Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ufundowano CLANG - grę walki Neala Stephensona z obsługą kontrolerów ruchowych

09.07.2012 15:18
1
zanonimizowany669088
49
Generał

Jak dla mnie - kontroler ruchowy to najlepszy wynalazek od czasów Dual Shock. Świetne połączenie precyzji z wygodą siedzenia na kanapie. KAŻDY kto miał z nim styczność chociażby w Red Steel 2 nie powie złego słowa. Szkoda, że tak niedoceniony, bo ludziom się WYDAJE, że męczy na dłuższą metę blablabla. Bzdura.
Razer Hydra mam ciągle na oku tylko on ciągle kosztuje 400-500zł :/

09.07.2012 18:37
Koktajl Mrozacy Mozg
2
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

[1] Podobnie ja, preferuje Wiilota bo na starym SDTV precyzja jest b. duza, czego nie mozna powiedziec o Kinectcie i jego lagu + lag TV, i tutaj podobny problem ma moje Wii, ani Samsung (+ tryb "bez akceleracji") ani plazma LG nie daje grac komfortowo przez lag + beznadzieje kolory, wyglad gier. Wii jest tyle na rynku i nie zrobiono jego wersji HD...

09.07.2012 21:26
3
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Razer Hydra totalnie miażdży wiilota i Move'a precyzją i zakresem możliwych ruchów (6 osi), kontroler jest wręcz 1:1 przenoszony do komputera, czego o willocie i Move nie można powiedzieć, bo one bazują na wielu sztuczkach i pewnym zakresie umowności (np. move w ogóle nie wykrywa położenia w głębi). Wadą Hydry jest mały zasięg (chyba 1m), bo całość bazuje na polu magnetycznym. Z kolei taki kinect jest technicznie kompletnie nie przystosowany do takich rzeczy, wykrycie położenia dłoni z niewielką dokładnością i dużym opóźnieniem to szczyt jego możliwości w tym aspekcie. Kinect jest do skakania i tańczenia, ale precyzja to jego przeciwieństwo.

CLANG natomiast to ogólny projekt pierwszej sensownej implementacji walki na miecze z użyciem kontrolera ruchu, a nie konkretna gierka. To ma być specjalistyczna technologia licencjonowana, która będzie możliwa do wykorzystania w przeróżnych celach i wszelakich silnikach gier.

I co do tego sterowania padem czy myszką i klawiaturą to nie do końca jest to prawda. Nie będzie takiego sterowania oficjalnie. Będzie ono dostępne, ale to ma wyłącznie służyć debugowaniu i rozwijaniu oprogramowania, ale NIE graniu. To jest coś podobnego do komend w konsoli gry (w tym cheatów) - używając ich można sobie nieźle "napsuć" grę (np. zmieniając grawitację) i do normalnego doświadczania gry nie jest to w ogóle przewidziane - to są narzędzia deweloperskie, a nie typowa mechanika gry.

10.07.2012 09:52
4
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Wiilot oczywiście ma małego laga, ale Wiilot z Wii Motion Plus? Działa ze znacznie większą precyzją, stąd jego działanie w grach jemu dedykowanych jest jeszcze bardziej odwzorowane na ekranie.
Ale pewnie Kazioo masz rację - Hydra jeszcze bardziej miażdży. Mam cichą nadzieję, że Sony uczyni taki system podstawowym w następnej generacji.

Wiadomość Ufundowano CLANG - grę walki Neala Stephensona z obsługą kontrolerów ruchowych