Jak zmieniają się bijatyki i co czerpią z filmów?
Ja bym zobaczył materiał o Shadow of Destiny, warto ludziom przybliżyć tą perełkę.
Ewolucja takiego gatunku w 8 min? Trochę słabo niestety. Mam nadzieję, że to tylko wstęp do "serii" materiałów na temat mordobić (najlepiej tych mniej znanych/zwłaszcza 2D).
Dobry materiał i tak samo jak kolega ----> MichałPolak jestem ciekaw co to za nuta z końcówki :)
@MichałPolak, @Ergo
Wpiszcie w Google: "Hej! Dup! Dup! Hej!" Powinno wyskoczyć :)
YuiElliot; Nadal ubolewam, że z ramówki tvgry zniknął ,,Zew Japonii''. Może początkowo merytorycznie nie szło Ci najlepiej, tak zawsze poruszałeś bardzo ciekawe tematy (historia Final Fantasy, gry z serii Dragon Ball i Naruto czy growe adaptacje anime). Mam nadzieję, że cykl kiedyś powróci :)
Swoją drogą ostatnio zauważyłem, że rzadziej pojawiają się pewne materiały video. Gdzie są ,,Dekonstruktor'', ,,W rytmie gier'' czy chociażby ,,Asy branży''. Wszystkie te programy były świetne i trzymały stały poziom, dlatego trochę smutno, że przestały się pojawiać :(
@Dask1989
To zaczyna być już cechą charakterystyczną tvgry. Pamiętasz chociażby Ligę Nieśmiertelnych? Dekonstruktor w końcu wyczerpie temat, więc zniknie z braku materiału do obróbki. Asy branży, W rytnie gier oraz Zew mają potencjał na wiele odcinków, lecz pewnie z braku wyświetleń zeszły z priorytetów.
Hed chyba ma najdłuższą serię w redakcji tj. Samiec Alpha.
@topyrz Ja najbardziej chciałbym zobaczyć powrót Ligi nieśmiertelnych i Glutoplazmy prowadzone przez Dela... Tego obecnie mi najbardziej brakuje w tvgry!
Uwielbiam ten gatunek gier i na bieżąco kupuje to co z niego wychodzi na pc. Chciał bym aby wrócił on do łask. Obecnie gram w Dead or alive 5 i jest świetnie. bardzo dobry port na PC. Może bijatyki powinny pójść w stronę PCtów właśnie. Konkurencji niema jeszcze wielkiej a fani chętnie wydadzą swoje pieniążki na kolejne gry tego typu.
Małe sprostowanie... co do programu z Delem chodziło mi oczywiście o Facepalm!
Bijatyki sie odrodzą ale potrzeba zmian. 2015 rok mamy:
1. Mechanika musi sie zmienic, nie może być tak sztywno.
2. Fizyka, pełna fizyka, łamanie rzeczy, kiedy np dostaniesz w ciry to możesz wyprowadzać słabsze ciosy albo coś w stylu gier o boksie gdzie masz pasek staminy i po wyprowadzaniu ciosów musisz czekać aż się załaduje. Albo opcja mega czyli że jak ci przeciwnik złamie rękę to nią nie możesz walczyć, ale to złamanie nie jest takie łatwe do zrobienia.
3. Ciekawsze światy. Drabinka turniejowa? No ok. Ale można to ubrać w jakaś fajna oprawę. Albo że przemierzasz wyspę i napotykasz przeciwników. Coś nowego.
4. Bohaterowie. Na konsole kiedyś byłą gra gdzie walczyło sie np rzymianin vs pers. Takie bardziej realistyczne. to fajna opcja.
Bo jak narazie to te bijatyki to wszystko idzie w złym kierunku. Tylko dodawanie jakichś efektów. Strzelanie z bazooki, itd. A to nie o to chodzi. Wciąż blokowanie ciosów jest mało urozmaicone. Bo przecież blokowanie też powinno czasami wpływać na nasze obrażenia itd.
Ogólnie brakuje rozwoju mechaniki walki w tych grach.
VaLeT15 MKX to 9 odsłona serii z fabularnego punktu widzenia - nie licząc spin off i hybryd.
Łeee brakło wzmianki o mojej ulubionej International Karate+, tam to bylo grupowe mordobicie --->.
Pamietam, ze swego czasu sporo sie zagrywalem w Battle Arena Toshiden 2 (brak w encyklopedii=zonk) i Virtua Fighter 2 no i demo Last Bronx.
Co do Bruce'a , na Commodore64 była swietna gierka wlasnie "Bruce Lee" i na dwoch mozna bylo w coopie grać.
jaalboja [14]
ad 2. co do złamań wydaje mi się, że to już kiedyś było w bijaktykach, system obrażeń i niemożliwości zadawania ciosów ze złamaną/urwaną ręką
tylko z drugiej strony jeżeli bawimy się w realizm, to wszelkie super-ciosy odpadają bo oznaczają zgon na miejscu :)
ad 3. było już. np. w jednej części Mortala.
mnie osobiście brakuje bardziej fabularyzacji drabinek.
w przypadku MK mamy filmowe story mode, ale np. SF story mode które polega na przejściu drabinki, mamy intro o postaci, przed ostatnią walką jakąś zajawkę (nie w każdej części) i na koniec ending postaci. A fajnie by było aby każda bijatyka miała story mode, bardzo filmowe
ad 4. a dla ilu odbiorców będzie to fajne ? :P
ad 1. trochę nie rozumiem, co Ty rozumiesz pod pojęciem mechaniki, w bijatykach moim zdaniem naprawdę wiele się zmieniło nawet w poszczególnych seriach
a na koniec o co Ci chodzi z blokowaniem - bo zupełnie tego punktu nie rozumiem.
block - oznacza obniżenie dmg, a nie jego zlikwidowanie, dodatkowo wyprowadzenie ciosu na blok powoduje to, że postać uderzająca może być łatwiej ukarana przez blokującą etc.
w tym momencie można blokować na różnych wysokościach, przerywać bloki, przerywać przerwanie bloku, blokować kombosy, przerywać kombosy przez blokowanie, przerywać blokowanie blokowania etc.
Nie wiem w jakie gry grałeś ale zagraj może w MK9, MKX, SFIV, Killer Instinct i pogadajmy o mechanice wtedy. Oczywiście każda z tych gier ma inną mechanikę, dzięki czemu w te gry gra się zupełnie inaczej, a nie różnią się tylko wachlarzem postaci i rodzajem grafiki :)
Ciekawy materiał. Jestem fanem bijatyk. Trochę zabrakło mi Killer Instinct na XOne, gra jest strasznie ciekawa. W Mortala grałem od początku, co do Tekkena i Street Fightera to strasznie trudno jest się nauczyć ich mechaniki. Pamiętam też jak zagrywałem się w Bloody Roar na PS2, była to niejako ciekawostka, bo gra oferowała możliwość przemiany w zwierzaki:D Strasznie ciekawe.