Witam
Ciekawi mnie jeden temat, a dokładnie aktywacja ruskich kluczy, jak to z tym jest. Ruskie klucze są dwa razy tańsze lecz posiadają blokadę regionalną, którą można obejść. Czytałem w internecie trochę o tym i jedni mówią, że po aktywacji można dostać bana a drudzy, że bana nie można dostać ale gra może zniknąć z biblioteki. Co wy o tym myślicie?.
Gra może zniknąć, można zarobić bana (przy recydywie, kradzionej karcie, etc). Nie warto.
To takie nowe hobby zbieranie kradzionych gier?
Nie można kupić gry, można kupić pudełko, instrukcję, nawet płytę CD, ale nie grę.
Twórca gry udziela ci jedynie pozwolenia na swoich warunkach. W tym konkretnym wypadku pozwala on tylko kacapom grać w swoją grę za taką i taką cenę. Polakom nie pozwala, gdyż uważa, że jesteśmy wyżej w drabinie ewolucyjnej od narodu, który w 70% sra na podwórku, bo nie ma w domu łazienki.
Jeśli będziesz skakał z teleportu po świecie to bana pewnie dostaniesz, ja tam każdą grę uruchamiam na czas premiery Azji (np. Nowa Zelandia), bo nie widzę powodu czekania ponad dzień dłużej do premiery europejskiej. Za to bana nie dostaniesz, jeśli chodzi o aktywowanie gry to jeśli masz VPN wrzucony na tydzień w Rosji, to nie ma żadnej możliwości aby ktoś ci udowodnił że jesteś teraz w PL. A jak robisz aktywację a potem zjazd do Polski i przeskok z Kazachstanu do Warszawy w ciągu 2 minut to raczej logiczne jest że fizycznie nie byłbyś tego w stanie dokonać. Zapewne wtedy zostanie to oznaczone, jak pojawi się to kilka razy prawdopodobnie steam się temu przyjrzy.
Z drugiej strony gry z blokadą Rosyjsą najczęściej mają tylko rosyjski język więc za dużo na tym nie wykombinujesz.
Żadne hobby, ja posiadam ponad 200 uczciwie kupionych gier na steam ten temat o ruskich kluczach po prostu mnie ciekawi.
jeśli masz VPN wrzucony na tydzień w Rosji, to nie ma żadnej możliwości aby ktoś ci udowodnił że jesteś teraz w PL.
Udowodnienie tego jest dziecinnie proste, jeśli używasz dwuskładnikowego systemu autoryzacji poprzez mobilną aplikację. Inna sprawa, że polityka Steamu jest faktycznie dziwna, bo na rosyjski rynek klucze potrafią kosztować 30-40% tego co u nas.
Bana nie otrzymasz, chyba że będziesz to robił notorycznie i do tego sprzedawał np. gifty zakupione w rosji. Jedynie co , to może gra zniknąć z konta, najczęstszym przypadkiem jest, jeżeli gra była kupiona z kradzionej karty. Takie przypadki często bywają , jak ktoś kupuje na targowiskach typu GIIA lub Pingwinie. Ostatnio nawet gry , które posiadają blokadę na granie ( nie mylić z aktywacją), to po ok. 3 miesiącach taka blokada jest ściągana.
Większość kluczy na tych targowiskach lub aledrogo pochodzi z tańszych regionów lub kupowane z kradzionych kart. GMG sklep tez czasem sprzedaje klucze niewiadomego pochodzenia, więc kupując u nich też możesz kupić klucz z tańszego rejonu. Jedynym minusem jest że gry zakupione w rosji często posiadają tylko język rosyjski, ale i nie zawsze. Ja często robię zakupy w Brazylii .
Dobre kilka lat temu, kupiłem 2 części call of duty w podobny sposób. Klucze działają, konto do tej pory w żaden sposób nie zbanowane, gry również działają bez zarzutu.