//jai 1 samochód za 10tys byście polecili główne cechy tania eksploatacja i koszty utrzymania myslalem nad fordem focusem duzo ludzi mi poleca lub golfem?
czy da sie przerobic 1.8 diesla na gaz?podobno nie
czy ten samochód wart jest swojej ceny i nadaje sie na 1 oraz czy da sie na gaz go przerobic?
http://sprzedajemy.pl/okazja-ford-focus-1-8-tdci-9000zl,5597152#partner_38
przerobic 1.8 diesla na gaz?
Matko Boska ,czy ty wiesz co ty piszesz ? Lepiej kup rower ...
Znajdź sobie golfa IV TD albo TDi ,spalanie rzędu 6l na setkę .
Gaz jest nieopłacalny jeśli robisz mniej niż 1000km miesięcznie i imo nadaje się do kuchenek i zapalniczek a nie do samochodów .
Głupota totalna ...
Co dziwnego w dieslu 1.8 na gaz?
Dziwnego ? Raczej głupiego . Samochód mimo niskiego spalania chcą jeszcze truć gazem . Tylko w Polsce takie cuda .
p.s golfy IV nie miały 1.8 w dieslu .
Predi2222
Matko Boska ,czy ty wiesz co ty piszesz ? Lepiej kup rower ...
Co dziwnego w dieslu 1.8 na gaz?
Edit: Jak instalacje robi Józek w stodole to tak, jest to "trucie silnika". Co innego w wykwalifikowanym warsztacie, który kilka godzin spędza na samym strojeniu instalacji. No ale- "nie znam sie to sie wypowiem" ciągle w modzie:)
Astra G, najlepiej z motorem 1.6 8V. Auto solidne, silnik idealny pod gaz, części zamienne bardzo tanie.
1.Dziennie około 40km bym robił nim tak wieclepiej gaz czy benzyna wiadomo do pracy i z.
2.Czyli Golf lepszy od Focus?a czy miał ktos z was może focusa i czemu tak wielu ludzi go zachwala?2004 rok za 10tys to chyba dobry wybór?
3.Jaki jest koszt zmiany w serwisie jakims dobrym z benzyny na gaz?
P.S Brać ten z linka?--->podobno 36zł za benzyne na 100km--->http://sprzedajemy.pl/okazja-ford-focus-1-8-tdci-9000zl,5597152#partner_38
Ja bym brał diesela.
Moim zdaniem pomimo dużego przebiegu (bo będzie miał duży, bynajmniej nie 130kkm :)) będzie bardziej niezawodny od gazu, a wiec tańszy w serwisowaniu.
Chyba że będziesz miał pecha, ale na to nic nie poradzisz.
Benzyna kosztuje około 45-50zł na 100km
Diesel - 30-40 zł na 100km
Gaz? Nie wiem.
graf_0 --> sorry POMYŁKA ! 350 km robię za 90 zł.
i oczywiście mam tu na myśli trasę a nie bujanie sie po mieście, bo wtedy cena wiadomo wieksza.
graf_0 -> Zgadzam się, zajechany Diesel jest tańszy w serwisowaniu. Od np. bardzo zajechanego diesla. Albo samochodu elektrycznego. Albo od myśliwca odrzutowego... Gaz kosztuje w granicach 22 zł / 100 km.
erton - to moje osobiste doświadczenie, wiec mało obiektywne.
Diesle w firmie jeżdżą po 500 kkm, prywatne auto na gaz było upierdliwe i trzeba było system często regulować.
Dlatego teraz prywatnie jeżdżę benzyną 2.0 bez gazu. Bo prywatnie dużo nie robię, to mnie na te 0,5zł na km stać.
Jak zawsze - wszystko zależy od rocznego przebiegu.
graf_0 --> Firmowa flota ma to do siebie, że jeździ i "sama" się serwisuje ;). Z mojego doświadczenia w dieslu jak tylko coś jest nie tak to większość napraw zaczna się od 2 tyś (wtryski, pompa, turbo, koło dwumasowe itd). A im nowsze auto tym gorzej...
co myślicie o Volvo v40 TD 115 KM?
Rocznik 2001 można kupić za 9000-11000 tys
Pali średnio trasa 5,2-5,8 l/100km, miasto 6,2-7,0 l/100km
Mnie trasa dieslem (1.9 120KM) kosztuje przy aktualnych cenach ~29zł/100km przy 110-130km/h, miasto o 7 rano i 16 po południu ~48zł/100km przy średniej prędkości 15km/h. ON tankuję za 5,4zł tak więc matematyka by wiedzieć ile auto spala ;)
Średnio wychodzę na około 40zł/100km przy moje jeździe.
Nie każdy silnik dobrze znosi gaz, ale każde auto na LPG, będzie o niebo lepsze od diesla, bo dużo tańsze w serwisowaniu. Diesle produkowane od kilkunastu lat to straszne skarbonki, psuje sie w nich wszystko, turbiny, wtryski, walki, dwumasa itp, dlatego diesla nie oplaca sie brac. Benzyna + LPG to jedyne wyjscie. Nawet uwzgledniajac te szklanke paliwa na rozgrzanie silnika i nieco wyzszy koszt przegladow, to i tak na kazdych 100 km oszczedzasz nawet w porownaniu do diesla, jakies 20 zl, a to tylko paliwo, oszczednosc na serwisie jest nieporownywalnie wyzsza.
Ale pomysł z przerabianie diesla na gaz świetny :D chyba że autobus albo ciężarówke chcesz kupić :D
2.Czyli Golf lepszy od Focus?a czy miał ktos z was może focusa i czemu tak wielu ludzi go zachwala?2004 rok za 10tys to chyba dobry wybór?
Focusem jedzie sie lepiej niz passatem a co dopiero golfem. Golf przy focusie nie ma zadnych plusów, nie zaznasz tam ani komfortu ani przyjemnosci z prowadzenia
Pół roku temu też szukałem auta na dojazdy do pracy do 10k i wybrałem Mazdę 626 02' z gazem - za 9k wygodna furka i 100km za 25zeta, polecam.
Do 10k diesel to paktycznie gwarantowana naprawa turbiny w niedalekiej przyszlosci, bardzo czesto powodem do sprzedania turbo diesla jest najczesciej turbina :)
Mnie zawsze bawi tekst typu "gaz jest nieopłacalny, jeśli robisz mniej niż xxx kilometrów miesięcznie/rocznie". Nawet jak ktoś robi tylko 5k kilometrów rocznie,a będzie samochodem jeździł przez 5+ lat to mu się zwróci i na interesie nic nie straci. A przy przebiegu 40km dziennie jak najbardziej się opłaca. Poza tym fajnie jest tankować do pełna płacąc jednym krzyżem.
Jak ktoś wyżej napisał, porozglądaj się za Oplem Astrą 2 (G) z silnikiem 1.6 8V. Produkowana chyba do 2002, akurat w Twoim zasięgu cenowym.
Ja kupiłem w maju 2011, bez gazu i sam zamontowałem instalację w jednym z najlepszych warsztatów w Polsce.
Od tego czasu zrobiłem 52000 km, pękła sprężyna, zmieniłem łożyska i tarcze z klockami, ostatnio końcówki drążka. Wszystkie części w miarę tanie, auto jak na swoje lata wygodne, przestronne, trochę głośne w środku, ale ciągle daje radę.
Poszukaj, auto daje radę.
EDIT: Aha, spalanie. Między 8 a 10 litrów gazu, więcej chyba raz miałem, średnio ok. 8,5 na 100km. Więc tanio...ok 60% autostradą, reszta w mieście.
Co do gazu, chcialem zapytac - od czego wlasciwie zalezy to kiedy gaz zaczyna sie "oplacac"?
Zalozmy ze roznica w cenie zakupu wersji benzynowej a zagazowanej jest pomijalnie mala, osiagi znaczenia nie maja, ewentualny ubytek przestrzeni w bagazniku tez nie. Ile wiecej, w skali roku, kosztuja przeglady i inne takie auta z gazem ze mozna wogole mowic o tym ze czasem gaz "sie nie oplaca"?
Jeśli nie zależy ci na osiągach to kup sobie Golfa IV z silnikiem diesla SDI, niezawodny ,długowieczny, oszczędny oraz idiotoodporny, albo tak jak poprzednicy napisali Astra z silnikiem 1.6 8 v bądź 8 zaworowe VW i dać gaz,im prostszy silnik tym mniej awaryjny
[23] Jeśli chodzi o usterki naprawy, przeglądy to zależy jaka instalacja, i czy mówimy o zwykłej instalacji gazowej ,czy sekwencyjnej, przeglądy instalacji gazowej we własnym zakresie najlepiej robić co roku, auto na gazie pali od 10-15% więcej gazu niż benzyny, koszt przeglądu rejestracyjnego auta który pod maską ma silnik benzynowy bądź diesela to coś ok 90 -100pln natomiast jeśli mamy auto benzyna +gaz to 160 pln
wole byc krolem wsi w jezdzacym golfie niz ksieciem piechurow z nieobciachowa bryka wiecznie stojca u mechanika...
Diesiel ?
Toyota Avensis T22 przed fl, zwykłe 2.0 z turbiną, nie D4D. Albo Corolla E11, ale też przed liftem.
Silniki nie do zajechania. No i poprzedniczkę Avensis - Carinę, albo poprzednie Corolle również polecam : )