Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 – mechanika zbliżona do oryginalnego RPG

28.07.2018 13:14
Paffcioo
👍
4
10
odpowiedz
Paffcioo
55
Pretorianin

Nie wiem, czemu ludzi mieliby być z tego niezadowolenie. W porównaniu do Wiedźmina i jego rozwoju postaci to zdecydowany krok do przodu, a ja nawet ośmieliłbym się powiedzieć, że skok.

28.07.2018 13:02
2
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1269069
0
Legionista

I już narzekanie... jakie to typowe.

28.07.2018 13:24
6
2
odpowiedz
tomeom
33
Chorąży

System rozwoju ala Tibia, a zwłaszcza Skyrim jest super. Bardzo mi się to podoba. Miło wiedzieć. Dzięki

28.07.2018 16:16
😂
8
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany581957
99
Generał

Nie ma większej wylęgarni durniów, niż newsy o Redach na GOLu xD Zlot zarówno fanatyków, ofc, ale od dłuższego czasu głównie żenująco śmiesznych hejterków.

28.07.2018 16:49
DanuelX
9
1
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

I bardzo dobrze, że CDPR nie bierze się za system cRPG. Po praktycznie nieistniejącym w W3 to dobra zmiana.

28.07.2018 16:57
10
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

No zobaczymy co z tego wyjdzie.

28.07.2018 19:37
13
odpowiedz
premium205498230
13
Legionista

Super

28.07.2018 21:34
14
odpowiedz
Gh_H4h
86
Konsul

Na pierwszy rzut oka wygląda to na krok do przodu względem poprzednich gier, ale wszystko zależy od tego jak zaprojektują poszczególne umiejętności, zdobywanie statystyk, ich wpływ na rozgrywkę etc.

29.07.2018 22:26
A.l.e.X
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

domino310 - to że Cyberpunk 2077 będzie bardzo dobrą gra biorąc dokonania studia (W1,W2,W3) to nie ma żadnej wątpliwości, może też być grą roku w roku jej premiery, ale W3 mimo że jest jedną z najlepszych gier jakie powstały ma jednak sporo wad, najczęściej wady widać z czasem, jak produkt się starzeje. Nie wiem jednak czego brakuje Wiedźminowi III, ale nie mam ochoty do tej gry wracać, tak jak mam do Baldura, Kotora, czy Fallouta. Cyberpunk 2077 jeśli nie postawi na model biznesowy gra - usługa i nie będzie dodawał zawartości w czasie też zapewne będzie grą na jeden raz. Poza tym mam nadzieję że tym razem dodadzą możliwość tworzenia i załączania modów. Nie ma moim zdaniem też żadnej szansy na stawanie w szranki z marką GTA chyba że faktycznie stworzą grę tak gigantyczną jak jeszcze nigdy. Co do grafiki / na PC nawet nie chciało im się HDR zaimplementować więc generalnie olewam ich.

29.07.2018 23:20
Gabriel Gawron
😐
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gabriel Gawron
2
Legionista

Brzmi to bardzo źle, ale jest szansa, że wszystko jeszcze się całkowicie zmieni. Skoro to dopiero pre-alpha, to nie ma co zbytnio narzekać.

System rozwijania i maksowania cech a'la Skyrim nie jest dobrym pomysłem. Dlaczego? dlatego, że będzie się opierał na bezsensownym marnotrawieniu czasu poprzez klikanie jak największą ilość razy, jak najmniejszym kosztem, zamiast zdobywania doświadczenia dostosowanego do postępów w grze.
Na papierze taki system się sprawdza, ale w grze otwartej na pewno nie ma szans. Kto grał w Skyrim, ten doskonale wie o czym mówię.
Jakże nudne i głupie było skillowanie craftingu, byle tylko zdobyć kolejne punkty umiejętności, które i tak można było sobie wydać na dowolne perki, czyli niezwiązane z dziedziną, dzięki której je zdobyliśmy. Zwłaszcza porywającym było to, jeżeli ktoś grał bez modów, i te dwie godziny na mozolnym przenoszeniu materiałów do miejsca, w którym się je zużywało. Albo szkolenie sobie magii iluzji. To było można zrobić łatwo, bo w Gildii Magów wystarczyło stanąć w studni many i raz za razem rzucać zaklęcia za darmo. Po jakimś czasie (już nie pamiętam, po godzinie czy dwóch?) mieliśmy całą magię iluzji nabitą na maks. Tylko jaki to ma sens, takie stanie i klikanie?

Druga sprawa, to system rozwoju postaci i walki. Jeżeli walka będzie wyglądała jak w Fallout, albo Mass Effect, to na pewno w to nie zagram.
Nie wyobrażam sobie dynamicznej strzelaniny w świecie cyberpunk'a (czyl idefacto nafaszerowanego bronią, wszczepami, mechami, pancerzami wspomaganymi etc.) rozgrywanej na zasadzie rzutu kością. Zwłaszcza, jeżeli celność naszej postaci ma być zależna od statystyk, a nie naszego refleksu.

Po cyberpunku spodziewałbym się dynamicznej gry RPG akcji w stylu Deus Ex. Mnóstwo strzelania, ale i dialogów. Mnóstwo możliwości ze względu na gadżety i rozwój postaci. Albo robimy rozróbę, rozwalamy wszystkich, zastraszamy etc, wbijamy się w pancerzu wspomaganym do siedziby korporacji, albo negocjujemy na charyzmę. Albo włamujemy się do systemu i przejmujemy drony ochrony. A może przekradamy się a'la ninja? Tak to powinno wyglądać. Wolność wyboru w działaniu, ale działania zależne od zręczności gracza.
Osobiście uważam, że zafundowanie graczom loterii RNG w połączeniu z widokiem TPP i światem Cyberpunku byłoby całkowitą herezją.
Miejsce takiego systemu walki jest w starych, dobrych RPG'ach z rzutem izometrycznym. A i to nie do końca, bo przecież już nie raz udowodniono, iż można zrobić grę z rzutu izometrycznego z dynamicznym systemem walki, nieopartym na RNG.

post wyedytowany przez Gabriel Gawron 2018-07-29 23:20:58
30.07.2018 09:21
elathir
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
elathir
97
Czymże jest nuda?

No osobiście wolę klasyczny system rozwoju postaci, bo ten znany ze Skyrima oznacza po prostu grind i exploity oraz całkowity brak balansu. Wątpię by nawet redzi potrafili ogarnąć go dobrze.

Ale trudna, w gry Redów i tak gra się dla genialnej narracji a nie mechaniki RPG.

30.07.2018 10:30
21
odpowiedz
1 odpowiedź
KurczakPower
2
Junior

Widzę, że autor artykułu nie tylko używa grafiki niepowiązanej z Cyberpunkiem 2077, bo stworzonej w ramach innego świata, ale nawet nie raczy podpisać autora. Twórca nie potrafi okazać szacunku twórcy?

31.07.2018 13:00
22
odpowiedz
zanonimizowany1226085
22
Generał

Ciekawe kto w polskiej wersji podłoży głos pod głównych bohaterów. Czyli pod kobitę i faceta.

09.08.2018 10:03
wafel_15_84
😜
23
odpowiedz
wafel_15_84
68
Konsul

A ja jak zwykle poczekam na popremierowe opinie,komenty i testy bo od dawna tak jest że wiele szumnie zapowiadanych produkcji i to nie tylko w kwestii gier okazuje się przereklamowanym,zabugowanym dziadostwem za nie małe pieniądze,a wszelkie trailery itp. są dla mnie gówno warte,trzymam kciuki ale nie spodziewam się cudów.

post wyedytowany przez wafel_15_84 2018-08-09 10:04:15
28.07.2018 15:21
7
odpowiedz
zanonimizowany1262420
7
Pretorianin

nah ;/

28.07.2018 23:10
day.tripper
15
odpowiedz
11 odpowiedzi
day.tripper
3
Centurion

Po co oni robią to jak FPP?

29.07.2018 14:36
SleeN
16
odpowiedz
SleeN
24
Chorąży

Ja przede wszystkim liczę, że gra zaoferuje masę interakcji ze światem. Rozwój postaci jaki by nie był - nic dla mnie nie znaczy.

29.07.2018 21:34
A.l.e.X
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Ogame_fan - dokładnie, nawet w dwójce było o o niebo lepiej wykonane, a po modzie na FCR jeszcze lepiej, w W3 rozwój postaci oraz drzewko rozwoju + ekwipunek rodem z gry H&S to jakieś opary absurdy ale że gra trzymała poziom całościowo każdy to pomijał, dzisiaj jakby oceniać to na chłodno to jest to najsłabszy element tej gry i generalnie maksymalna wtórność. Gra też niestety się zestarzała, no i konkurencja nie śpi dzisiaj W3 to nie jest już takie objawienie jak w 2015, solidna gra ale w wielu miejscach do poprawy. Nie ma szans aby zamieścili w cyberpunku takiego samego bubla przy rozwoju postaci bo nawet budżetowe gry mają to o wiele lepiej zaprojektowane. Poza tym teraz za sferę rpg odpowiada ktoś kto ma o tym pojęcie bo po W3 było widać że brakowało osoby która by zaproponowała ciekawy rozwój postaci przy tak dużym studio aż dziwne że nikogo tam takiego nie było. Co do cyberpunka mam też spory dystans nawet od CDP bo za dużo obietnic CDP nie zrealizowało.

28.07.2018 17:09
Ogame_fan
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Mam nadzieję że w końcu zrobią dobra grę RPG.
Bo Wiedźmin był fajna gra ale elementy takie jak rozwój postaci, przyznawanie XP, wszystkie tabelki itd. Wszystko było na maksa skopane. Balans i przydatność umiejętności były całkowicie bez sensu.

post wyedytowany przez Ogame_fan 2018-07-28 17:17:16
28.07.2018 18:22
Maniac1098
👎
12
-12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Maniac1098
8
Generał

Premiera nigdy nie nastąpi nie ma się co oszukiwać. Twórcy mydlą nam oczy jakimiś kilkoma ujęciami. Zapewne nawet w 10% nie jest skończona ta gra.

28.07.2018 11:11
Zdzichsiu
1
-14
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Czyli machanie w powietrzu i spamowanie craftingiem, by wymaksować statystykę?

28.07.2018 13:04
3
-16
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany115388
76
Centurion

A nie lepiej pokazać rozgrywkę po tylu latach mydlenia oczu?

28.07.2018 13:18
Maniac1098
👎
5
-18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Maniac1098
8
Generał

Stawiam że przejście gry zajmie max 2 godziny. Sądząc po trailerze gra się znudzi szybciej niż jej instalacja.

Wiadomość Cyberpunk 2077 – mechanika zbliżona do oryginalnego RPG