Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Program do tworzenia gier, który wybrać ?

29.08.2013 16:08
1
Kyriet
62
Pretorianin

Program do tworzenia gier, który wybrać ?

Jeżeli ktoś miał kiedyś styczność z którymś z poniższych programów prosiłbym aby napisał:
-Jak trudny jest do opanowania
-Jak duże są możliwości
Programy:
The Games Factory 2
Game Editor 1.4.0
Multimedia Fusion Developer 2

Zależy mi na ty, aby program miał duże możliwości. Niestety na internecie nie ma dużo recenzji, a już tym bardziej porównania. Jeżeli znasz inny program do tworzenia gier 2d, to napisz proszę.

29.08.2013 16:09
Mastyl
2
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Multimedia Fusion 2 Developer wśród powyższych ma chyba największe możliwości, i wielką ilość pluginów.

Z drugiej strony dawno wypadłem z obiegu w tym środowisku, nie wiem, czy nie pojawiło się coś nowego, znacznie lepszego.

29.08.2013 16:17
3
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Krótko szukałem czegoś dla siebie i na razie ma na oku dwa programy:
-Ogre3D / Ogre
-Unity (niedawno wydali wsparcie dla gier 2D więc może jego?)

Przy czym chyba na początek ten pierwszy warto poznać.

29.08.2013 16:26
4
odpowiedz
Kyriet
62
Pretorianin

Dzięki wielkie wam obydwu ! A gdyby nie ty SpecShadow nawet nie wiedziałbym, ze taki program jak Ogre istnieje !

29.08.2013 17:09
5
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Pytanie, czy miales stycznosc z programowaniem ? Jak nie, to zapomnij o silnikach(to nie program), ktore podal SpecShadow.

Radze unikac "klikaczy" wymienionych w pierwszym poscie, zamiast tego od razu zabierz sie za uzywanie czegos w czym mozna klepac kod. Na nauke bedziesz musial niestety poswiecic znacznie wiecej czasu, ale za to sporo sie nauczysz i bedziesz wiedzial co i jak dziala.

Jesli znasz juz jakies podstawy programowania, to polecam stworzyc cos prostego w niskopoziomowym WinAPI. Gdy zrobisz jakas BARDZO prosta gierke(arkanoida\tetrisa\ponga), to mozesz zabrac sie za uzywanie silnikow\frameworkow. Do tworzenia prostych gier 2D polecam uzycie frameworka HGE lub Love2D, dzieki temu nie bedziesz musial sie martwic o podstawowe rzeczy tylko skupisz sie na tworzeniu gry. Oba frameworki posiadaja bardzo przejrzysta dokumentacje i sporo sampli, wiec nie powinienes miec problemow z ich uzyciem.

W przeciwnym wypadku zacznij od lektury "Od zera do gier kodera".

29.08.2013 17:14
Kompo
😊
6
odpowiedz
Kompo
202
Legend

Klick & Play, ależ wspomnienia. :)

29.08.2013 17:22
7
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

"Od zera do gier kodera" się nadaje na start - ale trzeba uważać, żeby nie spodziewać się bóg wie czego, z grami to to nie ma nic wspólnego :P

29.08.2013 17:27
8
odpowiedz
Kyriet
62
Pretorianin

Znam w pewnym zakresie C++ tylko wiele programów umożliwiających tworzenie gier wraz z pisaniem kodu jest to najczęściej Python lub JavaScript, które nieco odchodzą od nowoczesnego języka C++. Nawet Love2D który podałeś z tego co się dowiedziałem wykorzystuje lua.

29.08.2013 17:29
9
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Pytanie, czy miales stycznosc z programowaniem ? Jak nie, to zapomnij o silnikach(to nie program), ktore podal SpecShadow.
Nie przesadzaj ;). Mój 11 letni brat całkiem nieźle sobie radzi z Unity (jak na osobę w takim wieku, moim zdaniem), a jego pierwsza styczność z programowaniem jest właśnie w Unity.

JavaScript, które nieco odchodzą od nowoczesnego języka C++
Nie przesadzasz z tą nowoczesnością C++?
Javascript jest nadal rozwijany i bardzo popularny (głównie w webdevie). Składnia jest bardzo podobna do tej, znanej z C++, jeżeli chodzi o podstawy. Obiektowość w tych dwóch językach jednak jest zupełnie inna.

29.08.2013 17:53
U.V. Impaler
10
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Game Maker. Zrobiono w nim Stealth Bastard (Stealth Inc.) i Hotline Miami, więc dla chcącego nic trudnego.

29.08.2013 17:55
11
odpowiedz
Kyriet
62
Pretorianin

Mogą być języki podobne, ale nigdy nie będą na tyle, aby nauczyć się kilku nowych nowych form i po sprawie... Swoją drogą słyszałem, że JavaScript to bardzo łatwy w użyciu oraz nauce język. Nie wiem jak jest w rzeczywistości bo nigdy z tym językiem nie miałem styczności.

29.08.2013 19:33
12
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Mogą być języki podobne, ale nigdy nie będą na tyle, aby nauczyć się kilku nowych nowych form i po sprawie
Tak jak mówiłem - jeżeli chodzi o podstawy, to składnia jest bardzo podobna do C++. Oczywiście, że są różnice w podstawowej składni, jednak przerzucić się można "w 5 minut".

Swoją drogą słyszałem, że JavaScript to bardzo łatwy w użyciu oraz nauce język
"Bardzo łatwy" to trochę za dużo powiedziane. Ale to fakt, że jest jednym z prostszych języków programowania (co wcale nie oznacza, że jest zalecany dla początkujących programistów, którzy mają zamiar później uczyć się czegoś innego - w js można nabyć mnóstwo złych nawyków).
W javascripcie jest mnóstwo rzeczy, które są rzadko spotykane w innych językach (a co za tym idzie, mniej osób zna je dobrze... a co za tym idzie, ciężko znaleźć porządne materiały, które poprawnie to wytłumaczą).

29.08.2013 20:59
13
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Najlepsze dla poczatkujacego bedzie oczywiscie sprobowanie flasha, ktory daje najwiecej mozliwosci i najlepiej zintegrowane srodowisko.

Mozesz poprobowac oczywiscie C# lub pythona (na przyklad KIVY) ten pierwszy to troche jazda bez trzymanki dla poczatkujacego, python jest bardzo fajny i zasadniczo dziala na wszystkim, jednak najmniej klopotliwe bedzie tworzenie czegos pod ActionScript 3.0 we flashu.

29.08.2013 22:20
Mastyl
14
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Jeszcze dorzucę od siebie, że zależy, czego oczekujesz. W Games Factory albo MMF spokojnie zrobisz całkiem rozbudowaną grę na poziomie hitowych indyków typu Braid.

Tak jak napisał U.V> takiego Hotlajna spokojnie sam napiszesz w kilkadziesiąt godzin, przy odpowiednim zaparciu, oraz chęci nauki i opanowaniu wielu pluginów. A nauka jezyka typu Nity to znacznie więcej czasu...

Zaryzykuje stwierdzenie, że programy typu MMF i Game Maker to idealne narzędzie dla twórców indyków:

- są proste w obsłudze, więc nie ograniczają kreatywności koniecznoscią wielogodzinnej nauki
- koszt ich zakupu i uzyskanie licencji na wytworzone w nich gry to od 0 do 300 dolarów
- mają całkiem niezłe możliwosci w 2D

Są też o tyle popularne, że gdy stworzone w MMF doczekały się nawet własnej zakładki na Steamie:

http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=131417489

Knytt, Eternal Daughter czy Noiti Love to przykłady fajnych gier stworzonych za pomocą tego programu.

Forum: Program do tworzenia gier, który wybrać ?