Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier

08.08.2016 16:06
Ksanth
😜
1
3
Ksanth
145
Lord Sith

Smiertelnie powazny artykuł :)

08.08.2016 16:50
👎
2
4
odpowiedz
Atreus
141
Senator

Gdzie ostrzeżenie o spoilerach? Można zastanowić się nad funkcją ukrywania treści w publicystyce, tak jak w forum.

08.08.2016 18:47
3
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
Felion303
16
Centurion

Ekchem... gdzie Planescape:Torment? Przecież ta gra poruszała temat śmierci niemal na każdym kroku i robiła to naprawdę genialnie! Moim zdaniem jest ona wręcz kluczowa w kontekście tego tematu.
Poza tym mam wrażenie, że autor ma nieco dziwną definicję nieprzewidywalności. Przecież zakończenie The Graveyard jest totalnie spodziewane.

08.08.2016 23:51
3.1
1
Lunar190
2
Junior

Przyszedłem tu tylko po to by zobaczyć ten komentarz. Jestem równie zawiedzione brakiem profesjonalizmu :(

09.08.2016 00:38
3.2
1
zanonimizowany1093317
18
Generał

Czyli dobrze widziałem że Tormenta nie ma. Lipa. Wstyd i hańba.

09.08.2016 07:44
3.3
1
falantil
7
Legionista

dokładnie pominiecie gry gdzie śmierć była koniecznym elementem posuwającym fabule do przodu, i gry nie dalo sie przejść bez żadnego zgonu jest dowodem, ze piszący artykuł nie przygotował sie .

09.08.2016 08:48
Tuthrick
3.4
Tuthrick
27
Centurion

Również przez cały artykuł wyczekiwałem Planescape: Torment i się nie doczekałem. W grze jest bardzo dużo motywów obróconych o 180 stopni, w tym śmierć i związane z nią konsekwencje, co jak dla mnie czyni tą grę wyjątkową.

Chyba większość ludzi podświadomie marzy o byciu nieśmiertelnym, natomiast Torment pokazuje, jak niefajne jest to doświadczenie. Powoduje to poniekąd, że śmierć jest wręcz ostatecznym celem gracza.

09.08.2016 08:49
😒
3.5
zanonimizowany789004
14
Legionista

Bez bicia się przyznaję, że pominięcie w tekście Planescape: Torment jest moim błędem.

Co do The Graveyard i definiowania nieprzewidywalności - obie te kwestie są zwyczajnie dyskusyjne, ale przede wszystkim subiektywne :)

post wyedytowany przez zanonimizowany789004 2016-08-09 08:52:19
08.08.2016 19:30
Cobrasss
4
2
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator
Image

Umieranie to biznes :D dla tego pana

spoiler start

Kanonicznie maszyny New-U nie istnieją :P

spoiler stop

post wyedytowany przez Cobrasss 2016-08-08 19:33:41
08.08.2016 20:43
5
odpowiedz
Aksal
3
Junior

W tym temacie mocno zapadła mi w pamięć gra we flashu "No one has to się", polecam się zapoznać ;-)

08.08.2016 22:08
6
odpowiedz
RED99
1
Junior

Zabrakło śmierci Soap'a z MW3, najsmutniejszego momentu z całej serii MW.

09.08.2016 10:48
WrednySierściuch
7
odpowiedz
WrednySierściuch
106
No gods no masters!
Wideo

Artykul bardzo ciekawy

Warto dodac np
do wzmianki o Sunburn - Laserlife
nie przymierzajac bardzo dziwna gra rytmiczno/muzyczna o niezywym! astronaucie (i nie jest to zombi czy inny xeno-mutant, tylko kompletnie niezywy trupek)
http://store.steampowered.com/app/323040/

Śmierć innowacyjna

Continue?9876543210
http://store.steampowered.com/app/263340/

bardzo indie gra o tym co sie dzieje z bohaterami i swiatami gier ktorzy wlasnie zgineli (tzn gracz przegral)
Cala gra oparta jest na motywie nieuchronnosci smierci
btw nie jest to wcale jakis oryginalny pomysl -bo w ciut lzejszym wykonaniu (tzn w serialu nigdy nie przegrali :p) pojawilo sie to np w animowanym serialu Reboot z 1994
https://www.youtube.com/watch?v=fuEJWmxWkKw

odnosnie Śmierć wzruszająca a moze bardziej "zapadajaca w pamiec"
to warto przypomniec dwie z najbardziej wspominanych smierci -praktycznie w kazdym rankingu.

1. Aeris z FF7
https://www.youtube.com/watch?v=KQc7o2rm7po

2. smierc Marega z Grandi 2 - gdzie poswieca on zycie by uratowac druzyne

https://www.youtube.com/watch?v=tXwQ9MfZGQA

Grandia jako gra jest zreszta tak naladowana smiercia postaci z druzyny gracza ze moze co niektorych wpedzic w depresie (juz nie wspominajac o tym ze w grze jest tez filmik jak w bitwie zginalo Dobre Bostwo, Granas)

https://www.youtube.com/watch?v=0kut62VEt_8

post wyedytowany przez WrednySierściuch 2016-08-09 10:48:48
09.08.2016 11:25
8
odpowiedz
REGi$
6
Junior

Ja bym jeszcze przypomniał Nomad Soul, w którym była jedna z ciekawszych moim zdaniem mechanik związanych ze śmiercią. Ogólnie to fajnie by było zobaczyć materiał o tej chyba wyprzedzającej nieco swoje czasy grze. No i ta muzyka Bowiego...

09.08.2016 14:49
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Varson
56
Centurion

Śmierć w pierwszym Dark Souls - jest moment w którym trzeba umrzeć by popchnąć gre do przodu.

09.08.2016 16:42
9.1
Gerr
63
Generał

Gdzie? Nie pamiętam tego, choć być może i coś podobnego było...

12.08.2016 18:12
10
1
odpowiedz
Katon666
1
Legionista
Wideo

I live again. (Blood)
[link]
To był piękny początek :) a potem spacerek po domu pogrzebowym :) albo czy ktoś pamięta tego jegomościa (Stubbs The Zombie) [link]

21.08.2016 12:11
11
odpowiedz
mikiomnikron
3
Junior

Jeszcze ta gra chyba pasuje do tematu:
Dante's Inferno

Publicystyka Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier