Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność

08.04.2018 12:40
😐
8
19
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany668247
168
Legend

Ile w tym zestawieniu jest ofiar przejęcia przez EA...

08.04.2018 11:49
wojtas_92
1
7
wojtas_92
2
Legionista

a gdzie wzmianka o 3DO!?

08.04.2018 17:01
Devilyn
23
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Devilyn
206
Organised Chaos

MDK nie robiło Neversoft tylko Shiny Entertainment.

08.04.2018 12:38
Szatek iks de
7
4
odpowiedz
13 odpowiedzi
Szatek iks de
108
Konsul

Black Isle i ich Fallout oraz Icewind Dale na zawsze w moim serduszku <3 a w Tormenta do tej pory nie zagrałem :P

08.04.2018 13:54
15
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Tyle studiów od EA aż żal patrzeć. Nie to co Acti które trzyma zombie-studia (Raven Soft. na przykład) by robili śmieci-dlc do ich flagowego tytułu - CoD.

Czy gram w stare gry? Głupie pytanie - jasne że tak!
Jest więcej ciekawych starych gier niż tych nowych klonów trzymających za rączkę. Gatunki dawno wymarłe (taktyczne, RPGi jak Wizardry), ciekawa zawartość bez zapychaczy... czasami z nowości coś pogram ale jak już to coś indie a to i tak znalezione cudem bo nawet pies z kulawą nogą się nie zainteresuje ze świata indie (Underrail, Age of Decadence etc.)

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2018-04-08 13:56:48
08.04.2018 12:23
Cobrasss
6
3
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

Współczuję tym co tylko wydali jedną grę i papa niech tutaj Team Bondi będzie takim przykładem.

post wyedytowany przez Cobrasss 2018-04-08 12:23:52
08.04.2018 15:58
19
3
odpowiedz
1 odpowiedź
_White_
45
Dúnadan

Sir-tech.

08.04.2018 12:42
SpoconaZofia
10
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpoconaZofia
80
Legend

Napisze złośliwie ale dopisał bym Bioware po wydaniu Anthem który prawdopodobnie podzieli los Andromedy.

08.04.2018 15:22
😢
18
2
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Mi najbardziej szkoda irrational games

08.04.2018 18:50
aope
25
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
aope
191
Corporate Occult

Przy MicroProse łza mi się aż zakręciła. Nie tylko strategie, ale także ich "symulatory", jak choćby F-117A...

09.04.2018 07:16
n0rbji
31
2
odpowiedz
1 odpowiedź
n0rbji
117
Siedzący Byk

A pamiętacie Acclaim? Fajne gry od nich wychodziły np. Re-Volt, Shadow Man, Turok 2

09.04.2018 12:51
37
2
odpowiedz
Emar8
5
Junior

Team Silent :((((((

08.04.2018 12:02
.kNOT
2
1
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Albo Level 9 Computing...

08.04.2018 12:02
berial6
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
berial6
155
Ashen One

Przypadek, że artykuł ukazał się w dzień, kiedy sklepy również są zamknięte?

08.04.2018 12:13
5
1
odpowiedz
AntyGimb
86
Senator

Brak PYRO STUDIO to skandal!

08.04.2018 13:25
😜
12
1
odpowiedz
zanonimizowany1028166
40
Pretorianin

"Poza tym działający w Austin zespół stworzył też Deus Ex: Invisible War i Thiefa: Deadly Shadows, całkiem udane kontynuacje klasycznych marek.".
Invisible War raczej nie było udaną kontynuacją. Poza tym daliście jej ocenę 6.5 :P

08.04.2018 16:01
TrixenFire
21
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
TrixenFire
7
Legionista

Brakuje mi tu Acclaim Entertainment. Wiele wydało fajnych gier, np. Re-Volt.
A tak poza tym to były dobre czasy. Nie to, co dziś.

post wyedytowany przez TrixenFire 2018-04-08 16:02:08
09.04.2018 01:11
Fear87
28
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Fear87
87
Generał

O Pandemic Studio - producenta zresztą fajnej gry, Full Spectrum Warrior, napisaliście:

"Australijskie studio dziś jest najbardziej znane z dwóch części Star Wars: Battlefront (które – w przeciwieństwie do najnowszych odsłon – nie zawierały inwazyjnych mikrotransakcji, posiadały za to solidną kampanię dla jednego gracza)"

Przecież single player w Battlefrontach od Pandemic to było multi z botami jak dobrze pamiętam, kampania to był zbiór map do przechodzenia jedna po drugiej. No chyba, że coś mi umknęło?

09.04.2018 07:06
30
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1195958
49
Generał

Aż dziw, że przy wzmiance o Sierra nie wspomnieliście o PAPYRUS Racing. Ich seria NASCAR Racing czy też Grand Prix Legends na zawsze zmieniły gatunek symulacyjnych gier wyścigowych. Być może gdyby nie oni, nie mielibysmy takich gier jak rFactor, Project Cars czy Assetto Corsa.

Jeśli dobrze pamiętam, część ludzi z PAPYRUS Racing pracuje w SIM Bin, które to stworzyło serię GTR. Jedna z lepszych na rynku.

Aż się łezka w oku kręci na samą myśl, że przy dzisiejszych możliwościach technologicznych moglibyśmy dostać fenomenalną grę NASCAR.

09.04.2018 12:00
Cobrasss
36
1
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator
Image
Wideo

Warto też wspomnieć o Psygnosis. Autorem loga był Roger Dean co też rysował okładki do wielu gier tego studia. Niestety w 2000 zostali przemianowani na Team Liverpool i piękna sowa z logotypu przestała mieć na znaczeniu.
Team Liverpool działał do 2012r
https://www.youtube.com/watch?v=YWmd9ae3enE

09.04.2018 18:32
Electric_Wizard
40
1
odpowiedz
Electric_Wizard
67
Pretorianin

Zabawne (albo i nie) że większość stajni z tego zestawienia parało się strategiami bądź (klasycznym) RPG, a wraz z ich zniknięciem zniknęły wspomniane gatunki.

08.04.2018 12:09
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
boy3
106
Senator

Najbardziej brakuje mi troika którzy wydali Arcanum, i Vampire Maskarada :(

Początkujące studio, które zostało założone przez byłych pracowników studia black isle, arcanum nie mogło być lepszym startem

Niestety, później wydali takiego dungon crawlera jak świątynia pierwotnego zła, co było gwoździem do ich trumny

08.04.2018 12:40
9
odpowiedz
1 odpowiedź
szopen469
80
Pretorianin

Mi brakuje Ascaron. Może ma tylko jeden hit. Ale Sacred jest naprawdę wartę zapamiętania.

08.04.2018 13:08
11
odpowiedz
Sirh
67
Centurion

Nie ma roku, żebym nie odpalił sobie któregoś starego UFO, albo Fallouta, lub innej klasyki.

post wyedytowany przez Sirh 2018-04-08 13:09:36
08.04.2018 13:37
Marder
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
Marder
249
Senator

Ciekawe co Ci wszyscy ludzie robią dzisiaj ?

08.04.2018 14:36
Kaczmarek35
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Kaczmarek35
11
Senator

W gry Sierra, Black Isle i Looking Glass grało się.

A studio Team 17 nie upadło czasem ?
Pamiętam, że wydali sporo ciekawych gier w swoim czasie np:
Scorched Earth, Worms, Alien Bred, Super Frog.

08.04.2018 15:59
20
odpowiedz
zanonimizowany1172107
28
Konsul

Fajny artykuł. Fajny temat na 1 listopada, ale widać nie mogliście się doczekać xD

08.04.2018 16:15
22
odpowiedz
zanonimizowany1189783
56
Konsul

Pyro Studios - wiem, ze nie upadli bo dzisiaj robia gry na telefony ,ale seria Commandos upadla.

08.04.2018 17:13
Nucleoprotein
24
odpowiedz
2 odpowiedzi
Nucleoprotein
2
Junior

A co z Core Design? Jeden z najbardziej przegranych na scenie, wydawca - Eidos odebrał im ich grę i przekazał innemu studiu - Crystal Dynamics do kontynuacji.

post wyedytowany przez Nucleoprotein 2018-04-08 17:14:45
08.04.2018 21:16
Predi2222
😢
26
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Nawiet nie wiedziałem że Sierre i Lukas arts zamknęli :(

08.04.2018 22:08
27
odpowiedz
DiggingPluto3
1
Junior

EA Black Box [*]

09.04.2018 11:00
raziel88ck
33
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Valve zakończyło działalność, bo od kilku lat nie wydali żadnej gry. Teraz Valve jest niczym więcej jak zwykłym sklepem internetowym...

Ja grywam głównie w stare gry nie dlatego, że mam wiekowy komputer, ale dlatego, że lepiej się przy nich bawię. Przynajmniej wiem, że mam kompletną podstawkę, a nie jakieś pocięte na kawałeczki dziadostwo. Wyjątkiem jest Firewatch.

post wyedytowany przez raziel88ck 2018-04-09 11:05:01
09.04.2018 11:06
34
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Tyle studiów od EA...

Visceral Games, które największy sukces odniosło z cyklem Dead Space, skupiającym się przede wszystkim na samotnej kampanii, nie chciało czynić ze swojego kolejnego projektu sandboksa. EA zdecydowało więc, że zamknie studio na dobre, a gwiezdnowojenny tytuł trafił w ręce wewnętrznych oddziałów firmy.

Dranie EA...

Życzę upadek EA jak najszybciej. Ale niestety to nie nastąpi, bo fanatycy będą się bronić EA aż do ostatniego grosza na skrzynki i mini-DLC.

Ale z drugiej strony...

Spójrzmy na dobre strony. Do powstanie niektórych gier wymagają ofiary. Oto przykład:
Studio miało w planach nieźle wyglądającą strzelankę They, ale zanim prace nad nią zdążyły się na dobre rozkręcić, zespół został rozwiązany, a jego pracownicy zasilili ekipę tworzącą kontynuację Wiedźmina.

Coś za coś. Wszystko ma swoją cenę. Licencja do tytułów to już zupełnie inna sprawa. Niech EA odda licencje Star Wars dla kogoś lepszego.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-04-09 11:18:41
09.04.2018 11:38
Dead Men
35
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

Pandemic Studios było australijsko amerykańskim studiem. Główna siedziba była w LA a w Brisbane w Australi było drugie ich studio.

09.04.2018 18:52
Adam1394
41
odpowiedz
Adam1394
126
Stary Konfederata

Jakim prawem przy Lionhead Studios można nie wspomnieć o The Movies?

10.04.2018 13:18
Lothers
43
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Że wymienię: Looking Glass, ION Storm, Westwood...

10.04.2018 14:56
moscu
44
odpowiedz
moscu
19
Pretorianin

Wniosek jest jeden: EA jest odpowiedzialne za upadek i ograniczanie wizji twórców. Gdyby nie EA to nie byłoby wtedy kompromisów i dostalibyśmy prawdopodobnie jeszcze wiele niesamowitych tytułów. Ale z drugiej trony niestety tak działa biznes

post wyedytowany przez moscu 2018-04-10 14:57:59
28.03.2021 15:22
starydobrykolega
45
odpowiedz
starydobrykolega
1
Junior

grałem w grę infernal od tych twórców zagrałbym w 2 część gdyby ją wydali

08.04.2018 13:32
yadin
13
odpowiedz
yadin
102
Legend

Czy coś przeoczyłem w artykule? A gdzie Kojima Productions?

09.04.2018 02:46
yadin
29
odpowiedz
yadin
102
Legend

Jeśli małe lub średnie studio nie zrobi gry, która pozwoli mu wejść do wyższej ligi, a to nie przełoży się na większe zyski, żeby zrobić następnie triple A, to studio może przestać istnieć.

09.04.2018 10:15
32
odpowiedz
zanonimizowany1204223
22
Generał

Wiecie co?
Nie bronię EA, ale te wasze studia co takie super są też mają w d..e graczy, liczy się tylko kasa.
Skoro wy wiecie jakie jest EA, to i inni wiedzą. Mimo to dali się wykupić, dali się podporządkować. Bo wiecie co? Ci ludzie mają pasję, ale i rodziny, dzieci i wolą przyjść po pracy w korpo o stałej godzinie, a nie grzebać w garażu nad Gothic czy inną grą.
Więc jeśli już mówicie, że dla EA liczy się tylko kasa to nie zapominajcie, że dla Visceral i innych też liczyła się kasa.

09.04.2018 13:21
38
odpowiedz
tynwar
81
Senator

a no tak sie dzieje jak wiele graczy woli grafe niz gameplay i bardziej lubi ogladac gre niz grac i potem sie dziwimy ze studia ktore robily gry pod gameplay a nie grafe a inne studia robia gre pod grafe a nie gameplay i przetrwaly. i dzieki temu w dzisiejszych grach grafa dominuje nad gameplay. a najlepsze jest to ze wg mnie wiele dzisiejszych gier ma grafike na naprawde wysokim poziomie a i tak sa mocno hejtowane przez graczy ogladajacych grafe i jednoczesnie przez zwyklych graczy ktorzy nie dostali porzadnego gameplaya :P

10.04.2018 06:53
😜
42
odpowiedz
pabloNR
109
Generał

To ten Rockstar jeszcze istnieje? Tak długo nic nie wydali...

09.04.2018 14:29
😉
39
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gh_H4h
86
Konsul

Piranha Bytes.

Publicystyka Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność