach takich jak Baldur's Gate też jest mało opłacalny. Zwykle gram dobrym lub neutralnym.

Rzadko gram złym, ale tylko dla ciekawostki. Zdarzają się pewne wyjątki takich jak Thief, God of War i Hitman ze względu na scenariuszy.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-03-08 08:30:08
08.03.2019 12:48
Xartor
9
odpowiedz
Xartor
140
Konsul

Jeśli chodzi o gry rpg to bez możliwości wyboru złej ścieżki, dobra by nie dawała tyle satysfakcji i naturalnie nie było by żadnego wyboru.

A natomiast co z grami strategicznymi? Ile bilionów zostało zniewolonych? Holokaust całych gatunków, więźniów wymordowanych w czasie bitwy? A not tak, to tylko statystyka :P

Jak już to strategie odsłaniają nature człowieka, raczej dokonujemy świadomych zakupów, to też chyba osoby bardziej empatyczne kupią grę gdzie próbujemy ocalić życie dziecka. W ME też ratujemy przecież świat.

post wyedytowany przez Xartor 2019-03-08 12:57:31
08.03.2019 13:34
10
odpowiedz
zanonimizowany631395
120
Legend

W wielu grach wybór pomiędzy byciem dobrym a złym to wybór pomiędzy robieniem dobrych rzeczy a robieniem dobrych rzeczy będąc dupkiem.

08.03.2019 23:14
WolfDale
11
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Ja grając przeważnie wybieram podobne decyzje jakie podjąłbym w prawdziwym życiu. Przykładowo w Skyrim nie podoba mi się to, że wiele zadań które można wykonać mają tylko jedną ścieżkę - czyli taką którą nie mam ochoty pójść. W poprzednich odsłonach (Morrowind & Oblivion) w większości wypadków podejmując się złego zadania było można wybrać mniejsze zło lub w ogóle odwrócić sytuację i doprowadzić do tzw. sprawiedliwości. Podobnie było w tytule Gothic czy choćby serii Stalker i Deus Ex.

Pomijam oczywiście tytuły typu Hitman czy God of War gdzie z góry mamy narzuconą ścieżkę człowieka niecieszącego się dobrą sławą. Lecz tam gdzie mam wybór zawsze wybieram to lepsze rozwiązanie. Nawet w takim zwyczajnym GTA zawsze robię wszystko, aby nie przejechać zwykłego zjadacza chleba. Natomiast jak wleci mi pod koła, to czuję niesmak bo po prostu nie sprawia mi to radości.

post wyedytowany przez WolfDale 2019-03-08 23:24:09
tvgry.pl Dlaczego gracze nie chcą być ŹLI?