Samochod : Chevrolet Lacetti 2007 - kombi - diesel - 121km
Mam maly problem z samochodem - swieci kontrolka silnika... samochod sprawdzilem pod komputerem na 3 stacjach.
Pierwszy komputer nie mial softa od chevroleta
Drugi - wykazano uszkodzenie/awarie 'czujnik temperatur spalin' - jednak serwisant powiedzial ,ze to niepewne
Trzeci serwis wykazal blad ktorego kod wyglada nastepujaco - C3Fa9....
Sprawdzilem blad na internecie - zero info... jest jakis sposob zeby go rozgryzc ?
Czlowiek ktory mi go podal/zapisal - powiedzial ,ze owe kody bez problemu na necie sa i oni wg. tego sprawdzaja niektore modele, gdy sprzet im wypluje taki kod zamiast konkretnej diagnozy...
Serio spodziewasz sie znalezc odpowiedz na forum dla graczy, jesli nie znalazles jej w serwisie Chevroleta? Chyba, ze przez 'serwis' rozumiesz garaz pana Mietka, ktory przez przypadek umie podlaczyc komputer do auta.
ta serwisowke znam - akurat nie da sie tam doszukac tego bledu.
Co do autoryzowanego salonu - to za podpiecie chcieli 150zl - troche ich postraszylo.
Te serwisy na ktorych bylem to akurat takie wszystko w jednym - jednak specjalizuja sie bardziej w samochodach pokroju audi/bmw/vw - z chevroletami zawsze jest problem :D
Bylo nie kupowac chevroleta :P
Na pewno dobrze odczytał kod? :O
Coś mi tu nie pasuje. Amerykańce, nawet europejskie zgłaszają się po tradycyjnym kodowaniu OBDII.
A te zaczynają się od P
kod może zaczynać się od C ;) wtedy dotyczy podwozia (najczyściej gdy problem jest z ABS)
jak już ktoś poprawnie odczyta ci ten kod tu masz listę
http://www.grandprixforums.net/website/Docs/DTC/ODBII_Code_List.pdf
a jeśli już naprawdę nie masz wyjścia to kup sobie takie cudo
http://allegro.pl/interfejs-chevrolet-hyundai-honda-subaru-dodge-kia-i1948869395.html
do domowej zabawy w zupełności wystarczy
[6] - wg niego tak. Tylko autko sprawdzal pod daewoo lacetti. Jaki soft to byl to nie wiem..
Ale wygladalo mi to na palma serwisowego z windows'em mobile :) tzn. windows mobile byl napewno. O taki 'profesjonalny' sprzet serwisowy ;)
Chyba zamowie ten kabelek - oby smigal :)
Radzę Ci się wstrzymać z kupowaniem kabelka. Owszem, kabel będzie obsługiwał Twoje auto, ale oprogramowanie najprawdopodobniej juz nie. Najczęście to darmowe oprogramowanie dodawane do kabelków obsługuje auta niemieckie.
A to że Twoje auto jest na liście oznacza, że kabelek je obsługuje. Tak samo moje jest na liście, ale dostepny jest tylko jeden program do odczytu.
Poszukaj najpierw na forach klubów Chevroleta w Polsce, jak nic nie pomoże to szukaj na angielskojęzycznych forach.
maly up
Z bledem dalej jezdzilem - i co sie stalo ? ZNIKL ! w cuda nie wierze... ale czy jest mozliwe ,zeby to bylo spowodowane jakims uzebraniem sie syfu , ktory przy konkretnych trasach zostaly wypalone ?
I czujnik samoistnie sie naprawil?
Dodam ,ze czujnik od filtra czasteczek jak swieci i sie auto 'przegazuje' znika - mialem moze z 2 razy. Wiec moze od spalin tez tego wymagal?
Jest zima, moze cos zamoglo, zamarzlo, albo sie zabrodzilo, pojedzisz chwile jeszcze zobaczysz mogl to byc bzdet
A probowales odpiac akumulator na chwile, zeby zresetowac kompa?
Lol auta tez maja kody błedu? Tak jak np xbox na rrod?
Moja niewiedza nie zna granic :)
Trzeba było nie brać Daewoo. Lacetti to nic innego jak następca Lanosa. Elektronika w tych pojazdach jest fatalna. Proponuję spylić auto i kupić coś rozsądnej marki.
http://www.autocats.net/manual/chevrolet/pl/documents_2011/Cruze/SM-T/92222424.pl.html
Tu masz wszystko. Biorąc pod uwagę, że napisali o umieszczeniu drugiego czujnika w filtrze sadzowym, to możliwe, że zabił się syfem i nie odczytywał odpowiedniej temperatury.
Jeżeli komputer był marnej jakości mógł błędnie odczytać kod i możliwe, że występuje nie usterka samego czujnika tylko czujnik wysyła sygnał i temperatura spalin nie jest w normie. Jeżeli dobrze odczytał, proponuję odkręcić czujnik i przeczyścić elektrolitem lub wymienić w przypadku pojawienia się błędu ponownie.
Zajmuje się diagnostyką samochodową dorywczo wiec znam temat :P
A i nie polecam sprzętów takich jak kolega wyżej podesłał za 100zł . Ja zakupiłem kombajn za kilka tysięcy złotych i też potrafi sobie czasem nie poradzić z niektórymi rzeczami.
[14] Zax_Na_Max - dzieki za odpowiedz.
Ten blad co podales + info z www - to oczywiscie wg. tego co podalem z opisu ?
Na wszelki wypadek jezscze pojde na jakis serwis zeby to zobaczyli.
Sama usterka byla od sierpnia 2011 do teraz - druga polowa stycznia... jezdzilem bo jakos sie dalo... a na serwisach mieli problem z zczytaniem bledu. Moze troche spalanie wieksze bylo - ale tego to sam do konca pewny nie jestem
Teraz prawie ,ze po pol roku zniklo - mam sie cieszyc czy nie - zadna kontrolka nie swieci ? ;)
Jeszcze mialem pare dni temu info zeby zmienic olej - wiec zrobilem z miejsca wymiane + filtry/
Wiec jak moge sie spytac jeszcze - jakie moga byc negatywne skutki takiej awarii co byla ?