Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie OnLive startuje w Wielkiej Brytanii

22.09.2011 10:33
1
komenty
69
Senator

7 funtow to bardzo malo, jak na dostep do ponad 100 gier. Jesli dochodzic beda regularnie duze premiery, a cena zostanie utrzymana to ten serwis ma niezle perspektywy. Wiele zalezy tez oczywiscie od jakosci uslugi - lagow, "artefaktow" itp., jak testowalem serwis w grudniu to byl to problem (poza tym wyraznie gorsza grafika720p). Tyle ze wtedy serwery byly chyba tylko w USA.

22.09.2011 10:48
kaszanka9
2
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

"jedyną różnicą jest to, że komunikujemy się z grą przesyłaną z zewnętrznego serwera" to nie jest prawda w żadnym wypadku, bo

- gra laguje, najbardziej dokuczliwe są opóźnienia sterowania np. w dirt 3 nie da się dobrze wejść w zakręt
- trzeba mieć bardzo mocne łącze do komfortowej gry
- nawet jak masz to łącze to obraz jest nieziemsko skompresowany, w niskiej rozdzielczości, posiada liczne znamiona skalowania obrazu jak poszarpane krawędzie, zniekształcone kontury itp.
- zapomnij o 1080p , nawet jakby było to kompresja zabije całość
- co ci po grze na max jak kompresja i rozdzielczość sprawią, że i tak tego nie odczujesz

Zaznaczam tylko, że ta usługa nie jest taka kolorowa jak wygląd na papierze, a powyższe dane mam z wypowiedzi na zagranicznych stronach.

22.09.2011 11:23
Scatterhead
3
odpowiedz
Scatterhead
118
volvo plz

- trzeba mieć bardzo mocne łącze do komfortowej gry

co rozumiesz przez bardzo mocne? przecież już na średnim 25 mbit 1080 chodzi płynnie

- nawet jak masz to łącze to obraz jest nieziemsko skompresowany, w niskiej rozdzielczości, posiada liczne znamiona skalowania obrazu jak poszarpane krawędzie, zniekształcone kontury itp.
- zapomnij o 1080p , nawet jakby było to kompresja zabije całość
- co ci po grze na max jak kompresja i rozdzielczość sprawią, że i tak tego nie odczujesz

zobacz gameplaye na youtube w rozdzielczosci 1080HD i zobacz czy rzeczywiście jest tak słabo z kompresją.

spoiler: wygląda prawie tak jakbyś grał u siebie na kompie

Tutaj masz recenzje: http://www.engadget.com/2010/12/16/onlive-game-system-review/

Rzeczywiście jest tak, że są lekkie opóźnienia, obraz nie jest tak czysty jak w zwykłej konsoli, ale wszystko płynnie działa i da się bezproblemowo grać (o wiele wiele taniej niż na normalnej konsoli)

a z czasem łącza się będą poprawiać i za jakiś czas może się okazać, że nikomu nie będzie się opłacać kupywać konsoli i sprzętu do grania, bo po co, skoro wszystko działa przez stream (no chyba że są problemy z siecią :P) ale coś za coś

22.09.2011 11:30
4
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Taka usługa ma sens, ale tylko w przypadku, gdy będzie bezpośrednio prowadzona przez dostawców internetu, co pozwoli na opóźnienia nie większe niż 10-15 ms, a także odpowiednią szerokość łącza.

Cloud Gaming nabiera większego sensu dopiero w momencie posiadania łączy światłowodowych w domach. W przeciwnym wypadku tradycyjne konsole oferują znaczną przewagę. Tak poza tym, to Wii U będzie oferować taki lokalny cloud computing. Konsola pod TV będzie pełnić rolę serwera, a 4 tablety będą działać niezależnie, a przy okazji będą lekkie, z długim czasem pracy na baterii i mocą obliczeniową, której żaden tablet z własnym procesorem nie osiągnie.

22.09.2011 11:35
kaszanka9
5
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Ok, ale tak jak napisałem to są relacje zagranicznych użytkowników nie moje, ale...

Gówno prawda, grałem dzisiaj w dirt 3 multi i to jest jakieś nieporozumienie, łącze mam 20 mb a lagowało nieziemsko cały czas, nie dało się tak grać, po za tym rozdzielczość skalowana do wyższej ,a to jest różnica.

Obraz jest raczej rozmyty niż poszarpany, to muszę przyznać, ogólnie gdyby nie te lagowanie cały czas to muszę powiedzieć, że zagraniczne opinie są nieco kłamliwe, być może zdarzały się takie przypadki lub zależy od gry.

Tak czy siak takie granie to żadna przyjemność mimo iż minusów jest mniej niż twierdzą inni.

Dodam, że zagrać może każdy z was, konto można założyć także z polski, jest trial 30 minut gry za darmo, więc każdy może ocenić sam.

22.09.2011 11:37
Scatterhead
6
odpowiedz
Scatterhead
118
volvo plz

Taka usługa ma sens, ale tylko w przypadku, gdy będzie bezpośrednio prowadzona przez dostawców internetu, co pozwoli na opóźnienia nie większe niż 10-15 ms, a także odpowiednią szerokość łącza.

Bzdura. Dostawcy internetu mają na celu zapewnić dobrą komunikacje pomiędzy swoimi klientami w najmniejszych możliwych odstępach czasu. Idąc tym tropem cały internet powinien być prowadzony przez dostawców internetu. Problem takich opóźnień dotyczy wielu innych dziedzin informatycznych

22.09.2011 11:44
7
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

kaszanka9 im dalej od serwera (ktore sa w usa) tym gorzej ... proste . Wieksze lagi i kompresja obrazu .

22.09.2011 12:01
kaszanka9
8
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Mr_Hyde, skąd ty wiesz gdzie jest serwer, po za tym to amerykanie narzekają, tak naprawdę gówno wiesz, bo architektury tego cudu nie znasz, proste...

22.09.2011 12:06
9
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Dostawcy internetu mają na celu zapewnić dobrą komunikacje pomiędzy swoimi klientami w najmniejszych możliwych odstępach czasu.

Dostawcy internetu mają na celu zarobić jak najwięcej pieniędzy jak najmniejszym kosztem. Opóźnienia są ostatnim kryterium na jakie zwracają uwagę klienci. Zresztą przeciętny użytkownik zadowoli się pingiem na poziomie 100 ms. Co więcej, same gry projektuje się tak, aby przewidywały pozycje graczy na bieżąco, zmniejszając w ten sposób odczucie opóźnienia.
W przypadku cloud computing żadnych takich optymalizacji nie da się zrobić. Co więcej, opóźnienie dotyczy nawet kursora myszy, czy celownika w grach FPS. Dlatego nie ma większego sensu porównywać opóźnień z gier online do opóźnień w OnLive, gdyż dla tego ostatniego ping na poziomie 50 ms jest ledwo grywalny, a w grze uruchomionej lokalnie 100 ms jest całkiem komfortowe.

Dlatego np. operator telewizji kablowej będzie miał dużo łatwiej dostarczyć wysokiej jakości cloud gaming, opierając się wyłącznie na swojej własnej infrastrukturze i gwarantując opóźnienia nie większe niż 10 ms, niż taki OnLive, który nie ma wpływu na jakość połączenia do klienta.

22.09.2011 12:38
10
odpowiedz
dmcNero92
86
Konsul

Miło ,że w UK
ping będzie mniejszy niż granie na serwach w US:)

22.09.2011 13:07
Logadin
11
odpowiedz
Logadin
156
People Can Fly

kaszanka9 - testowałem OnLive przez jakiś czas jak jeszcze tylko w USA działało i akurat mi się grało komfortowo (testowane na łączu 40Mbit, gry - Batman, NBA, Borderlands).

22.09.2011 13:10
12
odpowiedz
zanonimizowany702455
32
Centurion

OnLive działa przy prędkości od 4 mb z tego co pamiętam. Jedyną przeszkodą są lokalizacje serwerów. Gdy testowałem to pół roku temu chodziło dość dobrze, opóźnienie było w granicach 0,3 sekundy, a czasem spadała także jakość obrazu ( coś w granicach od 720p do 480p).

22.09.2011 13:11
13
odpowiedz
zanonimizowany702455
32
Centurion

Chociaż taka przyszłość troszkę mnie przeraża;/ Wolę traktować to tylko jako ciekawostkę.

22.09.2011 13:13
14
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał

Ten caly onlive jest jedynie dobry do wyprobowania "demowek". Kompresja jest okropna.

22.09.2011 13:23
15
odpowiedz
Barteek88
58
Konsul

@14
Zgadza się. Od czasu do czasu zaglądam aby przetestować demko.

22.09.2011 13:46
16
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Do strategii turowych to nawet się będzie nadawać:) Tyle, że heroes 3 działa nawet na kompie z 16MB ramu, więc(?)

Nie no żartuję. Ale przecież nie będę grał na czymś, dzięki czemu już na starci mam lagi, hehe.

JW - do przetestowania demek też może się nadawać. Nie wyobrażam sobie tego, grać z takimi lagami, ale wierzę wam na słowo:]

22.09.2011 14:58
kaszanka9
17
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Po za tym coś tu nie gra, bo skoro ja jestem w Polsce i mogę grać na onlive, to też mi pierwsze europejskie państwo, jeszcze z przymusem kupienia jakiegoś sprzętu, gdzie ja mam tylko darmowy program.

Demek nie przetestujecie, bo trial jest tylko na określone tytuły.

Tak swoją drogą to nawet mogliby gry z konsol przez to proponować, to by była sieka, jak wychodzą znane ex'y to mieliby nie lada ruch.

Teraz np. można by było u nich w gow3 zagrać przez pc albo resistance 3.

22.09.2011 15:11
Taku88
18
odpowiedz
Taku88
66
Centurion

Oj, krytycy krytycy. Jak slabe lacza macie to pretensje miejcie do siebie i do TePsy, bo usluga dziala rewelacyjnie.
Testowalem wersje USA (gdy jeszcze mozna bylo sie podlaczyc) i bylo fajnie - o ile w FPSy grac sie nie dalo, to ACII, PoP:ZP i Ninja Blade chodzily pieknie.

22.09.2011 16:03
kaszanka9
19
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

20mb to nie mało

22.09.2011 18:55
20
odpowiedz
paprys
38
Pretorianin

o kurde to juz dzis, dobrze ze mam niedaleko! jutro po wykladach, kierunek Earl's Court!!!!

22.09.2011 22:11
21
odpowiedz
dawidfranek
92
ILoveBoobies

ta technologia nie ma przyszłości w Polsce wg mnie, ceny będą wysokie a jakość usług niska, pozdrawiam

22.09.2011 22:32
22
odpowiedz
demon92
191
Senator

A może byście tak nie oceniali usługi która nie jest dla was?? Zasięg tego to 1000 km a z tego co mi wiadomo to do USA jest więcej niż 1000 km, więc nie dziwię się, że macie lagi. Z tego co kojarzę do UK też jest ponad 1000 km albo około 1000 km więc też mogą być lagi, postawią serwery w Niemczech to wtedy możecie oceniać.

22.09.2011 22:41
23
odpowiedz
zanonimizowany567934
29
Chorąży

Jak dobrze jest mieszkać w Londynie :) przynajmniej pod względem dostępności mediów .Chociaż mam Virgin XXL 50 mb ,a czasami wyskoczy Your Internet connection breaks occasionally ... Myśle ,że to kwestia rozbudowy serwerów . Ale Deus Ex :HR za funta to mi się podoba :)

Technologie OnLive startuje w Wielkiej Brytanii