Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Jest tu jakiś prawnik? Problem z PLAY

09.09.2012 17:41
😊
1
Montera
63
Legend

Jest tu jakiś prawnik? Problem z PLAY

Sprawa wygląda następująco: rozmawiałem z panią z PLAY i zaproponowała mi umowę. Podyktowała jasne warunki, czyli rozmowy do PLAY przez cały rok za darmo, 200 mb internetu za darmo, nielimitowane smsy do wszystkich sieci przez cały rok za darmo i 180 minut do wszystkich siedzi co miesiąc za darmo. Abonament to LONG PLAY 29 podpisany na 12 miesięcy.

Niestety, 1 września otrzymałem informację, że od teraz za wszystkie wymienione wyżej usługi muszę płacić, więc z abonamentu 29 zł zrobiło się ponad 60 zł. Umowa, którą przywiózł kurier jest bardzo ogólna i nie ma tam szczegółów. Natomiast pani z call center jasno powiedziała wszystkie warunki umowy.

Na dodatek, gdy wyłączyłem te 200 mb internetu w PLAY to co kilka minut pobiera mi po 24 lub 50 groszy i tak urósł rachunek na ten miesiąc do ponad 100 zł i dalej rośnie.

Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Na pewno będę chciał odsłuchać rozmowę, by udowodnić, że abonament miał wyglądać zupełnie inaczej, bo teraz płacę 29 zł (przy wyłączeniu wszystkiego) ZA NIC. Czy mogę zerwać z nimi umowę, która wygląda inaczej niż powinna? Czy powinienem zapłacić za to, za co nie powinienem?

09.09.2012 17:45
2
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Umowa zawarta telefonicznie z konsultantem jest tzw. umową na odległość. W takiej sytuacji konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, bez konieczności podawania przyczyn. Oświadczenie o odstąpieniu musi być złożone w formie pisemnej, a do zachowania terminu wystarczy wysłać je przed jego upływem.

W odniesieniu do konkretnej sprawy abonent, który zawarł umowę za pośrednictwem konsultanta, a po otrzymaniu potwierdzenia jej zawarcia stwierdził, iż warunki umowy odbiegają od tych na które się zgodził, może odstąpić od umowy bez konieczności podawania przyczyn.

Odstąpienie od umowy nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji finansowych. Operator nie może domagać się żadnej kary umownej.

http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/konsument-telekomunikacja/221244,Zawarcie-umowy-przez-telefon-z-konsultantem.html

09.09.2012 17:46
3
odpowiedz
zanonimizowany373443
74
Legend

i zaproponowała mi umowę.

rodzicom, niepelnoletni nie moga brac telefonu na abonament

09.09.2012 17:47
Roniq
😱
4
odpowiedz
Roniq
102
Unknown

Dali takiemu wariatowi podpisać umowę?

09.09.2012 17:49
😁
5
odpowiedz
koobon
82
Legend

Jest tu jakiś prawnik?
Juhu, bonanza!

09.09.2012 17:54
6
odpowiedz
Montera
63
Legend

Tyle, że umowa została podpisana przy obecności kuriera, a nie ma tam szczegółów dotyczących oferty.

09.09.2012 17:56
NewGravedigger
7
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

mirencjum - błagam, przeczytaj coś więcej, niż pierwsze zdanie, zanim wkleisz cały artykuł

wszystko zależy od umowy - strzelam, że bonusy miałeś na 3 miesiące, tylko babka "zapomniała" Ci powiedzieć, ale w umowie jest jak byk. I teraz zależy od operatora, czy jest fair i udostępni nagranie, czy tez powie, że akurat wtedy nie nagrywano. No i znowu, zależy, czy informują, że rozmowa może być nagrywana, czy że będzie

09.09.2012 18:02
8
odpowiedz
Montera
63
Legend

Informowali o tym, że rozmowa będzie nagrywana. Właśnie o to chodzi, że "zapomniała" powiedzieć, iż wszystko obowiązuje tylko przez 1 miesiąc, a później płacę 29 zł za to, że mam y.. kartę sim?

09.09.2012 18:26
9
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

Ale kolego Montera. Ja też mam ten pakiet co Ty i w tych 29 zł mam 210 minut do wszystkich wymienne na 450 smsów i dodatkowo 1gb danych (po wykorzystaniu którego transfer spada, ale dane nie są dodatkowo naliczane). Pomijam tutaj te pakiety które dostałem gratis na starcie umowy (minuty, nielimitowane smsy), które można samemu wyłączyć po 3 miesiącach trwania umowy (wtedy już nie są darmowe). Ale zawsze ten trzon 29 zł z swoim pakietem zostaje. Aż zadzwoniłem do Biura Obsługi i wypytałem się o wszystko ponad 10 min i jestem pewien że wszystko funkcjonuje ok.

09.09.2012 18:35
10
odpowiedz
Montera
63
Legend

Żadnych 210 minut wymiennych na 450 smsów i dodatkowego 1 GB nie mam. Jasno pani powiedziała jakie są warunki, więc umowa nie ma w ogóle prawa bytu.

09.09.2012 18:43
11
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

To nie wiem z kim zawierałeś umowę ale równo Cie zrobili w hu.., bo ja u nich wcześniej dwa razy doładowałem konto po 30 zł jak jeszcze miałem na kartę i mi takie warunki zaproponowali. Skoro twoja taryfa nazywa się tak samo jak moja to chyba ma takie same warunki?

Albo trollujesz. Jeśli tak to proszę o zwrot mojego 1 zł które zapłaciłem za zamęczanie kobiet z obsługi przez 10 min moimi pytaniami.

09.09.2012 19:10
12
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

Przy okazji w opcjach Play24 masz ustawienie które blokuje przekraczanie rachunku powyżej określonej kwoty. Proponuję to ustawić i nie płakać o rachunki 100+ zł.

09.09.2012 19:13
aope
👍
13
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

Jest tu jakiś prawnik?

Oczywiście. W zależności od tematu ilość prawników na GOLu waha się między 80 a 95 proc. Powodzenia z tym tematem na forum, które w większości stanowią nastolatki.

Forum: Jest tu jakiś prawnik? Problem z PLAY