LEGEND OF GRIMROCK #1
Witam w pierwszej mam nadzieję części wątku poświęconemu grze Legend of Grimrock.
Oficjalna strona gry - http://www.grimrock.net/
Gry on-line:
Legend of Grimrock to tytuł nawiązujący do klasycznych produkcji RPG, w których przemierzaliśmy rozbudowane podziemia i walczyliśmy z przeciwnikami. Pod względem rozgrywki dzieło fińskiego dewelopera przypomina takie serie jak Wizardry, czy Might & Magic. Obejmiemy kontrolę nad drużyną skazańców chcących wydostać się z więzienia. Akcję obserwować będziemy z perspektywy pierwszej osoby, a oprócz potyczek z potworami rozwiążemy także liczne łamigłówki.
Preorder zrobiłem właśnie ze strony producentów. Cała kasa ich, dodatki moje, klucz do Steama + samodzielny instalator jak w GOGu.
Do tego można wcześniej ściągnąć dodatki jak mapa gry, tapety, filmiki oraz... arkusz papieru na którym możemy szkicować mapę i robić notatki. Niezłe choć jako młodszy to włączę automapę.
Pierwsza moja styczność z dungeon crawlerami. Znaczy, takimi w których sterujemy 4 śmiałków na jakby „szynach".
Mam nadzieje, że w przyszłości wprowadzą możliwość walki w turach, jak to było chociażby w M&M.
Może w ramach treningu przed LoG ktoś zaproponuje jakiś tytuł z ostatniej dekady? Wyszło w tym czasie coś podobnego?
mam nadzieję że odpali się mi na moim laptopie, tech demo nawet daje rady w 55 fpsach na low, ciekawe jak full...
Obserwowałem ten tytuł od dnia zero i jednak wstrzymam się z zakupem do pierwszych recenzji. Marzy mi się by w końcu coś mi na HDD zastąpiło Demise ale wątpię by to był jednak LoG
Demise raczej na pewno nie zastapi, bo jemu jak i Mordorowi jest blizej do dajmy na to Angbandu, a nie Dungeon Mastera.
W sumie bedzie to chyba pierwszy konkretny dungeon crawler na PC po Anvil of Dawn.
Pierwsza moja gra to Eye of the Beholder, więc preorder LoG to by "the must" :)
Właśnie niestety chyba nie będzie. Boję się, że do tej pory nie podali rzadnych liczb nt. ilości poziomów w lochu ilości wrogów, ilości unikalnych przedmiotów i wielu innych. Bardzo krótki czas produkcji + mały team + gra dodatkowo wychodzi na iPada - nie napara huraoptymizmem chociaż dalej trzymam kciuki i mam nadzieję, żę jednak gra mnie przyjemnie zaskoczy.
Ja tam zamówiłem od razu, w ciemno. No, może niezupełnie, bo proces developingu tej gry śledziłem od dawien dawna i jestem przekonany, że będzie to znakomita zabawa. Powrót do korzeni, a że zabawe z cRPGami zaczynałem wieki temu, korzenie sięgają głęboko.
Zresztą, sama gra kosztuje grosze, nie kupić to grzech.
Konkretny w sensie formy, co do samej zawartosci - to sie okaze.
Mam tez nadzieje na troche kombinowania, bo po tych wszystkich Mass Effectach, gdzie od momentu rozpoczecia zabawy, az po sam koniec nie potrzeba zadnej przerwy na zastanowienie sie jak cos zrobic, chcialbym sie troszke pogimnastykowac umyslowo. Albo moze po protsu za wiele crpg'ow juz przeszedlem i mi sie tylko wydaje, ze sa tak proste ;)
Pisząc o Demise macie na myśli Rise of Ku'tan?
Naprawdę jest taka dobra?
Podobno podziemia mają od cholery poziomów.
SpecShadow - tak dokładnie. Gra do tego cały czas jest rozwijana, nie tak dawno wyszedł dodatek. Mimo lat nie odrzuca od PC i gra się bardzo przyjemnie.
SpecShadow - poziomów jest chyba lekko ponad 20 ale każdy z nich jest OGROMNY. No i gra jest na tyle rozbudowana i ma masę rzeczy do znalezienia i zabicia, że można w nią grać całą wieczność i zapomnieć, że jest tam jakaś fabuła i cel gry :P Jest jednak bardzo specyficzna i trudna ogarnięcia na początku, a cała oprawa może odrzucać, mi potrzeba było chyba 2 czy 3 podejść do tego, aby w końcu zrozumieć co i jak, i się wciągnąć. Jest to jednak tytuł godny polecenia. A jeszcze co do poziomów - największe levele postaci jakie osiągnąłem dla 4 osobowej drużyny to zdaje się coś koło 30 i najniżej gdzie zszedłem to zdaje się poziom 4, a tam już dostawałem baty od niektórych stworów. Nie wspominając już, że osiągnięcie tych leveli zajęło mi napewno coś koło 100+ godzin :P
Co do Grimrocka, to mam nadzieję, że poziomy będą generowane losowo albo będą chociaż przyzwoitej wielkości jak w Demise. Zdaje się, że możliwości customizowania teamu nie będzie zbyt wiele, patrząc po screenach i filmikach, gdzie wszędzie występują te same postacie.
Logadin - może nie tyle cały czas rozwijana, bo premiera tego dodatku przypominała mi sytuację DNF. Rozwijana owszem, ale nie na bieżąco :P
Poziomy nie beda generowane losowo, bo przy preorderze jest juz napisane, ze bedzie mozliwosc szybszego dostepu do map. Ale moim zdaniem to lepiej, bo moze beda bardziej dopracowane i poziom lamiglowek bedzie ciekawszy.
Dzięki za info o Demise. Lubię rozgryzać cRPGi. Z tymi poziomami to mnie przeraziłeś.
Problemem może być jedynie to, skąd wytrzasnąć grę.
SpecShadow,
zanim kupisz Ascension (najnowsza odsłona Demise, robiona chyba dłużej niż DNF), sprawdź sobie oryginalną wersję "podrasowaną" przez graczy. Graficznie bez zmian, jedynie zawartości jest mniej. Gra jest dość specyficzna i nie każdemu przypasuje, a D:A do tanich nie należy.
http://alphacentauri.us/Stuff-for-DTR/index.html
Z tego typu grami mam do czynienia od zawsze (bloodwysch) grałem w praktycznie wszystko co było warte uwagi - dungeon master, eob, ishar, wizardy i m&m. LoG kupiłem w pierwszym dniu preorderów i teraz czekam z niecierpliwością na 10 kwietnia.
Niepokoi mnie kilka rzeczy - mała liczba wrogów (sądząc po tym co w instrukcji) oraz tylko 3 klasy (tu można by system z dm zaimplementować).
Wiadomo coś o poziomie trudności? Nie ukrywam, że nie jestem żadnym hardkorowcem i przesadnie wyśrubowany poziom trudności to dla mnie zdecydowanie minus. Wolałbym się oddać w miarę bezstresowej eksploracji podziemi i odkrywaniu sekretów aniżeli kombinowaniu pół godziny jak pokonać jakiegoś sukinsyna na drodze.
Dodam, że nigdy nie miałem styczności z żadnymi Beholderami, Isharami czy Dungeon Masterami i to się raczej już nie zmieni. Za to bardzo podobały mi się takie gry jak Ultima Underworld czy Arx Fatalis (szczególnie uwielbiam ten drugi tytuł, nie zliczę ile razy go przechodziłem).
Więc jak myślicie, brać czy lepiej sobie odpuścić i oszczędzić nerwów (i pieniędzy)?
Jesli gra jest podobna do EOB, Ishar czy DM to prawie na pewno jesli tworcy ustawia twardego skurczybyka nie bedzie dalo sie go ominac i bedzie trzeba z nim walczyc. Zreszta na tym polegaja dungeon crawlery - najwazniejsza jest walka z tonami potworow, na drugim miejscu jest eksploracja i omijanie pulapek/rozwiazywanie zagadek a fabula jest na szarym koncu. Aha i zazwyczaj nie byly to zagadki w stylu "znajdz przedmiot i dopasuj" a raczej zabawa kilkoma dzwigniami aby prawidlowo ustawic zapadki i przejsc albo zabawa w odnalezienie drogi w labiryncie, gdzie jakis kutas dla jaj ustawil rotator albo teleporter (np. nieskonczony korytarz o dlugosci 10 kwadratow - gdyz w polowie jest teleporter cofajacy cie o 3 pola).
Jak bedzie w Grimrock nie wiem, nie czytalem o nim za duzo. To powyzsze pokazuje jedynie jak bylo w starych crawlerach.
weneckie sidła----> ni cholery nie mogę się przekonać do Arx Fatalis. Zawsze nudzi po mnie po paru godzinach, mimo że lubię ten typ rozgrywki. Swoją drogą o wiele lepiej gra mi się w Ultimę Underworld, która wydaje mi się bardziej....rozbudowana, złożona niż Arx! I bardziej klimatyczna.
Dwie sprawy: dyskusja o LoG proponuję przenieść do wątku "Serie Might & Magic, Wizardry...".
Po drugie: sam narazie nie pale się do kupna LoG. Niecierpię dystrybucji elektronicznej, ja musze mieć pudło, instrukcje, płytę (bez chędożonych zabezpieczeń, DRMów, steamów, originów itp - jest to powód dla którego w ciągu dwóch lat przestane kupować gry) Poczekam na recenzje, może dadzą w pełnej wersji w jakimś piśmie bez konieczności posiadania neta. Choć i tak wątpie by ta gra była w stanie jakościowo "doskoczyć" do największych klasyków gatunku:-/
wenecki ---> Gra jest stosunkowo prosta, przynajmniej na początku, więc doświadczenie ze starymi rolplejami nie będzie Ci potrzebne.
DanuelX ---> Te stwory z instrukcji pojawiają się na pierwszych dwóch poziomach. Przecież masz tam wyraźnie napisane "There are far more species of creatures that dwell in the dark"
Pomyślimy. Ta promocyjna cena będzie aż do premiery?
Tak, do premiery.
Dzięki za linka do Demise. Z chęcią pobawię się tą namiastką prawdziwego Demise. Za oryginała wołają 40$ + przesyłka :/
No ale gdybym kochała takie gry i się wciągnął to mogłaby mi wystarczyć do końca życia i nie musiałbym kupować więcej gier :D
Arx Fatalis? Rewelacja. Trudno mi uwierzyć, że niedawno odkryłem grę, którą będę przechodził co roku, jak co poniektórzy robią np. w serii Gothic czy UFO.
Tylko balans jest z deka zły.
Wojownik ma zawsze lekko by w jednym momencie (inwazja na miasto) polec.
Mag wymiata ale są momenty (licze) gdy można się poddać.
Tylko balans jest z deka zły.
Wojownik ma zawsze lekko by w jednym momencie (inwazja na miasto) polec.
Mag wymiata ale są momenty (licze) gdy można się poddać.
Oj, tu bym się nie zgodził. Grając magiem, od momentu zdobycia fireballa (czyli szybko) idzie się jak czołg i nic nie jest w stanie takiego maga powstrzymać. Licze w pojedynkę też nie są jakąś przeszkodą nie do przejścia, a w większej ilości spotyka się je tylko raz, a i tedy nie ma problemu żeby rozprawiać się z nimi w pojedynkę (odstraszanie umarlaków i wykańczać jednego po drugim). Jak mówię na fireballa nie ma kozaków (poza demonem w świątyni Akbyy, ale go można bardzo prosto zabić sposobem). Ten czar jest zdecydowanie zbyt potężny, co ma swoje zalety w przypadku gdy nie chcemy przejmować się walką, tylko zająć się eksploracją i zagadkami. W przeciwnym razie zostaje granie inną klasą, bądź po prostu nie korzystanie z fireballa.
IMO wojem gra się najgorzej, nie ma tego feelingu, a tłuczenie mieczem jest w tej grze średnio przyjemne (to jak dla mnie ewenement bo w innych grach zawsze preferuje rozwiązania siłowe, a za magią nie przepadam). Magia daje spore możliwości i szerokie pole do popisu oraz daje dużo satysfakcji, podobnie jak gra łotrzykiem.
TB dodał swój film - pierwsze wrażenia z gry
http://youtu.be/dzIiXx-8BHc
Napaliłem się jeszcze bardziej
Dzięki za linka do Demise. Z chęcią pobawię się tą namiastką prawdziwego Demise. Za oryginała wołają 40$ + przesyłka :/
Demise jutro będzie do wzięcia z 6 dolarów.
http://www.indiegamemag.com/gamersgate-announces-the-indiefort-bundle/
Ajajajaj. wycofali Demise z bundla. :(
wg Twojego zegarka Rai - to tylko godzina nas dzieli od premiery
IMHO trzeba będzie czekać na 19:00
Ale to nie mój zegarek. :( ZTCW to kiedy powstawał to sami twórcy nie byli pewni co do godziny.
Premiera o 19 - zawsze wtedy Steam jest aktualizowany. 17.00 UTC.
Szczerze mówiąc grę można już pobrać i grać. Trzeba się tylko domyślić jak :)
Gimme a hint. :P
Czemu nie dadzą gry wcześniej? Co ich trzyma? Myślałem, że tak mała ekipa może oszczędzić czekania po taki hype, jaki wytworzyła.
Napisali, że chcą równoczesną premierę na wszystkich platformach dystrybucyjnych. Czytaj Steam ich trzyma. Wydawniczy 11 kwietnia na Steam jest o 19 naszego czasu.
Mam pytanie. Chcę kupić LOG przez paypal, przelałem przed chwilą 40 zeta i mam na koncie, ale podczas zakupu i tak prosi mnie o powiązanie z kartą. Da się to jakoś ominąć? Pierwszy raz prosi mnie o coś takiego, mimo że kasa jest na koncie. :\
[42] - Mi wczoraj chciało pobrać z PayPala (i pobrało) 40.25 złotego. Być może chodzi własnie o te grosze, :)
Promyk --> Dzięki wielkie za chęć pomocy, okazało się że fałszywy alarm. :) Przelałem pieniądze przez to błyskawiczne doładowanie i moment później próbowałem zapłacić i nie przeszło. Za drugim razem już się udało, widocznie pieniądze chwilę później doszły, a ja nawet nie sprawdziłem.
Wiem, że często pomagasz przy różnych zakupach, to na pewno w przyszłości się odezwę :)
edit: Raistand, mnie zjadło 40.10 teraz, całe szczęście że miałem te 38 groszy na koncie z poprzednich zakupów :P
U mnie pojawia się powiązanie z kartą gdy mam za mało kasy. Nawet gdy jest na styk lub trochę więcej. Muszę dokładać dodatkowo 5zł przynajmniej.
No, jeszcze 30 minut do odblokowania. Zatkania serwerów Steama z tego powodu nie przewiduję. Chyba że trafi się ciekawy Daily Deal.
Jeszcze nie odblokowali? Dziwne.
10€? No thx. Za to można przejrzeć acziki :]
5 minut? U mnie 2h :/ oszałamiająca prędkość 40kb/s...
Chyba wrócę do BF3 i zacznę ściąganie za parę godzin.
Wersja torrentowa mnie nie interesuje, przy neostradzie i jej prędkości wysyłania...
Standalone już się pobiera... 5 minut jeszcze...
@edit: Było 5 minut. Na początku pobierania. Ale teraz jest masakra - w pewnym momencie zrobiło się nawet 18 :/
@edit 2: No, mam. Instaluje. Albo wrócę za kilka minut z przekleństwem na ustach, albo dopiero za kilka dni... Oby to drugie!
Śmieszne, Steam blokuje i ustala terminy a jak ludzie czekają to nic nie ruszy.
Swoją drogą - sprawdziłem acziki i jeśli dobrze widzę, to znaczna część recenzentów (bo kto inny mógł je nabić) nie przeszła dalej jak 3 czy 4 poziomu. Jeden nawet się przyznał do niskiej inteligencji bo nie dał rady zagadkom.
Recenzenci....
Valve chyba jeszcze nigdy nie wypuściło dobrze żadnego preordera - w sensie na czas i bez problemów
Leci Standalone
Nooo, jest całkiem dobrze. 4-letni laptop, ze starą 256-megową kartą daje spokojnie rade na 1280x800 medium i wyłączonym SSAO.
No właśnie, powiedzcie jak sprawuje się na kompach z GPU, które ma mniej niż minimalne 512MB.
Niektórzy twierdzą, że już ściągają ze Steam, a ja ciągle nie mam takiej możliwości. Już nawet Steam restartowałem.
Edit: Ok. Jest. Po 3 restarcie załapało.
Narmo - ja wlasnie ciagne. Wczesniej pogralem troche w wersje bez DRM i wolal bym by w grze byla walka turowa.
edit przydatny link jak ktos chce stowrzyc wlasna party http://www.grimrock.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=360
W opcjach koniecznie włączcie V-sync, bo podobno można sobie karty usmażyć.
Pierwszy minus, nie da się zmienić głośności dźwięków/muzyki... można tylko całkowicie wyłączyć.
SpecShadow ---> To pewnie dlatego, że achievementy nie działały od początku. Grimrock przed premierą był cztery razy łatany, przy czym za każdym razem ściągał się cały klient. Lekka fuszerka, ale grunt, że go nieco poprawili.
Krótko - po pierwszych 4 poziomach - gra jest lepsza niż oczekiwałem - statystyki skille i każdy element ekwipunku opisany cyferkami - czego chcieć więcej.
To jakiś błąd? Rzucam czymś (nożem, kamieniem), który ląduje na środku pola, po którym się poruszamy. Jeśli dwa pola dalej jest ściana, między nią a moją drużyną coś leży to gdy ruszę naprzód przedmiot ląduje w ścianie :/
Pograłem krótko i nagrałem wrażenia:
http://youtu.be/mjohXvYfPoo
film będzie za ok 20 min
Sama nagrana rozgrywka jest siermiężna i popełniłem wiele błędów.
Ale grą jestem zachwycony. Gra przerosła moje oczekiwania. Aktualnie jestem po 3 poziomie.
Kończę drugi poziom. Idzie mi wolno, bo "opukuje" wszystkie ściany i szukam sekretów :)
Narazie jest cudnie. Oby dalej też tak było. Zamartwiam się tylko dwoma sprawami:
- gra może być krótka,
- replayability - jeśli społeczność i twórcy spoczną na laurach i nie wydadzą edytora oeaz dodatkowych mapek, to gra zdechnie (będzie na "jeden raz").
No to mi LOG sprawil od cholery problemow juz na starcie, wydawalo sie wrecz ze wszystkie znaki na niebie wskazuja bym tej gry nie kupowal, bo i w sumie w Dungeon Mastera nigdy nie gralem, wychowalem sie raczej na Might and Magic IV, Isharach i Lands of Lore. Mialem juz nawet olac calkowicie i czekac, az gra sie pojawi w jakims indie bundlu, ale jeden obrazek sprawil, ze jednak tworcy maja moje ~40 zlociszy, nawet jesli ogole gry nie odpale: http://i.imgur.com/JgKda.jpg
Ja też miałem start z problemami. Powitał mnie komunikat D3D i nieobsługiwanym urządzeniu. (!) Co się nadenerwowałem to moje. Na szczęście okazało sie, ze magicznie przestały działać wszystkie programy i gry wykorzystujące D3D. Pomógł restart kompa :)
A potem poczułem się jakbym znowu odpalił EoB. :D
Zanosi się na bardzo przyjemną grę ale jest mało klas postaci.
Wiele też będzie zależeć od możliwości edytora i aktywności fanów. No ale zobaczymy. Mam nadzieje, że twórcy nie wyjada na Karaiby tylko coś tam jeszcze podłubią.
Gra faktycznie może usmażyć kartę. Nawet na BF3 musiałem dłużej pograć, żeby osiągnąć tak wysokie temperatury. Gra bez problemu wyciągała ponad 220 FPS. Tylko po co? Włączyłem Frame Limit i od razu lepiej.
pod koniec drugiego poziomu trafiłem na zamknięte drzwi z płytą naciskową, figurą demona na ścianie i napisem
spoiler start
'only a patient man can defeat daemon's gaze'
spoiler stop
i nie potrafię ich otworzyć. komuś się udało?
Gdzie włączyć ten Frame Limit?
1. W grze: Enable V-sync.
lub
2. W panelu sterowania karty graficznej - wymuś włączenie synchronizacji pionowej.
W opcjach. Syncronizacja pionowa, V-Limit. Coś takeigo. Ogranicza wtedy grę do częśtotliwości odźwieżania monitora (w wypadku LCD jest to najczęściej 60 Hz, czyli 60 FPS)
[65]
Przetłumacz na polski.
Czyli musisz trochę postać przed demonem i drzwi się otworzą.
Oj już bez przesady, ta akurat zagadka jest prosta do bólu. Żaden spoiler skoro na ścianie jest napisane co trzeba zrobić.
Ok, chyba trafiłem na pierwszą zagadkę, która sprawia mi problem :] Rozwiązanie jest zapewne banalne, ale nie mogę na nie wpaść ;)
Poziom 3. W spoilerze screenshot.
spoiler start
Komnata z teleportami, które się przemieszczają, tak jak na zrzutce
http://dl.dropbox.com/u/35053802/2012-04-12_00004.jpg
Ktoś to może rozwiązał?
spoiler stop
aope -->
spoiler start
Po lewej stronie jest jeszcze jedna płyta naciskowa. Musisz zrobić krok do przodu, w prawo, do przodu, obrócić się w lewo, rzucić czymś. Dzięki temu klapa na środku się zamknie
spoiler stop
Jakieś hinty jak stuknąć pierwszy poziom w mniej niż 4 minuty? przy próbie stuknięcia tego - 5:30.
Kurcze no, jak otworzyć drzwi zaraz po zejściu na trzeci poziom ?
[76]
spoiler start
Zapal pochodnie na wszystkich ścianach kolumny na środku komnaty. Tej naprzeciwko drzwi. Potrzeba, o ile pamiętam trzech, więc może się zdarzyć, że będziesz musiał się cofnąć.
Pillar of light, co nie?
spoiler stop
[76]
spoiler start
Na glowym "filarze" musisz zapalic 3 pochodnie, a powyciagac reszte - na scianach bocznych.
spoiler stop
Poziom 4
spoiler start
W jaki sposób dezaktywować teleporter oraz otworzyć zapadnię w pomieszczeniu, gdzie były te cztery zwoje? [\SPOILER]
SpecShadow -->
spoiler start
Przy jednym z korytarzy prowadzących do środka pomieszczenia jest na ścianie przycisk. Na kilka chwil podnosi on dwie zapadnie przy ścianie w sali z teleportem. Nad ostatnią z tych zapadni jest kolejny przycisk, który deaktywuje teleport na kilka chwil.
spoiler stop
O. Można zaklinać strzały i bełty :)