Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Nintendo Switch #2

30.11.2017 20:28
📄
1
ronn
89
Legend

Nintendo Switch #2

Minęło 9 miesięcy, w tym czasie Nintendo wydało 2 produkcje, które będą walczyć o tytuł gry roku, sprzedało prawie 10mln switchy, nie uruchomiło płatnej subskrypcji, ale za to w US dostępna jest apka Hulu. W Japonii Switch sprzedaje się rewelacyjnie, w US bardzo dobrze a w Europie... po prostu OK. Gry Nintendo rozchodzą się w milionach, ale sprzedaż 3rd party (nie dotyczy to produkcji niezależnych) na razie zawodzi. Jeśli nawet Mario+Rabbids nie podbiło list sprzedażowych, to nie wiem jak poradzi sobie Doom, Skyrim czy L.A Noir. To, że poplarność Fify Switch stanowi ułamek tego co PS4 i X wiemy, niestety często nawet wersje na PS3 i X360 cieszył się lepszą popularnością.

Żeby to zbyt źle nie zabrzmiało to rok jest bardziej niż udany, ale o 3rd party się obawiam, wiadomo że to w Japonii będzie ale reszta może opuścić statek jak kolejne gry nie sprzedadzą się zbyt dobrze.

Co w 2018?

Project Octopath Traveler, Phoenix Wright, Kirby, Yoshi. W porównaniu do 2017 biednie, ale może Nintendo nie odkryło wszystkich kart? Zobaczymy w styczniu. Na pewno powinno pojawić się wiele tytułów japońskich.

Premiera Xenoblade Chronicles 2 jutro, nigdy nie grałem w pierwszą część, ale X na WiiU wyglądało obłędnie, miało w miarę ciekawą fabułę i zajebistą rozgrywkę (aż do mechów, które średnio przypadły mi do gustu). XC2 kupię na pewno, de facto już bym to zrobił gdyby promocja X-Kom była jeszcze aktywna, a tak to poczekam aż skończę L.A Noire :)

Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14222888&N=1

post wyedytowany przez ronn 2017-11-30 21:19:55
30.11.2017 20:38
2
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

Mało tytułów wymieniłeś, w 2018 wychodzą również Pokemony, Fire Emblem, Shin Megami Tensei V, No More Heroes, Metroid Prime 4 a do tego jeszcze gry o których nie wiemy.

Najbliższy direct odbędzie się w styczniu i mam nadzieję, że zapowiedzą coś nowego.

post wyedytowany przez planeswalker 2017-11-30 20:39:42
30.11.2017 21:11
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
ronn
89
Legend

Metroid i Pokemon na 2018? Malo prawdopodobne (szczegolnie Metroid) a na pewno nie potwierdzone.

Mam natomiast nadzieję na:
- Nowe IP (single player);
- Fatal Frame 6;
- ZombiU 2 (zawsze można pomarzyć :P)

30.11.2017 21:25
3.1
planeswalker
27
Senator

Póki co obie gry są zapowiedziane na 2018. W przypadku Pokemonów jeden z producentów powiedział na E3, że wyjdzie za trochę ponad rok, więc wypadałoby na końcówkę przyszłego roku.

A z tytułów, które bym chciał to na pewno nowy Donkey Kong i Luigi's Mansion 3.

30.11.2017 23:21
3.2
marcing805
112
PC MASTER RACE

Nowy Metroid nie ma nawet wstępnej daty premiery. Póki co to nawet nie wiadomo, kto robi nową przygodę Samus. Jedyne, co podało Nintendo, to "specjalnie stworzony zespół".

30.11.2017 22:05
4
odpowiedz
snopek9
162
Pogrubiony stopień

Nie wiem z jaka czestotliwoscia wychodza gry z Mario, ale ja czekam na nowe Mario.
Moze byc jakis remaster z poprzednich konsol, bo nie gralem w Mario od czasow pegazusa, a Odyssey mi sie bardzo podoba(ł).

Co do samej konsolki i pierwszych wrazen to podstawowymatutem jak dla mnie jest to, ze moge sobie lezac na kanapie i ogladajac meczyk w przerwie pograc 15 minut w gre. Konsolka sobie lezy podrecznie i gdy sie nudzi to mozna sobie pograc chwile albo dwie :) Nie zaluje zakupu. Szkoda jedynie, ze nie jest mocniejsza jednak w trybie stacjonarnym, powinna miec moc Xboxa one przynajmniej i gierki multiplatformowe z xboxa i ps4 tam byc plus exy Nintendo...do tego mobilnosc i mamy konsole IDEALNA jak dla mnie.

30.11.2017 23:44
5
odpowiedz
ronn
89
Legend

3D MArio wychodzi raz na generację (z wyjątkami - Galaxy na Wii), do tej pory też nie miało nigdy DLC. Może pojawić się 2D Mario, ale ostatnio wersje 2D nie były porywające.

Coraz bardziej napalam się na Xenoblade :P Po dziś dzień pamiętam jak dotarłem do Noctilum w Xenoblade Chronicle X, wiem że ta gra jest trochę inna, ale coraz bardziej mi się podoba to co widzę.

Koboon, grasz już? :)

post wyedytowany przez ronn 2017-11-30 23:44:59
01.12.2017 10:38
6
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Tylko troszkę (2h) pograłem, więc tak naprawdę to nawet z prologu nie wyszedłem.

Po weekendzie będę mógł napisać coś sensownego.

01.12.2017 10:45
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
el.kocyk
111
Legend

posiadacze switcha, pewno znacie sie na wii u I wii
wiem ze to martwe konsole, ale polecicie cos prosze z tych konsol w co powinienem zagrac?
bede mial wii u na jakis czas I te najlepsze gry bym zagral sam a dodatkowo w cos z dziecmi
gry w stylu wii sport czy inne, one wszystkie dzialaja na wii u, prawda?

wiec jak mozecie polecic najlepsze gry z wii I wii u do ogrania bede wdzieczny (oprocz marianow, w tych sie orientuje)

czy warto np wracac do xenoblade chronicles czy od razu lepiej X?

na switch gramy w Mario kart 8 i mario odyssey, mam tez rabbids, ale w sumie doczytalem ze to nie do konca jest gra dla dzieci:)

post wyedytowany przez el.kocyk 2017-12-01 10:47:37
01.12.2017 11:00
7.1
marcing805
112
PC MASTER RACE

Ja polecam obie części ostatnich Donkey Kongów. Świetne 2D platformery. Tropical Freeze ma też kanapowego coopa i gra nie jest tak trudna, jak Country Returns więc śmiało można zagarć z dzieciakami. No i Captain Toad to też świetna pozycja. Na Wii warto zainteresować się też trylogią Metroid Prime. Ale to bardziej w pojedynkę niż w coopie.

post wyedytowany przez marcing805 2017-12-01 11:03:54
01.12.2017 11:20
7.2
planeswalker
27
Senator

Wii:
Donkey Kong Contry Returns
Fire Emblem Radiant Dawn
Kirby's Epic Yarn
Kirby's Return to Dream Land
Klonoa
MadWorld
Metroid Prime Trilogy
Monster Hunter Tri
Muramasa: The Demon Blade
New Super Mario Bros. Wii
No More Heroes
No More Heroes 2: Desperate Struggle
Pandora's Dream
Pikmin
Pikmin 2
Red Steel
Red Steel 2
Super Mario Galaxy
Super Mario Galaxy 2
Super Smash Bros. Brawl
The Last Story
The Legend of Zelda: Skyward Sword
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Wario Land: Shake It!
Xenoblade Chronicles
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure

WiiU:
Bayonetta 2
Captain Toad: Treasure Tracker
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Mario Kart 8
Monster Hunter 3 Ultimate
New Super Mario Bros. U
Pikmin 3
Splatoon
Super Mario 3D World
Super Mario Maker
Super Smash Bros.
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD
The Wonderful 101
Tokyo Mirage Sessions #FE
Xenoblade Chronicles X
Yoshi's Woolly World

01.12.2017 11:06
8
odpowiedz
ronn
89
Legend

Jeśli chodzi o WiiU.

3rd Party
- ZombiU - jeśli jesteś fanem survival horrorów to jest to IMO jedna z najlepszych gier w tym gatunku w ogóle. Kosztuje grosze i mega to polecam; Przy okazji chyba jest to najlepszy przykład wykorzystania gamepada na konsoli;
- Deux Ex: Human Revolution - Jeśli nie grałeś gdzie indziej;
Nintendo:
Donkey Kong Country: Tropical Freeze - Najlepsza platformówka 2D na WiiU;
Fatal Frame 5 - Dobry japoński horror. "Walczysz" aparatem fotograficznym. Jest nim.. gamepad;
Xenoblade Chronicles X - Na pewno warto, Zelda bardzo przypomina tę grę pod pewnymi względami;
Super Mario 3D World - nie jest to Odyssey ale w 3D Mario zawsze warto zagrać;
Bayonetta 2 - świetny slasher;
The Legend of Zelda: Windwaker - dobry remaster jednej z najlepszych części Zeldy;

BTW, począwszy od dziś nie mamy daty premiery żadnej gry N. na Switcha, zgadza się?

IMO, przyda się nowe IP, ale nie multi, a dla jednego gracza.

post wyedytowany przez ronn 2017-12-01 11:15:57
01.12.2017 11:42
9
odpowiedz
1 odpowiedź
el.kocyk
111
Legend

dziekuje, juz I tak za duzo tego:) wybiore cos a na pewno tego donkey konga

01.12.2017 11:48
9.1
planeswalker
27
Senator

Donkey Kong Country Returns to moim zdaniem najlepsza platformówka 2D poprzedniej generacji. Raymany nie mają startu.

03.12.2017 18:15
10
1
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Mam za sobą 12 godzin w XC2 i generalnie jest dobrze. Jak na jRPG nie przynudzają zbytnio, angielski dubbing jest ok, system walki też daje radę (choć tak naprawdę błyszczy gdy mamy pełną drużynę), wciąga, wygląda przyzwoicie, do historii, bohaterów i świata przedstawionego nie mam zastrzeżeń.
Bywa trochę przytłaczająca, bo świat jest ogromny, miasta wielkie i wielopoziomowe, zadań w pytę, a i różnych systemów, upgrade'ów i innych pierdół bez liku. Na szczęście tutoriale w miarę bezboleśnie wszystko tłumaczą.

Ale, cholera jasna, mapa i dziennik zadań, są kompletnie schrzanione. W życiu nie widziałem mapy, która nic nie pokazuje i dziennika, który byłby tak bezużyteczny. Co niestety powoduje, że odnalezienie się w świecie (i danym quescie) bywa mordęgą. Ktoś powinien za to dostać w ucho.
Dziwne jest też to, że przycisk akcji (A) nie 'załapuje' od razu gdy informacja o interakcji pokazuje się na ekranie. Co jest upierdliwe, bo skrzynek i miejsc, z których pozyskuje się materiały jest od cholery. Wygląda to tak, że podbiegając do skrzyni trzeba odczekać sekundę i dopiero wcisnąć przycisk.
Wydaje się to błahym problemem, ale uwiercie mi, daje w kość.

Mimo tych wad bawię się dobrze, a gra wciąga nawet wtedy gdy jest trochę orką. Na szczęście wygląda na to, że po tych kilkunastu godzinach (!) mam w końcu stałą, pełną ekipę, więc teraz powinno być z górki.

post wyedytowany przez koobun 2017-12-03 18:16:24
03.12.2017 19:50
11
odpowiedz
ronn
89
Legend

Dzięki, już prawie zakończyłem L.A Noire więc pora na XC2.

BTW, na komputroniku jest kolekcjonerka za 319zł. Można dodatkowo ściągnąć apkę VIP na -20zł i całkiem rozsądna cena się zrobiła (299zł).

BTW2, z tego co ludzie wypisują to fabuła naprawdę się rozkręca na dobre po 40 godzinach :)

post wyedytowany przez ronn 2017-12-03 19:52:23
04.12.2017 12:55
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
planeswalker
27
Senator

15 grudnia Namco robi event growy z silna obecnością Nintendo. Mają pokazać nowe gry, a według Liama Robertsona mają to być:
Dark Souls Collection
One Piece Dawn
Soul Calibur 6
My Hero Academia
Xenosaga HD Collection

Oczywiście jak na razie to tylko plotka, ale np. o kolekcji Dark Souls mówi się już od jakiegoś czasu, więc może jest coś na rzeczy.

04.12.2017 13:51
12.1
marcing805
112
PC MASTER RACE

Przenośne Dark Souls! Jezu Chryste. Szkoda, że cena za zestaw pewnie odstraszy.

04.12.2017 13:53
12.2
koobun
43
wieszak

Nie wiem czy chciałbym grać w Dark Souls na analogach Switcha.

04.12.2017 14:36
12.3
deadlyyraven
7
Chorąży

Jeśli to prawda to... OMG XENOSAGA POWRACA

04.12.2017 14:37
12.4
Czarny Wilk
60
Bo jestem czarny

GRYOnline.plTeam

Ach, SoulCalibur... ostatnia wielka seria bijatyk, której wielkiego powrotu wciąż brakuje. Oby to była prawda :)

04.12.2017 15:38
13
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Przenośne Dark Souls! Jezu Chryste. Szkoda, że cena za zestaw pewnie odstraszy.

Drożej niż 250-280 zł nie będzie, a nośnik fizyczny pewnie za 199-219 zł będzie w sprzedaży. Do tego powinny pojawić się też pojedyncze odsłony w sklepie w cenie 80-120 zł.

W przyszłym roku czeka nas wysyp gier na Switcha. Chciałbym zobaczyć jak Activision pluje sobie w brodę, że nie wydali jakiegoś CODa na Switcha. Nawet remaster MW1 by się nadał i milion kopii mieliby jak w banku. Dobrze, że chociaż dzięki temu DOOM się dobrze sprzedaje, bo to jedyny tradycyjny multiplayerowy FPS na Switchu.

04.12.2017 15:46
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
ronn
89
Legend

Byłbym na razie ostrożny z tym sukcesem portów / 3rd party. Nie mamy żadnych danych, żeby to ocenić, a nawet inaczej na razie te dane co mamy pokazują dosyć przeciętną sprzedaż.

Nawet tytuł taki jak Mario+Rabbids, który był:
- głośny;
- reklamowany (otwierał m.in konferencję Ubi na E3);
- zebrał świetne recencję;
- był tytułem eksluzywnym (a nie opóźnionym portem);

sprzedał się w ilości około 0.5mln w czasie pierwszych 7 tygodni (sklepy tradycyjne - za vgchartz). A co dopiero gry kosztujące 50-60$ dostępne gdzie indziej za 10$, wydane lata poźniej... Będą miały duuuużo trudniej. Taka FIFA dla przykładu (a nie jest późnym portem za $60). W UK Switch sprzedał 1% tej gry (resztę stanowiło PS4 i XO).

post wyedytowany przez ronn 2017-12-04 15:52:30
04.12.2017 16:00
14.1
el.kocyk
111
Legend

ale ludzie chca strzelac
taki COD na switch na pewno sprzedalby sie duzo lepiej niz rabbids

ba, ja sam bym pewno kupil:)
a dark souls, o jezu, biere od razu

08.12.2017 10:37
14.2
Duckingman
9
Pretorianin

@el.kocyk
Masz jakieś dane potwierdzające swoją tezę? Proponuję poczekać aż zostaną opublikowane dane sprzedażowe pudełek w pierwszym tygodniu od premiery Dooma, bo jak na razie (dane z 21 października) żadna z gier multiplatformowych nie sprzedaje się dobrze. Nawet FIFA 18 po 4 tygodniach ma sprzedaż pudełek na poziomie 215 tysięcy sztuk.

04.12.2017 21:37
15
odpowiedz
ronn
89
Legend

koboon, grasz w trybie przenośnym? Właśnie widziałem materiał digital foundry. Wygląda na to że rozdzielczość spada nawet do 368p a całość prezentuje się co najwyżej średnio. Nie jestem fanatykiem grafiki ale są pewne granice. Biorąc pod uwagę że zapowiada się że 100h grania na pewno nie będę miał czasu na to żeby całość była przed telewizorem..

post wyedytowany przez ronn 2017-12-04 21:39:08
04.12.2017 22:36
16
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Gram tylko w trybie przenośnym. Konsolę kupiłem pół roku temu i wciąż nie podłączyłem do TV.
Ale pewnie spróbuję XC2 na dużym ekranie, żeby porównać i sprawdzić czy faktycznie różnica jest duża.

No żyleta to nie jest. Bardzo wyraźnie widać jak doczytuje po 'szybkiej podróży', szczególnie gdy przenosisz się do miasta. Przez chwilę obraz wygląda jak przez pończochę.
Mnie mówiąc szczerze dużo bardziej przeszkadza wizualny chaos podczas walk. Na małym ekranie trudno czasem pokapować co się dzieje, a duże znaczenie przy odpalaniu ataków specjalnych ma timing. Najlepiej wyprowadzać je gdy ląduje trzeci autoatak, a bywa że nie wiem nawet w kogo akurat wali mój bohater, o tym na jakim jest etapie nie wspominając.

Cóż, generalnie nie jest to najładniejszy jRPG na świecie. Takie Ni No Kuni z PS3 robi większe wrażenie.

05.12.2017 10:59
17
odpowiedz
4 odpowiedzi
koobun
43
wieszak

Pomyślałem, że dodam obrazek poglądowy.
Tu jest chyba tylko dwóch przeciwników, a bywa więcej. No podczas gry to wszystko się rusza, miga, wybucha, fruwają liczby i statusy.

O ile ekran Switcha ma prawie 16 cm przekątnej, to podczas walki widzialna część ekranu zmniejsza się do jakichś 7 może 8 cm.
Nie jest to najfunkcjonalniej zaprojektowany interfejs. Szczególnie do trybu handheld.

post wyedytowany przez koobun 2017-12-05 11:03:08
06.12.2017 10:03
17.1
Białostoczak
11
Pretorianin

Podejrzewam, że niektóre gry są wręcz dedykowane pod TV aczkolwiek da się przyzwyczaić do miniaturyzacji. Ogrywając gry PS4 na Vicie (remote) też na początku miałem problemy a później ogarniałem już nawet fpsy :-) Z czasem może pojawi się jakaś aktualizacja i będzie lepiej hulać.

06.12.2017 12:09
17.2
Białostoczak
11
Pretorianin

PS: Czy gra wymaga bardzo biegłej znajomości angielskiego czy idzie w miarę zrozumieć fabułę przy średniej znajomości ?

06.12.2017 12:33
17.3
koobun
43
wieszak

To jest trochę kwestia tego co rozumiesz przez "średnią". Czy chodzi o taką "średnią znajomość angielskiego" jaką ludzie wpisują w CV ubiegając się o pracę. Czy o "średnią", która pozawala na oglądanie seriali z angielskimi napisami.

Generalnie nie jest to poziom pracy naukowej. Nie stylizują, dzięki bogu, dialogów na staroangielski (co nie wiedzieć czemu jest dosyć częste w jRPG-ach), więc raczej z taką uczciwą średnią znajomością angielskiego problemu mieć nie powinieneś.
Wszystkie dialogi są z napisami w dymkach, więc nie trzeba polegać na słuchu.

post wyedytowany przez koobun 2017-12-06 12:39:36
06.12.2017 14:40
17.4
Białostoczak
11
Pretorianin

Ok dzięki za info. W Zeldzie Botw (ale nie jestem pewien czy to w niej) wiem że napisy dość szybko szły i ledwo udawało mi się rozkminić ale tutaj mam nadzieję, że ogarnę i pewnie przymierzę się do świątecznego zakupu :-)

post wyedytowany przez Białostoczak 2017-12-06 14:41:36
06.12.2017 10:57
18
odpowiedz
1 odpowiedź
ronn
89
Legend

el.kocyk -> mógłbyś do mnie napisać na lbanka@gmail.com mam pewne pytanie :)

06.12.2017 11:13
18.1
el.kocyk
111
Legend

poszlo

06.12.2017 14:40
👍
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
pasterka
172
Paranoid Android

Mam Switcha :-) Kupilam w zestawie z Mario + Rabbids, ale jeszcze nie mialam okazji w to zagrac, bo przechodze demka.
Octopath Traveller fajnie sie zapowiada.

06.12.2017 14:42
19.1
Białostoczak
11
Pretorianin

Mario Rabidds nie dałem rady. Myślałem że to będzie coś w stylu Hogs of War bo jest możliwość rozwoju postaci...ale się zawiodłem. Zbyt proste i dziecinne...no ale to świat Nintendo więc nie oceniam negatywnie :-)

06.12.2017 21:25
19.2
ronn
89
Legend

Zgadza się, Octopath zapowiada się obiecującą, jedyny minus to monotonność walk, chociaż może to się zmienić w dalszych rozdziałach. W końcu to tylko tutorial.

06.12.2017 21:26
20
odpowiedz
1 odpowiedź
ronn
89
Legend

Odebrałem dziś kolekcjonerkę Xenoblade z komputronika. Za tą cenę to jak kradzież. Świetnie wydanie (US wygląda gorzej).

Może nawet odpalę CD z muzyką, bo z tego co ludzie piszą jest wybitna

post wyedytowany przez ronn 2017-12-06 21:28:57
07.12.2017 08:39
20.1
el.kocyk
111
Legend

a ja sie waham czy kupowac
czy to tez jest gra na setki godzin?

07.12.2017 09:04
21
odpowiedz
ronn
89
Legend

Około 70 na pewno, potencjalnie 100+

08.12.2017 08:25
😃
22
odpowiedz
ronn
89
Legend

Kolejne zakupy się szykują:
- Outlast 1&2
- Bayonetta 3

.. w kolejce do ogrania DLC do Zeldy...

08.12.2017 12:17
23
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Za Outlasty podziękuję, ale wszystkie trzy Bayonetty must buy.

08.12.2017 12:32
24
odpowiedz
ronn
89
Legend

BTW, na amazon.de jest promocja 3 za 2.

12.12.2017 14:21
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
planeswalker
27
Senator

Switch przez 9 miesięcy sprzedał się w 10 milionach sztuk.
https://twitter.com/NintendoAmerica/status/940566931987423232

12.12.2017 14:25
25.1
Pan P.
118
022

Ciekawe jak tam idzie doklejanie dualshocków do Vity. :->

12.12.2017 14:28
25.2
Duckingman
9
Pretorianin

Jeśli XBOX nie rozrusza sprzedaży konsol MS to się może okazać, że w tej generacji zieloni przegrają nie tylko z Sony, ale również z Nintendo.

12.12.2017 15:53
26
odpowiedz
giermuś1972
77
Ultra_Violence

https://gotypicks.blogspot.com/?m=1
Zelda chyba w tym roku będzie bezkonkurencyjna.

12.12.2017 17:02
👍
27
odpowiedz
Ogame_fan
89
Senator

Nie dziwi. Nowa Zelda to jedna z najlepszych gier wszechczasow.

13.12.2017 07:03
28
odpowiedz
ronn
89
Legend

Xenoblade Chronicles 2 - wydawało mi się że walka w XCX jest skompilowana... Najważniejsze że gra jest dobra (może nawet bardzo dobra, za mało grałem) mimo fatalnej mapy, słabego systemy menu w którym ciągle trzeba być i niskiej rozdzielczości w trybie handheld

BTW - Wasteland 2 na switcha (nie spodziewałem się). Jeśli wersja pudełkowa się pojawi 100% zakup, gra podeszła mi na PC a niestety jej nie ukończyłem

post wyedytowany przez ronn 2017-12-13 07:08:13
13.12.2017 13:00
29
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Xenoblade Chronicles 2 - wydawało mi się że walka w XCX jest skompilowana...

System walki w XBC2 nie jest skomplikowany. Jest co najwyżej przytłaczający, ale jak już załapiesz, to zmienia się w rytmiczne klikanie. Walki nie są trudne, dopóki walczysz z przeciwnikami na podobnym poziomie doświadczenia. Bossów pokonasz nawet auto-atakiem, ale trwałoby to z 3 godziny. Im więcej specjalnych mechanik używasz tym szybciej wygrasz. Jedyne co jest wymagane w niektórych walkach to mała ingerencja w pozycjonowanie i wskrzeszanie tanka. Może później jest trudniej, ale na 32 poziomie postaci i 28 godzinach gry poziom trudności nie powala.

mimo fatalnej mapy, słabego systemy menu w którym ciągle trzeba być i niskiej rozdzielczości w trybie handheld

Wszyscy narzekają na mapę, ale to najmniejszy problem. Przez 90% czasu wystarczy podążać za znacznikiem na kompasie. Minimapa działa jak w Diablo, może być w rogu, albo możesz dać na cały ekran. Użyteczne w momentach, gdy jesteś 10 metrów od znacznika i nie wiesz gdzie się schował, na mapie zobaczysz, że np. jest w budynku, czy po drugiej stronie ulicy.

Do większej skali najlepiej używać mapy z menu szybkiej podróży. Można włączać i wyłączać kategorie POI i bez problemu znajdziemy wszystko co może nas interesować.

W kwestii menu to jedyną wadą są długie przejścia. Przyciemnianie trwa ok. 1 sekundy i animacje GUI to często nawet połowa czasu spędzanego w menu.
Na szczęście mało się z nich korzysta. Najpotrzebniejsze, czyli questy i szybsza podróż są zbindowane pod Y i X.

Rozdzielczość w trybie mobilnym faktycznie jest tragiczna, ale nie jest źle, wygląda trochę jak filtr VHS, co daje taki retro klimat. Inna sprawa, że i tak ciężko grać w trybie handheld.

Kilka uwag:
- wchodźcie co kilka walk do drzewek Blade'ów, dopiero wtedy są aktywowane umiejętności, których wymagania spełniliście, co otwiera kolejne poziomy drzewa. Chociażby Pyra ma umiejętność, która daje 48% większe obrażenia, żeby ją aktywować trzeba w trakcie gry zadać z 20 obrażeń krytycznych. Jednak są one liczone dopiero wtedy, gdy ten konkretny poziom drzewa jest otwarty.

- warto co jakiś czas odwiedzić gospodę, to 1-3 dodatkowe poziomy doświadczenia gratis,

- questy poboczne nie mają żadnej wartości, warto je jednak zbierać, bo często robi się je przy okazji np. idąc gdzieś ubijecie 4 potwory, czy zbierzecie jakieś ziółko.

- każdy blade ma arta AOE, ale domyślnie jest nieaktywny. W menu wybiera się 3 z 4 dostępnych. Arty AOE pomagają rozprawiać się z grupami wrogów.

- najszybciej wbija się XP atakując grupę 4-6 wrogów jednocześnie, ale muszą mieć 3-5 poziomów mniej niż nasze postacie, w innym przypadku szybko nas wykończą. Skupiamy całą drużynę na jednej postaci i rozprawiamy się jeden za drugim. Stosując ataki AOE każdy kolejny ma coraz mniej HP jak się za niego zabieramy.

- warto trzymać każdą postać w jednej roli np. Nia powinna mieć tylko blade'y HLR, Rez ATK, a Tora to TNK.

- Poppi też ma 3 arty z 4 do wyboru, ta ukryta to tarcza i warto ją wstawić, mocno podnosi żywotność.

W innym wątku pisałem, że gry nie kupię, ale jednak dałem jej szansę i nie żałuję. Jest to świetny jRPG, który łączy klimat 16-bitowych klasyków z nowoczesnością.

13.12.2017 13:26
30
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Nie no, mapa jest fatalna, podobnie jak oznaczenia questów i dziennik zadań.

Po kilkunastu godzinach skumałem, że można schować (L3) opisy przycisków pojawiające się na ekranie w czasie walki. Zawsze to trochę mniej śmieci.

No i na koniec. Ja rozumiem, że to jRPG, rozumiem że anime, rozumiem że taka konwencja, ale do ciężkiej anielki projekt Pyry / Mythry to jest tragedia. Dziwne, że nie dali jej samych szpilek, podwiązek i jeszcze większych cycków. Kogo jarają takie rzeczy?

13.12.2017 18:21
31
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Zapisujcie często grę w Xenoblade, bo nie ma autosave'ów, a gra potrafi się wywalić. Właśnie straciłem 30 minut gry... i to akurat farmienia Tiger, Tiger! Na reddicie był o tym temat, niektórzy stracili 10 godzin.

Jak dla mnie idiotyzm, żeby gra nie miała funkcji autozapisu. Jakiś auto-save powinien być i powinien zapisywać grę po każdym fast-travel, czy po każdym checkpoincie fabularnym.

Xenoblade 2 jest właśnie strasznie niedorobione w takich kwestiach.

Dziwne, że nie dali jej samych szpilek, podwiązek i jeszcze większych cycków. Kogo jarają takie rzeczy?

Widocznie kogoś jarają:) Faktem jest, że wygląda to mało estetycznie. Jakby gra była na PC, to pewnie gra doczekałaby się unikatowego moda na małe cycki... obok tuzinów modów na szpilki, podwiązki czy ogólnie na brak ubrań.
Gra jest zresztą +12 więc taki gimnazjalny humor niekoniecznie dziwi.

14.12.2017 18:43
32
odpowiedz
ehhh
81
Angel of Death

Tak z ciekawości, nawiązując do wykresu z pierwszego posta - co się stało, że 3DS tak skoczył od tygodnia 39 do 46? Jakiś powód musiał być na taką kosmiczną zwyżkę.

14.12.2017 19:11
33
odpowiedz
ronn
89
Legend

Obniżka ceny (249 > 169) i potem święta z tego co pamiętam

14.12.2017 19:13
34
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
91
Senator

3DS sprzedawał się po prostu słabo i Nintendo dość szybko mocno zjechało z ceną konsoli co mocno podbiło sprzedaż.

Trochę z tym było kontrowersji, bo najwięksi fani marki poczuli się nabici w butelkę. W ramach rekompensaty dostali tuzin gier ze starych konsol, ale graczom to się nie spodobało.

15.12.2017 09:34
34.1
Duckingman
9
Pretorianin

Nie dość, że sprzedawał się słabo w pierwotnej cenie to jeszcze Sony wypuściło w identycznej dużo mocniejszą PS Vita. Obniżenie ceny to był strzał w 10. Nie dość, że sprzedaż ruszyła to jeszcze wykosili konkurencję nim ta rozwinęła skrzydła (bo patrząc na bebechy Vity konsola ta papiery na to miała).

14.12.2017 20:35
35
odpowiedz
ronn
89
Legend

Rozdzielczość XC2 może nie jest czasami imponująca w trybie handheld, ale gra się przyjemnie.

BTW, za kilka dni pojawi się patch 1.1.1. Wprowadza m.in poprawki do mapy.

post wyedytowany przez ronn 2017-12-14 20:40:21
15.12.2017 11:11
36
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Rozdzielczość to najmniejszy problem. Gra ciągle ma spadki płynności. Gdyby to było tylko gubienie klatek, to nie byłoby problemu, ale gra po prostu zwalnia, co zmienia powolne z natury walki w taniec ślimaków.

Wczoraj gra mnie wkurzyła, bo musiałem podchodzić 3x do walki z bossem. System na upartego przełączał focus na jednego wroga i musiałem ręcznie przerzucać się na drugiego co zadawał gigantyczny damage. Przełączanie się między wrogami działa tragicznie. Najpierw zrób full stop, potem trzymaj R i czekaj aż się zmienią ikonki, i dopiero wtedy X lub A żeby zmienić lewo/prawo. Najgorsze jest to, że w trakcie walki to praktycznie nie działa! Jak gra na chama przełączy przeciwnika, gdy budujesz combo, bo to po zawodach, timer się skończy i zaczynasz od początku.

Im dłużej gram, tym system walki mnie coraz bardziej irytuje, a sama gra poraża swoim prostactwem i niedorobionym designem. Całkiem fajna eksploracja i tak nic nie daje.
W Dark Souls każda trudno dostępna miejscówka miała ukryty skarb. W Xenoblade wszędzie wypadają losowe śmieci. RNG zabiło tę grę.

Teraz lecę główny wątek, grindując po drodze potwory, jak jestem w tyle z poziomem.

Gra jest zrobiona bez większego pomysłu. Fabularnie to się z tego telenowela zrobiła. Ciągle wyskakuje jakiś zapchaj wątek, byle tylko pobiegać 3 godziny po nowej lokacji i pobić potwory. Może w 5-tym rozdziale akcja trochę nabierze tempa i w końcu coś się wydarzy.

15.12.2017 11:14
37
odpowiedz
ronn
89
Legend

z reddita:

I haven't seen any videos that do what I feel is an adequate job of explaining this, so here, have a text version:

When you stand still, you attack the targeted enemy automatically - these are your auto-attacks. Each auto-attacks that hits an enemy will charge up your 3 Driver Arts.

Your Driver Arts, in the bottom right of your screen, bound to the X, Y, and B buttons, are the special attacks your Driver (usually Rex) knows how to do. Once these are charged by your autoattacks, you use them to deal more damage, inflict their effects, and charge up your Blade Arts (also called Specials.)

However, if you time your Driver Arts just after an auto-attack, you'll see a blue ring appear. This is Cancelling, and by doing it it will charge up your Blade Arts faster and deal more damage with the Driver Arts themselves. The effect of Cancelling is greatest if you do it after your third sequential auto-attack (Rex's thrust auto-attack, if he's using the Aegis Blade). Cancelling is important, but the game expects you to slowly get better at it over the next dozen or so hours so don't worry too much. The acceleration of your Blade art charging is very important to pull of some of the more powerful techniques.

Specials are special attacks where you give your weapon to your Blade, who then does a powerful attack with it. This also starts up a potential Blade Combo. Specials are also visible in the bottom-right, and are bound to the A button.

Here's how Blade Combos work: Using any Special will inflict a basic status on your opponent(Fire, water, etc). This status has no effect on it's own, but if you use a Level 2 or higher Special of one of the two correct elements (shown in the Blade Combo tree in the top right)before it ends, that Art will deal much more damage, and that status will be replaced by a different one(Steam Bomb, as an example). If you repeat that process with a Level 3 Special of the correct attribute, you will finish the Blade Combo and do a shitton of damage.

That Blade Combo stuff is more than the game expects you to know at the moment. Pay attention to the tutorials - they introduce these concepts as they become useful to you. The rest of this guide of mine will go over some of the more advanced tech that the game won't expect you to know about until way later on.

Going back to Driver Arts for a moment, Arts have effects. There's a detailed explanation of each Art's effect in the menu screen where you upgrade those Arts, and that's condensed to a little reminder tooltip in combat.

There's another type of Combo that's performed using Driver Arts effects - A Driver Combo. Some Arts will cause your opponent to have a Reaction. Blowdown and Knockback are basic Reactions, but the interesting ones are Break, Topple, Launch and Smash. Break is about as basic as Knockback and Blowdown, except all it does is add the Break status to the enemy, indicating that their stance has weakened and they can be Toppled. The status does nothing by itself, but using an Art with the Topple reaction will knock them over, stunning them for a few seconds. If you use an art with Launch on a Toppled enemy, they'll be thrown into the air, where they take more damage. Finally, you can Smash the opponent out of the air for massive damage. (It also apparantly shakes some extra money and loot out of them, along with some Medium and Large HP Potions).

Additionally, using Blade Arts (A button) while the enemy is toppled or launched will deal significant extra damage. If you don't have any way to finish the Driver Combo, you can take advantage of even just a Topple or Launch this way. Similarly, your Driver Combo will deal way more damage if you're part way though a Blade Combo, and it will also extend the status for the Blade Combo significantly. Doing a Driver Combo while having a Level 2 Blade Combo going is particularly potent.

There's one final piece to the puzzle, that the game doesn't even let you play with yet - the tutorial will tell you when you've unlocked it. It requires, and uses, three full Party Gauge bars (white bars, in the top left, you use one bar to revive a party member), so it's strictly a finishing move - you should only use it if you think it could kill the boss you're fighting. It's called a chain Attack, and once you unlock it in the story, you use it with the + button.

When you use it, it lets all your party members do a level 1 Special with an equipped Blade of their choice, with a slowly increasing damage multiplier. That's pretty underwhelming. But there's something about level 3 Blade Combos that I didn't mention earlier. When you do a Level 3 Blade Combo, it gives the enemy an orbiting Resistance Orb of the last element you used in that combo. This makes repeating the same combo over and over less effective. But when you do a Chain Attack, you are given the opportunity to break these Resistance Orbs. It takes three 'hits' to break an orb during a chain Attack. When you use a special during a Chain Attack, it will 'hit' an orb at random, but if the Special is super effective against the element of an orb, it will always hit that particular orb, AND it will do two 'hits' of damage to the orb instead of one. If you do break an orb, you go for another round, and each party member will get to do another Blade Art, this time at level 2. There's a Quicktime event (B button press with shrinking circle) between rounds that, if you miss it, the Blades you used in Round 1 won't be charged up for Round 2, so watch out for that.

When you unlock Chain Attacks, doing them with 1 or 2 orbs is usually good enough, but eventually you'll want to aim to do them with 4 orbs - if you break 4 orbs during a Chain Attack, you'll do a Full Burst, which will have your whole party doing Level4 Specials at the same time on a massive multiplier. This deals massive damage -in the endgame, it's enough to overkill the final boss of the game from over half health(I speak from recent experience).

Anyway I hope that helped. Sorry for the wall of text, but that is the entire battle system for your reading pleasure.

Edit - I learnt Special and Blade Art aren't the same thing - edited the wall-o-text to fix this. Also properly proofread it and fixed some other mistakes

15.12.2017 11:39
38
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Zasadniczo, gra to wszystko jednak tłumaczy. I to całkiem dobrze.

Problemem jest to, że gra nie bardzo pozwala na korzystanie z tych wszystkich dobrodziejstw. Blade Arts w teorii brzmią świetnie, ale podstawowa ekipa (Rex, Nia, Tora), czyli taka, z którą bujasz się przez pierwszych kilkadziesiąt godzin, ma umiejętności pozwalające tylko na 'break' i 'topple'. Niby Vandham ma 'launch', [UWAGA SPOILER]

spoiler start

ale on jest tylko na chwilę

spoiler stop

[PO SPOILERZE] a poza tym jest DPS-em, a ta rola jest w drużynie zarezerwowana dla Rexa i w związku z tym nie bardzo da się typa do ekipy wprowadzić.
Drugim trudnym do wykorzystania 'ficzerem' są Blade Combos. Podstawowe Ostrza zadają obrażenia związane tylko z trzema żywiołami (ogień, woda, ziemia), więc często nie da się zakończyć finiszerem, bo ten powinien być związany z żywiołem, którego drużyna nie ma.
Oczywiście obydwa te problemy można rozwiązać żonglując Ostrzami, ale... tu pojawia się kolejna zagwozdka. Zwykłe kryształy (czy z czego tam pozyskuje się Ostrza) ssą i nie nadają się do niczego. Rzadkie kryształy dają specjalne Ostrza, ale niestety nie zawsze, a poza tym są, no cóż, rzadkie. I tu gra leży, bo nijak nie tłumaczy czy żeby dostać specjalne Ostrze trzeba spełnić jakieś specjalne warunki, ani co dają 'boostery'. Zużyłem 6 rare crystals i wypadło mi jedno specjalne ostrze (dla Nii) na domiar złego związane z żywiołem ziemi, więc tym które już mam.

Aaaa... no i rozwój Poppy jest dramatem. Ten kto wpadł na pomysł prze**ujowej platformówki z beznadziejnym sterowaniem, potrzebnej do pozyskiwania specjalnej waluty, potrzebnej do upgrade'u robota, powinien się smażyć w piekle. Poważnie, w piekle!

post wyedytowany przez koobun 2017-12-15 11:47:10
15.12.2017 12:54
39
odpowiedz
ronn
89
Legend

----
Niestety nawet nie doczłapałem do rozdziału 3, przeszedłem lvl1 w Tiger Tiger i dotarłem na "statek". Całe szczęście lada moment powinno być więcej czasu na granie :)
----

For patch 1.1.1, available 12/22:
* Tiger Tiger will add an Easy mode
* Skip Travel from X button will direct you to your current map layer, also makes it easier to select skip travel / salvage points
* mini map from pressing L stick will add zoom feature, making it easier to find features and quest objectives
* Bug fixes involving 2 early side quests, and a cutscene in event theatre.
* Along with the patch, items for owners of expansion pass will be distributed:
10x rare crystal
1x legendary crystal
3x overdrivve protocol
30,000 ether crystal for poppiswap
5x Pyra's favorite item "Jenerossi Tea"
5x Nia's favorite item "Ardainian Bear Carving"

* Also coming next year are additional quests, new game+ (won't require expansion pass), as well as other QoL updates.
* In newame+, you will be able to team up with "certain blades"; blades such as Pyra and Mythra can be assigned to merc missions; certain blade's lv4 special will also be unlocked!

post wyedytowany przez ronn 2017-12-15 12:55:04
15.12.2017 13:08
40
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Tiger Tiger will add an Easy mode
<Fanfary!>

15.12.2017 14:25
41
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Problemem jest to, że gra nie bardzo pozwala na korzystanie z tych wszystkich dobrodziejstw.

No dokładnie. Z trakcie zwykłych walk z reguły nawet nie możliwości odpalenia kombosów, bo wróg pada zbyt szybko. Jak walczysz z 3-7 przeciwnikami jednocześnie, którzy są jeszcze słabsi, bo inaczej byś nie miał szans, to tym bardziej nie odpalisz tych ciekawszych mechanik.

Jedynie walki z bossami są bardziej złożone, ale one też są najczęściej tak łatwe, że nie musisz niczego robić. Po prostu im więcej kombosów odpalisz tym szybciej ich pokonasz. Jedynym wyjątkiem są sytuacje, gdy niektórzy z nich wchodzą w enrage jak mają mniej niż połowę HP i wtedy rzucają debuffy na nasze postacie, które uniemożliwiają odpalanie kombosów. Innymi słowy, w takich walkach trzeba jak najszybciej skompletować orby i odpalić chain attack, który wykończy przeciwnika jak ten ma z połowę paska HP.

Pisałem zresztą jeszcze przed premierą Xenoblade 2, że ten system walki czasu rzeczywistego z klikaniem cooldownów jak w MMO to najgorsze co spotkało jRPGi w ostatnich dwóch dekadach.

Xenoblade 2 złą grą nie jest, ale ma dużo takich dziwnie zaprojektowanych systemów, które nie wiadomo po co są. Najlepsze wyjście to olanie tego wszystkiego, bo to i tak nie ma znaczenia na rozgrywkę. Jedyne co się liczy to różnica poziomów doświadczenia. Jak przeciwnik ma +10 więcej od nas, to nie ma siły go pokonać bo zadaje zbyt wielkie obrażenia. Jak ma tyle co my, albo mniej to auto-atak wystarczy, by go pokonać.

18.12.2017 11:56
42
odpowiedz
el.kocyk
111
Legend

przepraszam raz jeszcze za wrzucenie innej konsoli, ale wy najpewniej potraficie pomoc:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14466855&N=1

z gory dzieki

19.12.2017 18:55
43
odpowiedz
ronn
89
Legend

W tym momencie (20h+) i coraz bardziej mi się system walki podoba. Gra ma mnóstwo wad/irytujących rozwiązań, ale głównie są to rzeczy typu klisze anime ("blushy-crushy") albo aspekty drugorzędne (dla mnie) jak menu/ekwipunek/tiger tiger. Nie da się ukryć, że jest zrobiona z rozmachem, mam nadzieję, że sprzeda się chociaż w liczbie 1.5mln i dostaniemy następną część cyklu od Monolith.

Likfidator -> z tego co czytałem właśnie dlatego żeby nie było za łatwo levelowanie jest tylko w czasie odpoczynku w gospodzie. Dodatkowo można wybrać, do którego poziomu.

post wyedytowany przez ronn 2017-12-19 19:11:10
22.12.2017 09:14
44
odpowiedz
ronn
89
Legend

30h, coraz bardziej i bardziej mi się podoba..

1.1.1

Version 1.1.1

Fixed an issue occurring in the Gormott regular quest “One Step Ahead,” where acquiring the Healing Herb quest item at 12:00 caused the item to fail to be counted in the quest log, preventing completion of the quest.
Fixed an issue occurring in the Gormott regular quest “A Young Man's Prize,” where acquiring the Snow-White Rhino quest item at 7:00 caused the item to fail to be counted in the quest log, preventing completion of the quest.
Fixed an issue occurring in the Gormott regular quest “The Riddle on the Wall,” preventing quest progression.
Fixed an issue occurring in Perceval’s blade quest “Failure and Success,” preventing quest progression.
Fixed an issue occurring in Gorg’s blade quest “Follow Your Passion,” preventing quest progression.
Fixed an issue occurring after viewing the “Something in Common” movie in the “Chapter One: Encounters” section of the Events Theater causing the camera to continue shaking after returning to the game.
Made adjustments to improve the stability of performing certain actions. Due to these adjustments, time required for Skip Travel and loading event cut scenes has become longer in some instances and shorter in others.
A Pro Controller can now be used when the Joy-Con Controllers are attached to the system in Tabletop Mode.
Added an Easy difficulty to the Tiger! Tiger! mini game.
Added a new size of map to the mini map.
Pressing X when in the field to open the Skip Travel screen, the map of your current location will open.
Added functionality to allow players to receive the second round of items associated with the Expansion Pass.

Tiger Tiger

For anyone wondering waht easy mode Tiger! Tiger! is: The walls don't hurt you. That's the only difference I've found so far.

EDIT: Ok. I played 3 perfect rounds and heres what I can say: The ether payout is exactly the same. You still get the 777 for a perfect game and still get however many you usually get from chests. I can't tell if the parts are worse. I got mostly level 3 stuff with a couple level 5s mixed in. I don't pay attention enough while playing normally to know if that's worse than usual.

BTW, nie wiem czy wiedzieliście, w ostanim menu Poppi można wymienić przedmioty na ether. Bardzo ułatwia farmienie etheru.

post wyedytowany przez ronn 2017-12-22 09:17:24
22.12.2017 11:21
45
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Ja już prawie 60 godzin i zacząłem 7 rozdział. Końcówka szóstego była żenująca. Miało być emocjonalnie, a wyszło po prostu słabo.

Gra nie jest może zła, ale przez tragicznie zaprojektowane mechaniki psuje się immersja. Walcząc z przeciwnikiem nie myślę o walce, tylko o tym jak wykorzystać wady systemu na swoją korzyść.

Największym wrogiem w tej grze jest RNG, który jest gorszy niż w X-COMach. Tam przynajmniej można było wypracować sytuację, że jak kilka strzałów nie trafi, to wciąż masz pole manewru.

W Xenoblade 2 wszystkie trudniejsze walki sprowadzają się do tego, by odpalić chain combo jak wrogowi spadnie HP poniżej 50%, żeby go wykończyć zanim załączy enrage, które sprowadza się do zabójczych AOE rozwalających drużynę na dwa ciosy.

Wykonanie blade combo bywa trudne. AI potrafi durnie przełączać blade'y i np. czekasz na wiatr, a Nia ładuje wodę. Nie pomaga fakt, że większość bossów ma ataki blokujące naszą drużynę.

Cała walka zmienia się w festiwal RNG. Praktycznie nie ma w tym strategii. Jedyne co możesz zrobić to ustawić konfigurację drużyny przed walką. Tylko, że walki z bossami często pojawiają się znienacka, a do tego musisz przegrać żeby wiedzieć na jakie ataki przygotować odporności! O ile będziesz jeszcze miał odpowiednie itemy. Mało prawdopodobne, bo w tej grze zdobywanie wszystkiego to toporny grind.

Na całe szczęście można to wszytko olać i iść przed siebie. Przegrasz dwa razy, to gra zmniejsza poziom trudności i bossa pokonasz.

Coraz trudniej mi się zabrać za Xenoblade'a. Jak już usiądę to siedzę 2-4 godziny, ale żeby usiąść to mam coraz mniejszą ochotę.

27.12.2017 18:27
46
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

Switch sprzedał się w Japonii lepiej niż Playstation 2 w analogicznym okresie po premierze (od marca do grudnia).
https://nintendosoup.com/nintendo-switch-surpasses-ps2s-first-year-sales-japan-thanks-huge-restock/

04.01.2018 17:03
47
odpowiedz
planeswalker
27
Senator
07.01.2018 21:20
48
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

Switch przebił całkowitą sprzedaż WiiU w Japonii.
http://nintendoeverything.com/switch-surpasses-wii-us-lifetime-sales-in-japan/

08.01.2018 10:08
49
odpowiedz
4 odpowiedzi
Duckingman
9
Pretorianin

Żeby nie było tak różowo. Jak podaje VGchartz.com Doom po dwóch tygodniach sprzedał się w liczbie niespełna 120 tysięcy kopii, Skyrim po 1 tygodniu w liczbie 155 tysięcy, L.A. Niore po 1 tygodniu w liczbie 55 tysięcy, FIFA 18 po 8 tygodniach w liczbie 330 tysięcy, a NBA 2K18 po 9 tygodniach w liczbie 100 tysięcy. Z taką sprzedażą gier AAA od największych zachodnich wydawców obawiam się rychłego zakończenia zainteresowania wydawaniem swoich gier na Switcha :(

08.01.2018 12:14
49.1
planeswalker
27
Senator

VGChartz to nie jest wiarygodne źródło informacji. Często się zdarza, że podają z dupy dane, np. jakiś czas temu podawali sprzedaż Uncharted 4 na poziomie 5,4mln kiedy tak naprawdę wynosiła 8,7mln i była to informacja od Sony.

post wyedytowany przez planeswalker 2018-01-08 12:27:40
08.01.2018 14:27
49.2
Duckingman
9
Pretorianin

VGChartz ma wiarygodne dane tylko trzeba umieć z nich korzystać. Na swojej stronie podają wyłącznie sprzedaż pudełkową bez sprzedaży cyfrowej. Sony (oraz każdy inny wydawca) natomiast jeśli podaje sprzedaż jakiejś swojej gry to podaje wyniki sprzedaży pudełek plus wydania cyfrowe. Stąd ta różnica. A jeśli już mówimy o Sony to nawet ta korporacja korzysta z danych dostarczanych przez VGChartz i na tyle sobie chwali współpracę, że pozwolili na ujawnienie siebie jako ich klienta.

post wyedytowany przez Duckingman 2018-01-08 14:28:02
08.01.2018 14:46
49.3
planeswalker
27
Senator

Mają słabą metodologię (prawie zero hard data, obejmują np. tylko 3% rynku w NA, w EU polegają na publicznych źródłach), niewyedukowane prognozy i rzadko poprawiają dane, nawet gdy pojawiają się oficjalne. Niestety, ale za dokładne dane płaci się gruby hajs. Po to są takie firmy jak NPD czy GfK które zajmują się tym profesjonalnie.

08.01.2018 15:09
49.4
Duckingman
9
Pretorianin

Widzisz planeswalker sęk w tym, że oni się tym zajmują profesjonalnie i potem swoje opracowania sprzedają za niemałe pieniądze. To co widzisz za darmo to tylko kropla z tego co otrzymują ich klienci. Klientami tymi jest zresztą wiele znanych korporacji np. Nielsen, Deloitte, Bloomberg, ITG, Eton Park, Square Enix, Oculus czy wspomniane wcześniej Sony.

08.01.2018 11:07
50
odpowiedz
2 odpowiedzi
Likfidator
91
Senator

Dickingman, VGchartz podaje sprzedaż wersji pudełkowych, ale na Switchu sporo osób kupuje wersje cyfrowe. Są po prostu wygodniejsze, bo na 128-256 GB kartę SD zmieścisz sporo gier, a kartridże są małe i łatwo jest zgubić, a do tego przekładanie nośnika, by zagrać w inną grę jest upierdliwe.

Twórcy indyków pisali, że w ciągu tygodnia czy dwóch sprzedali po 40-80 tys. kopii i nawet nie byli obecni w TOP15. L.A. Noire obijało się w okolicy TOP10 kilka tygodni. Skyrim był TOP 1-3 jeszcze dłużej. Także DOOM trochę tam był, ale krócej niż pozostałe.

Tym grom nie pomaga także fakt, że można kupić je za ułamek ceny na innych platformach i są na tyle stare, że było mnóstwo okazji je przejść.

FIFA 18 sprzedała się słabo, ale to dobra wiadomość. Fani Nintendo nie przepadają za EA, a do tego Switch dostał grę na silniku z X360/PS3.
NBA 2K18 działa podobno tragicznie. Do tego stopnia, że gracze domagali się jej usunięcia ze sklepu Nintendo.

Switch to nie jest prosty rynek dla wydawców AAA. Każdą grę będziesz porównywał do Zeldy, czy Mario, a te tytuły są o klasę lepsze niż to co wydaje EA, Activision czy Ubisoft. Wychodzi też sporo fajnych gier niezależnych, które dobrze symulują styl Nintendo. Rocket League, Overcoocked itd. zarabiają tony pieniędzy na Switchu.
Konsola na pewno doczeka się jakiegoś CODa, a port GTA V jest tylko kwestią czasu.

Ja w każdym razie gier 3rd party na konsoli kupować nie będę, bo od tego mam PC. Lepsza grafika, wyższa rozdzielczość i 60 fps.

Kupiłem na Switcha Overcoocked, żeby mieć coś do grania na kanapie, ale port jest tragiczny. 30 fps w takiej grze to zbrodnia. Grać się da, ale na PC jest po prostu lepiej.

Nintendo ma sporo gier z Wii U, które może wydać na Switchu: Mario 3D World, Mario Maker, DK Tropical Freeze itd.
Te gry będą wychodzić w przerwach między nowymi tytułami. Wielkimi hitami będzie kolejny Smash Bros., Pokemon i Metroid 4.

Nintendo skupiając się na jednej konsoli praktycznie podwoiło swoją wydajność. Switch dostaje kontynuacje zarówno z Wii jak i 3DSa. Duża Zelda, Mario oraz Layton i Pokemony na jednej konsoli.

Także nawet jakby 3rd party przestały wychodzić zupełnie, to Nintendo ma co wydawać co miesiąc czy dwa przez najbliższe 3 lata.

08.01.2018 11:50
50.1
Duckingman
9
Pretorianin

Wszystko prawda tylko, że ja od wielu lat czekam na przenośną konsolkę na której będę mógł grać w duże gry zachodnie. Czasu na kanapowe granie coraz mniej i widzę, że przez ostatnie pół roku więcej czasu mam na popykanie przez kilkanaście minut kilka razy dziennie na PS Vita, niż znaleźć tą godzinę czy dwie by pograć na PS4. Remote Play to genialne rozwiązanie które pozwala mi na przenośnej konsolce grać w duże gry (bez tego chyba do dziś bym miał nieukończonego Horizona), ale to jeszcze nie jest to na co od wielu lat czekam. Switch niestety chyba też nie spełni moich marzeń choć raczej na pewno go kupię właśnie dla tej masy japońskich gier od Nintendo (i podejrzewam, że cała rzesza wydawców aktualnie wspierających PS Vita się najdalej w 2019 przerzucą na Switcha) których na większym ekranie i tak nie chciałbym ogrywać wiec i obecność ograniczona tylko do Switcha w momencie gdy na rynku nie ma żadnej perspektywicznej konkurencji nie jest dla mnie żadnym problemem. Tak więc nie twierdzę, że jest źle i Switch nie ma przyszłości, a jedynie podejrzewam, że będzie jak zawsze dotąd czy to przy DSie, 3DSie, PSP i Vicie. Masa gier japońskich, pełno indyków i niewielka ilość dużych zachodnich produkcji.
A co do samej sprzedaży pudełek. Exy potrafią się sprzedawać w pudełkach w nakładach kilkumilionowych więc raczej nie jest do końca tak, by przytłaczająca większość kupowała tylko wersje cyfrowe gier. Zwłaszcza, że dla niektórych kartridże mogą być wygodniejszą opcją bo nie zabierają cennego miejsca na niewielkim dysku. Podejrzewam (bazując na informacji o sprzedaży pudełek najlepiej sprzedających się gier), że max sprzedaży na Switchu wersji cyfrowych to udział w wysokości góra 70%.

post wyedytowany przez Duckingman 2018-01-08 11:52:17
10.01.2018 14:32
50.2
Białostoczak
11
Pretorianin

Zamiast takiej Fify już by się lepiej Simsy sprzedały... :-)

08.01.2018 12:31
51
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

Nigdy nie będzie konsolki przenośnej dorównującej stacjonarnej. Zawsze będą jakieś cięcia w technologii. Teraz będą mieć premierę mobilne Ryzeny, których wydajność będzie porównywalna z PS4 czy w ostateczności z XO, ale raczej ich nie zmieścisz do obudowy Switcha wraz z baterią, która działałaby te 3-5 godzin.

Rynek się jednak zmienia i konsole zmieniły model. Już nie będzie kolejnych generacji, które wywracały cały rynek, a po prostu powolna ewolucja z nowymi modelami co rok czy dwa. W ten sposób XO i PS4 mogą żyć dłużej niż ich poprzednicy, bo przy tak wielkim sukcesie Switcha kwestią czasu jest mobilne PS4.

W 2019 roku doczekamy się rewizji Switcha z większą mocą obliczeniową. Nvidia jakiś czas temu pokazała Tegrę o mocy PS4.

Konsole będą dostępne w trzech wersjach:
1. Wersja stacjonarna, budżetowa. Będą to bazowe modele PS4 i XO w tańszych wersjach na nowszym procesie technologicznym.
2. Trochę droższe, odpowiadające im wersje mobilne a'la Switch.
3. Stacjonarne modele wysokiej wydajności jak PS4 Pro i XO X, które będą oferować lepszą grafikę.

W przypadku Switcha już w ubiegłym roku pojawiły się przecieki o 4K docku, rzekomo wyposażonym w Geforce'a 1060. Jakby to okazało się prawdą, to Nintendo naprawdę miałoby niezły produkt. Switch + 4K Dock kosztowałby niewiele więcej od Xbox One X, a Geforce 1060 to w zasadzie odpowiednik tego co siedzi w XO X.

Zelda, Mario i inne gry ze Switcha aż proszą się o lepsze GPU. Zelda: Breath of The Wild świetnie się skaluje, co pokazuje emulator CEMU. 60 fps + 4K + wysokiej jakości post-process.

08.01.2018 14:10
52
odpowiedz
1 odpowiedź
Apocaliptiq
127
Legend

Czy można kupić Zeldę w edycji cyfrowej czy konieczne jest pudełko? (switch)

post wyedytowany przez Apocaliptiq 2018-01-08 14:11:15
08.01.2018 14:17
52.1
planeswalker
27
Senator

Można kupić wersję cyfrową w eShopie.

08.01.2018 14:44
53
odpowiedz
1 odpowiedź
Apocaliptiq
127
Legend

Okey, czyli kupuje Switcha i w aplikacji sklepu kupuje grę?

08.01.2018 14:51
53.1
planeswalker
27
Senator

Tak.

10.01.2018 07:55
54
odpowiedz
1 odpowiedź
Robert542
146
Legend

Tak sobie pomyślałem, żeby może sprawić sobie Switcha. Nie mieszkam jednak w Polsce, mogę zakupić albo japońskiego albo hongkońskiego Switcha. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy w JP albo HK Switchu będzie angielskie/polskie menu? Czy może bardziej ogólnie, czym taka konsola będzie się różnić od polskiego Switcha?
2. Czy bez względu na region gry, każda gra z każdego regionu odpali się na nim?
3. Czy będę mógł założyć konto na Polskę? Chodzi mi o sklep do cyfrowych wersji.

10.01.2018 09:20
54.1
koobun
43
wieszak

Generalnie nie ma czegoś takiego jak "polski Switch". Wśród dostępnych na konsoli języków nie ma polskiego. Podejrzewam, choć pewny nie jestem, że Switch ma jedną wersję sprzedawaną na całym świecie. W kupionej w Polsce konsoli można ustawić menu japońskie, chińskie i, bodajże, koreańskie.
Gry nie mają blokad regionalnych.
Tak.

post wyedytowany przez koobun 2018-01-10 09:25:20
11.01.2018 13:47
55
odpowiedz
3 odpowiedzi
Białostoczak
11
Pretorianin

Testując masę przenośnego sprzętu do gier, Switch jest dość specyficzną konsolą. To bardziej hybryda będąca na pograniczu konsoli przenośnej a stacjonarnej. Mając go w ręku szczerze naprawdę nie przypomina mi konsoli przenośnej. Grając do dziś przed snem w swoją Vitę czy 3DS czuję pełnię komfortu i wygody grając nawet na leżąco. Switch nie jest tak poręczny, po przypięciu joyconów nie zmieszczę go też w kieszeni nawet swoich największych spodni :-) A przypinanie za każdym razem joyconów i noszenie ich w innych kieszeniach to już nie ta sama wygoda co np. 3ds (zwykłe otwarcie klapki).
Na czym się skupią wydawcy...myślę, że właśnie na Switchu. Nvidia od jakiegoś czasu nie wrzuca już nic do usługi Geforce now a konsole Shield opuściły Polski rynek. GPD Win jest za słaby a nowy który ma wyjść za drogi, więc one również są w tyle. Sony skupiło się i ma zysk ze stacjonarnego PS4 i nie będzie się raczej bawić w konsole przenośne, prędzej wyda nową Xperię niż PSV2.
Nintendo Switch jest więc na razie w czołówce i podejrzewam, że wyjdzie na niego jeszcze sporo dobrych tytułów bo marka Nintendo jest dość sprawdzona i nawet jak wyjdzie coś od Razera czy innego producenta to żaden wydawca gier AAA raczej nie zaryzykuje dedykacji. Nie wiadomo jednak jak zachowa się Microsoft po niskich wynikach sprzedaży Xboxa One, może oni zaskoczą i przerzucą się na mobilne granie chociaż to też bardzo mało prawdopodobne.

11.01.2018 14:26
55.1
Duckingman
9
Pretorianin

Ja się zastanawiam czy na Switcha przeniesie się cały ten tabun japońskich deweloperów którzy do dziś robią gry na PS Vita, a nie na 3DSa (na 2018 zapowiedziano znów masę gier). Podejrzewam, że to nie oni są niechętni konsolce Nintendo (bo raczej nie olewa się 60 milionów potencjalnych klientów) tylko samo Nintendo nie chce ich gier na swojej konsolce. Mam nadzieję, że przy Switchu się to zmieni bo nie ukrywam, że sytuacja gdy na rynku jest tylko 1 porządna konsola przenośna na którą wydają gry wszyscy japońscy deweloperzy byłaby dla mnie sytuacją idealną nawet jeśliby to oznaczało zbyt wygórowaną cenę za Switcha z braku konkurencji :) Na razie niestety widzę raczej trend przenoszenia się na PS4 :/

11.01.2018 14:45
55.2
Białostoczak
11
Pretorianin

Vicie dano funkcję remote i czyni to ten sprzęt pełnoprawną konsolą przenośną na dzisiejsze czasy. Osobiście nawet na przenośnych konsolach w 90% czasu gram właśnie w domu, bo staram się w pracy skupiać na robocie mimo, że coś tam zawsze w plecaku się nosi. Na dłuższą metę drażnił mnie jednak hałas PS4 która cały czas musi pracować i w końcu same gry bo na PS4 jak i PC zresztą schemat i mechanika gier jest kopiowana i w dzisiejszych czasach nic już mnie raczej nie zaskoczy. Zwykle po tygodniu każda gra czy to na PS4 czy PC zaczynała powoli nudzić, a np. w Harvest Moon FOMT na GBA (Back to Nature na PSV) zagrywam się już chyba ponad miesiąc i z tygodnia na tydzień większa frajda.
Sony bardzo sprytnie to przemyślało. Stworzyło świetną konsolę stacjonarną a reszcie sprzętów czyli PSV, telefonom z serii Xperia od Z3 w górę i tabletom dało możliwość podłączenia się pod PS4 i granie w trybie przenośnym.

post wyedytowany przez Białostoczak 2018-01-11 14:47:43
11.01.2018 17:42
55.3
Duckingman
9
Pretorianin

Ja akurat z remote play sporo korzystam i nie tylko w domu bo przy dobrym łączu nie ma problemu by grać w gry z PS4 nawet w odległości kilkaset kilometrów od domu. Nintendo ma jednak kilka marek które chciałbym ograć i dla mnie byłoby super sprawą gdyby NIS, Atlus, Aksys itd. zaczęli wydawać swoje gry również na Switcha. Z najnowszego Directa wynika, że NIS już ten ruch robi. Oby poszła za tym reszta.

11.01.2018 15:18
56
odpowiedz
planeswalker
27
Senator
11.01.2018 16:15
57
odpowiedz
3 odpowiedzi
planeswalker
27
Senator

Gry:

Dark Souls Remastered – potwierdziły się wszystkie plotki. Dark Souls trafi na Nintendo Switch i będzie zawierał DLC zatytułowane Artorias of the Abyss, poprawioną płynność animacji oraz lepszą rozdzielczość. Premiera 25 maja - edycję na Nintendo Switcha nie przygotowuje QLOC (Polacy), który współpracuje z Bandai Namco od wielu lat, ale inna firma z Chin.
Mario Tennis Aces – nowy tenis z Marianem w roli głównej. Japończycy podnoszą rywalizacje na nowy poziom i zapowiadają intensywne walki różnych postaci na pełnowymiarowych boiskach. Tytuł otrzyma nawet kampanię fabularną! Premiera wiosną.
Donkey Kong Country: Tropical Freeze – to kolejna produkcja zmierzająca z Nintendo Wii U na Nintendo Switcha. Premiera 4 maja.
Kirby Star Allies – przygoda „Różowego Odkurzacza” w końcu ma datę premiery. Tytuł ma zaoferować przyjemną zabawę ze znajomymi i premiera odbędzie się 16 marca.
The World Ends with You: Final Remix – powrót produkcji z 2008 roku. Autorzy zaoferują dodatkowy epilog rzucający nowe światło na historię, wsparcie Joy-Conów oraz ekranu dotykowego. Premiera jeszcze w tym roku.
Hyrule Warriors: Definitive Edition – wypakowane treścią wydanie to ostateczna wersja gry która będzie zawierać każdą mapę, misję oraz wszystkie 29 grywalne postacie. Premiera wiosną.
SNK HEROINES ~Tag Team Frenzy~ – świeżutka bijatyka od SNK zaoferuje dwuosobowe tag-battles. Gracze skorzystają z efektownych ataków, które wykonamy za pomocą jednego przycisku. Premiera latem.
Ys VIII: Lacrimosa of Dana – „epicka opowieść” od NIS America. Gracze wcieli się w Adola, czyli rozbitka ze statku, który trafi na tajemniczą wyspę. Miejscówka roi się od groźnych bestii, więc bohater musi odnaleźć innych ludzi i im pomóc.
Payday 2 – napadanie banków wykorzysta na Nintendo Switchu między innymi HD Rumble. Premiera 27 lutego.
Fe – pamiętacie o przecieku z ubiegłym roku? Na wydarzeniu nie zabrakło miejsca dla tej platformówki. Tytuł wykorzysta Joy-Cony, HD Rumble i trafi na Nintendo Switch 16 lutego!
Celeste – to nowoczesna platformówka zmierzająca na Nintendo Switch. Premiera 25 stycznia.

Aktualizacje gier:

Super Mario Odyssey – otrzyma tryb sieciowy nazwany „Balloon World”. Podczas zabawy gracz będzie chował balon, a zadaniem drugiego będzie odnalezienie przedmiotu. Do gry trafi również SnapShot Mode oraz nowe stroje – premiera w lutym.
Mario + Rabbids Kingdom Battle – do gry trafi Donkey Kong z zupełnie nową historią. DLC będzie płatne, ale jeśli posiadacie Przepustkę Sezonową, to otrzymacie całość za darmo.
Pokkén Tournament DX Battle Pack – Nintendo przygotowuje dwie fale DLC z nowymi Pokemonami. Pierwsze DLC trafi na rynek 31 stycznia, drugie dokładnie 23 marca.

Dema dostępne od dzisiaj:

Kirby: Battle Royale
Dragon Quest Builders

Źródło: https://www.ppe.pl/news/55826/nintendo-direct-mini-wystartowal.html

11.01.2018 17:34
57.1
Duckingman
9
Pretorianin

Czyli zapowiedzieli 11 gier z których 5 to remastery, a 1 to port z PS Vita (bo raczej nie z PS4) który to zapewne okaże się hitem choć w przypadku wersji na PS Vita prawie nikt się tą grą nie zainteresował (nawet recenzenci). Do tego dochodzą 2 indyki wydawane praktycznie na wszystko, 1 bijatyka dla erotomanów wydawana równolegle na PS4 i tylko 2 gry na wyłączność z których żadna mnie nie interesuje. Z mojej strony duży zawód :(

PS. Wielkie dzięki planeswalker za to podsumowanie.

post wyedytowany przez Duckingman 2018-01-11 17:37:12
11.01.2018 23:58
57.2
Tomeis
77
Konsul

1 to port z PS Vita (bo raczej nie z PS4)

masz na mysli Ys VIII: Lacrimosa of Dana? To byłaby niezła awantura, gdyby switch dostał porta z vita, a nie z p4, bo wersja ps4 ma dodatkowy loch i wiecej zawartosci niz vita, pytanie czy wersja switch dostanie jeszcze cos wiecej? A sama seria YS to w sumie niszowa gra w zachodnim mainstreamie(moim zdaniem), plus czytalem, ze NIS skopalo troche(?) tlumaczenie gry, ze wersja pc ma opozniona premiere, a na konsole bedzie patch(teraz termin to 30 stycznia, a premiera angielska byla wrzesien 2017!, (a moze nis blokowal recenzje gry, albo to poprostu niszowa gra ??? )

The World Ends with You to byly przecieki/plotki o zrobieniu dwojki, ciekawe ze bedzie remaster

A moze te przecieki sklepow czy blednych newsow/twittow o nintendo direct z poprzednich dni nakrecily hype, a tak z biznesowego (w branzy gier) punktu widzenia, ktos robi duze ogloszenia na poczatku roku? (dla nas to poczatek roku, a dla duzych firm to jest dopiero IV kwartal)
Czekalem na to direct i sie tylko zastanawialem czy beda pokazane jakies gry co trafia na inne konsole, no i sa, ale nie wiedzialem, ze jest tez "mini-direct" , (sadzilem, ze sa tylko duze ogloszenia, bo sie hype nakrecilo )

Atelier Lydie & Suelle's byla juz wczesniej zapowiedziana i moze bylo wspomiane, a widzielscie screeny pokazujace roznice miedzy wersjami ps4/switch/vita? wersja na vite wyglada mocno ubogo.

12.01.2018 00:31
57.3
Duckingman
9
Pretorianin

@Tomeis Wątpię by były jakieś blokady na recenzje bo wersja na PS4 była recenzowana właściwie wszędzie. Po prostu mało które portale i czasopisma recenzują jeszcze gry na PS Vita, a szkoda bo przez cały 2017 wyszło na nią kilka dużych naprawdę udanych japońskich gier. Oby to rzeczywiście był port z PS4, ale obawiam się, że będzie to jednak port z PS Vity (do którego ja osobiście nic nie mam i raczej w tą wersję się zaopatrzę, a nie w wersję na PS4). Tak czy owak moim zdaniem seria Ys, która jak słusznie zauważyłeś dotąd była raczej niszowa, moim zdaniem stanie się tak rozpoznawalna jak Fire Embled i Xenoblade Chronicles dzięki premierze Ys VIII na Switchu.
Co do aspektu biznesowego to masz oczywiście rację, że to jest IV kwartał, tylko, że Xenoblade Chronicles 2 nie okazał się wielkim hitem wiec spodziewałem się, że rzucą na rynek w drugiej połowie tego kwartału jakiś mocny tytuł by przypadkiem na wykresach nie wyszło, że sprzedaż konsoli zwalnia. Dotąd starali się wypuszczać mocny tytuł co około półtora miesiąca wieć moje oczekiwania był uzasadnione, a teraz wychodzi na to, że po Xenoblade Chronicles 2 właściwie przez ponad 2 miesiące trzeba czekać na kolejny duży tytuł na Switcha (Bayonetty).

PS. Co do Atelier to nie powinno to nikogo dziwić. To jednak dużo słabsze bebechy niż w PS4 czy Switchu, natomiast grając na 5 calowym ekranie nie powinno to robić większej różnicy w radości płynącej z grania.

post wyedytowany przez Duckingman 2018-01-12 00:37:57
11.01.2018 22:32
58
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
91
Senator

Te gry nie są złe, ale to takie zapychacze. Switch cały czas potrzebuje system sellerów, bo coraz więcej graczy ograło co miało ograć i konsolka zbiera kurz.

Na pewno na koniec roku wyjdzie coś dobrego, ale potrzebujemy czegoś teraz. Ja wyczekuję za Mario Maker. Idealny tytuł na tę konsolkę, by pogrywać kilka godzin w tygodniu.
Z gier, które wyszły chciałbym zagrać w Bombermana i Puyo Puyo Tetris. Tyle tylko, że ciężko wydać 150 zł za gry na 6 godzin każda.

Z gier, których nie zapowiedziano, a ucieszyłbym się najbardziej, to kontynuacje Wii Sports i Wii Fit. Ten ostatni to główny powód dla którego Wii było u mnie codziennie uruchamiane.

post wyedytowany przez Likfidator 2018-01-11 22:32:52
12.01.2018 00:00
58.1
Duckingman
9
Pretorianin

Ja również jestem zaskoczony tym, że nie będzie gry przynajmniej aż do połowy marca (mimo wszystko liczę, że jednak Kirby okaże się tak samo genialną produkcją jak okazał się Marian) która mogłaby sprzedać kolejnym milionom Switcha którzy dotąd się tą konsolą nie interesowali lub wahali. Skoro Bayonetta nie przyciągnęła ludzi do WiiU to nie zrobi raczej tego również ze Switchem (czego osobiście nie rozumiem bo to genialna gra w swym gatunku, ale może po prostu ten gatunek ma mało fanów). To samo z Hyrucle Warriors. Również Xenoblade Cronicles 2 z początku grudnia nie okazał się aż takim hitem jak go malowano (w rankingu najlepszych gier na Switcha na Metacritic zajmuje dopiero 31 miejsce, a przecież to dopiero 10 miesięcy życia konsoli). A jeśli Kirby nie okaże się hitem to może być naprawdę słabo przez pierwsze pół roku bo obawiam się, że Marian-tenisista pojawi się na koniec wiosny.

14.01.2018 13:01
59
odpowiedz
Białostoczak
11
Pretorianin

A ja osobiście jeszcze raz spróbuję zacząć z remote play na vicie z ps4 tylko by zniwelować wczesniejsze problemy braku trigerów i hałasu fata od razu zakupiłem grip hori PSV-143 na vitę i wersję slim konsoli by jak najbardziej ograniczyć hałas... podobno jest troche cicsza a to ważne jak ma cały dzień mi chodzić pod telewizorem.

16.01.2018 10:49
60
odpowiedz
snopek9
162
Pogrubiony stopień

Strasznie mnie denerwuje fakt, że nie można sprawdzić ile dokładnie się grało w daną gre. Po 10 dniach podanie mniej więcej mnie nie zadowala.
YTuba też by mogli dać.

18.01.2018 08:18
61
odpowiedz
3 odpowiedzi
koobun
43
wieszak

Poważnie, nikt jeszcze?
https://youtu.be/P3Bd3HUMkyU

18.01.2018 08:47
61.1
Duckingman
9
Pretorianin

No i mnie mają. Jeśli tylko zestawy Nintendo Labo będą dostępne w Polsce, a do końca roku pojawią się zapowiedzi kolejnych zestawów to zapewne w tym roku pod choinką moje dzieciaki znajdą Switcha.

18.01.2018 13:29
61.2
el.kocyk
111
Legend

wyglada to swietnie, ale jak to bedzie konkretnie dzialac?
i wyglada na cos co dzieci moga latwo rozwalic

18.01.2018 13:47
61.3
Duckingman
9
Pretorianin

Z tym rozwalaniem to bym nie przesadzał. To raczej jest zabawka dla spokojnych dzieci zainteresowanych tego typu zabawkami kreatywnymi. Z doświadczenia wiem, że takie dzieci raczej z odpowiednią starannością do tego typu zabawek podchodzą. Co innego takie bardziej żywiołowe, ale one raczej nie są targetem dla tego typu produktów. Natomiast zawsze się może zdarzyć (nawet dorosłemu), że taki karton rozwali, ale z tego co zrozumiałem Nintendo ma udostępnić do ściągnięcia szablony które później można sobie wydrukować więc ja problemu nie widzę i jeśli cena w Polsce będzie w okolicy tych 250 zł to dla mnie must have.

18.01.2018 14:09
62
odpowiedz
Białostoczak
11
Pretorianin

Ja tam wolę zostać przy "Małym Modelarzu" i klejeniu z papieru ;-)

21.01.2018 01:56
63
odpowiedz
ronn
89
Legend

Chyba niedługo 9 rozdział, 75h. Wad jest mnóstwo, mimo to gra jest naprawdę udana. XC2. Na ten moment #2 za BOTW, a jeśli zakończenie zda egzamin, to kto wie..

post wyedytowany przez ronn 2018-01-21 01:58:35
21.01.2018 12:25
64
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

No to najgorszy moment jeszcze przed Tobą. Malutki spoiler:

spoiler start


Jest sytuacja, gdy Rex ma halucynacje i musisz walczyć 1:1 z Torą, Mią, Morag itd. Jak nie grindowałeś blade'ów to pozamiatane. Zostajesz sam, więc w tym momencie nawet nie masz możliwości wrócić do innych lokacji, by podbić umiejętności blade'ów. Pokonanie Morag jest najtrudniejszą rzeczą w grze. Musisz użyć Roca z najlepszym itemem, który wykrada życie. Bez tego nie masz szans. Ja podchodziłem do tej walki z 10 razy. Do tego po każdej porażce cofasz się do początku lokacji i musisz przebiec długi korytarz co trwa 2 minuty, gdzie sama walka trwa mniej.

Dosłownie chciałem cisnąć joy-conami o ścianę!

spoiler stop

A ja utknąłem na ostatnim Bossie tj. nie mam siły go ubić. Za pierwszym uzbierałem 5 orbów, odpaliłem chain attack i zostało mu 4% HP, po czym boss się oddalił, że był poza zasięgiem ataków i przyzwał 2 mini-bossy co nawalają AOE. Dzięki, po grze.

Tego właśnie nie lubię, że bossów trzeba kończyć chain-attackiem zanim wejdą w enrage. Jak nie odpalisz chain-attack jak mają poniżej 40-50% HP to przegrywasz.

26.01.2018 18:15
65
odpowiedz
planeswalker
27
Senator
26.01.2018 18:45
66
odpowiedz
Gaming-Man
16
Multiplatformowiec

Dziś będąc w sklepie z uzywkami widziałem tam faceta jak sprzedaje swojego switcha z dwiema grami startowymi i aż z ciekawości się go spytałem czemu to sprzedaje to odpowiedział mi tak: Córka (10 lat) dostała to na święta i wogóle tego nie chce używać tylko woli tablet...

post wyedytowany przez Gaming-Man 2018-01-26 18:45:59
31.01.2018 13:24
67
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

Pojawiły się wyniki Nintendo za okres marzec - grudzień:

Switch - 14,86 mln (przebili WiiU już o ponad milion)

Super Mario Odyssey - 9,07 mln
Mario Kart 8 Deluxe - 7,33 mln
Zelda BoTW - 6,70 mln
Splatoon 2 - 4,91 mln
1-2 Switch - 1,88
Arms - 1,61 mln
Xenoblade 2 - 1,06 mln

Yoshi i Fire Emblem podają jako gry, które wyjdą w 2018, a Pokemony mają zapis 2018 lub później.

31.01.2018 14:16
68
odpowiedz
2 odpowiedzi
Likfidator
91
Senator

A to ciekawe, że Mario sprzedało się najlepiej. Pewnie zasługa bundli z grą.

Zobaczymy jakie gry wyjdą w 2018 roku. Oby niebawem ogłosili jakieś daty premier, bo Labo mimo iż fajne to nie dla każdego. Ja chcę nowe Wii Fit, kolejną odsłonę Paper Mario i Mario Makera.

Nintendo niech się stara, bo Xbox Game Pass kusi mocno. Jest tam dobrych kilkadziesiąt gier w które bym zagrał i nadciągają kolejne.

31.01.2018 16:59
68.1
planeswalker
27
Senator

Ciekawym elementem raportu zamieszczonego przez Nintendo jest to, że 3DS sprzedał się w zeszłym roku tylko o 9% słabiej, niż w poprzednim (software 33% mniej, co nie jest takie złe w roku po "prawdziwych" nowych Pokemonach, no i że trochę mało gier wyszło). Można powiedzieć, że Switch nie wpłynął znacząco na 3DS-a.

01.02.2018 18:12
68.2
Duckingman
9
Pretorianin

Biorąc pod uwagę, że w 2017 roku była premiera New 2DS XLL to raczej utrzymanie poziomu sprzedaży 3DSa w stosunku do roku 2016 nie powinno dziwić.

01.02.2018 14:41
69
odpowiedz
1 odpowiedź
planeswalker
27
Senator
01.02.2018 15:21
69.1
Białostoczak
11
Pretorianin

To już się zaczęło robić żałosne. Miało wystartować jesienią 2017 ale przesunięto oficjalnie na wiosnę 2018. No cóż wiosna - jesień mała różnica. Lepiej żeby jak wystartowało to udostępnili do ogrania całą bibliotekę GBA i DS bo inaczej jeszcze bardziej się ośmieszą :-)

01.02.2018 17:33
70
odpowiedz
Likfidator
91
Senator

A mnie to przesunięcie premiery nie dziwi. Ich dotychczasowe plany odnośnie multi spotkały się ze sporą falą krytyki. Chociażby czat głosowy z telefonu. Były też negatywne opinie na temat dawania starych gier z NESa w ramach abonamentu, podczas gdy Sony i Microsoft dają coraz lepsze tytuły.

Przesunięcie może też wynikać z wprowadzenia Xbox Game Pass. Nintendo woli poczekać jak usługa zostanie przyjęta i jeśli Microsoft odniesie sukces, to będą mogli wprowadzić coś podobnego.

Nintendo ma ogromną bibliotekę gier, a do tego Switch poradzi sobie z emulacją Gamecube'a, co pokazały gry Nintendo dla Shielda.

Innymi słowy Nintendo ma jak najbardziej możliwości by usługę taką jak Xbox Game Pass zrobić i jednocześnie nie zabić sprzedaży swoich exclusive'ów. Choć obstawiałbym, że po 6-12 miesiącach gry będą do tej usługi trafiać, w podstawych wersjach bez season passów.

07.02.2018 22:27
71
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

Prawdopodobnie dostaniemy dwa exy od Bandai Namco na Switcha - jeden to FPS/Adventure (pewnie Metroid Prime 4), a drugi to Ridge Racer 8.
https://www.gonintendo.com/stories/301472-bandai-namco-linkedin-profile-mentions-ridge-racer-8-and-first-p

08.02.2018 14:03
72
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

Nintendo właśnie potwierdziło zmiany w programie My Nintendo. Od marca wydamy złote monety zgromadzone w My Nintendo na zakupy gier na Nintendo Switcha w eShopie. Zgromadzone punkty można wydać przez rok (zdobyte w 1 marca 2017 roku działają do 1 marca 2018 roku) i wykorzystać je do zakupów przez stronę internetową lub normalnie za pośrednictwem konsoli.

Nowy przelicznik będzie wyglądał następująco:

Za kupowanie gier i DLC z eShopu dla Nintendo Switcha – 5% z wydanej kwoty wróci do Was w złotych monetach
Za kupowanie gier i DLC z eShopu dla Nintendo 3DS-a – 5% z wydanej kwoty wróci do Was w złotych monetach
Za korzystanie z kodów – 5% z wydanej kwoty wróci do Was w złotych monetach
Za pobranie złotych monet z gier na kartridżach – 1% z wydanej kwoty (cena ustalona przez eShop bez zniżek) wróci do Was z złotych monetach
1 złoty punkt = 5 groszy

W prostych słowach:

Jeśli zapłacisz 200 zł za grę w eShopie, to otrzymasz 200 złotych monet. Za 200 złotych monet otrzymasz zniżkę 10 zł na grę w eShopie

Forum: Nintendo Switch #2