Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Ostrzeżenie przed działalnością sklepu Ultima kropka PeeL

18.12.2013 20:09
1
zanonimizowany962761
1
Legionista

Ostrzeżenie przed działalnością sklepu Ultima kropka PeeL

Cześć!

Chciałbym użytkowników serwisu ostrzec przed korzystaniem z usług sklepu Ultima kropka PeeL . Uczcie się na moich błędach.

Zamówiłem w tym sklepie 3 tytuły. Wszystkie zamówione były oznaczone jako dostępne w magazynie. Po złożeniu zamówienia dostałem potwierdzenie, że wystarczy przesłać pieniądze i zamówienie przejdzie w fazę realizacji.

Po 4 dniach od wpłaty dostałem wiadomość ze sklepu, iż jeden z tytułów jest niedostępny, a więc odesłałem informację aby przesłać tylko te dwa pozostałe..

Po 2 tygodniach (wiem mam cierpliwość) dostałem informację, że jeszcze jeden z tych dwóch tytułów jest niedostępny. Wtedy zażądałem zwrotu pieniędzy. Następnego dnia Pani Magdalena K. specjalistka ds. sprzedaży firmy Ultima kropka PeeL powiadomiła mnie o anulowaniu zamówienia oraz zapowiedziała przesłanie pieniędzy do końca tygodnia.

I tak minęły 3 tygodnie od tego maila, a pieniędzy jak nie było tak nie ma.

62 zł to niby nic, ale jak widać dla pracowników firmy Ultima kropka Peel wystarczająca sumka, aby się dopuszczać kradzieży. Zastanawiam się czy warto dla tych 62 złotych odwiedzać prawnika. Koszty ewentualnej sprawy cywilnej na pewno przewyższą wartość zagrabionych pieniędzy. Zastanawiam się również jak wygląda sytuacja finansowa tychże ludzi. Być może nie mają co do garnka włożyć i dlatego nawet na kilkadziesiąt złotych się połasili?

Mieliście podobne doświadczenia z firmą Ultima? Czy kiedykolwiek mieliście podobne doświadczenia ze sklepami wysyłkowymi? Jak wówczas postąpiliście?

Pozdrawiam

oszukany przez sklep wysyłkowy Ultima kropka PeeL

18.12.2013 20:11
kapciu
2
odpowiedz
kapciu
185
kapciem

Może zamieść screena z zamówienia by było wiadomo, że to nie ściema.

18.12.2013 20:15
3
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

kapciu, w serwisie moje zamówienie po anulowaniu nie widnieje w historii zamówień. Mogę przesłać maile potwierdzające zaistniałą sytuację.

18.12.2013 20:17
4
odpowiedz
zanonimizowany952749
0
Pretorianin

Ja też mam negatywne opinie tylko że ja dostałem produkt tylko po 9 dniach jak bym co najmniej z Chin zamawiał

18.12.2013 20:21
rog1234
5
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Ultima raz urządziła mnie z wysyłanym towarem, sporo opóźnień i zmian zdania czy towar wysłano czy nie. Od wtedy raczej ich unikam, albo staram się zamawiać z odbiorem osobistym - z tym nigdy nie było problemu, obsługa rzeczowa, towar dostępny szybko i zgodny z opisem.

18.12.2013 20:24
kapciu
6
odpowiedz
kapciu
185
kapciem

Pozostaje mi tylko doradzić kontakt ze sklepem najlepiej z przełożonym wymienionych przez ciebie osób. Takie sytuacje bardzo łatwo jest załatwić a i pewnie dostaniesz jakąś gratyfikację za opóźnienia.
Nie ma co panikować, to twoje pieniądze i tylko zdecydowana i twarda reakcja może twój problem rozwiązać.

Wyobraź sobie, że to ty masz taką firmę i któryś z twoich pracowników dał ciała w kontakcie z klientem. Niech winny poniesie odpowiedzialność, nie obarczaj nią wszystkich.

18.12.2013 20:34
7
odpowiedz
zanonimizowany484441
38
Generał

^ Co to za pieprzenie?Co mnie obchodzi kto personalnie za to odpowiada?Idzie na konto firmy i juz.

18.12.2013 20:41
8
odpowiedz
zanonimizowany793553
31
Konsul

Zrobiłeś konto specjalnie dla tego wątku? Boisz się odpowiedzialności karnej za takie pomówienia czy działasz dla konkurencji?

18.12.2013 20:45
9
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

^ Co to za pieprzenie?Co mnie obchodzi kto personalnie za to odpowiada?Idzie na konto firmy i juz. <- podzielasz odpowiedzialnosc zbiorowa? Bo mnie takie pojecia bardzo wkur...rza.

Zgadzam sie z kapciu - wystarczy meczyc ich telefonami i emailami, aby zalatwic sprawe.

18.12.2013 20:50
10
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

VicFirth, nie boję się żadnej odpowiedzialności karnej, bo to ja tutaj zostałem oszukany. Napisałem samą prawdę.

Ludzie z Ultima kropka PeeL mogą spokojnie sprawdzić o kogo chodzi i przesłać mi na mojego maila swoje uwagi. Konta w sklepie nie usunąłem. Widnieje tam moje imię i nazwisko oraz adres do korespondencji. Nawet mogę pomóc w ustaleniu i podaję numer zamówienia: Zamowienie nr 4052538

Chciałem tylko przestrzec użytkowników przed tym sklepem.

18.12.2013 20:50
11
odpowiedz
zanonimizowany484441
38
Generał

wystarczy meczyc ich telefonami i emailami, aby zalatwic sprawe.
I nic nie stoi na przeszkodzie, zeby innych ludzi przestrzec przed nieuczciwa firma.

18.12.2013 20:55
r_ADM
12
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Ta firma dziala kilkanascie lat. Pewnie wielu z nas kiedys cos tam kupilo. Naprawde sadzisz, ze teraz nagle zaczeli oszukiwac; i to jeszcze na 62 zlote? Zamiast plakac na forum lepiej skontaktuj sie z kims ze sklepu i zadaj wyjasnienia pomylki.

18.12.2013 20:58
13
odpowiedz
DUNCAN_83
168
Generał

Sethlan

<- podzielasz odpowiedzialnosc zbiorowa? Bo mnie takie pojecia bardzo wkur...rza.

Oczywiscie, ze pomylki i bledy ida na konto Ultimy. Koles kupil gre w ultimie, a nie u pana Zdzisia pracujacego w tym sklepie, nawet jak to on zawinil. Inna sprawa, ze pomylki sie zdarzaja - sam doswiadczylem braku towaru mimo jego zakupu. Zalezy od podejscia, zdarza sie.

Ale to sklep sie pomylil/zawalil i to zawsze do nich mam pretensje, a oni moga miec pretensje do pracownikow.

18.12.2013 21:02
14
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Mimo wszystko - zamiast zalamywac rece, warto dotrzec do rozwiazania sprawy i z usmiechem na twarzy odejsc, aby byc moze pozniej wrocic z kolejnym zamowieniem. Z perspektywy wlasciciela to jakas blacha sprawa, ktora kosztuje go kolejnych klientow - pomylki i bledy nie sa z gory zamierzonym sposobem okradniecia kupujacego na kilkadziesiat zlotych - takie podejscie to moga miec osoby starszej daty, ktore nie do konca ufaja temu, co sie dzieje w internecie.

<- podzielasz odpowiedzialnosc zbiorowa? Bo mnie takie pojecia bardzo wkur...rza.

ROTFL.

Co tu takiego smiesznego? Oczernianie calego sklepu na podstawie, najprawdpodobniej, bledu jednej ososby? Warto moze skorzystac z dostepnych dobr tego swiata i uprzejmie zadzwonic, porozmawiac i rozwiazac sytuacje, bo nie wierze - jak ktos wyzej wspomnial - ze sklep po kilkunastu latach zmienil polityke i zaczal okradac szarych klientow na, powiedzmy - niewielki majatek.

18.12.2013 21:07
wysiak
15
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

<- podzielasz odpowiedzialnosc zbiorowa? Bo mnie takie pojecia bardzo wkur...rza.
ROTFL.

Oczywiscie, ze to na pewno pani Magdalena K. probowala ukrasc 62 zlocisze autora watku. Dlatego nalezy obwiniac ja, a nie caly sklep!

Bo przeciez uznanie, ze to po prostu sklep dziala nieprofesjonalnie i nie panuje nad wlasnym biznesem byloby 'podzielaniem' odpowiedzialnosci zbiorowej (cokolwiek to podzielanie znaczy w tym przypadku).

18.12.2013 21:09
16
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Zamiast plakac na forum
Od tego też są fora, by przestrzegać przed takimi zagraniami. Jeśli coś jest na magazynie to jest. A jeśli się kupi i tego jednak nie ma, to wypadałoby od razu o tym fakcie poinformować i zapytać co robimy z zamówieniem.
Z opisu wynika, że grali na zwłokę z jakiejś przyczny.

Ja też nie trawię takich zagrywek, dlatego preferuję Allegro, gdzie mogę w komentarzu napisać, gdy coś co się zwie "natychmiastowa wysyłka i dostępność" okazuje się blefem.
W Ultimie nic nigdy nie kupiłem, i cieszę się, że taki wątek powstał. Jak pozostanie sam w Internecie, będzie świadczył o jakiejś jednostkowej wpadce. Jak tego typu przestróg pojawi się więcej, da to do myślenia i potencjalnym klientom i samemu sklepowi.

Sam dzięki wątkowi na tym forum dałem ostrzeżenie innym użytkownikom, że pewien sklep online leci ze mną w kulki. Poskutkowało od ręki jak tylko ludzie od PR przedmiotowego sklepu odnaleźli tamten wątek w Internecie.

18.12.2013 21:14
Grucha
17
odpowiedz
Grucha
167
Extreme Lifestyle

Działam od paru lat w e-commerce i zachowanie typu:

-brak szybkiej informacji o niemożności zrealizowania zamówienia
-przeciąganie zwrotu pieniędzy
-a w szczególności brak zwykłego ludzkiego przepraszam i jakiejś rekompensaty

są mocno poniżej obowiązującego standardu.

I też jestem zdania żeby każde takie zachowanie było upubliczniane.

18.12.2013 21:41
secretservice
18
odpowiedz
secretservice
55
Generał

Są zwyczajnie tak zapracowani, że nie mają czasu zajmować się klientem.

18.12.2013 21:43
Dennoss
19
odpowiedz
Dennoss
164
Hashira

Mnie raz ultima zrobiła w jajo z przeterminowanym kodem DLC do TTT2.

https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12924143

18.12.2013 21:52
koobun
20
odpowiedz
koobun
42
wieszak

kiedyś sporo u nich wydawałem, nawet dostałem zniżkę dla stałego klienta, ale przy zamówieniu Ni No Kuni potraktowali mnie per noga i od tego czasu nie jest mi z nimi po drodze
z tego co widzę obsługa klientów wciąż nie jest ich najmocniejszą stroną

18.12.2013 22:01
wysiak
😊
21
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Sethlan -->
Oczernianie calego sklepu na podstawie, najprawdpodobniej, bledu jednej ososby?
Czy ty jestes jakis ociezaly, ze nie rozumiesz tego, co ci Duncan chwile wyzej tlumaczyl - ze klient nie kupuje u 'osoby', tylko w sklepie - i to caly sklep odpowiada za to, co robia pracownicy? Rozumiem, ze jak w restauracji przylapiesz kelnera na zaserwowaniu ci upuszczonego i podniesionego z ziemi kotleta, to z usmiechem wrocisz tam z kolejnym zamowieniem?

18.12.2013 22:05
22
odpowiedz
TecBar
27
Konsul

Hmm... w przeciągu kilku ostatnich lat zamówiłem u nich kilka gier na ps3 i nie było żadnych problemów. W ciągu 2 dni zawsze dostałem swoją paczkę. Uważam, że to solidny sklep. Oczywiście pewnie przy ogromnym obrocie zdarzają się niedopatrzenia i na takie właśnie pewnie trafiliście. To się może zdarzyć w każdym innym sklepie. Ja zamawiam zawsze za pobraniem żeby mieć spokój. Mimo, że wysyłka jest droższa o te 5 zł to chyba warto żeby w razie czego się nie denerwować :)

wysiak - wiedząc, że to np. dobra restauracja i podają naprawdę dobre jedzenie, a kelnerowi po prostu zdarzył się wypadek to wróciłbym do niej...

18.12.2013 22:06
😐
23
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

@wysiak

W sumie, to sam sie zapedzilem. Jakos wypowiedz Kapcia spodobala mi sie bardziej niz pozostale. Ale masz racje...

Rozumiem, ze jak w restauracji przylapiesz kelnera na zaserwowaniu ci upuszczonego i podniesionego z ziemi kotleta, to z usmiechem wrocisz tam z kolejnym zamowieniem? <- kiepskie porownanie. Zwracam sie z tym do kelnera, wyjasniam sprawe lub ide do kierownika - ale na pewno nie narzekalbym na cala restauracje, szczegolnie jesli ich jedzenie zazwyczaj jest smaczne.

18.12.2013 22:06
24
odpowiedz
Zenzibar
17
Generał

A później będzie płacz i zgrzytanie zębów, że im jakieś amazony klientów kradno.

18.12.2013 22:11
wysiak
25
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Oczywiście pewnie przy ogromnym obrocie zdarzają się niedopatrzenia i na takie właśnie pewnie trafiliście.
O jakosci - szczegolnie duzego - sklepu swiadczy wlasnie to, jak sobie radzi z nieprzewidzianymi sytuacjami, a nie, ze 'zwykle' wysylki przychodza na czas - bo tyle to moze osiagnac i pan Zdzichu, odbierajacy zamowienia z internetu i wrzucajacy paczki do wysylki na poczcie co rano, nie dbajacy o to co sie z nimi pozniej stanie. Podejrzewam, ze wlasnie jakosc obslugi klienta jest wielkim czynnikiem sukcesu np Amazonu.

wiedząc, że to np. dobra restauracja i podają naprawdę dobre jedzenie, a kelnerowi po prostu zdarzył się wypadek to wróciłbym do niej...
W dobrej restauracji kelner przede wszystkim nie przynioslby upuszczonego kotleta, liczac, ze klient nie zauwazy, tylko kazalby zrobic nowe danie w kuchni, a klientowi grzecznie wytlumaczylby co sie stalo, i przeprosil za zwloke. Ewentualnie oferujac np deser na koszt firmy. To jest wlasnie oznaka dobrej restauracji, i podobne zachowania cechuja dobre sklepy internetowe.

Taka mala historyjka z ostatnich dni - kupuje sporo na amazon.co.uk, w duzej mierze wlasnie dzieki ich swietnej obsludze klienta, nawet mam tam oplacona usluge 'Prime' - czyli wszystkie zamowienia z amazona za darmo na nastepny dzien. Zaledwie wczoraj miala przyjsc do mnie paczka, okazalo sie, ze nie przyszla. Nic waznego, ale w komentarzu kuriera byla proba dostarczenia z podana godzina, a na 100% ktos o tej porze byl w domu i zaden kurier sie nie pojawil. Zatem wszedlem na strone amazona, poprosilem ich o telefon (tak, nie trzeba samemu dzwonic, to oni natychmiast dzwonia na podany numer), i po wyjasnieniu mila pani mnie przeprosila (choc mowilem, ze nie ma za co - generalnie chcialem sie upewnic, ze to nie jakis nowy kurier, ktory nie moze znalezc adresu), upewnila, ze na pewno nastepnego dnia przesylka przyjdzie (i przyszla), i dostalem dodatkowy miesiac prime w ramach rekompensaty.

Sethlan -->
oznaka dobrej restauracji jest podanie klientowi szklanki wody za darmo
Nie wiem czy byles kiedys w restauracji, ale nie kojarze zadnej zapyzialej dziury na swiecie, gdzie w restauracji kazaliby placic za szklanke wody - oczywiscie tak zwanej 'tap water' (czasem jest to kranowka, czasem filtrowana), jak komus przyjdzie do glowy specjalnie zamowic Perriera, to oczywiscie skasuja.

18.12.2013 22:20
graczo1818
26
odpowiedz
graczo1818
71
Avikara

Dlatego ja nigdy nie przelewam tylko kase daje przy odbiorze paczki ,a ultimy nie znam zbytnio zamawiam gdzie indziej ,ale dużo nie straciłeś.

18.12.2013 22:24
27
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

Sethlan, żeby było śmieszniej to było moje pierwsze zamówienie w tym sklepie, a zatem nie mam w pamięci "smacznych poczęstunków".

Doszukującym się w moim komentarzu jakiejś przesady zwracam uwagę, że jest to splot niefortunnych zdarzeń, a nie jedna wpadka:
1. Niedostępność 1-ej z 3-ech gier (pomimo, iż wybierałem tytuły oznaczone jako "dostępne")
2. Niedostępność 2-ej z 3-ech gier (informacja po blisko 3 tygodniach od dokonania wpłaty!)
3. Brak zwrotu zapłaconych pieniędzy (po upływie 3 tygodni od anulowania zamówienia)

Jak to nazwać inaczej jeśli nie oszustwem i kradzieżą?

18.12.2013 22:24
28
odpowiedz
Haszon
125
Senator

Nie twierdzę, że akurat w tym wypadku tak jest, ale często jeśli jakiś sklep przetrzymuje pieniądze klientów, to znaczy, że bankrutuje i w ten sposób spłaca bieżące zobowiązania, ewnentulanie chce wyciągnać jak najwięcej kasy zanim padnie na ryj. W ostatnich tygodniach Wyborcza pisała o kilku sklepach online (głównie branża odzieżowa), które działały bardzo podobnie.
Swoją drogą Ultima to wcale nie jest duża firma, mają malutki sklepik, przysłowiową klitkę 2x2 i działają głównie w sieci.

18.12.2013 22:27
29
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

[1]
Nie jestes jedyny, ktoremu cofnieto zamowienie. Tu na forum jest takich osob jeszcze z kilka...

18.12.2013 22:28
😜
30
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

To jest wlasnie oznaka dobrej restauracji, i podobne zachowania cechuja dobre sklepy internetowe. <- oznaka dobrej restauracji jest podanie klientowi szklanki wody za darmo - a takich sytuacji nie widac i sam sie z taka nigdy nie spotkalem.

18.12.2013 22:43
Szogunasty
31
odpowiedz
Szogunasty
17
Legionista

Dzisiaj też poprosiłem o anulowanie zamówienia bo czas oczekiwania na przesyłkę był absurdalnie długi. Dostałem e-maila, że anulowano i w przeciągu 5 dni dostanę kasę. Płaciłem e-przelewem więc mam nadzieję, że wiedża na jakie konto oddać i że szybko się z tym uporają.

18.12.2013 22:47
Stra Moldas
32
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Nie miałem żadnych problemów z tym sklepem. Wiele zamówień w przeciągu kilku lat, wszystkie obsłużone fachowo. Ja polecam.

18.12.2013 22:56
A.l.e.X
33
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Temat godny nagrody. Sam kupowałem w ultimie dość sporo i jak jest jakaś ciekawa większa premiera gry kolekcjonerskie jaką chce mieć to kupuje tam albo na muve (na muve zawsze kiedy wydawcą jest cenega). Ultima zawiodła mnie tylko raz przy premierze Diablo 3 EK, ale nawet wtedy grzecznie przeprosili. Obecnie od kilku lat kupuje głownie ze sklepu steam, lub origin (jeśli to jest gra od EA), ale głownie na steam, nawet gry ubisoftu. Blizzard wydaje tak mało że battle.net pominę, aczkolwiek też mam wszystkie ich gry.

Zastanawia mnie tylko jedno, czy naprawdę warto dla 62 PLN tworzyć nowe konto i pisać takie rzeczy. Nie wiem też czemu niektórzy widzą tylko swój pępek i nic poza tym. Zawsze wszędzie może zdarzyć się przeoczenie szczególnie kiedy sprzedaje się dziennie setki produktów i to nawet nie ze złej woli tylko z ludzkiej pomyłki, które zdarzają się każdemu.

Poza tym pan autor tematu zapewne w czasie pisania tych postów zarobiłby już te 62, czy i więcej PLN. Najcenniejszy jest czas, ja odpisuje tylko grzecznościowo, ponieważ żadna suma, a już na pewno nie tak śmiesznie niska nie upoważnia nikogo do wyzwania od oszustów, czy złodziei. 62 PLN to nie jest suma sądowa, weźcie zejdzie na ziemię. Nawet kilka tysięcy nią nie jest, za to za pomówienie można się w sądzie znaleźć.

Ja bym na miejscu autora ten temat skasował i wysłał na śmietnik, a konto szybko usunął, ponieważ takie coś nie tylko jest naganne prawnie, co strasznie dziecinne.

18.12.2013 22:59
34
odpowiedz
zanonimizowany962088
1
Chorąży

A.l.e.X - jeżeli ktoś opisuje stan faktyczny, nie zmyśla, nie przeinacza, nie przejaskrawia, to z pomówieniem nie ma to nic wspólnego. Sugerujesz, ze autor wątku kłamie?

18.12.2013 23:03
kubinho12
35
odpowiedz
kubinho12
117
kubiszubidubi

Ja w 99% kupuję gry od osób fizycznych i się jeszcze nie zawiodłem. Także czy warto przepłacać? :) To już subiektywna kwestia oczywiście.

oznaka dobrej restauracji jest podanie klientowi szklanki wody za darmo - a takich sytuacji nie widac i sam sie z taka nigdy nie spotkalem. Byłem i w takich gdzie podawali półlitrowy dzbanek domowego wina bez żadnej przyczyny, po prostu. Więc się da. ;) Miły gest i ja jako klient chętniej pójdę tam jeszcze drugi raz i trzeci.

[33] Weź stąd idź, gość pisze jak było i jak widać nie jedyny spotkał się z takim przeoczeniem (miejmy nadizeję) i złym traktowaniem, więc ani to pomówienie ani nic złego. Oby więcej takich informacyjnych wątków, choć jakiś dowód w postaci screenu maila by się przydał. ;) Jak dziennikarz wygrzebie taką sprawę i zrobi aferę to jest OK, bo on nie marnuje czasu, ale jak zwykły kowalski sie upomni to już jest źle i człowiek z honorem w tym czasie zarobiłby już drugie tyle i znowu przelał charytatywnie na konto ultima.peel. Choć rzecz jasna sama nazwa konta autora jest słaba.

18.12.2013 23:03
36
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

A.l.e.X, podaj adres zamieszkania. Ograbię cię na te kilka marnych tysięcy, po czym doradzę żebyś wziął się do roboty i odpracował sobie tę stratę zamiast ścigać mnie po mieście. No i ani się waż pomawiać mnie o oszustwo lub kradzież, bo tylko byś się ośmieszył.

18.12.2013 23:05
koobun
37
odpowiedz
koobun
42
wieszak

@[32]
ech moldas, problemem nie jest to jak się sklep zachowuje gdy wszystko idzie gładko, ale wtedy gdy coś się spierniczy
jak pisałem wyżej, zostawiałem u nich kasę regularnie (i sporo), ale potraktowano mnie bardzo niefajnie przy pierwszej okazji - najpierw zrealizowali (a właściwie nie zrealizowali) niepełne zamówienie i olali sprawę jakby nic się nie wydarzyło, gdy upomniałem się (bo oni nawet się nie zająknęli na temat braków w zamówieniu) o obiecywane dodatki, odpisali, że nie mają (tak jakby to cokolwiek wyjaśniało), oczywiście znowu to ja musiałem być stroną inicjującą i zapytałem co w związku z tym zamierzają zrobić, na co jakiś typ odpisał mi dosyć olewającym tonem, że mogą mi coś zaproponować w zamian, niestety nigdy nie dowiedziałem się co to miałoby być, bo korespondencja na tym się urwała; nie odpowiedziano mi na żadnego maila, ani wiadomość wysłaną via facebook; olałem sprawę i ich sklep

zamawiam od lat na amazonie i ze dwa razy zdarzyło się, że coś im tam się nie udało (w obydwu przypadkach mieli problemy z jakimiś strajkami w GB i Niemczech o ile pamiętam); obsługa była nie tylko miła i kompetentna, ale potrafiła rozwiązać wszystkie trudności w trymiga

@[33]
jaki dobry samarytanin :D
najfajniej szafuje się nieswoją kasą, co nie?

niektórzy widzą tylko swój pępek i nic poza tym
well said mister, a teraz wyjmij głowę z tyłka i spójrz na sprawę oczami poszkodowanego

18.12.2013 23:06
A.l.e.X
38
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

--->Sylwester24 - oczywiście że jest to pomówienie, ponieważ mimo wolności słowa nie możemy nikogo obrażać, za takie coś można wylądować w sądzie. Ponieważ pomyłki zdarzają się każdemu, a słowo oszust, czy złodziej jest zarezerwowane do działań z premedytacją. Naprawdę nie radzę robić takich rzeczy, szczególnie że nie ma to nic wspólnego z opinią.

Zupełnie inaczej brzmi "sklep nie zachował się solidnie, bo ..." a zupełnie inaczej oni są ... To tak jakbyś np. nie zapłacił w terminie rachunku za telefon, a z ramienia operatora dzwoni do ciebie na drugi dzień osoba od windykacji i mówi "złodzieju płać", kiedy tak naprawdę mogłoby się zdarzyć ze po porostu po ludzku zapomniałeś.

Zresztą nie mam czasu na pisanie tutaj nowelek pouczających, każdy z was zapewne jest na tyle dorosły że powinno być to oczywiste.

---> [36] - ograbię cię ?!, ścigać po mieście !? - ja wiem że to jest forum młodych ludzi, ale naprawdę ?!
---> [35] / [37] - normalnie komedia !

18.12.2013 23:24
39
odpowiedz
demon92
191
Senator

Zacznijmy od tego, że ktoś założył konto specjalnie pod ten temat, a nawet niczego nie udowodnił, gdyby to napisał ktoś ze stażem, to ok, ale w tym przypadku to raczej bym obstawiał nieuczciwą konkurencję. Bądźmy szczerzy, gdyby ktoś z was został oszukany na 60zł, chciałoby się wam zakładać konto na jakimś forum, żeby kogoś ostrzec? Sczerze wątpię.

18.12.2013 23:26
koobun
40
odpowiedz
koobun
42
wieszak

@[38]
może ustalmy co masz na myśli, dobrze?
rozumiem, że jeśli obiecuję sprzedać ci towar za kilka tysięcy (nie zaprzątajmy sobie zapracowanych umysłów śmiesznymi kwotami), ty mi zapłacisz, a ja zamówienia nie zrealizuję, na maile i telefony nie będę odpowiadał, albo będę odpowiadał wymijająco, to ty wciąż nie możesz nazwać mnie oszustem, bo przecież gdzieś, kiedyś, w jakiejś hipotetycznej przyszłości mogę transakcję zrealizować bądź zwrócić ci kasę; dobrze zrekapitulowałem twój tok rozumowania?

@[39]
ja bym się pod nową ksywką nie ukrywał, bo to słabe, ale wątek mógłbym założyć, czemu nie?
nie wiem jakie ma znaczenie kwota, na którą ktoś kogoś naciągnął; 60 złotych piechotą nie chodzi, poza tym jeśli ktoś podjął się wykonania czegoś to ma obowiązek to zrobić niezależnie od kwoty
i na koniec, ponieważ to jest "głupie" sześć dych tym bardziej powinni byli to załatwić od ręki, anie zwodzić typa tygodniami

18.12.2013 23:33
41
odpowiedz
demon92
191
Senator

@koobun: Ok wątek można założyć, ale nie konto. A co do kwoty to oczywiście, każdy pieniądz to pieniądz, nawet i 10zł, a w przypadku firmy to i 2zł powinni od ręki zwrócić, chociażby dla dobrego wizerunku. Wiesz, ja nie twierdzę z góry, że autor ściemnia, ale nie widzę powodu, żeby mu ufać, dopóki nie udowodni tego co mówi, w jakikolwiek sposób.

18.12.2013 23:34
Stra Moldas
42
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Generalnie "świeże" konto znacząco obniża wiarygodność tej osoby, może to jakaś nieudolna firma PRowa załatwia interesy konkurencji...

18.12.2013 23:35
aope
43
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

nie twierdzę z góry, że autor ściemnia, ale nie widzę powodu, żeby mu ufać, dopóki nie udowodni tego co mówi

This. Raz, że nowe konto (po cholerę?), dwa, że w okresie przedświątecznym.

18.12.2013 23:38
koobun
44
odpowiedz
koobun
42
wieszak

@demon
tak jak pisałem wyżej, zakładanie konta tylko po to by kogoś obsmarować jest słabe, ale nie zmienia to faktu, że (niezależnie od intencji) dzięki temu wątkowi okazało się, że są inni, którym ultima podpadła

18.12.2013 23:40
aope
45
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

dzięki temu wątkowi okazało się, że są inni, którym ultima podpadła

Jesteśmy na forum growym. Załóż temat o jakimkolwiek sklepie sprzedającym gry a znajdą się niezadowoleni.

18.12.2013 23:42
koobun
46
odpowiedz
koobun
42
wieszak

niby racja
tak czy owak Zenon Nowak, ja ultimy polecać nikomu nie zamierzam, ani samemu robić u nich zakupów

18.12.2013 23:44
A.l.e.X
47
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

--->[40] - odpisze jeszcze ostatni raz. Jeśli ktoś się czuje oszukany i uważa że został oszukany z premedytacją to idzie na policję. Oszustwo jest ściganie z urzędu. Może czuć się oszukany, może wyrazić opinię "że czuje się oszukany" ale nawet wtedy nie powinno się domyślnie sugerować komuś premedytacji, od tego jest sąd.

Jeśli ktoś nie płaci za zamówiony towar, może być to oszustwo (jeśli chciał to zrobić z premedytacją), lub może po prostu nie móc zapłacić w terminie, wtedy jest wezwanie do zapłaty, a następnie sąd i egzekucja komornicza.

Mówimy o dwóch różnych przypadkach, oszustwa z premedytacją (to trzeba udowodnić), lub po prostu zdarzenia losowego.

Nawet mi zdarzyło się to i kilka razy w życiu że firmy które zamawiały coś u nas po prostu zbankrutowały po drodze, czasem odzyskaliśmy wszystko, a czasem po prostu byliśmy w dalekiej kolejce, a ludzie stracili dorobek całego życia i nie mieli z czego już spłacać (tak bywa w budownictwie).

Zupełnie inaczej jest kiedy powstaje coś takiego jak Amber Gold gdzie właściciel od razu z założenia chce okradać.

Pytanie więc czy naprawdę Ultima z premedytacją okradła naszego autora ? Dopiero w kolejności a) Policja, b) Sąd - można wydać taką opinię, na każdym etapie wcześniej można napisać np. tak

" czuję się oszukany niesolidnością sklepu który do dzisiaj nie zwrócił mi zapłaconej kwoty, nie polecam robić u nich zakupów" - i oczywiście kontaktować się przy wyjaśnieniu sprawy.

To tak jakbym zaszedł do swojego działu księgowego i mówił do księgowych "dzwońcie do tych co nie zapłacili w terminie i mówcie "złodzieje czemu nie płacicie w terminie ?"

To jest takie oczywiste, że szkoda naprawdę pisać w tym temacie.

18.12.2013 23:48
48
odpowiedz
zanonimizowany793837
39
Generał

Nie miałem z nimi żadnych problemow, kiedy zamawiałem u nich gry na xboxa 360. Także, trudno mi to uwierzyć.

18.12.2013 23:50
claudespeed18
49
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

w 2000 roku kupiłem u nich grę na GBC - Metal Gear Solid Ghost Babel i zamawiałem nową a były też w ofercie uzywane 20-30zł taniej, przysłali mi używaną, niby pudełko ok ale był w grze save z początku rozgrywki, tak czy siak zachwycony grą i tak się cieszyłem, że ją zdobyłem ;)

18.12.2013 23:54
koobun
50
odpowiedz
koobun
42
wieszak

[47]
ja rozumiem to, że w przyrodzie występują przypadki losowe, ale obawiam się, że ty nie rozumiesz pojęcia "obsługa klienta"
każdemu może zdarzyć się jakaś wtopa, ale po pierwsze, obowiązkiem tego, który zawala jest odkręcenie sprawy w terminie możliwie najkrótszym (a nie uwierzę w to, że zwrot kasy jest nie do ogarnięcia w przeciągu kilku godzin, a co dopiero kilku tygodni), a przede wszystkim informowanie klientów o tym, że coś dupnęło (zanim sami się zorientują), dlaczego dupnęło oraz o tym jak i kiedy to naprawią

18.12.2013 23:59
51
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista
Image

A.l.e.X, windykator nie dzwoni na drugi dzień tylko po 3 tygodniach od obiecanej wpłaty oraz po 6 tygodniach od przelania pieniędzy na konto Ultima PeeL. Działanie jak najbardziej nosi znamiona planowanego oszustwa (kilkukrotne wprowadzenie w błąd i przeciąganie sprawy). Oczywiście od wydania wyroku jest sąd, ale żeby w ogóle sądzić kogoś za oszustwo to trzeba to oszustwo podejrzewać i tym właśnie jest mój komentarz.

Komedią są twoje wpisy widzące większą szkodę w piętnowaniu niepożądanych praktyk handlowców niż w przywłaszczaniu cudzych pieniędzy i psuciu rynku przez nieuczciwych/niekompetentnych sprzedawców.

Wklejam maile informujące o braku zamówionych tytułów oraz ostatni o obietnicy zwrotu pieniędzy. Oczywiście możecie zarzucić, że pieniądze wpłynęły i zażądać wykazu konta, ale na to już nie liczcie.

Ciekawe, że osoba oszukana musi się tłumaczyć, że nie jest oszustem.

19.12.2013 00:01
Stra Moldas
😊
52
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Wątek jest, opinie są. Teraz zamiast się tu produkować, to wierć w Ultimie, a nie tutaj.

19.12.2013 00:02
53
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

Stra Moldas, musiałem się jeszcze raz odezwać, bo wychodzi na to że to ja jestem oszustem.

19.12.2013 00:03
Stra Moldas
😊
54
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Nie no, wszystko fajnie, ale zamiast się tak mocno angażować tutaj, to atakuj Warszawę. :)

kubun -> Spoko, piszę zgodnie z tym, co sam doświadczyłem. Ja problemów nie miałem, w końcu wątek jest o sklepie, więc niech się znajdą prawdziwe opinie tutaj. I różne. :)

19.12.2013 00:06
wert
😱
55
odpowiedz
wert
204
Kondotier

Poza tym pan autor tematu zapewne w czasie pisania tych postów zarobiłby już te 62, czy i więcej PLN. Najcenniejszy jest czas, ja odpisuje tylko grzecznościowo, ponieważ żadna suma, a już na pewno nie tak śmiesznie niska nie upoważnia nikogo do wyzwania od oszustów, czy złodziei. 62 PLN to nie jest suma sądowa, weźcie zejdzie na ziemię. Nawet kilka tysięcy nią nie jest, za to za pomówienie można się w sądzie znaleźć.
A.l.e.X ---> przepraszam bardzo jeśli Cię urażę, ale to co napisałeś brzmi jak byś też takie rzeczy robił (kiwał ludzi) i nie widział w tym nic złego. Czyli rozumiem, że wg Ciebie można oszukiwać , wyłudzać pieniądze i jak się upominają o swoje to są jakimiś dziwolągami? No bez jaj.
I co autor powinien zrobić wg Ciebie - wpłacić jeszcze raz? Ty też jak wpłacisz za prąd a mimo to Ci wyłączą (bo ktoś tam coś nie zaksięgował) to też polecisz i zapłacisz jeszcze raz - a na tamte machniesz ręką - a trudno. No bez jaj.
Ręce opadają ...

Pomijam kwestię na ile jest to informacja wiarygodna, no ale jeśli się okaże że jest - to stwierdzenia A.l.e.X'a w 33 poście są jawnym przyzwoleniem na oszukiwanie ludzi.

Z osądami zawsze pasuje poczekać na relację drugiej strony (jeśli taka będzie).

19.12.2013 00:08
koobun
56
odpowiedz
koobun
42
wieszak

@[53]
bo wychodzi na to że to ja jestem oszustem
nagrabiłeś sobie ksywką i nowym kontem, gdybym nie miał z ultimą na pieńku też podchodziłbym do tych rewelacji sceptycznie

19.12.2013 00:16
😉
57
odpowiedz
zanonimizowany484441
38
Generał

wert-Nic nowego, przeciez on w wiekszosci postow pisze takie rzeczy, jak by zyl na jakims totalnie innym swiecie, i widac ze nie ma zadnego pojecia o realiach jakie panuja w polsce,albo w zwyklej przecietnej rodzinie.

19.12.2013 01:03
Herr Pietrus
😱
58
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

[ link zabroniony przez regulamin forum ] _oszuści_&_złodzieje - nie rozpędzaj sie, zaraz dostaniesz wykład o tym, czym różni się przywłaszczenie od oszustwa i o tym, ze w twoim wypadku będzie to nawet nie występek, a jedynie wykroczenie!

19.12.2013 02:31
A.l.e.X
59
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

--->wert - jak napisałeś oszukiwać, wyłudzać pieniądze. Takie mocne stwierdzenia. Sam wierzysz w to co piszesz !? Ja rozumiem, że można trafić na oszusta na allegro, ale no ludzie macie wy w ogóle pojęcie o prowadzeniu firmy, albo pełnej księgowości ?

Ja cały czas patrzę na te forum przez pryzmat młodych ludzi, ale podpowiem jeśli ktoś ma księgowość, a w przypadku sklepu o zasięgu krajowym jak ultima na 100% pełną, to ma księgowane na koncie wpływy i wypływy i musi zawsze być zrobiony bilans nie można na firmowym koncie przyjść wpłaty jako darowizna (bez uzasadnienia, każdy nawet 1PLN ma swoje odzwierciedlenie w fakcie)

Wniosek z tego --> pieniądze dla autora tematu zostaną zwrócone, kwestią może być jedynie czas (a jest okres przedświąteczny). Można być niezadowolonym z opieszałości, z niesolidności (opis że coś mają, a nie mają), ale aby zaraz pisać o tym że oszuści i złodzieje ?

Moje stwierdzenie w poście [33] znaczyło jedynie, autorze tematu weź na wstrzymanie i wyjaśniaj sprawę z Ultimą. Poza tym uważam też, że kwota o której mówimy jest na tyle mała że w ogóle szkoda czasu aby się gorączkować, tylko poczekać grzecznie na zwrot. A jeśli mimo wszystko autor uważa, że to było oszustwo z premedytacją to jest policja, a nie robienie burdelu na forum. Wybacz wert - ale nadużywasz słów które nie mają pokrycia w faktach. Oszustwo jest zawsze celowe, czy naprawdę wierzysz w to że sklep o zasięgu ogólnopolskim oszukał z premedytacją na 62 PLN ?

--->[57] - tak to są właśnie Polskie realia pomawianie, opluwanie, i ogólnie nastrój napięcia, wy tak naprawdę żyjecie w ciągłej złości ? W życiu wszystko można załatwić na spokojnie i bez nerwów, autor tematu zamiast pisać tutaj historie życia to powinien wyjaśnić jednym telefonem sprawę z ultimą.

Wasza sprawa jeśli chcecie wszędzie widzieć złą wolę to na pewno będziecie ją widzieć.

19.12.2013 08:10
60
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

A.l.e.X, a ty wciąż widzisz problem w nagłośnieniu zwyczajów dot. obsługi klienta panujących w Ultimie i snujesz domysły na mój temat zamiast skupić się na faktach o które tak zabiegasz.

Nie opisuję żadnej historii życia tylko nieprzyjemny incydent związany z wprowadzającą klientów w błąd oraz nie wywiązującą się z umowy firmą Ultima.

Spokojnie i bez nerwów oraz z wiarą w uczciwość sprzedawców traktowałem tragiczne podejście do klienta firmy Ultima przez blisko 2 miesiące (zamówienie zostało złożone 24 października :D), a teraz po 3 tygodniach "grzecznego czekania" na zwrot pieniędzy mogę sobie pozwolić na wzburzenie.

Opisując Ultimę, na tle Allegro na którym niby roi się od oszustów, jako poważną, starannie prowadzącą zestawienia obrotów ("na 100% pełną") firmę o zasięgu ogólnopolskim piszesz kolejny akt komedii o której wspomniałeś wcześniej?
Podpowiem ci, zestawienie obrotów i sald na koncie robi się co miesiąc. Powiadomienie o anulowaniu zamówienia dostałem 25 listopada z informacją o zwrocie pieniędzy do końca tygodnia, czyli zamknęli się w listopadzie. Według twojego stanu wiedzy (o zagadkowym pochodzeniu) powinno im to wyjść w bilansie jako nieuzasadniona nadwyżka. Wniosek z tego taki, że w firmie Ultima nie tylko obsługa magazynu oraz obsługa klienta nie działa tak jak należy, ale i rachunkowość albo kręci, albo sobie zupełnie nie radzi.

19.12.2013 08:55
Aen
61
odpowiedz
Aen
232
Anesthetize

Alex, człowieku, opanuj się. Na co te elaboraty? Użytkownik został oszukany przez sklep z grami, wiec napisał o tym na forum by ostrzec innych. Rozumiem że to cudowna okazja by nabić sobie parę postów i w pseudo-mądrym stylu kontrować posty człowieka który ma prawo czuć się zrobiony w jajo, ale bez przesady...

Od siebie dziękuję, będę pamiętał o tym wątku jeśli kiedyś będę miał z Ultimą coś wspólnego.

19.12.2013 09:06
😃
62
odpowiedz
zanonimizowany494300
39
Konsul

Fajnie się czyta dyskusje, gdzie jeden pisze o pogodzie a drugi o nastrojach społecznych w Senegalu... :D

Żeby nie było:
- zgadzam się z A.L.e.X'em w części mówiącej, że użyto zbyt mocnych słów ("oszust", "złodziej")
- zgadzam się całkowicie z koobunem, który mówi, że właśnie rozwiązywanie "wpadek" świadczy o jakości obsługi
- zgadzam się z Aenem, który mówi, że takie wpadki warto nagłaśniać

19.12.2013 09:57
63
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

Moby04, mogę przystać na określenia zwodzenie i przywłaszczenie.

Podkreślam, że do chwili powiadomienia po 3 tygodniach od wpłacenia pieniędzy o braku 2 z 3 zamówionych tytułów nawet przez myśl mi nie przyszło, że sprzedawca coś kręci. Przyjmując punkt widzenia A.l.e.X-a powinienem grzecznie czekać na kolejnego maila z informacją, że 3 tytuł też jest niedostępny (Race On, bo o nim mowa, naprawdę jest niedostępny :D).

Po informacji, że pieniądze nie zostaną zwrócone natychmiast, tylko do końca tygodnia (mail z 25.11, czyli poniedziałek) nabrałem podejrzeń, że działanie jest celowe, ale czekałem. I tak minęły 3 tygodnie, a pieniędzy nie ma.

Nawet jeśli to tylko skutek bałaganu, to i tak ten bajzel jest wystarczający, aby szepnąć o firmie ciepłe słówko.

19.12.2013 10:17
moneo
64
odpowiedz
moneo
121
Nikon Sevast

Moby04

- zgadzam się z A.L.e.X'em w części mówiącej, że użyto zbyt mocnych słów ("oszust", "złodziej")
- zgadzam się całkowicie z koobunem, który mówi, że właśnie rozwiązywanie "wpadek" świadczy o jakości obsługi
- zgadzam się z Aenem, który mówi, że takie wpadki warto nagłaśniać

Dokładnie, to powinno zamknąć dyskusję.

Najbardziej rozśmieszyły mnie komentarze o odpowiedzialności zbiorowej.
Ostatnio zamykając konto w banku usłyszałem od dotkniętej kierowniczki placówki, że "przecież powinienem rozmawiać z ludźmi, a nie patrzeć na bank jako instytucję". Prawie spadłem z krzesła przypominając sobie monity, które z automatu dostałem z centrali banku, bo ktoś w placówce nie przekazał jakiegoś dokumentu. Relacje ludzkie to można sobie budować z małym przedsiębiorcą ze sklepiku na rogu, a nie z większymi organizacjami.

Firma to firma i o ile nie ma co wylewać emocji na bogu ducha winne osoby, to podział i komunikowanie odpowiedzialności jest totalnie broszką organizacji, a nie moją jako klienta.

19.12.2013 10:31
DM
65
odpowiedz
DM
211
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

nie wierzę, że wątek o jednym, zapomnianym zamówieniu za 60zł, które gdzieś się zawieruszyło - wśród pewnie tysięcy innych przed gwiazdką - rozrósł się do aż takiej dyskusji...

poczekaj aż minie gorączka świąteczna i ci uregulują... w miedzyczasie dołącz do facebookowej grupy: "czekam na przelew"...

19.12.2013 10:53
maviozo
66
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Kolega chyba mało w internecie kupuje i generalnie zgadzam się z Alexem.
Sam sporo dość egzotycznego sprzętu video ostatnio szukałem po sklepach (jakieś nietypowe sterowniki, kable, przelotki) i prawie wszędzie było "dostępny, 1-2 dni dostawy", po czym po rozmowie telefonicznej okazywało się, że jednak nie ma i czekają na dostawę od dystrybutora. I że maksymalnie za tydzień będzie na pewno.
Po tygodniu ta sama śpiewka. A na stronie nadal wisi "dostępny".

Jest to niepoważne zachowanie, bo towar powinien się zgadzać ze stanem, ale... ludzie są ostatnio bardzo niedbali, opieszali i generalnie mający wszystko w poważaniu. Przykre, ale niestety dość powszechne.

Moja rada - przyzwyczajaj się do tego, że załatwienie czegoś nie jest już takie proste, że klikniesz i jutro dostajesz. Choć na szczęście nadal większość sprzedawców, zwłaszcza tych z allegro, stara się pilnować.

Jednak na takie rodzynki trafisz w każdej branży. I wcale nie czuj się "wyróżniony". To się zdarza cały czas.

Natomiast można i warto opisywać takie przypadki w danej branży, żeby sprzedawca nie czuł się pewniakiem i ciągle przykładał do roboty.
My z punku widzenia szarych ludków możemy Ci uwierzyć, ale wcale nie musimy. Zasadniczo takie screeny też da się spreparować bez problemu.

19.12.2013 11:00
siwy346
67
odpowiedz
siwy346
106
addicted to music

Mav->A masz jakiś ogólnie jakiś dobry sklep gdzie można kupić takie pierdoły, najdziwniejsze przejściówki, itp?
Czy nie da się nic polecić tutaj?

19.12.2013 11:04
68
odpowiedz
Hakim
234
Senator

maviozo- sytuacja opisana przez Ciebie jest inna niż ta w temacie. Zauważ, że miałeś szybką informację od sklepu, że czegoś jednak nie ma i trzeba będzie czekać. Doszło do zwrotu pieniędzy? Po ilu dniach dostałeś, bo tego nie widzę w Twoim poście.
Każdy z nas wie, że "na pewno" to musisz płacić podatki i umrzesz. Reszta jest niepewna.

Tutaj chodzi o elementarne braki w obsłudze klienta. I nie gra roli kwota, czy to jest tysiąc czy 62 złote.
Epitety określające tytułowy sklep być może za mocne (a może nie?), ale tak długie czekanie i odpowiedzi po tak długich terminach są w moich oczach niedopuszczalne.

Przyzwyczajać się do tego? Wybacz, ale tutaj to już kompletnie pojechałeś. To trzeba tępić i piętnować. Przyzwalanie na takie praktyki to najgorsze co może być w tej sytuacji.

19.12.2013 11:26
maviozo
69
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Hakim - bo byłem na tyle przewidujący, żeby zadzwonić i zapytać. I polecam to każdemu przed zakupem w sklepie online, nawet jeśli jest "na stanie". Dzięki temu w ogóle nie doszło do "zakupu online".
Poza tym można utargować jakieś zniżki przy takiej rozmowie, zwłaszcza jeśli kupujesz kilka rzeczy :)

To trzeba tępić i piętnować. Przyzwalanie na takie praktyki to najgorsze co może być w tej sytuacji.
W teorii oczywiście masz rację, ale tak szczerze mówiąc, to g**o możesz zdziałać, poza samonakręcaniem się. Okej, kolega się wyżalił na forum o grach, faktycznie jest to pewna grupa odbiorców, ale myślisz że to coś zmieni? Klienci odejdą? Nie bardzo.

Bądźmy realistami. Tutaj wiele osób jest oderwane od rzeczywistości.

Zgadzam się także, że sklep wykazał się brakiem profesjonalizmu i jest to nieciekawe zachowanie. Jak również nie można na to pozwalać i dawać się kiwać. Ale nie w taki sposób jak autor tematu.

Gdybym ja był w takiej sytuacji, po pierwszym mailu nie bawiłbym się w dalsze "mailowe trudne sprawy" tylko wziął telefon od ręki, kazał od razu sprawdzić stan pozostałych gier. Kurczę, to nie XIX wiek, żeby mieć z tym problem.

siwy346 - bardzo fajnego sprzedawcę od kabelków znalazłem jakiś czas temu, facet ma naprawdę różne rzeczy. http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=7337401 - warto nawet wysłać wiadomość albo zadzwonić i pytać.

Co do nieistniejącego kabelka - polecam poszukać w Polsce "manfrotto 522av" :)

19.12.2013 11:38
😊
70
odpowiedz
Hakim
234
Senator

ale tak szczerze mówiąc, to g**o możesz zdziałać, poza samonakręcaniem się
Owszem emocje trzeba umieć tonować, to jest bezsporne.
Zdaję sobie sprawę, że pisanie o krótkim czasie dostawy to też element marketingu (naciąganie, bo każdy zaniża terminy by nie stracić klienta) i tutaj doświadczenie z danym sklepem też pewnie jest pomocne, by przewidzieć takie zagrywki.

Tutaj chodzi też jednak o to, że 25 listopada dostał zapewnienie, że pieniądze zostaną zwórcone do końca tygodnia, czyli do 29 listopada. Wczoraj był 18 grudnia, a jak wynika z opisu zwrotu brak...

Uważam też, że coraz częściej wypunktowanie złych praktyk daje rezultat. W dobie Internetu, który wszystko pamięta coraz więcej sklepów śledzi negatywny PR w sieci na bieżąco. I to się chwali, jeśli wyciągają z tego wnioski, a nie łagodzą tylko narzekających kilkoma ciepłymi słówkami.

19.12.2013 11:39
71
odpowiedz
zanonimizowany494300
39
Konsul

@maviozo: Większość sklepów internetowych nie utrzymuje własnych magazynów i "na stanie" oznacza, że ich dostawca to ma (na 90% jakbyś prześledził źródła sprzętu/gier sprzedawanych w internecie okazałoby się, że skąd byś nie zamawiał i tak wszystko wychodzi z tej samej hali). To jest absolutnie prawda. Ba! Przy ostatniej akcji jaką urządziłem zamówiłem część tytułów z GoLa - wszystko cacy tylko przy jednym tytule po 2 dniach dostałem mail z informacją, że nawalił dostawca i jednak przed 10 stycznia nie dadzą rady, sprawa zwrotu kasy została przekazana do księgowości i bardzo przepraszają. Sam tytuł został oznaczony w sklepie "brak na magazynie". Można? Można. Taki poziom powinien być standardem - tymczasem z Twojej wypowiedzi wynika, że powinienem ich po rękach całować za to, że potrafią działać wg tzw. "zachodnich standardów"...

19.12.2013 11:57
maviozo
72
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Z tym całowaniem po rękach przesadzasz :) ciągle podkreślam, że tego nie pochwalam. Jedynie mam smutną świadomość, że jeżeli jako konsument nie będę domagał się swojego, mogę (ale nie muszę) być gdzieś tam w kolejce innych.

19.12.2013 12:07
73
odpowiedz
zanonimizowany962088
1
Chorąży

Polskie myslenie:
- "to normalne, ze towar niedostepny wisi w sklepie jako dostepny, zacznij sie przyzwyczajac" - maviozo
- "opisywanie w jaki sposob klient zostal potraktowany przez sklep to pomowienie za ktore grozi sprawa sadowa" - Alex

do tworcy watku:
Nie ma sensu, to ciemne nierozumne bydlo tak dlugo mialo do czynienia z tragiczna obsluga klienta, ze uwaza to za norme. Ostrzeganie nie ma zadnego sensu, a Ultima nie ma sie czego wstydzic, czy zadbac o poprawe. Kasy pewnie z powrotem nie dostaniesz, ale przeciez nie pozwiesz ich o kilkadziesiat zlotych, w internecie na forum tez nie mozesz nic zlego na nich napisac bo to bedzie oszczerstwo. Zreszta nic sie nie stalo. Norma. Polska norma.
Nastepnym razem zamiast wspierac rodzimy biznes kup na zachodzie, gdzie spotkasz sie z normalnym zachodnim customer service i napewno nie bedziesz traktowany jak ciemne nierozumne dojne bydlo.

Sorry, panowie ale rozlozyly mnie na lopatki wasze komentarze.

19.12.2013 12:19
😍
74
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Włos mi się jeży na głowie po przeczytaniu tego wątku. Co z tego że towar wisi jako dostępny,a jest niedostępny - przyzwyczajaj się. Co z tego że trzy tygodnie już czekasz na zwrot kasy - jakaś mityczna pełna księgowość im nie pozwala (co do kurwy nędzy ma tutaj pełna księgowość do rzeczy?). Po co się plujesz o jakieś śmieszne 60zł i oczerniasz sklep?

Ja pierdole, dajecie się dymać i jeszcze udajecie że nic się nie dzieje i to normalne. Otóż nie, to nie jest normalne. Wręcz przeciwnie - sklepy (polskie, bo przykłady Amazonu już tu były) dymają was, bo sami im na to pozwalacie brakiem reakcji. A jak ktoś reaguje to jeszcze go w dół ciągnięcie.

19.12.2013 12:24
maviozo
😃
75
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Sylwester24 - Nie wiem, skąd żeś wytrzasnął taki cytat, ale jest zupełnym niezrozumieniem tego, co napisałem.
Moje zdanie jest takie, że: Jest to niepoważne zachowanie, bo towar powinien się zgadzać ze stanem.
I tyle. Więc nie wyrywaj niczego z kontekstu.

Ja nie uważam, że to jest w porządku. Uważam to za złe praktyki. Tak samo jak olewanie klienta mailowo, też jest nie w porządku.

Tylko, że co z tego? Mogę się OBRAZIĆ i nie korzystać ze sklepów online, albo korzystać z tych, które są rzetelne. W większości przypadków, jeśli się nie zorientuję telefonicznie/mailowo przed zakupem, to nie wiadomo, czy są rzetelne czy nie. I taka jest rzeczywistość. Każdy, kto sądzi inaczej, jest naiwny i tyle.

Mogę sobie tupać nóżką, że mi się to nie podoba.

19.12.2013 12:29
😁
76
odpowiedz
kored
39
Centurion

Czekajcie, czekajcie, wejdzie Amazon i pozamiata. Wszystkie biznesmeny z Psiej Wólki pójdo z torbami...

19.12.2013 12:36
77
odpowiedz
zanonimizowany962837
1
Junior

kiedy Amazon? :)

19.12.2013 12:38
koobun
78
odpowiedz
koobun
42
wieszak

a po co mi polski amazon, skoro jest brytyjski?

19.12.2013 12:50
secretservice
79
odpowiedz
secretservice
55
Generał

Mi się osobiście bardzo podoba rozbuchana księgowość w tych naszych wielkich sklepach 2mx2m w składzie na szczotki, jak to zaraz księgują pieniążki za niezrealizowaną sprzedaż, ale przelew w drugą stronę to już wielkie mecyje - w sensie co za bezczelny i namolny facet przeszkadza nam tu pracować, a przecież księgowość nie piekarnia, młyny pieniądza mielą powoli. Właściwie trzeba by to upowszechnić, 50% transakcji nie realizować w ogóle, z opcją zwrotu pieniędzy kiedyś tam za miesiąc.
Ot taki darmowy kredyt obrotowy każdej firmie w dzisiejszych jakże trudnych warunkach rynkowych bardzo się przyda. A poważnie nieuprawnione przetrzymywanie pieniędzy klienta, nie mówię dzień, ale więcej niż tydzień to jest chamstwo i dyskwalifikacja dla sprzedawcy. W zawiłości prawne takiego postępowania nie wnikam i tak jesteśmy skazani czekać, bo przecież nie pójdziemy na Policję, ani do sądu, możemy się tylko bronić świadomością konsumencką i tam nie kupować.

19.12.2013 14:04
80
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

maviozo-> w kazdym sklepie moze sie zdarzyc ze na stronie sa nieaktualne dane, ale czekac miesiac na zwrot kasy po anulowaniu zamowienia to masakra, sam osobiscie po niedostaniu kasy w terminie pofatygowal bym sie do urzedu do spraw konsumentow i tyle, bo po co mam sie palowac i slac maile jak oficjalne organy zrobia to za mnie :P

19.12.2013 14:43
Szogunasty
👎
81
odpowiedz
Szogunasty
17
Legionista

Po przejrzeniu wątku zaczynam się martwić o swoje pieniądze od Ultima. W moim przypadku jest to 200zł więc nie odpuszczę jak ich nie dostanę (zostały im 4 dni robocze). Nie ważne jaka kwota, to są moje pieniądze na które musiałem zapracować i nie będę nikomu robić prezentu.

19.12.2013 18:02
82
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Miałem preordera na Diablo 3 PC.
Dostałem maila, że do odbioru.
Pojechałem dopiero następnego dnia. Bujałem się autem z Kabat z małym dzieckiem.
Podaję nr zamówienia... ale miał być pan wczoraj... wtf? Gra została sprzedana komuś innemu w związku z dużym zainteresowaniem.
Już tam nie kupuję i odradzam każdemu. Banda cwaniaków.

19.12.2013 18:08
83
odpowiedz
zanonimizowany484441
38
Generał

^Lol :D Wedlug alexa powinienes pewnie przeprosic za spoznienie, i kupic im jakas bomboniere w ramach przeprosin :)

19.12.2013 18:13
84
odpowiedz
zanonimizowany939625
53
Generał

Dawno temu kupiłem tam 2-3 gry z odbiorem osobistym i nie miałem problemu. Jednak po tym co tutaj przeczytałem na pewno więcej tam się nie udam. Dzięki za info!

19.12.2013 18:27
Gonsiur
85
odpowiedz
Gonsiur
138
HUEHUEHUE

Pare lat temu robilem u nich kilka razy zakupy i za kazdym razem wygladalo to tak: platnosc przy odbiorze? Paczka u mnie za 2-3 dni, platnosc przelewem? Paczka u mnie za 2-3 tygodnie.

19.12.2013 18:34
reksio
86
odpowiedz
reksio
214
Pies Pogrzebany

Widzę, że nic się nie zmieniło, robiłem u nich zakupy jakieś 10 lat temu i czekałem miesiąc na zamówienie.

20.12.2013 08:11
Drendron
😁
87
odpowiedz
Drendron
118
Generał

Milionerzy z GOLa gardzą ludźmi, dla których 60 złotych to pieniądz.

Oni używają droższego papieru toaletowego :).

20.12.2013 09:48
88
odpowiedz
Haszon
125
Senator

Jeśli ktoś się czuje oszukany i uważa że został oszukany z premedytacją to idzie na policję. Oszustwo jest ściganie z urzędu. Może czuć się oszukany, może wyrazić opinię "że czuje się oszukany" ale nawet wtedy nie powinno się domyślnie sugerować komuś premedytacji, od tego jest sąd

Nie ośmieszaj się. Weź pod uwagę, że Polska to dziki kraj, idealny do robienia przekrętów. Wczoraj media informowały o właścicielce sklepu internetowego, sprzedającej m.in. aparaty fotograficzne. Nacięła klientów na 400 tysięcy złotych, a sąd uznał, że nie było oszustwa, tylko ryzyko związane z prowadzeniem biznesu, bo przecież niektóre zamówienia realizowała, a poza tym obiecała, że odda ludziom pieniądze. A że za 50 lat, to nie ma dla sądu znaczenia. Skoro nie ma oszustwa, to poszkodowani mogą się jedynie domagać pieniędzy na drodze cywilnej.

20.12.2013 21:09
89
odpowiedz
zanonimizowany962761
1
Legionista

Dla jasności przesyłam informację, że po wymianie maili pieniądze dzisiaj zostały zwrócone. Wg Ultimy błąd był po stronie PayU.

15.11.2015 17:46
90
odpowiedz
Oszukany przez Ultima
1
Junior

Ja również zdecydowanie NIE polecam sklepu Ultima. Już nigdy nie zrobię tam zakupów i radzę tak wszystkim.
Zostałem oszukany na DLC, którego nigdy nie otrzymałem. Byłem cierpliwy, dzwoniłem 4 razy ale oczywiście nigdy go już nie dostanę. Robiłem zakupy w dziesiątkach sklepów z grami, ale tylko tam spotkała mnie taka sytuacja. To był ostatni raz..

18.11.2016 16:19
😡
91
odpowiedz
1 odpowiedź
rw_Voodoo
1
Junior
Image

Witam zamówiłem Dishonored 2 ( wersja cyfrowa ) przedpremierowa +DLC + Bonus "Dishonored: Definitve Edition
Gra miała być z możliwością grania dzień przed premierą ( premiera gry 11 Listopada ) czyli powinienem dostać 10 listopada, lecz tak się nie stało . Dzwoniłem do firmy 10 listopada i dostałem odpowiedz że, klucze będą rozsyłane po 13 ( tak się nie stało, później po 19 ) lecz też nic nie dostałem. Grę otrzymałem 14 listopada, ale bez DLC i Bonusa w postaci wcześniejszej wersji gry . Pisałem już kilka maili i dzwoniłem....moja sprawa jest w toku, nawet już nie odpisują na maile i najwidoczniej mają mnie gdzieś ( zapewniali że sprawę wyjaśnia, że coś otrzymam itd ) ale nic się takiego nie stało

umieszczam zdjęcia żeby nie było że jestem z innej firmy i krytykuje konkurencję.

Zanim tam coś kupicie, zastanówcie się dwa razu...ja odradzam

post wyedytowany przez rw_Voodoo 2016-11-18 16:21:30
18.11.2016 16:50
NewGravedigger
91.1
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

a to za 179 zł dostawało się też pierwszą część?

18.11.2016 17:01
92
odpowiedz
rw_Voodoo
1
Junior

a jaka wersje kupiłeś ? nie czytałeś co kupowałeś?

18.11.2016 17:04
93
odpowiedz
rw_Voodoo
1
Junior

Ja kupowałem wersje cyfrową preorder w której było napisane że grę otrzymam dzień przed premierą i będę miał to :
Gra Dishonored 2
Pełna wersja gry Dishonored: Definitve Edition (kod do pobrania)
Dodatek cyfrowy “ZESTAW CESARSKIEGO ZABÓJCY”

a mam tylko Dishonored 2

18.11.2016 17:06
94
odpowiedz
rw_Voodoo
1
Junior

nie wiem jaka ty wersje kupiłeś, po premierze na stronie zmienili i jest tylko do kupienia ta wersja bez dodatków

Forum: Ostrzeżenie przed działalnością sklepu Ultima kropka PeeL