Siema, nie znam się szczególnie na strategiach, ale szukam czegoś podobnego do Stellaris. Nie chcę, żeby to była rozgrywka podzielone na tury, prędzej taki długofalowy sandbox jeśli tak to można nazwać. Jeśli jest więcej gier podobnych do tego tytułu pod wieloma względami (mechanicznie, graficznie, kosmicznych czy też proceduralnie generowanych - do wyboru) to prosiłbym, żebyście podesłali mi nazwy.
Poza tym, szukałem kiedyś gier ekonomicznych przypominających te przeglądarkowe z budową miast/imperiów/branży/kij wie co jeszcze. Nadal szukam, mogą być to gry single lub multi, lecz obowiązkowo bez takich typowych kampanii, które narzucają mi kolejność w rozwoju lub co gorsza podzielone są na jakieś odrębne misje. Chcę długofalową rozgrywkę i poczucie stworzenia czegoś potężnego od zera. Podoba mi się motyw wznoszenia tych wszystkich budowli i rekrutacji wojska, które później mógłbym wysyłać na podboje. I tutaj dowolność uniwersum, może być to kosmos, a może być to rozwój jakiejś branży (budynki zastąpione oddziałami firm chociażby i inne takie pierdoły) czy państw.
Seria X bez X: Rebirth.
Potrzebowałem chwili na przyswojenie, o co chodzi z X bez X, ale już rozumiem. Mógłbyś mi podesłać link do tych poszczególnych gier lub ich podtytuły?
Akurat przeczytałem całego posta. Nie jest to gra podobna do Stellaris, ale posiada rozbudowaną ekonomię, należy do gatunku 4X, jest budowanie, brak fabuły i pełny sandbox.
Przypominam, że 4x oznacza explore, expand, exploit, and exterminate. Wszystkie 4 rzeczy są mocno rozbudowane w każdej części X (z wyjątkiem X-rebirth).
Sprawdzę, ale jeszcze takie bardziej strategiczne tycoony, które opisałem w drugim akapicie by się przydały.
Polecam więcej poczytać o tej serii X. Bo masz tam od groma zarządzania poprzez interfejs. A przy X4 masz ekonomię działającą się w czasie rzeczywistym (zamówienia na statki są realizowane w czasie rzeczywistym z dostawami materiałów do fabryk montażowych z innych stacji).
Seria Master of Orion? Galactic Civilizations III? Polaris Sector? Distant Worlds?
BARDZO mi się spodobało, póki nie przeczytałem opinii o braku ekonomii i kilku innych minusach, jak nieprzejrzysty inferface.
Przyjrzałem się bliżej X3: Terran War Pack. Nie jest to gra, której oczekiwałem, ale przypomina mi trochę EVE Online i wydaje się być ciekawa. Jedynym problemem jest fakt, że nie wiem jak zacząć i ciężko mi się odnaleźć, bo to jednak ciut inny typ gry niż ta, której oczekiwałem. :)
Jest dosyć ciężko wejść w ten świat, ale znajdziesz w internecie masę poradników.
https://www.youtube.com/watch?v=QTJNnSL1_YU
Właśnie czytałem je. Zainstalowałem moda XMR bodajże z kokpitem i mapę scorpa. Nie chce czytać wszystkich tych poradników - przeczytałem FAQ i porady Heda. Chciałem zająć się karierą handlowca, zacząłem od gwiezdnej wódki. Kupiłem ją w destylarni i chciałem sprzedać, ale nie wiedziałem jak - w wymianie w sprzedaży nikt nie był chętny na kupno tego towaru. Ogniwa energetyczne nie wiem jak zdobyć. Bardziej niż skupując towary z innych stacji wolałbym je wydobyć. Jakieś porady gdzie zacząć resell (przekaźnik/sektor, stacja czy inny dok?) i co powinienem dalej uczynić? Wybrałem karierę z dwoma statkami, Mercury i 'Odkrywca', jednego zadokowalem po prostu na jednej ze stacji żeby nie sprawiał kłopotów. Powinienem mu przydzielic jakieś zadanie? Nie mam kredytów ani surowców.
Nadal czekam na jakieś strategie typowo ekonomiczne pod rozbudowę jakiegoś miasta, państwa, spółki, najlepiej graficznie podobną do chociażby ikariam w dowolnym uniwersum. To miało swój klimacik. Poza tym prosiłbym obeznanych z X3 o instrukcje. Powinienem zacząć na pełnej od zarobku, eksploracji? Zdobyć jakieś misje? Może i mam swobodę wyboru, ale nie takiej jakiej oczekiwałem, bo gra wydaje się być skomplikowana.