CompactGUI – świetna rzecz dla graczy narzekających na małą ilość miejsca na dysku
Ja tam korzystam z compact od dawna za pomocą wiersza poleceń ( max kompresja danego folderu i podfolderów ) :
compact /c /s /a /i /f /exe:lzx *.*
jeśli to to samo ( podejrzewam że tak choć nie sprawdzałem ) to fajna sprawa ale można zrobić sobie krzywdę ;]
Po zapisie do pliku on nie jest ponownie automatycznie compactowany ba jest on cały rozpakowywany ( w przypadku dużych plików to jest problem ) i zdarzało się że czekałem na wczytywanie gier wieki gdy ten process miał miejsce. Tak samo po update zmienione pliki nie zostaną scompactowane automatycznie a nawet zostaną w całości wypakowane np. zmiana 1B w 2GB pliku = jego wypakowaniu.
Ogólnie ta kompresja nie działa w czasie rzeczywistym i jest przeznaczona bardziej do archiwizacji już połatanych gier ;]
@wwad - dzięki z Twojego komentarza dowiedziałem się więcej niż z artykułu. Z nazwy wynika, że jest to nakładka graficzna na polecenie compact i tyle, a z artykułu, że to istny cud (kompresja bez wpływu na wydajność). A jak widać nie jest tak wspaniale. Na szczęście nie muszę z tego korzystać.
Dzięki niej zaoszczędzimy miejsce na dysku bez jakiejkolwiek straty w wydajności czy też prędkości odczytu lub zapisu.
Herezja jakich mało. Gdyby istniało coś takiego jak kompresja nie wpływająca na wydajność to byłoby standardem na poziomie firmware/sterowników dysków twardych, i po prostu wciskano by nam "większe" dyski.
Inna sprawa, że kompresja jest z definicji dość kosztownym procesem, i tak compact jest dość jej wydajna, wygodną i transparentną opcja, ale to dalej kompresja i musi kosztować, jak zresztą wspomniał @wwad.
To, że kompresja nie wpływa na wydajność gier, stwierdzają autorzy tego programiku - nie sprawdzałem tego narzędzia w praktyce, ale autorzy i użytkownicy udzielający się chociażby na Reddicie potwierdzają, że całość działa bez zarzutu i wpływu na FPS-y
Na FPSy nie wpływa, ponieważ na potrzeby gry pliki są wypakowywane. Natomiast taki model działania wpływa znacząco na czas uruchamiania gry choćby, oraz zdecydowanie wpływa na czasy zapisu i odczytu z dysku koniec końców.
Po prostu autor artykułu trochę nadinterpetował oryginalne wypowiedzi.
Bełkot.
Kompresowanie istnieje odkąd pamiętam :)
Już na Win 95 można było bawić się w oszczędzanie.
Niestety to zawsze wpływa na słabszą wydajność.
Coś za coś. W tym przypadku pewnie na gorszą wydajność lub brak dostępu do gry po kompresji. Jedno z dwojga.
Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy popularność dysków HDD regularnie spada
Aha, i dlatego kupiłem sobie kolejny dysk HDD do komputera. SSD na system i programy wymagające dużej szybkości działania. Na gry w zupełności wystarczy zwykły HDD (kupiłem WD blue, nie widzę różnicy w działaniu gier zainstalowanych na nim a na SSD).
Czy to się czymś różni od zaznaczenia explorerem "Kompresuj ten folder żeby zaoszczędzić miejsce"?