Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Heavy Rain zarobiło dla Sony ponad 100 mln euro

19.04.2013 19:29
jarek1101
1
jarek1101
21
Pretorianin

no no tego sie nie spodziewalem D

19.04.2013 19:44
2
odpowiedz
Lukxxx
186
Generał

Gut. Super gra. Sensowny budżet kluczem do sukcesu jak widać. Mam nadzieje, ze beyond two souls nie będzie gorsze.

19.04.2013 20:06
Rammi
👍
3
odpowiedz
Rammi
100
Kontroler

Podobają mi się produkcie Quantic Dream. Fahrenheit i Heavy Rain to wyśmienite gry.

19.04.2013 20:12
4
odpowiedz
zanonimizowany876076
5
Konsul

Zakładając że od tamtej pory (2011) poszły jeszcze z 1-1,5 mln kopii, to jest bardzo dobry wynik jak na specyfikę tej produkcji.

19.04.2013 21:17
5
odpowiedz
komenty
68
Senator

Jeżeli przy sprzedaży 2-3 mln kopii gra generuje przychód na poziomie 100 mln euro (moim zdaniem przesadził albo zupełnie pomija się tutaj koszty, ale załóżmy że on zna się lepiej), to to powinien być wystarczający poziom sprzedaży dla opłacalności niemal wszystkich gier - mało gier ma większe koszty.

19.04.2013 21:27
albz74
6
odpowiedz
albz74
123
Legend

mało gier ma większe koszty.

Mylisz się - większość gier AAA kosztuje znacznie więcej. Największe tytuły - 80-100 milionów. To jest praktycznie nie do odrobienia, tylko CoD, MGS i GT może liczyć na zwrot z takich nakładów.

19.04.2013 22:29
7
odpowiedz
akira23
57
Pretorianin

@albz74

Halo pewnie nie moze liczyć ma zwrot z takich nakładów pewnie dlatego ze to MS :(

19.04.2013 23:01
Roniq
😊
8
odpowiedz
Roniq
81
Senator

[6]

A GTA?

19.04.2013 23:32
emadewu
9
odpowiedz
emadewu
88
Pretorianin

Mnie przeraża to, że ok. 2/3 kosztu wydania gry zażarł marketing i promocja. Tylko 1/3 na właściwą produkcję!

19.04.2013 23:44
10
odpowiedz
zanonimizowany880836
99
Konsul

Podoba mi się takie podejście do tematu. Sony pomimo, że sporo ryzykuje, nie boi się wydać grubych milionów na marketing i produkcje. Życzę, aby Quantic, mógł się pochwalić takimi samymi liczbami przy Beyond :)

20.04.2013 00:01
kaszanka9
😍
11
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Że tak powiem - everybody lies

Nie wierzcie w to co mówią producenci/wydawcy odnośnie kosztów/zarobków, abstrahuję tu od akurat tej gry, ale jakby byłotak jak napisał albz74

to już dawno by nie robiono gier AAA, a jak widać, robią je i nie zanosi się, aby mieli przestać...

20.04.2013 00:17
Stra Moldas
👍
12
odpowiedz
Stra Moldas
97
Wujek Samo Stra

Rewelacyjna gra, to i wynik zasłużony. Wyśmienicie bawiłem się przy tej produkcji, chciałbym spotykać tak wspaniale nakreśloną historię w każdej grze video. Majstersztyk fabularny.

20.04.2013 00:56
Azerath
13
odpowiedz
Azerath
148
Senator

kaszanka9 - Jak zwykle się nie popisujesz.Właśnie, że jest dokładnie tak, jak albz74 pisze. Może nie aż tak źle, bo tytułów, które się zwracają jest więcej, ale i tak nie za dużo - mowa o kategorii AAA. Wystarczy popatrzeć na EA, które kwartał za kwartałem ogłasza straty, albo na jakiegokolwiek wydawcę oprócz Activision, którego przychody nie są aż tak kosmiczne biorąc pod uwagę ilość i jakość tytułów, które wypuszczają. I nie rozumiem co ma tutaj wierzenie i niewierzenie w dane dotyczące ich zarobków, bo wszyscy wielcy wydawcy to spółki giełdowe, które publikują swoje wyniki finansowe. Te informacje są dostępne dla każdego. A w biznesie taki np. 10% zwrot kapitału, to dobry biznes. Jeśli ktoś myśli, że te wstrętne i chytre krawaty doją z biednych szaraczków miliardy dolarów rocznie, to proponuję przestać bujać w obłokach i wrócić na Ziemię.

20.04.2013 01:57
kaszanka9
14
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Azerath

Lol, ty to na serio masz jakiś dar zakrzywiania rzeczywistości, ja mam dowód, że wypisujesz brednie, a ty co masz na swoja obronę, nic.

Gry AAA cały czas wychodzą, wedle twojego bajdurzenia już dawno nie powinny, a kondycja spółki na giełdzie (toż to czysta spekulacja) nie ma związku z zarobkami na poszczególnych grach.

Nikt też nie publikuje ile wydał na gry i ile oraz czy na tym zarobił wraz z dokumentami, bo tak to ja też mogę sobie powiedzieć co chcę, więc jak widzisz jedynym dowodem, że jednak się opłaca jest to, że robią gry aaa, a nie na odwrót, więc sorry, ale pleciesz bzdury.

I wcale nie uważam, że zarabiają na grach miliardy, ale skoro je robią i to AAA, to widocznie zarabiają wystarczająco, nikt nie robi gry za 100 mln żeby zarobić 5...

A przykład akurat tej gry pokazuje, że sony zarobiło dziesiątki milionów, a ta gra przecież wcale nie jest tak znana i promowana jak choćby AC od ubi, ci to muszą zarabiać krocie, takie fakty, i żaden bajkopisarz mi nie powie, że jest inaczej.

20.04.2013 09:03
15
odpowiedz
komenty
68
Senator

-> albz - no właśnie największe mają koszty na poziomie 100 mln euro, a większość mniejsze. Gdyby przychody były w tej sytuacji na poziomie 100 mln euro to produkcja większości by się opłacała. A firmy narzekają. Myślę, że po prostu ta kwota 100 mln euro nie uwzględnia prowizji dla pośredników (sklepów itd.), kosztów dystrybucji itd.

20.04.2013 13:36
albz74
16
odpowiedz
albz74
123
Legend

akira23 - a sorry, faktycznie przeoczyłem Halo.

Tutaj jest ciekawy artykuł na ten temat, tzn ekonomiki branży

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=540885

traktuje o kosztach i zwrotach z gier, dlaczego przy Dark Souls 2 miliony kopii to wielki sukces, a sprzedaż nowego Tomb Raidera (znacznie większa) nie zadowala Square Eidos.

kaszanka - problem w tym, że pole się zawęża, tylko największe i najlepsze serie sobie radzą, powoli nie ma miejsca dla gier średnich, i albo gramy w indie typu Terraria albo w garść hitów typu Bioshock.

Wiadomość Heavy Rain zarobiło dla Sony ponad 100 mln euro