W wielu grach różnego gatunku i 2d i 3d jest do wyboru wiele broni, np. 8 pistoletów różnych, 10 karabinów, 5 strzelb i przeważnie poza numerkiem w czasie przeładowania broni, pojemności magazynka i DMG nie ma dosłownie żadnych różnic. Ja szukam gier, w których widać, czuć różnicę od razu np. pomiędzy 9mm SMG vs GB36 vs AK47 i tak dalej. Chcę móc zastanowić się nad wyborem broni.
@Bezi2598
wymyślona broń też może być
Mass Effect 3 ma zróżnicowane bronie w multi.
Ale nie wiem czy ci chodzi o prawdziwą broń, czy jakąś wymyśloną na potrzeby rozrywki.
Jak prawdziwą to spróbuj Arme 3.
Zapewne nie o to ci chodzi, ale zróżnicowanie broni i sposobu strzelania nawet między dwoma pistoletami i karabinami jest wyborne w Borderlands 2. Do tego wszystkie są generowane mniej lub bardziej losowo, wiec gnatów jest cała masa.
Seria Rainbow Six DO Raven Shield - późniejsze, to już kicha.
Operation Flashpoint
ArmA
Od biedy i Ghost Recony, chociaż tam już tego tak bardzo wyraźnie się nie odczuwało.
Jak dla mnie Raven Shield był grą, w której najlepiej czuło się różnice w "ciężkości" broni i amunicji, a to głównie dlatego, że trzeba było działać (w znaczeniu - wkroczyć, celować i strzelać, a nie latać jak bąk ze źdźbłem w d... jak w CoDach) bardzo szybko, bo jedno trafienie z byle pistoletu często wystarczało, żeby zakończyć rundę.
Operation Flashpoint
ArmA 2
Ghost Recony
SWAT 4
Quake II
Cytując pewną anegdotkę:
"Kiedyś mój ojciec zaczął grać w Quake II na moim kompie. Jak już przeszedl grę, to mu pokazałem że bronie można zmieniać i robi się to kółkiem myszki"
Teraz to jedynie Battlefield 3 (i pewnei 4)
Tylko tam broń w zależności od kalibru i modelu różni się skutecznym zasięgiem, siłą powalajacą, skupieniem, czasem przeładowania, szybkostrzelnością itp.
W reszcie gier jest tylko różnica wizualna, w Raven Shield chyba też była, bo tam odleglości były za małe, by symulować różnice między 9mm a 0.45 czy 5.56
Zdecydowanie Unreal Tournament 3. 9(albo i 10) broni a każda (albo niemal) ma 2 tryby strzelania.
Do tego Quake 2 i inne.