Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: EA zwroci kase za SWTOR?

14.01.2012 11:27
1
zanonimizowany807452
18
Konsul

EA zwroci kase za SWTOR?

Na oficjalnym forum SWTORa pojawil sie bardzo ciekawy watek, w ktorym EA w zasadzie przyznaje, ze oszukalo graczy, w materialach reklamowych i becie stosujac tekstury wysokiej rozdzielczosci, ktorych w pelnej wersji gry zabraklo i przez to wyglada jakby byla robiona 5 lat temu. Ludzie juz zaczynaja coraz glosnej domagac sie zwrotu pieniedzy za wprowadzenie ich w blad. Chyba kwestia czasu jest proces zbiorowy przeciwko koncernowi.

W zasadzie to nie powinno byc niespodzianka, w koncu to EA, ktore sprartolilo praktycznie kazde MMO, jakiego sie dotknelo.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?s=de0d16a5eb142d5738d6a10c52b1be8d&t=162569&page=3

14.01.2012 11:36
pablo397
😐
2
odpowiedz
pablo397
137
sport addicted

zaraz dostaniesz odpowiedz od soula, ze urzekla go Twoja historia, od innych ludzi, ze przeciez wow jak startowal to tez byly wtopy, ze bioware dopiero sie uczy i w ogole jak Ci sie nie podoba to nie graj, trzeba bylo nie kupowac gry!

14.01.2012 12:25
Soulcatcher
3
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Grałem w betę przez kilka miesięcy i nigdy nie widziałem w niej tekstur wysokiej rozdzielczości. Problem z betą polegał raczej na tym że większość usprawnień i ulepszeń graficznych była wyłączona.

Teraz może już we wtorek w najbliższym patchu, może za miesiąc a może nigdy miały się pojawić tekstury większej rozdzielczość. Zmieni to wyłącznie jedno, to że lamy ze swoimi notebookami za 800 złotych włączą sobie wszystko na maksa i gra przestanie im chodzić. I producenci gry wychodzą z podobnego założenia i choć mówią że będę lepsze tekstury to się wcale z tym nie śpieszą.

Ogólnie cały watek który cytujesz dotyczy czegoś innego. No ale żeby zrozumieć trzeba grać w gry, interesować się tematem, umieć czytać w jezyku angielskim.

Problem mianowicie polega na tym że EA podobnie jak wszystkie firmy na świecie przygotowywało w specjalny sposób, niedostępny dla normalnego gracza, screeny potrzebne im do promocji.

Rozumiesz?

Ustawiali sobie parametry w grze takie których ty nie możesz sobie ustawić. No ale to chyba nie jest nic dziwnego w końcu są developerami tej gry. Wszystkie firmy tak robią, trudno żeby stawiali przed swoja grą człowieka z frapsem do robienia screenów z własnej gry jak chcą ja promować.

Cały "spisek" jest oparty na tym że ludzie szukają w plikach gry ukrytych treści, znajdują różne ciekawe rzeczy. Po całkowitym rozpakowaniu SWTOR posiada ponad 50 000 000 fragmentów danych, zapewniam cię że jak dobrze poszukasz znajdziesz tam wszystko łącznie z tym kto prowadzi strefę 51 i kiedy skończy się świat.

Co do samego pozwu to oczywiście jakiś idiotyzm. Grając w betę podpisuje się bardzo restrykcyjną umowę i na jej podstawie niczego w sądzie nie wygrasz, nawet jak byś umarł przed monitorem.

14.01.2012 12:31
Soulcatcher
4
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

znalazłem ci wyjaśnienie szefa projektu, ogólnie widzę że chodzi o coś innego niż napisałeś, proszę przeczytaj sobie, z pierwszej reki. :

Hey everyone, thanks for bearing with us as we investigated the concerns raised here.

After investigation, it seems that the confusion here is a combination of a UI issue that's been resolved and a feature that's working as intended, but the reason why it's 'working as intended' needs explanation.

First, the UI issue. The preferences menu as it is seen on the Public Test Server for version 1.1 of the game is correct - there are only supposed to be two texture choices, 'Low' and 'High'. This replaces the original three-choice preference of Low/Medium/High because in reality, there was never supposed to be a 'Medium' choice - that was a bug.

Here's where we need to explain. As many of you have noted, your character in the game world is rendered using lower resolution textures than inside of cinematic conversation scenes. This was a deliberate decision by the development team. To understand why this was done, I have to briefly talk about MMOs and their engines.

In comparison to single player games and other genres of multiplayer online games, MMOs have much higher variability in the number of characters that can be potentially rendered on-screen at the same time. In MMOs, even though most of the time you'll see a relatively small number of characters on screen, there are certain situations in which many more characters will be seen. Some examples of these situations include popular gathering places in-game (in our case, the two fleets), Operations with large teams, and Warzones. In those scenarios the client (and your PC) has to work hard to show off a lot of characters on-screen.

During development and testing of The Old Republic, our priorities were to ensure the game looked great and performed well. In testing, we discovered that using our 'maximum resolution' textures on in-game characters during normal gameplay could cause severe performance issues, even on powerful PCs. There were a variety of possible options to help improve performance, but one that was explored and ultimately implemented used what is known as a 'texture atlas'.

To understand that I've got to get technical for a minute. When a character in the game is 'seen' by another character - ie, gets close to your field of view - the client has to 'draw' that character for you to see. As the character is 'drawn' for you there are a number of what are known as 'draw calls' where the client pulls information from the repository it has on your hard disk, including textures, and then renders the character. Every draw call that is made is a demand on your PC, so keeping that number of draw calls low per character is important. With our 'maximum resolution' textures a large number of draw calls are made per character, but that wasn't practical for normal gameplay, especially when a large number of characters were in one place; the number of draw calls made on your client would multiply very quickly. The solution was to 'texture atlas' - essentially to put a number of smaller textures together into one larger texture. This reduces the number of draw calls dramatically and allows the client to render characters quicker, which improves performance dramatically.

When it comes to cinematic scenes, however, characters are rendered using the higher number of draw calls and maximum resolution textures. This is because in those scenes, we have control over exactly how many characters are rendered and can ensure that the game performs well. The transition between 'atlas textured' characters (out of cinematics) and 'maximum resolution' textures (in cinematics) is mostly hidden by the transition between those two states (when the screen goes black), but obviously it's clear if you pay close attention.

In summary; yes, we had a small UI bug that unfortunately caused confusion over how the game is intended to work. The textures you're seeing in the course of normal gameplay are optimized for that mode of play. The textures you're seeing during cinematics are also optimized for that mode of play. They are higher resolution, but that's because we're able to control cinematic scenes to ensure good performance in a way we can't during normal gameplay.

We understand the passion and desire for people to see the same textures you see in our cinematic scenes in the main game. Because of the performance issues that would cause for the client, that's not an immediate and easy fix; we need to ensure we're making choices that the majority of our players will be able to benefit from. Having 'atlassed textures' helps performance overall, and that's a very important goal for us.

With that said, we've heard your feedback here loud and clear. The development team is exploring options to improve the fidelity of the game, particularly for those of you with high-spec PCs. It will be a significant piece of development work and it won't be an overnight change, but we're listening and we're committed to reacting to your feedback.

14.01.2012 12:39
Gasto
5
odpowiedz
Gasto
111
Konsul

Chyba tez się czuje oszukany przez EA, odkąd zacząłem grać, żona się do mnie nie odzywa, pies się dziwnie patrzy i lada moment stracę prace.

Na poważnie: Raczej nie sądzę, ja unikam jak ognia wszelkich materiałów promocyjnych dlatego nigdy nie czuję sie oszukany :). Co do samego SWTOR, od pierwszego newsa wiedziałem że będę w to gra (tak, jestem fanem SW), nawet jeśli będzie to niewypał.

Niewiem czy dobrze pamiętam, to w KOTO2 były całe niedokończone poziomy, podobno był jakiś mod który je dodawał.

14.01.2012 13:24
6
odpowiedz
||Peter||
95
Peterski

KOTOR2 w ogole byl niedokonczony... a szkoda...
a co do TOR, to mnie brak najlepszej jakosci tekstur tak bardzo nie przeszkadza, kompa nie mam najstarszego, ale piewszej swiezosci tez nie, wiec i tak nie wiem czy bym korzystal...

A co do sciem tego typu ze strony marketingowców to norma... Pamietacie ten niedawny filmik z Uncharted 3, ktory mial 2x wiecej FPS niz PS3 jest w stanie wyciagnac? ;)

Soulcatcher, mimo ze w wiekszosci przypadków zgadzam sie z Twoimi opiniami, to jednak razi mnie troche Twoje podejscie... Czy Ty naprawde nie mozesz sie powstrzymywac przed swoimi zlosliwymi, wrecz aroganckimi komentarzami? W ten sposób tylko karmisz trolle - z takimi trzeba przeciez grzecznie, spokojnie, jak z czteroletnimi dziecmi, po poziom umyslowy zwykle podobny ;)
Po co zaraz tak agresywnie? :)

14.01.2012 13:43
Soulcatcher
7
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

[6] ||Peter|| ---> gdybym każdemu PRowcowi konkurencyjnej firmy, 10 letniemu spamerowi czy trolowi pozwalał na wszystko to tego forum ani całego serwisu już by dawno nie było. Ale nie uważam abym przekraczał dopuszczalne normy. Tak czy inaczej redakcja serwisu informacyjnego czy tvgry.pl to mili, uśmiechnięci ludzie, oni rozmawiają z czytelnikami.

14.01.2012 15:18
Lindil
8
odpowiedz
Lindil
249
Lumpenliberał

Pan z EA jakoś byłą w stanie spokojnie wyjaśnić sprawę PRowcom konkurencji, trollom i dziesięciolatkom, bez okazywania swojej wyższości i pogardy dla tych kretynów.

14.01.2012 15:26
👍
9
odpowiedz
zanonimizowany511433
57
Pretorianin

Zażądam zwrotu kasy od wszystkich wydawców, którzy mnie oszukali, wypuszczając przed premierą podrasowane screeny i zostanę rentierem.

14.01.2012 16:24
Diobeuek
10
odpowiedz
Diobeuek
197
Quid est veritas?

Może nie na temat ale osobiście wysłałem 2 maile do supportu prawie tydzień temu i nie doczekałem się odpowiedzi ;)

Do gry się jeszcze nie dostałem ale jak włączam te screeny co dają ludzie z papką zamiast tekstur ubrań to zastanawiam się, czy widzę tą samą grę co wcześniej.

14.01.2012 17:32
Soulcatcher
11
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Lindil ---> był bym wdzięczny gdybyś się kretynem nie nazywał, to nie o to chodzi żeby tak prosto z mostu.

14.01.2012 17:36
Lindil
12
odpowiedz
Lindil
249
Lumpenliberał

Kurde. Pokazałeś mi w Internecie. Schodzę pokonany ze sceny:D

14.01.2012 17:45
ArtoseruS
13
odpowiedz
ArtoseruS
75
Zero Trzy

No cóż.. wielu ludzi uważa tutaj Soula za jednego z tych, z którymi walczy - ale on nie potrafi spojrzeć na siebie inaczej, niż przez pryzmat władzy, ale nie o tym wątek.

Co do tekstur, to niestety prawda - w porównaniu do screenów i reklam, a gry w trakcie - różnica jest znaczna.

14.01.2012 18:10
Soulcatcher
14
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

ArtoseruS ---> tekstury masz takie jak komputer, jak masz słąby komputer to masz słabą grafikę. Zaraz zrobię ci screena to zobaczysz jak u mnie TOR wygląa, wrzucę to na jakiś serwer żęby nie było porblem z kompresją.

14.01.2012 18:22
Soulcatcher
15
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

14.01.2012 18:33
r_ADM
16
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

tekstury masz takie jak komputer, jak masz słąby komputer to masz słabą grafikę

To jest nieprawda. Nawet na dobrym komputerze nie mozna wyswietlic tekstur w wysolkiej rozdzielczosci bo gra na to nie pozwala. Tekstury high ress widac tylko w dialogach i przez chwile po kliknieciu na holo terminal na wlasnym statku.

Tu screen z porownaniem http://img51.imageshack.us/img51/5493/hirez.jpg

14.01.2012 18:35
Soulcatcher
17
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

r_ADM ---> jak zrobisz to samodzielnie to chętnie zobaczę.

14.01.2012 19:06
ArtoseruS
18
odpowiedz
ArtoseruS
75
Zero Trzy

Nie rób z siebie idioty i dobrze wiesz, że tak nie jest w tym przypadku.

14.01.2012 19:09
Soulcatcher
19
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

ArtoseruS ---> masz przecież wypowiedź szefa developerów w tym wątku, idź jego od idiotów wyzywaj nie mnie.

Czy uważasz że screeny które wkleiłem mają zbyt niską jakość tekstur?

14.01.2012 19:11
ArtoseruS
20
odpowiedz
ArtoseruS
75
Zero Trzy

Rozumiesz w ogóle o co chodzi w wątku? Różnica między reklamami i 'pokazem' grafiki w TOR'ze, a w aktualnej grze i komputer nie ma tutaj nic do rzeczy. Idiotą cie nie nazwałem, więc daruj te dyskusje.

14.01.2012 19:31
Soulcatcher
👍
21
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

ArtoseruS ---> słowo idiota naprawdę pasuje do tego problemu.
Rozumiem że twoim zdaniem chodzi o to że w rzeczywistości gra nie wyglądała jak w reklamach?

A może chodzi o to że ktoś złamał kod gry, wyciągną z niej nie używane tekstury i chce zaskarżyć EA o to że ich nie używa?

Przecież tak jest w praktycznie każdym wypadku. Takich substytucji jest 1000 rocznie. Gry promowane są artami rysowanymi na potrzeby reklamy.

A moim zdaniem gra w rzeczywistości wygląda lepiej niż w reklamach.

Jeżeli chodzi o te debilne screeny z wyższą jakością tekstur niż tą dostępną grze to masz odpowiedź developera.

Czy wiem o co chodzi, tak wiem. Mam na koncie ponad 500 godzin grania w SWTOR przez ostatnie 6 miesięcy i jeżeli ktoś wie to ja wiem. Bo widziałem 5 ostatnich wersji beta jakie były. I jeżeli ktoś wie o co chodzi to jestem to właśnie ja. Takich ludzi w PL jest może z 10 któzy grali od tak wczesnej wersji bety i tak dużo jak ja. Dlatego wiem.

Tak przyznaję się do winy. Moją winą jest próba rozmawiania z ludźmi na tym forum o rzeczach o których nie mają żadnego pojęcia. Próby rozmowy z lewymi kontami ludzi z konkurencyjnych firm, z ludźmi którzy nie widzieli gry na oczy, ludzi którzy mają sprzęt z 1980 roku. Przepraszam, naprawdę obiecuje że nie będę zaburzał waszego dobrostanu. Teraz idę zwymiotować. I już nie będę się w tym wątku wypowiadał gdyż poziom nagromadzonej tu głupoty przekroczył moje możliwości adaptacyjne. Przepraszam jeżeli was uraziłem. Jesteście top, najlepsi, jak jestem lama.

Czytelnik ma zawsze rację.

14.01.2012 19:48
ArtoseruS
22
odpowiedz
ArtoseruS
75
Zero Trzy

Właśnie świetnie sam siebie ztrollowałeś... jak zawsze ;)

Forum: EA zwroci kase za SWTOR?