Nie wiem po co oni celują w 4K skoro i tak to jest udawane 4K! PS4 PRO nie obsługuje 4K tylko z skaluje z 1440p do 4K a takie skalowanie nie daje pożądanych rezultatów.
Xbox Scorpio mimo że ma być mocniejszy też jak widać nie będzie miał prawdziwego 4K, przynajmniej w większości gier a jak już, to nie obędzie się bez cięć w grafice (np brak Antyliasingu, słabsza jakość tekstur, gorsze oświetlenie i cieniowanie czy 30 fps).
Moc z nowszych konsol powinna iść na prawdziwe 1080p i 60 fps. A na 4K to mogą przejść z następną generacją, która będzie za 5 lat.
No, zakładając że w tej konsoli siedzi jakiś trochę podkręcony RX 480 czy tam 580 to mogą te natywne 4K z tego wycisnąć.
Jak ktoś mi pisze że moje PS4Pro wyświetla obraz w 4K na poziomie 4K PC to odpowiedź jest prosta nigdy nie widział 4K obrazu z PC. To jest przepaść, nie mówiąc już że gry PCtowe zawsze można dopakować wieloma efektami. I w Pro nie nie jest to skalowanie z 1440 w górę. Osobną sprawą jest też wydajność. Cudów nie ma obecnie konsole miały podobną wydajność jak PC o tej samej kwocie zakupowej. Więc dopiero kiedy PC za 500-600 euro będzie miał wydajność pozwalającą grać bez problemu w 4K, dopiero wtedy pojawią się takie konsole. Osobną sprawą są nawet teraz detale gier crossplatformowych gdzie na konsolach większość detali jest mocno ucięta, zbulrowane miejsca oddalone, triki w ograniczeniu ilości składowych elementów itd. Chyba nikt rozsądny nie wierzy że nagle MS będzie dokładał 5-10x do konsoli, to już nie są te czasy, teraz na sprzedaży konsoli także się zarabia, a jeśli nawet nie to na pewno nikt nie będzie dokładał.
Pozostaje też otwarte pytanie: co jest istotne w graniu ? Odpowiedź w sumie -> patrz Zelda, liczy się zawsze gra, a nie otoczka.
Z tego co czytałem, to konsolę i jej możliwości pokażą wcześniej niż na E3. Na targach będzie już tylko mięcho, czyli gry.
Hinson po co antialiasing w grach 4k? Do tego masz napisane, że będzie działało w natywnym 4k, więc co pierdolisz o "udawanym" 4k? Hejt by hejtować.
Jakoś wolę 1080/1440p ze wszystkimi możliwymi opcjami typu HBAO+/Hairworks niż 4K ale biedne.
hinson
95% gier na Pro chodzi w 1800p, więc różnica do 2160 nie jest taka duża. Są mniej wymagające tytuły chodzące w natywnym 4K jak FIFA, czy PES i gry z ubiegłej generacji: The Last of Us czy Skyrim. Co do skalowania - checkerboard rendering zdecydowanie daje pożądane rezultaty i widać po tym co napisałeś że w życiu nie widziałeś na żywo efektów tego skalowania, bo jeśli swój osąd opierasz na YouTube to to nie jest dobre źródło. Co do reszty to się zgadzam bo te konsole faktycznie powinny 60 klatek mieć w priorytetach
Ciekawe info tylko czy prawdziwe. Niby zwiastun Shadow of War jest w 4K na Youtubowym kanale Xbox'a. Czas pokaże ile gier będzie skalowanych a ile w natywnej rozdzielczości.
Nie powinni się podniecać rozdzielczością ale dobra. Byle zapowiedzieli jakieś ciekawsze tytuły ekskluzywne. Bądź żeby oznajmili, że w każdą gierkę na Scorpio będzie można w 60 klatkach odpalić.
Kiedyś też nie doceniałem 60 klatek... Zmieniło się to po zakupie GTA V na PC :)
Czekajcie, bo czegoś chyba nie rozumiem. Natywne, to znaczy, że to 4k będzie prawdziwe, a nie jakieś upscalowane czy inne oszukane. Czyli te 4k będzie takim 4k, jakie wszyscy by chcieli.
Więc dlaczego dużo osób tutaj pisze, jakby było to coś złego. Co najmniej, jakby się pomylili z upscalowanym 4k.
W ogóle to ta konsola będzie miała jakieś exy? Czy wszystko będzie również na PC?
Bez problemu pociagnie 4k @ 30 fps, przeciez na konsolach redukuja zawsze detale do poziomu mixa medium/ high z PC,a niektore opcje wrecz jak low na pc (np cienie). Na takich detalach no nawet r480 8 GB da rade z 4k/ 30 fps ;)
Jeśli kogoś bawi 30 klatek i detale medium ;) Poza tym ps4pro w ich 4k wygląda gorzej niz dsr. Tu będzie to samo.
pro nigdy nie miało 4K to tylko trik ze skalowaniem i do tego naprzemiennym nawet 1440p nigdy nie dostało, a jeśli już gdzieś to najczęściej były to proste gry indie z zerowym poziomem graficznym.
Podobno MS ma ujawnić Xbox Scorpio w przyszłym tygodniu:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?s=ff982e7f86a481a451ae0c088c1b4576&t=1357268
Przecież to było wiadome raczej od początku że ta konsola nie da rady wyciągnąć prawdziwego 4K w grach. Z jednego powodu produkt nie może być za drogi dla przeciętnego zjadacza chleba, a sprzęt za 2-3k zł nie da rady wyciągnąć takiego 4k. Sama karta na PC potrafi kosztować 2,5k zł a i tak ma problem z utrzymaniem klatek na 60 w niektórych grach na ustawieniach najwyższych. Więc nie ma co się dziwić że konsolowe gry będą chodzić w natywnym 4k i 30 klatkach.
Prima Aprilis?
Pro ma tyle wspólnego z 4k co mp3 z muzyką na cd. A nawet mniej.
Dziś jest dzień przygłupich żarcików, więc wszystkie rewelacje z dzisiaj warto traktować jako takowe żarciki.
A czy wypuszczając Red DEad na Xboxa nie będzie można na PC grać potem przez te ich usługi? Nie jestem w tym temacie zbyt wyczytany ,ale coś było kiedyś wspomniane
o wspólnej bibliotece gier xboxa z blaszakiem... Xbox lepiej niech zajmie się grami EX ,a nie pieprzy o natywnym 4K jeżeli gry nie chodzą nawet ful hp z minimum 40-50 klatek...
4k w dobrej szczegółowości i jeszcze plynnie na konsoli to trzeba by zamontować najwydajniejsze dostępne obecnie podzespoły. Tylko jak to zrobić w sytuacji kiedy żeby to zdobyło jakokolwiek popularność to musi kosztować 1-2 tys max?
Nie ma szans. Na razie na topie będzie 30fps max fhd max i spadki jakości. Jakość pprzegrała ilość wygrała. Znak czasów.
No chyba ze Prima a prilis.
Oby tak się stało. Po premierze PC-towcy będą płakać że wymagania rekomendowane będą wysokie, a jak już konsole mają swoje lata to mówią że rynek się prze nie nie rozwija. Logika
@hinson
Ty widziałeś na oczy to w ogóle, co z tego, że udawane jak to działa? Jakość jest lepsza od 1080p i tylko to się liczy, jak zrobili 30 fps to niczym tego nie przeskoczysz.
Czy to jest bzdura, oczywiście, udawane i do tego zamiast iść w 60 fps i maksymalną jakość 1080p, oni robią 4k, które praktycznie nic nie daje, bo o ile jednak lepiej wygląda tak rozdzielczość nie determinuje jakości grafiki, więc tutaj poziom zostaje ten sam.
4k nic nie daje teraz, nawet na pc, nie da i w przyszłości, a film nawet 720p nadal na poziomie nieosiągalnym dla gier. Ale bądą robić 4k bo marketingowo się sprzedaje.
Żadnych RX 480 tam nie będzie, bo to GPU jest za słabe na 4K. Toż to półka średnia, a AMD nie produkuje kart, które mogły by rywalizować z GTX 1070, a o 1080 nie wspomnę. Wyświetlanie natywnie 4K w 30 fps, to nie jest problem. Ale co to jest 30 fps? Zero płynności i założę się, że będą okrutne spadki jak to w xboxie. Jeszcze zobaczymy cenę, jaką przyjdzie zapłacić za ten marketingowy bełkot z 4K na konsoli. Lepiej, oszczędniej i wydajniej było by dodanie natywne 2K i granie porządnie w 60fps. Gonienie za modą to najgłupsze co może być.
Marketingowa machina Scorpio ruszyla. Tylko u nas 4K, kupujcie swieza konsolke, jest tylko ciut lepsza od starszej ale za to 2x drosza, bierzcie bierzcie bo zabraknie.
Juz widze te 4k na konsolach M$, 30 klatek Xkloc ma problem uciagnac w 720p w normalnej grze, a 4K bedzie hulac bez problemu. Bujac to my, ale nie nas.