Baldur's Gate 3 od studia Larian? Belgowie zaprzeczają
Z czystego sentymentu zamówiłabym pierwszy raz w życiu preorder jak by wyszło BG3. Ryzyko jest takie, że BG to absolutna świętość dla wielu nieco starszych graczy i oczekiwania gigantyczne w związku z tym.
Wątpię. Trzeciego Baldura bardziej spodziewałbym się po Obsidianie lub inXile, a nie Larianach. Zresztą, czy praw do marki dalej nie posiada Beamdog?
Do dzisiaj pamiętam tą słynną tapetę na pulpit z rzekomego projektu (Black?) Warhound.
Niestety Obsidian po wyjściu spod klosza wydawcy (którego obwiniał o wszystko) nie wypuścił niczego godnego starych klasyków, co najwyżej "wodę po pierogach" w której przyrządzano legendarne produkcje.
Jeśli nie BG3 to może RPG z widokiem z oczu postaci a'la seria TES albo Wizardry? Divinity było serwowane na wiele sposobów ale tego jeszcze nie próbowali...
O ile pierwszy POE czy Tyranny nie wgniotły mnie w fotel to po POE2 widzę, że nie idą drogą starych klasyków i cieszy mnie to. Wzorują się na nich mocno ale nie ważne jak super grę tworzyli opierając się tylko na klasykach i tak w dzisiejszych czasach to nie chwyci przez archaiczne rozwiązania. Idą własną drogą dostosowując dobre rzeczy z dawnych gier do dzisiejszych czasów i dorzucając coś od siebie.
Wiele jeszcze pracy przed nimi ale są na dobrej drodze, a ich ostatnia gra jest przykładem progresu.
DnD jest tak bogate ze po nazwa BG3 moze sie kryc duzo ciekawych historii nie majacych zadnego zwiazku z ta opisana w BG1 i 2.
Wymogiem sukcesu jest glownie pozadnie napisana fabyla i scenariusz gry.
Nie za bardzo rozumiem. DnD to system w jakim toczy sie gra. Chyba, ze chodzi Ci o Forgotten Realms.
@hopkins
Akurat Drackula napisał dobrze. Tak jak i Ty. DnD to setting, w którym masz wiele światów, nie tylko Forgotten Realms. BG3 równie dobrze mogłoby zabrać graczy do innego świata z powyższego settingu.
O ile jestem wielkim fanem Larian Studios i takiego Baldur's Gate to bym jeszcze w preorderze kupił, tak ich gry są specyficzne i nieco różnią się od starych części z serii, przez co nawet małe zmiany w mechanice mogą bardzo wrogo nastawić do siebie starych fanów Baldur's Gate, którzy niekoniecznie grali w gry od Larian.
Boję się, że przez to gra na 8-9/10 może spotkać się z niezasłużoną nienawiścią w sieci.
Aktualnie fani BG mogą się teraz cieszyć Pathfinder Kingmaker bardzo solidna pozycja w systemie D&D.
Obsidian robi nieujawniony projekt na Unreal Engine. Może to o nich chodzi? Chociaż trochę silnik nie pasuje. Chyba że BG3 byłoby z perspektywy trzeciej osoby...
Jak się uprzesz to każdy silnik się nada. A to że nie jest do tego stworzony to już inna kwestia, patrz Frostbite i wciskanie go do wszystkiego.
Tzn . tak: pomysły > fuzja Larian i Obsidian, ale grafa od Obsidian, bardziej klasyka :D
Larian zaprzecza, Brian Fargo potwierdza
https://www.spidersweb.pl/2018/10/baldurs-gate-3-plotka-brian-fargo.html
Larian wydaje mi się jedynym studiem będącym w stanie stworzyć BG 3, które przynajmniej trochę zbliżyłoby się jakościowo do 2 części ( w 1 nie grałem). Tylko, że Larianie specjalizują się w turowej walce. Na pewno nie Obsidian, nie mają pieniędzy, nie mają silnika, grę zabiłyby miliardy loadingów.
Tylko, że Larianie specjalizują się w turowej walce
piramidalna bzdura
Larianowi udało się zrobić dobrą grę z dobrym systemem turowym, tyle.
Ich starsze produkcje w ogóle tur nie miały.
Choć pograłbym w Baldursa zrobionego w silniku Temple of Elemental Evil (z Temple+)...
Wiem, że ich poprzednie gry nie były turowe, ale ostanie 2 gry miały rewelacyjny system walki, więc nie będzie przesadą nazwanie ich fachowcami w tej kwestii i tego imo powinni się trzymać.
Nie grałem w ToEE, ale Larian ma fajny silnik, który daje im duże pole do popisu i przede wszystkim nie katuje loadingami jak w PoE czy, które skutecznie zamulają rozgrywkę.
BG3 jak już ktoś się za nie chwyci to i tak będzie na systemie papierowym D&D który dla większej płynności rozrywki jest w bg1 i 2 z aktywna pauza zamiast sztywnych tur. Aktualne wydany Pathfinder Kingmaker tez korzysta z zasad D&D. Tak tez będzie od strony mechaniki wyglądał BG3 zostaje tylko napisać dobra fabule, a to będzie bardzo trudne biorąc pod uwagę legede marki i oczekiwania fanów.
Ktoś w ogóle mógłby mi powiedzieć kto w sumie ma obecnie prawa do marki?, bo nie mam pojęcia teraz
Wizards of the Coast
Problemem takich gier jest zawsze budzet bo malo ktore studio jest w stanie wydac zaawansowana i dopracowana w swej strukturze gameplayowej gre, ktora jednoczesnie posiada dobra szate graficzna 3D, a wiec laczy obie epoki gier wideo. W sumie to chyba tylko Obsidianowi i tylko RAZ udala sie taka sztuka, gdzie w rok czasu wyprodukowali Fallout New Vegas.