Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów oraz brakiem opcji konfiguracji FOV

08.11.2018 14:13
7
10
odpowiedz
Sarseth
14
Pretorianin

XDDDDD
Jako hobbystyczny laik gamedevu, siedzę teraz w pracy i śmieję się na głos.
Blokada na 63FPSy xD Przecież to jest tak żałosne obejście.. jak by pójść do ASO z autem, bo lusterko odpadło samo i przykleili by Wam na taśmę szarą xD
Działać? Działa, ale jak wygląda i co sobie pomyślicie o tym gościu?

post wyedytowany przez Sarseth 2018-11-08 14:17:15
08.11.2018 13:29
1
8
Dzienciou
94
Konsul

Domyślam się, że to kwestia indywidualna ale zmiany FOV to powinien być takim minimum standardu w FPSach. Od źle ustawionego fov po prostu robi się niedobrze...

08.11.2018 13:29
1
8
Dzienciou
94
Konsul

Domyślam się, że to kwestia indywidualna ale zmiany FOV to powinien być takim minimum standardu w FPSach. Od źle ustawionego fov po prostu robi się niedobrze...

08.11.2018 13:31
2
3
odpowiedz
1 odpowiedź
DanuelX
79
Kopalny

Tak jak pisałem ostatnio. Przy problemie powiązania fizyki z liczbą klatek beczezda pójdzie na łatwiznę i ustawi fpsy na sztywno. Brak suwaka od FOV to po prostu kpina.

post wyedytowany przez DanuelX 2018-11-08 13:34:27
08.11.2018 16:19
👎
2.1
3
tankshtela
5
Legionista

Dokładnie, pal licho limit 60 fp/s ale fov w tej grze jest tak niski, że nawet mnie się robi niedobrze po 5 minutach grania (chociaż nigdy praktycznie nie miałem z tym problemu) Stan techniczny F76 mówi tylko jedno "przy tej cenie F76 to szczyt niechlujstwa i lenistwa"

08.11.2018 13:35
3
odpowiedz
7 odpowiedzi
velociraper
18
Konsul

Co z tego limitu jak ludzie to zapewne obejdą podmianą 1 linijki w pliku z configiem

08.11.2018 14:09
3.1
kaszanka9
94
Bulbulator

To zablokują na stałe w grze, bez możliwości obejścia.

08.11.2018 14:52
3.2
Dharxen
32
Generał

Nie zablokują. Dopóki ważne pliki konfiguracyjne będą dostępne lokalnie, nigdy im się to nie uda.

08.11.2018 15:04
3.3
1
.:Jj:.
110
     PAKTOFONIKA     

Nie wiadomo jak będzie wyglądało struktura plików, co będzie po premierze na dysku, co na serwere. Mogą zablokować łączenie czy kickować po filechecku.
Jest wiele sposobów na zniechęcenie ludzi do grzebania, nie tylko VAC istnieje na tym świecie, czy utrudnienie tego do tego stopnia że nikt tak naprawdę nie będzie tego robił, poza hobbystami robiącymi to dla sztuki.

To gra online, niektórzy chyba mają zbyt dużą fantazję.

08.11.2018 19:24
3.4
Dharxen
32
Generał

Jeśli te wszystkie doniesienia odnośnie F76 są prawdziwe, to raczej nie uda im się tego zablokować. Nie da się w tak krótkim czasie zmienić struktury praktycznie całego kodu. Oni powinni to zrobić podczas przebudowy silnika na potrzeby multiplayera, jeszcze zanim zaczęli tworzyć grę. Popełnili masę błędów podczas prac koncepcyjnych nad grą i teraz są tego skutki. Takie prymitywne zabezpieczenia stworzone na poczekaniu będzie można bardzo łatwo obejść.

To gra online tworzona przez Bethesdę. Studio, które nigdy wcześniej nie stworzyło gry multiplayer (TESO robiło inne studio), które zawsze bazowało na moderach naprawiających ich gry oraz nie przystosowało starego, archaicznego silnika do rozgrywki sieciowej. Ja przeczuwam katastrofę. Nigdy nie lubiłem Bethesdy, dlatego mam nadzieję, ze F76 będzie ogromnym niewypałem.

post wyedytowany przez Dharxen 2018-11-08 19:31:53
08.11.2018 21:01
3.5
kaszanka9
94
Bulbulator

Uda się i to jest to bardzo proste do zrobienia, jeżeli tylko tak zdecydują, lokalne pliki nie mają żadnego znaczenia, bo to oni decydują co z tych komend będzie uznawane, a co nie. Nie jest potrzebna żadna zmiana struktury całego kodu.

Jeżeli nie rozumiesz o czym piszę, stała blokada zawarta w pliku wykonywalnym, którą obejść można tylko hex editem jeżeli ktoś znajdzie albo edycją pamięci gry, zakładam, że jednak jakiś system anty czit będzie, więc wykonanie dowolnego z tych skończy się minimum kickiem.

Oczywiście jeżeli nie będzie żadnego anty czita to wtedy kto chce to zmieni, nie mniej oszukuje promil, a zwykłych graczy to powstrzyma, tym samym ludki z możliwością 120 czy nawet 300 fps nie zyskają przewagi i nie będzie tylu narzekać.

To jest jak łatanie dziury plasteliną, ale jako tak zadziała :-)

post wyedytowany przez kaszanka9 2018-11-08 21:10:07
08.11.2018 21:31
3.6
Dharxen
32
Generał

Zobaczymy jak będzie. Wydaje mi się, że mogą mieć duże problemy z cheaterami przez otwartość silnika na modyfikacje. Podobne do tych, jakie ma Valve w CS GO.

09.11.2018 08:56
3.7
elathir
34
Generał

@kaszanka9

Sprawa nie jest taka prosta.
1) sprawdzanie spójności plików kosztuje, zabiera czas i nie da się go robić co chwilę, co ważne robienie tego choćby ciut optymalnie wymaga dobrego i przemyślanego mechanizmu wyliczania checksumy w wypadku zmian, a beta f76 tego nie miała.
2) silniki sieciowe kontrolują hashe nie tylko plików ale też wykonywanych procedur, beta tego nie miała
3) silnik sieciowy powinien weryfikować choćby częstotliwość wykonywanych akcji na serwerze, beta tego nie miała

Zmiany nie są proste. Co prawda mogą sprawdzić w trakcie uruchamiania gry spójność plików, a opcje choćby fpsów wywalić z konfiguracji i zahardokodować, ale nie broni to ich przed zmianami już po uruchomieniu gry. Wątpię by na szybko sklecili działającego antycheata, zwłaszcza, że sami chcą sprzedawać płatne mody. Co gorsza F4 nie miał zmiennych adresów dla kluczowych zmiennych w pamięci, pytanie czy F76 ma? Tego nikt nie sprawdził, ale jeżeli okaże się, że nie, a jest to bardzo prawdopodobne, to do skutecznego cheatowania może wystarczyć cheatengine zwykły.

08.11.2018 13:48
😐
4
3
odpowiedz
dzl
32
Wiedźmiak Benedylbert

Serio pytam. Oni w takim stanie chcą wypuścić grę na premierę? Przecież to zapowiada się na zwykły bubel techniczny.

Wersje konsolowe też mają problemy gdzie fps potrafi spadać w niektórych lokacjach do wartości jednocyfrowych.

08.11.2018 13:52
5
1
odpowiedz
Heinrich_2.0
2
Konsul

To jest złoto. Widać, że Bethesda nie ma żadnego pomysłu jak ogarnąć problem z "legalnymi" speedhackami, więc na szybko skleciła jakiegoś fixa, którego pewnie wystarczy obejść w pliku ini.

Nie mogę się doczekać premiery. Naprawdę, będzie co płonąć. No chyba, że gra sprzeda się w milionach, ale mam nadzieję, że nie. Żeby nie dawać sygnału i przyzwolenia do wypuszczania gier w takim stanie. I wiecie, psioczyliśmy na Arkham Knight czy Unity za optymalizację, ale te gry dało się chociaż dokończyć. Tutaj masz multi, gdzie ktoś się będzie teleportować za twoimi plecami albo będzie śmigał na god mode. O ile oczywiście te rewelacje nie są potwierdzone i nie będą do czasu premiery, o tyle bugi i glitche są - w sporej ilości.

Po prostu Bethesda się sama podłożyła taką "premierą".

08.11.2018 14:00
😒
6
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
kęsik
84
Legend

Jezu, jak to nie rypnie i będzie miało 80 na metacriticu to ta branża jest skończona.

08.11.2018 16:31
😁
6.1
2
tankshtela
5
Legionista

Oczywiście że będzie miało koło 80. Bo kto będzie chciał podpaść Bethesdzie:)

09.11.2018 08:59
6.2
U.V. Impaler
170
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

A co oznacza podpadnięcie Bethesdzie?

09.11.2018 09:32
😁
6.3
tankshtela
5
Legionista

Spokojnie, to był żart. Dlatego uśmieszek na końcu...

08.11.2018 14:13
7
10
odpowiedz
Sarseth
14
Pretorianin

XDDDDD
Jako hobbystyczny laik gamedevu, siedzę teraz w pracy i śmieję się na głos.
Blokada na 63FPSy xD Przecież to jest tak żałosne obejście.. jak by pójść do ASO z autem, bo lusterko odpadło samo i przykleili by Wam na taśmę szarą xD
Działać? Działa, ale jak wygląda i co sobie pomyślicie o tym gościu?

post wyedytowany przez Sarseth 2018-11-08 14:17:15
08.11.2018 15:01
😒
8
odpowiedz
|13|
19
walas85

Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów oraz brakiem opcji konfiguracji FOV

Jestem wielkim fanem serii Fallout i dosłownie krew człowieka zalewa czytając kolejne nowe wiadomości (newsy) na temat nowego Fallouta 76 - jakby producent na sile chciał zniszczyć wizerunek tej serii, dodatkowo ukazując swoją niekompetencje robiąc to co robi w tym tytule.

Poza tym zmianie ulegnie system komunikacji głosowej z innymi graczami, dając nam większą kontrolę nad tym z kim chcemy rozmawiać, a kogo zignorować.

Czad, konsolowcy się ucieszą, ale tu pytanie dla producenta: wersja PC będzie tylko portem konsoli czy dostosują ją do możliwości obecnych komputerów - bo blokada FPS na to nie wskazuje, grafika nie powala, jak cała gra...

Co prawda z oceną całościową gry trzeba poczekać do premiery F76, zagramy, ale do tej pory jest więcej niewiadomych, problemów z grą niż samych zachęceń by tytuł kupić i w niego grać.

Bo co by skłoniło was by kupić F76?

post wyedytowany przez |13| 2018-11-08 15:07:24
08.11.2018 15:41
😂
9
odpowiedz
1 odpowiedź
/SanS\
1
Legionista

failout76 tyle w temacie

08.11.2018 15:44
9.1
zanonimizowany1111722
0
Konsul

z brakiem ;pp w temacie ;ppp

08.11.2018 15:54
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sebo1020
106
Generał

Czyli goście dodali blokadę na 63 klatek żeby "załatać" problem z szybszym poruszaniem się gracza.....ok.....a co z tymi graczami którzy nie będą w stanie grac w 60 klatkach tylko np 30 .....przecież w takim wypadku ci gracze będą i tak wolniej się poruszać niż ci co mogą sobie pozwolić na grę w 60 ......WTF ?

08.11.2018 15:59
😂
10.1
1
barnej7
103
Generał

Wprowadza blokadę ustawień graficznych tak by gra obniżała detale do tego stopnia by gra śmigała w 60 FPS, jeśli komputer będzie za słaby to gra się nie uruchomi.

08.11.2018 16:39
10.2
tankshtela
5
Legionista

Akurat tak to nie działa. To jest problem implementacji fizyki w silniku graficznym (który przyspiesza animacje) ale dopiero po wyżej 60 klatek. Ten problem istniej już od skyrima. Osoby które nie posiadają monitorów z większym odświeżaniem niż 60 hz i tak by tego nie doświadczyły. Innymi słowy do 60 klatek jest wszystko oka problem pojawia się znacznie wyżej:p

08.11.2018 16:51
👍
10.3
Sebo1020
106
Generał

tankshtela--> aha dzięki za wyjaśnienie

08.11.2018 16:19
11
odpowiedz
animatiV
24
Pretorianin

Przynajmniej obsługuje 21:9.

08.11.2018 16:24
😂
12
odpowiedz
1 odpowiedź
str1111
30
Konsul

A gdziesz to nasze forumowe spece od teorii spiskowych? Przecież jak nic gra jest suaba, o czym świadczy brak oceny, jak nic to Polska gra i to od CDPROJEKTRED XD

08.11.2018 16:58
😐
12.1
str1111
30
Konsul

Nie tu, miało być pod recenzją BFa, ale to forum oczywiście wie lepiej...

08.11.2018 16:39
13
odpowiedz
4Skyrim11
23
Pretorianin

Dlaczego akurat blokada na 63 FPS, zamiast na 60?

08.11.2018 17:01
14
odpowiedz
1 odpowiedź
dj_sasek
88
Freelancer

Ciekawe czy Bethesda wie, że ludzie mają więcej niż 60 hz monitory...

08.11.2018 18:08
14.1
Elevrilnar
3
Pretorianin

To akurat bez znaczenia. Na vsyncu będzie i tak działać w 60 fps-ach (o ile oczywiście komputer uciągnie :) ).

08.11.2018 17:13
15
odpowiedz
Maniek9012
3
Centurion

Becieżda ma na wszystko rozwiązanie widzę.
Tylko że są to rozwiązania najbardziej leniwe.

08.11.2018 17:29
😂
16
odpowiedz
jaro1986
119
Generał

Warto także zwrócić uwagę na fakt, że w trakcie bety autorzy wprowadzili do silnika zmiany, które sprawiają, że gra działa w maksymalnie 63 klatkach na sekundę.

63 to jest jakaś liczba masońska czy coś? Czemu nie 62 albo 64? A najlepiej to 69, lepiej się kojarzy niż 63 ;)

Edit: A najlepiej to 76, to by było dopiero mrugnięcie oczkiem do graczy :D

post wyedytowany przez jaro1986 2018-11-08 17:31:09
08.11.2018 21:02
17
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Salzmore
24
Konsul

Tak to właśnie wygląda

08.11.2018 21:20
👍
17.1
Maniek9012
3
Centurion

Sam Todd Howard by tego lepiej nie ujął.

08.11.2018 21:31
😂
17.2
1
Takeshi_Kovacs
4
Konsul

Dodajmy do tego ze nie nic wspolnego z post-apokalispa i ma klimat wesolego miasteczka dla uposledzonych umyslowo.

post wyedytowany przez Takeshi_Kovacs 2018-11-08 21:31:58
09.11.2018 03:11
17.3
1
conrad_owl
22
Generał

Nie wiem, dlaczego masz tyle łapek w górę. Zgadzam się z zarzutami, ale język mema jest językiem jaskiniowca: "ludzie kupujący f76 choć wiedzą" i wymiasz co jest nie tak po czym brak puenty - choć wiedzą, że to co??? Ciężko dokończyć zdanie czy napisać jedno poprawnie? Wytykać f76 błędy samemu nie potrafiąc zdania napisać... Ja rozumiem, że f76 to syf, ale ten mem to także syf.

09.11.2018 18:11
😂
17.4
Dharxen
32
Generał

Ten mem jest na poziomie adekwatnym do poziomu gier Bethesdy.

08.11.2018 22:36
18
odpowiedz
A_wildwolf_A
150
Generał

wow, taka duża firma a oszczędza jak może na specjalistach, może importują ich prosto z indii bo gra wygląda jak taki słaby indyk

09.11.2018 07:16
19
odpowiedz
rubensik11
19
Legionista

Mogli dać blokadę na 76 klatek/s. Byłoby ciekawiej??

Wiadomość Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów oraz brakiem opcji konfiguracji FOV