Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR
HTC Vive i Oculus Rift, z czego ten pierwszy jest nieco popularniejszy – korzysta z niego 0,09% ankietowanych
Dziwne, myślałem że oculus będzie najbardziej popularny wśród vr. Statystyki nie kłamią, vr nie jest popularny, nie odnosi sukcesów. Niektórzy przewidywali wielki bum na vr i wielką rewolucję, a jest gorzej niż z 3d, bo już na samym starcie nie ma zainteresowania.
Od premiery gogli vr już zdążyłem całkowicie zapomnieć o ich istnieniu, dopiero ten news mi przypomniał o vr. Ne ma żadnych dużych gier, branża całkowicie olewa vr, zadnych nowych wiadomości, żadnych zapowiedzi. Mam wrażenie, że vr to już przemijająca moda, mimo że tak naprawdę vr było modne tylko przed premierą, po premierze sprzętu emocje opadły i okazało się że to zwykła kaszana.
IMO ten pan okaże się prorokiem:
Też mogę pobawić się we wróża - IMO "virtual reality" odejdzie do lamusa jeszcze szybciej niż to nieszczęsne "3D", o którym dziś już nikt nie pamięta. Jeśli idzie o mnie - nie będę tęsknił :)
Szacunki obecnie mówią że Vive sprzedał się obecnie w ilości 40-70 tysięcy, Rift natomiast powyżej 120 tyś.
A warto nadmienić że cały czas nie nadążają z realizacją preorderów. Moim zdaniem jak na sam start zupełnie nowej i stosunkowo drogiej na początku technologii jest to świetny wynik. Ale oczywiście można sobie z niczego dalej wróżyć brak przyszłości dla VR.
A swoją drogą większa liczba Vive w tym zestawieniu wynika z tego, że każdy nabywca tych gogli musi ich używać przy pomocy Steama. Rift ma swój sklep i umożliwia również uruchamianie gier z platformy Valve.
VR to poki co nowy Kinect. Kilka dem, kilka prostych gier. Dopoki nie pojawia sie powazne tytuly, nawet nie mysle o kupnie. Tworcy headsetow musza sypnac kasa i przekonac tworcow do implementacji VR w ich tytulach. Mnie osobiscie przykladowo Portal 3 VR pewnie by przekonal do kupna Vive.
ale po co wypowiadać się na temat czegoś, o czym nie ma się pojęcia? VR w symulatorach (Project Cars, Assetto Corsa, symulatory lotnicze) już teraz genialnie się sprawdza i jest bardzo zachwalane przez użytkowników.
Zwyczajnie gry VR nie dorównują jakością i frajdą normalnym grom, dodać do tego cenę za zestaw i mamy odpowiedź dlaczego to będzie niewypał.
Obecnie to tylko miłośnicy symulatorów mogą być zadowoleni. DCS, Elite Dangerous, Star Citizen, P3D etc. W tych grach hełmy sprawdzają się znakomicie. No ale to jest raczej nisza.
Hydro płakał jak czytał. A tak bez złośliwości to było wiadome. Niech sobie z VR robią parki rozrywki, bo nigdzie indziej nic z tego nie będzie.
Dawno Hydro nie widziałem, zapowiadał że będzie aktywnie prowadził wątki poświęcone recenzjom gier na vr i ogólną propagandą vr. Gdzie te jego wątki, tematy i posty poświęcone vr?
Nie ma chyba za bardzo co recenzować, stąd cisza. Wróci niedługo.
Miałoby to jakąś przyszłość, gdyby powstawały jakieś duże gry, dostosowane do tej "zabawki", a tak, jest to tylko ciekawostka, która w teorii wypada fajnie, a w praktyce nie wypada wcale.
Te zabawki przejdą jeszcze długą drogę, do jakiejś większej popularności. Dziś sa tylko ciekawostką. Ale za te 5 lat? Kto wie?
Za mało osób ma gogle VR, dewelepoerom/wydawcą nie opłaca się robić na to specjalnych funkcji. W goglach można grać w symulatory, gry FPS etc.
Gogle ma mało osób bo są drogie. Zostały wydane i co cisza?
HTC/Valve - nie robi żadnych reklam promocji gogle + gry etc.
Oculus to samo - Facebook wydał i cisza.
Zero marketingu zero reklamy.
FPS' z fabuła są za krótki 4-6h. W multi zmęczenie nastąpiło by po godzinie lub nawet nie dało by się współzawodniczyć na przynajmniej niskim poziomie.
Ciekawostką były, są i tak zostaną.
czy ja dobrze widzę 30% ludzi ma większą rozdzielczość niż fullhd, a tak narzekali wszyscy że duże rozdzielczości ma jakiś ułamek ludzi
misuu -> popatrz jeszcze raz, te 30% odnosi się do konfiguracji wielomonitorowych, przy jednym masz powyżej fhd niecałe 5%, może mniej zależy jak się interpretuje.