World Of Tanks - [część 8] Wciąż w oczekiwaniu na patch
World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Wymagania minimalne:
CPU: 2 GHz
RAM: 1 GB
Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
HDD: 2GB
Wymagania rekomendowane:
CPU: 3 GHz
RAM:2 GB
Video: GeForce 8600GT (256 MB) / ATI analog
HDD: 2GB
Małe faq:
Q: Czy gra jest płatna?
A: Jest darmowa, ale w grze występuje system mikropłatności. Jeśli chcemy sobie pomóc i szybciej zdobywać czołgi, jest możliwość kupna konta premium.
Q: Co zyskuje posiadając konto premium?
A: Dostajesz 50% więcej doświadczenia i kasy.
Q: Jak kupić konto premium i ile ono kosztuje?
A: Cennik możemy sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto, na oficjalnej stronie gry. Miesiąc premium kosztuje około czterdziestu złotych.
Q: Skąd pobrać World Of Tanks?
A: Wchodzimy na tą stronę - http://game.worldoftanks.eu/update i naciskamy "Download World Of Tanks". Ważne, by orientować się, na jakim serwerze chcemy grać i dla niego pobrać klienta.
Q: Gra nie chce mi się spatchowac, co robić?
A: Nic się nie martw. Pobierz to archiwum: http://www.mediafire.com/?xmg2zzl2yyn i rozpakuj w folderze z grą.
Q: Czy ta gra jest dobra?
A: Oczywiście! Bardzo przyjemnie się gra.
Oficjalna strona: http://game.worldoftanks.com
Szersze faq: http://game.worldoftanks.com/faq
Modele czołgów: http://www.worldoftanks.com/art_models.html
Najnowszy teaser: http://www.youtube.com/watch?v=fP1HlZCeRiM
Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl/
"Jeśli serio przewijasz te 500 postów kółkiem to nie wiem, czy mam płakać, czy też może się z tego śmiać :O"
"Jeśli serio przewijasz te 500 postów kółkiem to nie wiem, czy mam płakać, czy też może się z tego śmiać :O"
No co ? ;) Wyobraziłem sobie kogoś skłonnego do tego wyczynu, o kim opowiadał mi Mastah :D
A więc, chciałbym zacząć w to grać. Nic za bardzo nie wiem o tej grze i nie wiem o co się spytać. Dajcie mi jakieś podstawowe wskazówki, rady. Mam jeszcze 1 pytanie: Tu jest kilka serwerów? Jeżeli tak to na którym gracie?
matik - Można powiedzieć że gramy na Europejskim serwerze. Pamiętaj żeby na stronie sprawdzić czy ściągasz wersję Amerykańską, czy Europejską, ikonka w prawym górnym rogu strony.
Druga rzecz - pamiętaj że ta gra jest grą spokojną (czego nawet kilku wymiataczy tutaj nie pojmuje), a nie areną gdzie każdy skacze, turla się i wali w co popadnie. Na początek właściwie niewiele musisz wiedzieć, poza tym żeby nauczyć się jeździć, celować i strzelać. Dwa modele celowania to manualny (zmniejszające się kółko) lub prawym przyciskiem myszy automatyczny (raczej z tego się z rzadka korzysta).
Jak zaczniesz ulepszać czołgi i kupować nowe to sobie ogarniesz całą resztę : )
I nie słuchaj tutejszych wymiataczy - gra jest naprawdę dobra.
Kurde, kupiłbym CD Action dla plakatu, ale już raczej mam ustalony harmonogram wydatków do czerwca :)
przy ulepszonej wentylacji jest zaznaczenie w nawiasie "klasa I" to znaczy ze bedzie mozliwosc rozwijania jej dla t-26 jesli tak to do jakiego poziomu (i ile% max) jesli ktos sie orientuje
tomcio006 -->
To jest po prostu "upiekszenie". Dla roznych klas czolgow zrobiono nazwy klas wentylacji i tyle. Nic nie ulepszasz, wentylacja jest przypisana dla danego pojazdu i nie da sie jej zdjac i zmienic.
tomcio - wentylacja daje +5% i to wszystko. Taki bonus na stałe do danego czołgu.
Klasa oznacza tylko cenę - do ciężkich czołgów też dają +5% ale są droższe.
Sinic -> z wentylacja akurat się mylisz :)
Od najbliższego patcha (czyli od słów Overlorda - za tydzień) wentylację (i inne blokowane na pojeździe moduły) będzie można zdejmować z czołgu za 10 g. Klasy wentylacji oznaczają typ czołgu do którego można ją zastosować (klasa 1 - lekkie, klasa 2 - średnie, klasa 3 - ciężkie).
O ile mi wiadomo od samego początku miała być opcja zdejmowania modułów - dlatego zostały podzielone na klasy.
neXus -->
Czyli na ta chwile sie nie myle ;)
Fakt jak o tym teraz napisales to sobie przypomnialem, ze slyszalem wczesniej o tych dodatkowych opcjach za gold. Jednak biorac pod uwage jak daleko poza sfera moich zainteresowan on jest to dla mnie wszystko pozostanie bez zmian ;)
Mam pytanie czy opłaca się kupować do czołgu M2 75 mm haubica M3 czy zbierać expa i przerzucać się od razu na M3 lee ?
peterkarel - generalnie na tym poziomie warto pchać sie jak najszybciej do przodu - do następnego czołgu i do następnego. Sherman już w miarę zarabia.
No ale ja nie chce shermana tylko od razu na Heavy idę :P
no nic to będę parł do przodu :D
Reaper --> Czemu kciuk do góry przy tym obrazku? Napisał przecież tylko, że za tydzień będzie podana konkretniejsza data. :P
spoiler start
Koniec maja. :>
spoiler stop
Zauważyłem...
spoiler start
Maj 2015
spoiler stop
Da się jakoś napisać do supportu po polsku ? Ostatnio już nie ogarniam, co się dzieje z tą głupią grą. Włączam, mam ekran logowania, password wpisuje, naciskam loguj i tak stoi z widocznymi zarysami garażu i pojazdów w tle. Dopiero po uruchomieniu ponownym komputera wszystko wraca do normy, ale wciąż tylko na chwilę. Po zminimalizowaniu do pulpitu już się nie da wrócić, po wyłączeniu gry to samo, co na początku...
Bardzo mocno watpie. W koncu nawet pierwsze tlumaczenie polskie zaimplentowane w grze bylo fanowskie, nie wiem jak teraz. Watpie by zatrudniali w swoim studio specjalnie Polaka by odpowiadal na maile. A jesli Polaka to kogo jeszcze biorac pod uwage ilosc wersji jezykowych? ;)
Nierealne, angielski ponad wszystko ;p
Jest dwóch devsów na forum WoT, którzy albo są polakami, albo bardzo biegle posługują się językiem polskim. Jest też sekcja techniczna, gdzie możesz zadać pytanie:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/forum/86-problemy-techniczne/
A to ci mila niespodzianka. Ale maja taki support w kazdym z kilkunastu jezykow w jakim jest gra czy tez nam sie trafilo, ze akurat ktos z jezykiem polskim jest w zespole?
W sumie zwyczajnie nie wierze by zapewniali az tak rozbudowane wsparcie w roznych jezykach, ale pewnie znow sie myle ;p
Wypuścili test5 na ruskim test serwerze.
- Fixed can not boot players on the map in the presence of a team SAU Sturmpanzer II.
- Fixed a punctured easily with a damaging gun tanks: Maus, Tiger II, VK4502, Ferdinand, Lowe.
- Fixed inability to use armor-piercing shells art SAU: Gw-Tiger, Gw-E, T92.
- Reduced cost of shells a top American Art ACS T92.
- Fixed the lack of icons in the window loans sales tank.
- The minimap Komarin added enumeration of the parties at the point of launch teams.
- Fixed incorrect display resolution map loading Ensk.
- Fixed static shadows on the map Himmelsdorf.
- Fixed some getting stuck on the map Ensk.
- Fixed some bugs that can lead to clogging log files python.log.
- Fixed a double loss since the death of the art radar.
odpallilem wlasnie wot na nowym sprzecie na max detalach w najwyzszej rozdz. i musze przyznac ze nie spodziewalem sie iz ta gra jest taka sliczna :) wczesniej nawet nie widzialem trawy! w dodatku zlapalem od razu 875 pkt. doswiadczenia na t-26! w pierwszym starciu - moja bitwa zycia jak na razie :D
tylko trudno sie przestawic ze sterowaniem z laptopa na pc
[28] To chyba musi być ostatnia łatka, skoro taką śmieszną ilością zmian dopieścili.
Reaper1996 -> a weź napisz proszę do Overlorda czy w nowym patchu poprawią wreszcie stabilność a raczej niestabilność gry? Tak by nie latały te fpsy z góry na dół. Napisz, że wielu graczy to denerwuje i powinni coś z tym zrobić.
Kurdę Crysis na very high bez ścinek a tu nie najwyższe detale i nawet 30fps
FPS beda zawsze sie zmienialy w tego typu grze i tego nikt ci nie "naprawi".
Byc moze masz problem, tak jak ja, ze spadaniem czasami do kilku fps. U mnie to sie dzieje kilka sekund po rozpoczeciu gry, gdy zaczynam jechac. Pomaga na to zminimalizowanie gry i powrot.
W sumie byc moze te skoki powoduje wlasnie minimalizowanie, ktore u mnie jest nagminne, szczegolnie gdy czekam na rozpoczecie gry.
Nie wiem co to jest i skad sie bierze ale zachecam do grania dzisiaj. Jest jakis specjalny bonus do expa, inaczej sobie nie moge tego wytlumaczyc. Wlasnie na Su-85 dostalem za wygrana bitwe, pierwsza, 3850 expa a w profilu mam max 1182. Odejmujac podwojenie powinno byc 1925. Tak jakbym mial premium ktore sie nie dodaje do rekordow ale daje expa.
Trzydniowy bonus z okazji dnia zwycięstwa.
5x exp za pierwszą wygraną bitwę
50% rabatu na zakupy modułów
... i coś tam jeszcze [edit] trzydniowe premium za 250 g
+ inne niespodzianki
No wlasnie sie zaczalem zastanwiac co nie tak gdy kolejne gry wygladaly "normalnie" ;p
Dzieki za wyjasnienie.
Czyli trzeba kupowac moduly ;p
Tak a propos dawniejszej dyskusji o gasnicach. Wlasnie z mojego PzIV udalo mi sie przebic pancerz T29. Tak szczesliwie, ze go zapalilem. I gosciu splonal do cna, ladny kill na koncie ;p
W sumie rozumiem nie zabieranie gasnic na nizsze tiery gdy kosztuje ona wiecej niz naprawa zniszczonego czolgu. Ale na T29 moglby sie ten FullMetalJacket (bojowy nick ;p) jednak pokusic ;)
W sumie z drugiej strony gasnica na Su-85 mnie tylko wkurza. Raz sie przydala a poza tym jest uzywana, i musze ja odkupywac, gdy i tak padam od pozaru czy nastepnego trafienia ;p
Sinic czasem i z gaśnicą załogą na 100%, 2 ze skilem walki z ogniem na 70% mój Trygrys potrafił się spalić od jednego strzału, bardzo rzadko ale zdarza się.
Korzystając z okazji na tańsze moduły, kupiłem sobie komplet do PzIV - wentylacja, siatka oraz mechanizm dosyłający. Teraz mogę godnie zarabiać ;)
Dawno Cię nie było Mery, gdzie twoje maratony ? :P
jest jakis oficjalny kanał GoLa? No i jeszcze moje pytanie PantherII czy Pershing, bo nie wiem w co iść. Ruskie odpadają, bo nie przemęczę się przez A20 bez premium.
Cappo -->
Tak jak pisalem na suczce praktycznie zawsze pozar sie konczy zgonem mimo gasnicy. Wiadomo, ze nigdy nie gasnie on od razu. A gdy ja obrywam to po prostu za malo hp zostaje ;) Dlatego wlasciwie sam nie wiem po co gasnice woze. ;p
Jesli masz to na mysli, to i Tygrysowi sie moze zdarzyc mimo wiekszej ilosci hp oczywiscie jak dostanie "blizej dna". Chyba ze chodzi ci o 100% hp i pozar do spalenia mimo gasnicy i skilla gaszenia?
PantherII czy Pershing
O Pershingu kompletnie nic nie wiem mimo tego, że gram w tą grę już tyle czasu. Zbyt mało ludzi nimi gra i rzadko można go spotkać w walce. A jak już się spotka to jakieś ofiary wjeżdżające pod wzgórze, więc to tyle z moich obserwacji ;) Pantera II ma najcelniejsze działo w grze i tutaj właściwie plusy się kończą...
Dzis mialem mega patent ktorego nie ogarniam, gralem sobie is-3 w grze bylo po 3x tier8 i to byl max, prawie zabilem 4 tanki ( zjechalem im po ok 90% hp i ktos dobil :P ), jakies 2.5k-3k dmg no i dostalem za to ponad 5k xp i 30k kasy :P Najlepsze ze nie byl to podwojny win sprawdzalem w garazu :P Sam juz niewim czy to nie jest jakis bug, bo xp na bank dostalem, akurat wiedzialem ile mam przed bitwa, tylko w profilu na is-3 mam dalej ze najwiecej dostalem 1.5k xp za bitwe :P
edit. teraz mam zenade jakas :P przy premium i tier9x2 t8x4 win zabilem 3 typow, uszkodzilem 3 dostalem 1045xp, nastepna walka 2xt8 i 3xt7 zabilem 5 uszkodzilem 2 i za win dostalem 890 xp :P no kurwa mac pzIV za win mam wiecej :P
Jak to jest żyć w nieświadomości ?
spoiler start
Od dnia dzisiejszego do poniedziałku trwają jakieś eventy i promocje, między innymi pięciokrotny exp za pierwszą wygraną w ciągu dnia
spoiler stop
z okazju tego eventu caly equipment kosztuje 2x mniej ? czy to na stale ??
Tylko do poniedziałku są takie ceny.
Mój rekord expa i kasy, bez premium ->
[49]Z mnożnikiem wpadło dziś(a właściwie wczoraj) ponad 5k expa.
Pewnie z pięciokrotnym mnożnikiem expa
A dzisiaj:
Wargaming.net has presented all registered tankers with 5 Extra Combat Rations (for Soviet tanks), 5 Cases of Cola (for American tanks) and 5 Chocolates (for German tanks). The gifts can be found in your depot. Please check!
A żeby dostać ten gratisowy slot w garażu ( w przypadku KW ) to trzeba mieć tylko zbadaną wieżyczkę KW-2 czy zainstalowaną też ?
A tak w ogóle: grał ktoś z was Obiektem 704 ? Do niego już mi tylko su152 i isu zostało. Co o nim sądzicie ? O tym Obiekcie 704.
Ja nie grałem, ale jego jedynym plusem jest działo. Pancerz rykoszetuje tylko od noobów, które nie wiedzą gdzie strzelać, więc dla mnie jest jak papier.
A żeby dostać ten gratisowy slot w garażu ( w przypadku KW ) to trzeba mieć tylko zbadaną wieżyczkę KW-2 czy zainstalowaną też ?
Rozwinie ktos? Bo tak sie sklada ze nabylem ostatnio KV :P
http://overlord-wot.blogspot.com/2011/04/full-tech-trees-revised-and-improved.html
Przeczytaj sobie o drzewku ZSRR.
Albo nie potrafię grać T1 heavy, albo on faktycznie jest bezużyteczny. Nie rykoszetuje dosłownie niczego, wszystko wchodzi jak w masło, jest wysoki, długi, ma słabą penetrację o dmg'u nawet nie wspomnę.
Znacznie, ale to znacznie lepiej gra mi się i zarabia przy pomocy M3 Lee : / A tak długo zbieram na tego HT
Nie rykoszetuje dosłownie niczego, wszystko wchodzi jak w masło,
Zdarza mu się często zrykoszetować najmocniejsze działo 7,5cm z PzIV, zdarzyło mi się kilka razy przez to zginąć :( A poza tym T1 Heavy to taka ładna, duża, śliczna trumienka ;)
Reaper - To znaczy owszem, czasami coś tam rykoszetuje, przecież loltraktor mnie nie rozwala. Ale inne czołgi z tego samego tieru biorą mnie jak chcą, T1 jest toporny, wielki jak krowa, wysoki i nie wyróżnia się dosłownie niczym fajnym.
Koszmar na gąsienicach, naprawdę ^^ Najlepsze jest to że w Lee zarabiam więcej na walkę niż T1 : )
Najlepsze jest to że w Lee zarabiam więcej na walkę niż T1
Trzy powody ;p
- dzialo z podobnym dmg i penetracje, wiec zadajesz podobne dmg
- wyzszy tier T1 heavy wiec czesciej trafiasz na silneijsze pancerze przeciwnikow, czyli zadajesz mniej dmg
- Lee ma wieksze szanse uszkodzenia przeciwnikow na wyzszym tier, wiecj exp i kasy
Nie wiem jak mozna na Lee zarabiac mniej niz na T1 Heavy ;p
Oczywiscie wszystko sie zmienia jesli opracujesz lepsze dzialo, poki co jednak jest tak jak na kazdym innym "przejciowym" heavy i innych. By przypomniec zale w stosunku do KW wyglaszane tutaj ;)
A ja dzis poki co totalna porazka. Mam 3 przejciowki z kiepskimi dzialami i conajmniej kilkanascie przegranych bitew na nich by w koncu wygrac ta jedna i odstawic do garazu. Wreszcie pozbylem sie tego zloma Hetzera. StugIII to jednak juz zupelnie inna zabawka jesli chodzi o mobilnosc. Jeszcze zamontuje w nim podwozie i silniki opracowane dla PzIV i mozna sie troche pobawic. Chociaz tez niezbyt wiele dopoki nie opracuje dobrego dziala ;/
Sinic - To ja mam rozumieć że już tak do końca będzie że będę potrzebował na kolejny czołg 10 razy więcej kasy, a będę zarabiał 3 razy mniej?! To kurwa sensu w ogóle nie ma O_o
Rozumiem przejściówkę, słabe działo i tak dalej, ale przecież nim trzeba będzie wywalić kilkaset walk żeby expa chociażby nabić na kolejny czołg O_o
Poczułem zniechęcenie : /
Zawsze tak bylo, ze im wyzej tym mniej oplacalne pod wzgledem kasy sa pojazdy. Ta granica sie mocno przesuwa jesli masz premium... W koncu jakos musza zmotywowac ludzi do placenia za gre, a co ty sobie wyobrazasz? ;p
Chcesz grac na tier 9-10 to albo grinduj kase toczac bitwy na tier 5-7 zeby oplacac straty albo kup premium. ;)
Wracajac do T1 heavy czy KW czy kazdego zreszta innego pojazdu. Poczatki zawsze sa koszmarem bo siadasz na wyzszy tier majac takie samo a nawet slabsze dzialo niz na poprzednim.
Im wyzej tym przesiadki sa zreszta "bolesniejsze" bo z reguly siedzac dluzej opracujesz sobie ulepszone dzialo a na nastepnym tier zaczniesz czestokroc ze slabszym i musisz sie mordowac z silniejszymi przeciwnikami majac slabsza penetracje dopoki nie ulepszysz uzbrojenia. Po kupieniu lepszego dziala oczywiscie sytuacja sie zmienia i zaczyna sie zarabiac.
A mi potrzeba jeszcze około 18 bitew, żeby uzbierać 80 000 na M3. Nie chce wiedzieć co będzie potem.
E tam, ja T1 bardzo lubię :) Miła zabawka, którą da się zjadać praktycznie każdego sąsiada na mapie :)
Kantar - Na M3 zarabia się że aż miło jeśli tylko potrafisz nim walczyć. Trafiasz na bardzo wyrównane bitwy w których śmiało 4-5 tanków możesz zdjąć i po szybkiej bitwie być +10k na czysto.
Sinic - Ach, no to rozumiem. Znaczy słyszałem o tym że później się nie zarabia, ale nie wiedziałem że to będzie aż tak bolesne : )
kiedy ma byc ta zmiana drzewek ? 2 extra sloty mam na bank :P jakbym spial poslady to i 3 bym zrobil :)
Dycu -----> To jest jakieś pocieszenie. :) Teraz średnio na bitwę moim M2 niszczę 3 czołgi i jestem 4k na plusie.
Irytuje mnie jedna rzecz, która zdarza się bardzo często. Nie wiem czy to bug czy zamierzenie autorów, w każdym razie jeśli zamierzenie, to znaczy że są po prostu głupi.
Mianowicie chodzi mi o to, że jak strzelam w trybie snajperskim zaraz po kupieniu od kogoś buły, to najczęściej nie trafiam, ponieważ celownik podskakuje po uderzeniu. Natomiast jeśli zrobię auto-aim, to wtedy niezależnie od tego iloma pociskami dostanę i czy będę w trybie snajperskim czy normalnym, to i tak strzał leci dokładnie tam gdzie chcę.
Nie kumam tego.
Mastah - A właśnie mi się zdawało że w trybie snajperskim celownik podskakuje tylko wizualnie - i tak pocisk leci w to co było wycelowane najpierw.
[68] Bez autoaima kiedy dostajesz to normalne ze Cie bujnie, wtedy caly celownik (z lufa) podskakuje, a kiedy masz czolg namierzony to lufa automatycznie zostaje na celu :) To z jednej strony jest dobre, ale zazwyczaj namierzany jest srodek pojazdu przeciwnika i jesli nie masz mocniejszego dziala niz przeciwnik pancerz to pocisk i tak albo zrykoszetuje, albo go nie przebije. Bez autoaima mozesz wycelowac w weakpoint i mimo wszystko zadac dmg ;)
Swoja droga gdyby nie piz$%#@&# druzyna, to ladnie bym zarobil moim tigerem xp ;) 5 killow, 4 uszkodzenia i 2 wykrycia mialem, ale zostalem sam na sam z T29, Ferdkiem i 2 artami :P Oblezli mnie jak muchy gowno i moglem tylko stac i patrzec jak spada mi HP :(
kiedy ma byc ta zmiana drzewek ? 2 extra sloty mam na bank :P jakbym spial poslady to i 3 bym zrobil :)
Gdybyś spiął poślady to i wszystkie możliwe sloty do zgarnięcia byś miał. Jak dobrze pójdzie to może do końca roku część z zaplanowanych zmian w drzewkach wejdzie, więc się nie musisz spieszyć.
Jest ktoś chętny na kompanie z okazji eventu ? Właśnie mnie mój klan wydymał, więc szukam niezrzeszonych. Jesteśmy we 3 chwilowo, T34, ISU i ja VK4502. Potrzebne tiery VIII, IX, X
Reaper -> a ja mógłbym ze swoim SU-100 ? ( nick w grze ZulluPL ) Kiedy i gdzie ? I co z tego mogę mieć ?
jaki masz nick w grze ?
haha wlasnie dostalem odznake zwiadowca :D w IS-3 :)
btw. mam takie uczucie ze niektorzy nie graja czysto, np w IS-3 nieraz po 30 strzalow dostawalem, w tym od T29 tez, ale ostatnio 3x mialem motyw ze typ mi z 200m rozwala pierwszym strzalem dzialo a drugim ladowniczego, z bliska rozumiem ale z daleka masakra :P
btw. znalazlem ladny punkt na wiezy cziezkich amerykanskich czolgow :) praktycznie 100% wchodzi :)
Mam jakis dziwaczny problem, chyba raz juz kiedys mialem cos takiego. Dzis juz od dluzszego czasu i gra sie z tym fatalnie. Mianowicie jest pewne opoznienie dzialania o jakas sekunde. Przez to jadac i chcac skrecic miotam sie na boki jak pijany i zawadzam o przeszkody. Po strzale z opoznieniem powiadomienie o jego efekcie. Strzele widze blysk z lufy cel odlegly o 20 metrow a dopiero po tej sekundzie zostaje trafiony.
Spotkal sie ktos z tym i mozna temu jakos zaradzic?
Patrzac po ilosci graczy wiekszej niz zwykle, ni i w koncu niedziela, to pewnie nie wydala serwer czy ogolnie net.
No i po evencie. Na szczęście udało nam się raz trafić Devsów - http://imageshack.us/f/546/shot046g.jpg/
Widzę, że większość twojej drużyny stanowili członkowie mojego klanu :D
A no właśnie się tak zastanawiam nad dołączeniem do PMHC. Jeszcze chwilę przed tą kompanią byłem w jakimś marnym klanie, ale mnie wydymali - sam pisałem cały czas o kompanii i evencie, wyszedłem na moment do pulpitu, a później już wielce się okazało, że miejsca nie ma, więc podziękowałem. Już traciłem nadzieję, że będę miał kompanie po bezowocnych próbach założenia swojej, ale na prozora trafiłem, więc jest git. Przynajmniej 500 golda dostanę za free :)
Devsi sami pisali, że jeszcze nikt ich nie pokonał, a graliśmy chyba jako ostatni z nimi, bo bitwa wystartowała koło 17:55...
spoiler start
Expert jest strasznie wkurwiający, ale to jest nic w porównaniu do bardziej wkurwiającego marnego programu TS3 :>
spoiler stop
Pierwszy mecz wygrany...... walkowerem z NL-Pirates (to nie piraci Halfika).
Jutro meczyk z CS Army.
Reaper1996----> PMHC nie jest złym wyborem. Wręcz śmiało mogę ich polecić. Wprawdzie nigdy nie byłem członkiem tej ekipy, ale kilka razy grałem przeciw nim i złego słowa nie mogę powiedzieć :)
TS3 wkurwiający? Możesz rozwinąć? Od lat używam i nie mam z nim żadnych problemów. Na pewno jest lepszy niż voice chat wbudowany w grę.
Reaper1996 [ gry online level: 21 - Unreal ]
kiedy ma byc ta zmiana drzewek ? 2 extra sloty mam na bank :P jakbym spial poslady to i 3 bym zrobil :)
Gdybyś spiął poślady to i wszystkie możliwe sloty do zgarnięcia byś miał. Jak dobrze pójdzie to może do końca roku część z zaplanowanych zmian w drzewkach wejdzie, więc się nie musisz spieszyć.
o co chodzi z tym extra slotami? chodzi za golda kupowanie?
TS3 wkurwiający? Możesz rozwinąć? Od lat używam i nie mam z nim żadnych problemów. Na pewno jest lepszy niż voice chat wbudowany w grę.
Niby czemu lepszy od Voice Chatu z gry ? To taki problem nacisnąć Q i mówić ? TS3 mnie denerwuje, bo kompletnie nie mogę się w tym połapać. Masa kanałów/podkanałów i innych pierdół po lewej stronie po dołączeniu do jakiegoś adresu, nic z tego nie wiem. Poza tym masa bezsensownych komunikatów "robotowym" głosem z których nic nie rozumiem i tylko ograniczają mi głośność. Do tego nie da się w tym programie mówić. Mam ustawione push to talk i nie działa, więc muszę się męczyć w ten sposób, że słucham rozmów na kanale, a odpowiadam przez czat gry. Kiepsko...
o co chodzi z tym extra slotami? chodzi za golda kupowanie?
W bardzo odległej przyszłości drzewka zostaną poszerzone o wiele, wiele czołgów i za posiadanie niektórych w garażu będzie można dostać dodatkowe sloty i czołgi.
a jak sprawdzić które wziaść żeby porzedzić o dodatkowe sloty i czołgi?
no mam te drzewka i? jak odczytać który czołg z tego drzewka da mi dodatkowy slot?
Reaper1996----> TS3 ma IMO dużo lepszą jakość dzwięku. Powiadomienia jeśli Cię denerwują można spokojnie wyłączyć w opcjach.
Dużo zależy od jakości serwera, który dany klan sobie wykupi. Kanały można modyfikować. Ba nawet ustawić aby pod osobnym klawiszem przekazywać komunikaty tylko wybranym osobom. Super przydatne dla artylerzystów gdy mamy zamiar oddać salwę blind shotow w wybrany punkt, a nie chcemy robić zamieszania na kanale.
"Do tego nie da się w tym programie mówić. Mam ustawione push to talk i nie działa, więc muszę się męczyć w ten sposób, że słucham rozmów na kanale, a odpowiadam przez czat gry."
Da się mówić :) Może admin serwera na który wszedłeś nie dał Ci uprawnień.
Jeśli będziesz chciał to złap mnie kiedyś w grze to pobawimy się z konfiguracją. Nie ma opcji aby TS3 Ci nie działał.
Wbudowany voivr chat IMO sprawdza się w plutonach. Duże ułatwienie dla przypadkowo zebranych graczy lub trzech znajomych bez własnego serwera TS. Nic więcej nie potrzeba.
Duże klany zazwyczaj posiadają własny serwer TS więc korzystanie z voice chata jest praktycznie bezcelowe.
Być może jestem ślepo zapatrzony w TS gdyż korzystam z niego od pierwszych wersji.
Zadziwiajace w koncu mam BL-9 i dalej przebic 110 mm pancerza nie moge :) z 60 metrow :P coz potestuje jutro dzis padam na morde :)
btw. jak gram IS-3 wkoncu matchmaking dobrze dziala bo musi :P mam tak jakies 40% gier gdzie moj tier jest top 55% gdzie tier 9 jest top i 5% z tier 10 :)
Kilgur -->
Wybacz ale masz wciaz i bez konca te same problemy wynikajace zwyczajnie z twojej niewiedzy...
Po pierwsze by miec pewnosc przebicia pancerza musisz miec penetracje 3x wieksza niz jego grubosc. W przeciwnym wypadku masz zawsze mozliwosc odbicia lub rykoszetu.
Po drugie podana przy armacie wartosc penetracji jest liczba usredniona. Jesli chcesz sprawdzic dokladne wartosci to sprawdzaj na czolgu a nie dziale.
Przy twojej sredniej 225 na pancerzu, jeszcze pochylym, 110 mm nigdy pewnosci nie masz nawet jak wejdzie max.
Odleglosci, chociaz nie mam 100% pewnosci, nie maja znaczenia ponizej 100m.
Od początku gram bez premium- mam w garażu KW-3 i SU-152 i inne małe pierdułki i na tym moja gra się kończy. Bardzo fajnie się gra to poziomu VI-VII ale wyżej bez premium to padaka. Wystarczy, że ktoś będzie starał się ulepszyć bez premium jak ja Su-152 i się odechce. To jest po prostu mordęga...
No niech to, wciaz mnie zadziwiaja ludzie skarzacy sie na to jaki ten padol lez jest niesprawiedliwy.
Wciaz komus sie wydaje, ze wszyscy wszystko im powinni dawac za darmo i jeszcze prosic by brali? Wciaz kogos jeszcze zdumiewa fakt, ze za wszystko w zyciu trzeba placic?
Stwierdze teraz pare rzeczy oczywistych, ktore jednak nie dla wszystkich zdaja sie byc oczywiste.
Jest to gra bez abonamentu oparta na tzw. mikroplatnosciach. W zwiazku z tym dla ludzi placacych za nia sa przeznaczone roznego rodzaju ulatwienia. Sila rzeczy nie placisz, masz trudniej.
Czy jest to jak dotad zrozumiale?
Swoja droga jest to moze gra droga, jednak nie zgadzam sie z Soulem ktory tutaj stwierdzil iz najdrozsza jaka poznal. Swego czasu GOL tutaj mocno reklamowal gre Dark Orbit, dalej zreszta sie nia "zajmuje", beznadziejnie prosta przegladarkowa strzelanke. W tej grze sa, czy tez byli, ludzie placacy ponad 100 zlotych miesiecznie. Jesliby ktos w WoT uzywal gold ammo to pewnie by sie do tej wartosci zblizyl.
Ogolnie WoT jest chyba gra najbardziej "przyjazna" dla uzytkownikow chcacych sie bawic bez oplat. Pomijajac utrudnienia grania na wyzszych tierach da sie komfortowo bawic razem z placacymi i nie odczuwa sie bezposrednich bolesnych skutkow w grze, jak to bywa w innych tego typu "darmowych" grach.
"Ogolnie WoT jest chyba gra najbardziej "przyjazna" dla uzytkownikow chcacych sie bawic bez oplat. Pomijajac utrudnienia grania na wyzszych tierach da sie komfortowo bawic razem z placacymi i nie odczuwa sie bezposrednich bolesnych skutkow w grze, jak to bywa w innych tego typu "darmowych" grach"
Święte słowa.
Będąc w miarę ogarniętym graczem i posiadając jakiś ulubiony czołg zarobkowy V/VI tieru, spokojnie da radę utrzymać się walcząc pojazdami Tieru X.
Sam nie zamierzam dalej płacić za premium, ale właśnie niepodobnie do innych gier "darmowych" WoT daje możliwość zdobycia tego samego sprzętu płacącym, jak i niepłacącym.
Ani ammo za golda, ani żadne z przedmiotów za gold nie dają wyraźnej przewagi dla gracza wykorzystującego złoto.
Sinic --> Niesprawiedliwe to jest wydanie bety jako pełnej gry i żadanie 40zł za miesiąc. Równoczesnie obiecując poprawę błędów które miały być naprawione parę patchy temu.
odnosnie zalow o wydanie bety jako pelnej wypowiadalem sie jakis czas temu i nie chce mi sie powtarzac. W skrocie ja jestem bardzo z tego zadowolony. Jesli chcesz poznac szczegoly to znajdz ten post.
Natomiast zastanawia mnie jedna kwestia w twojej wypowiedzi. Kto zglosil ci te żadanie? Grozono ci w jakis sposob? Powinienes w takim wypadku zglosic to organom scigania, nie mozna tego tak pozostawic.
mery - jedyne czego w darmowych trybie brakuje to gry ze znajomymi.
Za darmo ciągle grasz na randomie.
graf_0---> wystarczy jeden znajomy z kontem premium i możesz grać w plutonie.
W niezłych klanach też grają gracze bez premium. Turnieje organizowane są z podziałem na kilka grup.
Fajnie jest posiadać X tierowy pojazd, ale starcia w TIV-VIII też są bardzo emocjonujące.
Takiego T32 czy IS3 można spokojnie utrzymać posiadając dowolny SPG T V
Moim zdaniem WOT właśnie dzięki premium posiada stosunkowo niezły balans. Gracze, którzy pracują, mają rodziny mogą dzięki temu bez stresu dojść do pojazdów, którymi planują grać.
Sinic-> przestan mi tu sadzic z penetracja x3 tylko poczytaj na wot wiki :P ja to przeczytalem i akurat w tym wypadku jaki mialem powinienem conajmniej 3 na 5 strzalow przebic, a nie przebilem sie ani razu. Wogole mam wrazenie ze cos mi sie spierdzielilo w czolgu, ostatnio strzelam i nie trafiam ze 150 metrow, do tego mam wrazenie jakbym strzelal slepakami :P Jednego co w tej grze brakuje to jakis prosty combat log gdzie mozna by sobie sprawdzic, co mnie trafilo i za ile :P Chyba z 10 razy juz mialem taki patent ze 1 strzalem skasowalem KV ktorego ze 122 nieda sie zabic jednym strzalem :P dosc uwaznie patrzylem i innych strzalow nie widzalem :)
btw. co do grania za gold wystarczy sobie zobaczyc typow z top10 gdzie ludzie maja srednie xp za bitwe 900+ , poprostu za golda zmieniaja xp na wolne xp :) i kompletnie mijaja niskie tiery maja jakis czolg premium i nim farmia :P
Kilgur -->
Zrozumialem, ze raz ci sie zdarzylo nie przebic. A tutaj az 5 pod rzad wiec oczywiscie to musi byc bug i przezyles sluszne zalamanie nerwowe ;P
Dobrze ze przynajmniej zdajesz sobie sprawe, ze twoje uber dzialo jednak nie ma 100% pewnosci przebicia ;p
Poczytaj sobie cos o zdarzeniach losowych. Jesli cos jest malo prawdopodobne to nie znaczy, ze jest nieprawdopodobne. To wrecz znaczy iz jest 100% pewne, ze sie wydarzy... Kazde zdarzenie o jakimkolwiek stopniu prawdopodobienstwa przy odpowiedniej ilosci powtorzen po prostu musi sie zdarzyc. Naprawde z tego powodu bym nie robil miedzynarodowej tragedii i nie szukal sladow spisku devsow w stosunku do twojej osoby ;p
Jak sie zdaje poza takimi przypadkami dziwnymi ktore widzisz i komentujesz szeroko jednak dziala sprawuje ci sie calkiem niezle i cos niecos nim robisz. Mowi ci to cos? ;p
Każde działo ma widełki penetracji, do tego dochodzi kąt i miejsce trafienia(różne bugi np jarzma niemieckich dział). Bezpośrednie trafienie ammo racka często kończy ładnym bum, ostatnio weszło mi tak w VK3601 miał 100%, jeden strzał i zostaje tylko wrak. Odnośnie nie trafiania w czołgi, to ghost shells temat rzeka, niby to naprawiają, a ludzie narzekają że dalej nie poprawione. Mi też się to zdarza ze co któryś pocisk magicznie znika, nie mam komunikatu, a bankowo powianiem trafiać czołg.
Policzywszy wszystkie moje bitwy z bety i po resecie wyjdzie pewnie coś koło 4000 walk. Ani razu nie miałem żadnego "ghost shella", więc jakieś dziwne problemy macie.
Jak można grać tym M3 Lee ? nie ma obrotowej wieżyczki :/ i dupa jak mnie przeciwnik zajedzie z boku czy tyłu to nie ma przebacz łomot mi spuści równy :/
Dlatego musisz wykorzystać jego inne zalety - dość mocne i celne działo. Trzymaj się z tyłu i stawaj w miejsach w których przeciwnik nie może Cie zajechać z tyłu/boku. I staraj się walczyć w towarzystwie kompanów, którzy w razie czego będą osłaniać twoje niemobline dupsko ;-) Jak tylko wyczujesz ten czołg to sam się przekonasz, że gra się nim naprawdę przyjemnie.
Jak można tymi niszczycielami w WoT grać, nie mają obrotowej wieżyczki. I będzie dupa, gdy mnie zajedzie z boku lub tyłu, najlepiej je wywalić, bo bezużyteczne...
reaper - niszczyciele mają inną sylwetkę niż m3 lee. Są najczęściej niskie, mniejsze, o dobrze pochylonym przednim pancerzu. A Lee? Wielka kolubryna.
M3 Lee to jeden z bolesnych momentów w drodze do T30 :)
Nie poddawaj się. T29 wszystko ci wynagrodzi.
No jakoś runda udała się tym razem :D prawdą jest , że dobrą armatę ma :P
Pytanko. W co celować Hetzera ? bo zawsze z nimi mam problem :/
Ok dziękuję za porady :)
Zazwyczaj hetzera będziesz widział od przodu, więc za dużego wyboru nie masz - ale najlepiej strzelać albo w dolny pancerz albo w działo. Jak hetzer stoi bokiem to oczywiście w tylną część pancerza.
No i generalnie nie nastawiaj się negatywnie do tych czołgów - M3 Lee, T1 Heavy i M6 gra się naprawdę fajnie, tylko należy traktować je jako support - nigdy w pierwszej linii, zawsze z tyłu ;-)
Ja w Hetzera strzelałem w okolice gąsienic. WYDAJE MI SIĘ, że pancerz bywa w tym miejscu liczony jako pionowy(albo trafiałem w dolny).
Generalnie strzelam w gąsienicę, i staram się wyjechać poza kąt ostrzału.
Panowie możecie podać swoje nicki w grze ? chętnie przejrzę wasze osiągnięcia i czołgi :)
Może we wstępniaku zrobić takie coś jak : nick nacja czołg<aktualnie "głowny" > i np osprzęt jaki posiadamy
sinic-> problem taki ze podobne rzeczy mialem pare razy :P
Z perspektywy radzieckich HT Hetzer to bardzo wdzięczny cel, od 152/107 na KV w zasadzie bez różnicy gdzie się go trafi to pęka.
Mój nick to: ZulluPL ;)
Ale chwalić się zbytnio czym nie ma.
Kharman - bo 107 i 152 to BARDZO mocne działa.
A ja mam ostatnio pecha. Od jakiegoś czasu pierwsze zwycięskie bitwy w danym dniu to bitwy w których ginę bez wystrzału albo bez killa... I cały bonus się marnuje :D
Druga wygrana: 2-0 z CSA Blue
Przyjemnie się czyta czy przeciwnicy oskarżają nas o cheaty :)
peterkarel--->
Nick: wahrid
Generalnie amerykański sprzęt: SPG M40/M43 chociaż uwielbiam grać też M41
HT - T29 ----> mam ochotę dojść do T30, który jest IMO substytutem TDka.
+ perełka w tym gronie czyli Stug III, którym gram dla czystej frajdy.
graf_0 --> wiem, z resztą odnoszę wrażenie że radziecki sprzęt jest nieco faworyzowany, w becie zdecydowałem się na niemieckie HT i to była mordęga nawet z premium, poszedłem teraz w radzieckie HT i od rozwiniętego KV w zasadzie zagrożeniem są dopiero rozwinięte czołgi z równego tieru i artyleria. Nawet papierowy T-28 nadrabiał mobilnością i puki się pozostawało w ruchu dało się co nieco ugrać.
peterkarel --> Namrahk
World Of Tanks - smieszna jest ta gra - i mysle ze skupia ludzi gdzies od 10 do 16 roku zycia.
Mam racje czy sie myle?
Może nie skupia smarkaczy, w każdym razie w większej części debili :-)
Z pewnoscia jest sporo debili w tej grze, jak w kazdej innej, ale na szczescie nie gra chyba niejaki koci_kwik lat 17 jak mniemam ;p
panowie nie mam dotepu do gry i zalozylem się z kolegą, że na T1 heavy trzeba 13+k doświadczenia a on mowi ,że 30k. Może ktos poda info ?
To zależy od stylu rozgrywki, ale liczą się tylko 107 i 152. 107 to działo do snajpienia, dość dobry damage i RoF pozwalają często wyjść z opresji, natomiast haubica 152 mm potrafi zniszczyć od przodu wiele czołgów 6 tieru i ja osobiście ją preferuje, oczywiście do niej amunicja HE
Mi potrzeba czegos na czolgi 7-8, bo zazwyczaj w takich bitwach walcze, pozatym tez wole celnosc od dmg ;) Nie wspominajac juz o nieco ponad 2 strzalach na min :P
Obrzyn do ok 250 m zawsze trafia, a 107 nie sprawdza się wogóle na tiery powyżej 7. Po kupieniu celowania, wentylacji i ładowania jest to po prostu rzeźnik. Ale żeby nie było w garażu jak coś mam też 107, jak mam mało kasy to z nią jeżdże.
Tiery powyżej 7 to... chwilka... IS 3 i Tygrys II, tak? Jakoś nie przypominam sobie, żebym często się z nimi spotykał na moim KV;)
PS.
Epic. Pierwsza bitwa w KV dzisiaj i mam mini-mausa w przeciwnej drużynie;)
PPS
Zwycięstwo i 1600xp bez premium:)
Rzadko, bo rzadko, ale zdarza sie ze walcze z 8 :/ Najczesciej jest to 5-7, ale jak trafie na T29/Tigera/IS wtedy jedyne co moge zrobic to polechtac je bez sensu, albo gaske 1/5 strzalow sciagnac, nic wiecej (z tym dzialem ktore mam teraz, mam nadzieje ze z 107 bedzie lepiej) :(
T29/Tiger/IS to tier 7. Działo 107mm z KV działa na wszystko z tej grupy poza wieżyczką T29, ale na nią nie pomaga nic poza taktyczną głowicą nuklearną.
Fakt faktem przedni pancerz wiezy T-29, i reszty "amerykancow" zreszta, jest nie do przebicia przez jakiekolwiek dzialo z gry :) Niby jak wejdzie maksymalna penetracja najciezszych dzial to jakas szansa jest, ale nawet wtedy bedzie rykoszet najpewniej.
Pola maków :) Brak miejsca w pamięci, gdy będziesz miłą praktycznie całą mapę taką to zresetuj grę. W becie miałem tak często.
jak gram IS-3 to praktycznie zawsze jest 1-3 KV. Dzis to mialem taki dzien ze szkoda gadac praktycznie kazda gra kamperami-debilami, mialem wrazenie ze chociarz nie bylem w top tier to jak nie zabilem 3-4 to nie bylo szans na wygrana, a mialem z 3 gry takie ze zabilem 4 i przegralismy :P Raz mi sie trafil ogarniety team i skutki widac :)
A mi o dziwo po tygodniowej przerwie gra się całkiem dobrze. 10 walk tylko dwie przegrane i tylko w trzech straciłem czołg. Raz nawet tylko musiałem kupić zestaw naprawczy, a kilka strzałów przyjętych na klatę nie powodowało o dziwo zniszczenia silnika w Tygrysoszmelcu...
10 walk i przybyło prawie 6000 expa. ;3
Ale mialem teraz szczesliwa bitwe. Zajelismy baze przeciwnika dokladnie na 1 sekunde przed koncem czasu ;)
a ktos z was gra niemieckimi czolgami?Chcialbym sie dowiedziec o jakis sensownych kierunkach rozwoju , na razie IIIA to trzymanie sie z tylu i strzelanie zza plecow innych z miernym skutkiem zreszta.
A chcesz iść w medy czy HT? Ogólnie niemieckie czołgi to snajperzy, VK4502 i maus to najodporniejsze (po patchu 6.4.0) czołgi w grze, a Pantera II jest idealnym snajperem.
ht, marzy mi sie gra tygrysem ale czytam ze to szmelc , co jest dosc ciekawe bo w wojnie byly to dosc udane czolgi.
Tiger stockowy jest bardzo słaby i jest bardzo podatny na uszkodzenia krytyczne. Ja osobiście mało nim grałem, prawie go przeskoczyłem na free exp, później na KT już jest ciekawiej, tylko ciągle wszystko wchodzi w niego
VK4502 i maus to najodporniejsze (po patchu 6.4.0) czołgi w grze
Grałeś w SB ? Nie mogę się doczekać tego patcha, bo WoT to chyba jedyna gra, w którą gram ;) Mam kilka pytań, może Shifty też zobaczy. Poprawili wieże KT i VK4502, bo na obecnej wersji są niemalże maślane ? Podobno zmienili to w 0.6.4, ale później się wycofali, więc chyba jedyna poprawiona wieża jest u Mausa. Jak z tym jest ? To prawdą, że Jagdtiger jest o wiele lepszy i z przodu niewiele wchodzi ?
grałem do Wipe na EU, ale bardzo mało, sam nie zauważyłem mocniejszych pancerzy ale grałem TD'kami więc nie było problemu z przebijaniem nigdy :D
Masz link do listy zmian po sb:
http://overlord-wot.blogspot.com/2011/05/finalized-patch-notes-of-v064-update.html
Reaper --> A co w KT było do poprawienia? Wieża była i będzie słabym punktem, nawet pomimo naprawienia jarzma. Nie tyle ze względu na mechanikę gry, a na ujowy projekt henschla - ogromny i prostopadły front front wieży. Trafić obok działa i przebić się, zakładając że ma się wymaganą penetrację działa, to żaden problem dla byle czołgu z tieru 7+ chyba.
A JagdTiger został załatany do pewnego, oczywistego stopnia. O ile superstruktura i jarzmo są nietykalne, tak osłona karabinu maszynowego na przednim pancerzu, jak i dolny przedni pancerz dalej są papierowe. Niemniej trafić w nie z dystansu będzie graniczyć z cudem, zwłaszcza gry zakryjemy brzuszek.
A teraz... WALL OF TEXT - Ostateczna wersja zmian, które wprowadzi patch 0.6.4.5:
Vehicles and balance. General:
- Added new vehicles: premium heavy Lowe and KV-5, KV-13 and Pz38NA, tier 8 SPGs: Object 261, GW-E serie, T-92.
- Fixed hitboxes for the following tanks: IS-7, Jagdpanther, Tiger, Tiger II, VK4502, Ferdinand, Jagdtiger, Panther II, M41, T2 Med.
- Fixed minor inaccuracies in hitboxes of several tanks.
- Fixed a number of model and texture bugs.
- Added new gun 3d models to the following tanks: VK4502, Ferdinand, Tiger II, Jagdtiger.
- Readjusted visibility parameters of all vehicles while standing still and on the move.
- Readjusted visibility of all guns when firing.
- Readjusted maximum range of fire for all shells.
- Readjusted shell velocity for all shells: fixed errors, improved gameplay balance.
- Introduced detailed damage mechanics for tracks. Reworked durability of tracks and repair time for all vehicles.
- Increased match-making value for tier 9 medium tanks.
Combat mechanics:
- Added extra checkpoints on tank models for more accurate visibility checks.
- Readjusted visibility calculation for multiple bushes if they are within 15m range away from the vehicle.
- Engine now catches fire, if is has received certain fixed amount of damage, which is the same for all vehicles. The purpose is to reduce the ability of low-tier automatic guns to cause engine fire.
- Changed fuel tanks fire mechanics. It catches fire when it is destroyed now. It can’t be put on fire after a regular hit.
- Changed mechanics of "Fill tanks with CO2" equipment, now it increases durability of fuel tank.
- Changed firefighting mechanic: fire strength decreases with each second. The exact value differs from vehicle to vehicle and is multiplied by average crew firefighting skill. As soon as fire strength reaches zero (and the vehicle is not destroyed), the fire is put out.
- Changed effect for credit and gold first aid kits, repair kits and fire extinguishers:
Credit repair kit will fix 1 chosen damaged module until the end of battle. Gold will repair all currently damaged modules until the end of battle.
You can put both repair kits on the same tank together.
First aid kits work similar to repair kits.
Credit fire extinguisher will extinguish fire immediately after you manually activate it – by pressing its button ingame.
Gold fire extinguisher will automatically extinguish fire 0.5 seconds after tank catches fire and will reduce chance of catching fire by 10%.
- "Extra combat rations", "Case of cola", "Chocolate" consumables are now automatically activated at the beginning of the battle.
- "Removed speed governor" equipment now damages the engine 50% faster.
- Changed damage mechanics for tracks. You can damage tracks if you hit the leading or the rearmost wheel of the tank. It will be much more difficult to detrack it by hitting middle part of the tank.
- Reworked vehicle movement system – stucking at vertical surfaces and map borders is nearly eliminated. Reduced chance of getting stuck in terrain objects.
- Added first version of moving wrecks of destroyed vehicles.
- Fixed hitboxes of several open top SPGs during a minor contact (ramming) with other vehicles
- Fixed the condition of getting “Defender” medal. Now it meets the description requirements.
- Fixed the condition of getting “Reaper” achievement, which wasn’t granted when the tank was destroyed by splash wave or fire.
- Fixed the condition of getting Fadin's Medal which wasn’t granted when the tank was destroyed by splash wave or fire.
- Fixed the discrepancy between arcade and sniper reticle, when the tank is positioned on a slope.
Non-combat mechanics:
- Added the possibility of dismounting nondemountable equipment ("Rammer", "Coated Optics" and other) for 10 gold. To dismount it, click the module and choose “dismount equipment” option at the end of the dropdown list.
- Now when leveling the crew (on an elite tank with marked “Rapid crew training”) – bonus experience received for the crew is given to the least experienced crew member. The estimation is based on the general experience (not on the basis of skills percentage); if several crew members have equal values, the first one is chosen.
- Added the automated ban system for teamkillers.
Content:
- Added new maps: Mountain Pass and Prairies.
- Visually redesigned Pagorki map, map name changed to Mines.
- Komarin map redesigned from the point of view of gameplay: the amount of bushes is reduced, buildings for cover added to the central island.
- Corrected a lot of mistakes connected with objects’ disposition, passing ability, getting stuck on most of the maps.
- Corrected borders and skyboxes’ junctions on some maps.
- Fixed full-screen effects on Abbey map.
- For most of the maps the red line marking the edges of the map removed from those places where vehicle is unable to go through (mountains, cliffs, water etc.)
- Reworked base capture circles. Now they reflect the capture radius precisely.
- Fixed/redesigned hitboxes for a large number of small objects.
- Fixed missing objects on Ensk map when rotating the camera.
- Optimized texture sizes for some objects and buildings.
- Added some new pieces to the current track list.
- Fixed some sounds effects for objects.
- Fixed some sounds effects for shots and explosions.
Garage Interface:
- Added the information about the player’s clan to player’s information window.
- Added the possibility to block voice messages from a player both while a battle and in garage.
- Added extra statuses displayed while loading.
Added an option to disable vehicle shaking when shooting/starting/stopping/being hit in a sniper mode. The shaking is enabled on default.
- Added an option to switch off the display track prints.
- Added an option to switch off smoke and mud effects.
- Added advanced voice chat settings: the choice of audio device, connection test and other.
- Fixed the bug with client’s hangup when joining platoon or tank company when voice chat ports are blocked.
- Added the adjustable volume suppression of primary sound effects when using voice chat.
- Added Clan section with its members to the Contacts window.
- Corrected and updated tips displayed when map is loading.
- Corrected the message when changing the engine with installed consumable of a different type (e.g. diesel engine and “105 octane gasoline” consumable).
- Added visual display for “talking” players: training room, platoon and tank company windows, map loading screen.
- Corrected skybox rendering in garage when it takes long to download.
- Added possibility to close consequently opened interface windows by pressing "Esc" button.
- Added “asterix” mark for icons of those vehicles which haven’t received double experience for a day.
- Reworked old and added new pop-up tips for interface elements in garage.
- Fixed vehicle overlapping by the elements of a premium hangar (balcony, ladder).
- Fixed bug with credits counter updating when vehicle comes after the battle.
- Adjusted the change of equipment weight after it has been mounted on a tank in some cases.
- Fixed the display of pre-battle waiting queue if the player has reclogged in.
- Fixed the discrepancy in crew family names in additional information window.
- Fixed the “compression” of crew personal data window in some cases.
- Added the display of already researched modules for unresearched vehicle.
- Added the display of the additional statistics for “Mouse Trap” achievement.
- Fixed the display of counter for “Sharpshooter” achievement.
- Fixed the display of counter for “Invincible” achievement in the general statistics.
- Changed default display for tank company and platoon channels of the chat.
- Added new sound effects for some interface elements.
- Fixed a lot of minor interface errors.
- Removed duplicated family names from the respective list.
- Added pop-up hint for nondemountable modules.
- Fixed incorrect resolution of Ensk map at loading screen.
Combat interface:
- Minimap reworked in flash, as well as the rest of UI. Added the display of different tank classes.
- The icon of the player’s tank who has killed several allies turns blue.
- Added in-battle ignore feature. Press Ctrl and RMB click on the player’s nickname to add him to ignore list.
- Added the display of additional markings above the platooned tanks.
- Added option to change markings above the tanks: “show the tank’s icon”, “show the tank’s tier”.
- Added pop-up panel with possible actions when player’s vehicle is destroyed.
- Improved the battle statistics interface (press "Tab" button in battle).
- Improved the in-game help window. (press “F1” button in battle).
- Fixed bug with random appearance of "Panzerwaffe JagdPanther 26%" line in reticle.
- Improved full-screen stretching for battle chat when typing a lot of spaces in it.
- Adjusted sticking of the voice chat button during battle with simultaneously opening the chat window.
System/graphics:
- Fixed the use of graphics settings presets for some old graphic cards.
- Improved auto-detect feature for graphics settings.
- Fixed a lot of rendering errors, increased the efficiency of advanced dynamic shadows.
- Changed memory allocation for 64-bit operation systems, which should solve the problem of memory leak.
- Added the limitation for maximum texture quality for 32-bit configurations with 2GB or less of the address space available.
- Reworked post-effect displayed when player’s vehicle is destroyed.
- Adjusted the display of server reticle in SPG-mode, in some cases its size was displayed incorrectly.
- Adjusted the display of track wheels rotation for large distances and low graphic settings.
- Changed the display of the track prints. For different types of terain the prints are different.
- Added the protection against client-side changing the colour, brightness and the time of tracer effects.
- Adjusted microfreezes and FPS drops while rendering track prints.
- Fixed some cases with vehicle’s “weird” behavior (vehicle doesn’t move or moves with delays) when the ping is normal and there are no package losses.
- Saving screenshots is performed by means of a different application stream. It will fix hangups when taking screenshots.
- Fixed the display of the player’s vehicle when switching from arcade to sniper mode.
- Adjusted the effect of space “compression” when post-processing is switched on and the camera is rotating sharply.
- Changed the settings of objects’ rendering check-up.
Full list of balance adjustments:
Changes to German vehicles:
PzKpfw 38H735(f) (Hotchkiss): increased match-making value.
PzKpfw B2 740(f) (B-1bis): hit points decreased by 15.
Bison:
- Hit points increased by 10.
- Rate of fire for 150mm_sIG33L11 gun set to 4.4 rounds per minute.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
Grille: hit points decreased by 20.
Hummel:
- Hit points decreased by 40.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
- Rate of fire for 150mm_sFH13_L17 gun set to 4 rounds per minute.
- Rate of fire for 150mm_sFH18_L30 gun set to 3.24 rounds per minute.
Gw-Panther:
- Hit points decreased by 60.
- Dispersion during movement and traverse for top suspension increased by 10%.
- Rate of fire for 150mm_sFH18_L30 gun set to 3.24 rounds per minute.
- Rate of fire for 150mm_sFH36_L43 gun set to 2.92 rounds per minute.
- Damage for 150mm_sFH36_L43 shells increased to 1200/750/1200.
Gw-Tiger:
- Hit points decreased by 40.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
- Dispersion for 210mm_Morser_21 gun decreased to 0.51.
- Added AP shells for 210mm_Morser_21 gun.
Hetzer:
- Rate of fire for 75mm_PaK_39_L48 and 75mm_PaK_39_L48 un set to 17.14 rounds per minute.
- Added ventilation equipment.
StuG III:
- Rate of fire for 75mm_StuK40_L43 gun set to 17.65 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_StuK40_L48 gun set to 17.65 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_StuK42_L70 gun set to 15.38 rounds per minute.
JagdPanzer IV:
- Rate of fire for 75mm_PaK_39_L48 gun set to 19.35 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_StuK42_L70 gun set to 17.14 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_PaK_36_L56 gun set to 11.7 rounds per minute.
Jagdpanther:
- Reworked hitbox: significantly decreased the size of transmission, fixed wrong elements at the rear part, reworked gun mantles.
- Rate of fire for 75mm_StuK42_L70 gun set to 18.2 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_PaK_36_L56 gun set to 12.77 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_PaK_36_L56 gun set to 12.77 rounds per minute.
- Aiming time for 88mm_PaK_43_L71 gun set to 2 sec.
- Rate of fire for 105mm_K18_L52 gun set to 8.57 rounds per minute.
- Aiming time for 105mm_K18_L52 gun set to 1.5 sec.
Ferdinand:
- Reworked gun mantles
- Side hull armor decreased from 85 to 80mm.
- Aiming time for 88mm_PaK_43_L71 gun reduced to 2 sec.
- Reloading time 105mm_K18_L52 gun increased to 7 sec.
- Aiming time for 105mm_K18_L52 gun reduced to 1.5 sec.
Jagdtiger:
- Hit points increased by 200.
- Dispersion during movement and traverse decreased by 15%.
- Reworked gun mantles.
- Rate of fire for 128mm_PaK44_L55 gun set to 6.32 rounds per minute.
- Rate of fire for 128mm_PaK44_2_L61 gun set to 6 rounds per minute.
- Aiming time for 128mm_PaK44_2_L61 gun set to 2 sec.
- Changed model for 128mm_PaK44_2_L61 gun.
Pz38t: research branch to Hetzer replaced by a branch to Pz38 NA.
PzII Luchs: turret traverse for the PzIIL Luchstrum turret increased from 30 to 45 degrees per second.
PzIII: increased passability for stock suspension.
PzIII/IV:
- Changed the thickness for front hull armor from 80 to 60 mm.
- Weight of the vehicle hull decreased from 14570 to 13570 kg.
- Increased the front armor for the PzIV ausfH turret from 65 to 80 mm.
- Weight of the PzIV ausfH turret increased from 3500 to 4000 kg.
- Traverse speed increased for the PzIV ausfH turret from 50 to 60 degrees per second.
- Hit points of the PzIV ausfH turret decreased by 10.
- Maximum speed increased from 43 to 55 km/h.
- Hit points of the tank hull increased by 30.
PzIV:
- Rate of fire for 75mm_KwK_37_L24 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
- Rate of fire for 50mm_KwK_39_L60 gun with top turret set to 30 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L43 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L48 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
VK3001H:
- Rate of fire for 105mm_StuH42_L28 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L43 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L48 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_L56 gun with top turret set to 9.23 rounds per minute.
VK3001P:
- Traverse speed for stock suspension increased to 28 deg/sec.
- Traverse speed for top suspension decreased to 28 deg/sec.
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L48 gun with both turrets set to 17 rounds per minute.
VK3002 DB:
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L48 gun with stock turret set to 16 rounds per minute.
- Rate of fire for 75mm_KwK_40_L48 gun with top turret set to 17 rounds per minute.
VK3601H:
- Rate of fire for 105mm_StuH42_L28 gun with stock turret set to 8 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_L56 gun with top turret set to 9.23 rounds per minute.
PzV Panther:
- Increased the front hull armor thickness from 80 mm (upper) and 60 mm (lower) to 82 and 62 mm, also the armor plating over the tracks from 30 to 41 mm, bottom and roof plating from 16 to 17 mm.
- Front plating for the PV-V_Standardturm turret changed from 110 to 100 mm, shielding for view ports from 16 to 30 mm.
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_L56 gun with top turret set to 10.34 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_KwK_43_L71 gun set to 9.84 rounds per minute.
Armoring of Pz V/IV and Pz V/IV alpha changed in accordance with the tank Pz V Panther.
Panther II:
- Changed the model of the stock turret.
- Reworked gun mantels.
- Weight limit of the stock suspension now allows mounting the 8.8cm L/71 gun.
- Reworked the tank research tree: 8.8cm L/71 gun is now moved to the first turret.
PzVI Tiger:
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_L56 gun with stock turret set to 9.23 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_L56 gun with top turret set to 10.34 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_KwK_43_L71 gun with top turret set to 8.82 rounds per minute.
- Significantly decreased the size of the transmission and engine in the hitbox model.
PzVIB Tiger II:
- Reworked gun mantels for both turrets.
- Front armor of the Henschel turret increased to 185 mm.
- Thickness of the lower front hull changed from 150 to 120 mm.
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_ L71 gun with stock turret set to 9.23 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK46_L68 gun with stock turret set to 5.45 rounds per minute.
- Rate of fire for 88mm_KwK_36_ L71 gun with top turret set to 9.83 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK45_L52 gun with top turret set to 6.82 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK46_L68 gun with top turret set to 6 rounds per minute.
VK4502P:
- Detailed armoring for VK4502P_Standardturm turret.
- Detailed armoring for VK4502P_Eliteturm turret.
- Reworked gun mantels for both turrets.
- Rate of fire for 88mm_KwK_43_L71 gun with stock turret set to 9.84 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK45_L52 gun with stock turret set to 6.82 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK46_L68 gun with stock turret set to 6.67 rounds per minute..
- Rate of fire for 88mm_KwK_43_L71 gun with top turret set to 10.34 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK45_L52 gun with top turret set to 7.69 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_KwK46_L68 gun with top turret set to 7.5 rounds per minute.
- Rate of fire for 128mm_KwK44_L55 set to 4.38 rounds per minute.
Maus:
- Reworked hull armoring taking into account armor shielding.
- Reworked gun mantel.
- Ammunition set to 68 rounds.
Changes to German shells:
- 128mm_PzGr39: damage increased from 470 to 490
- 128mm_PzGr40: damage increased from 470 to 490
- 128mm_SprG18: damage increased from 620 to 630
- 150mm_Sprg: explosion radius decreased from 3.75 to 3.57
- 150mm_Sprg_L: explosion radius decreased from 4.06 to 3.57
- 150mm_SprgG: explosion radius decreased from 3.75 to 3.57
- 150mm_Sprg_L.erz.: explosion radius decreased from 4.06 to 3.57
- 128mm_PzGr39L: damage increased from 540 to 560
- 128mm_PzGr43: damage increased from 540 to 560
- 170mm_Sprg18: explosion radius decreased from 4.81 to 4.59
- 170mm_Sprg18_Ausf_G: explosion radius decreased from 6.95 to 6.57
- 210mm_Sprg18: explosion radius decreased from 7.35 to 7.0
- 210mm_Sprg18_Ausf_G: explosion radius increased from 10.0 to 10.02
- 150mm_SprgG36:
- cost of a shell increased from 12 to 13 gold
- explosion radius decreased from 5.38 to 5.11
- damage increased from 950 to 1200
Changes to American vehicles:
T1 Cunningham: added 20mm Hispano Suiza gun.
T2 med:
- Added 20mm Hispano Suiza gun.
- Reworked gun mantel.
M7 Priest:
- Hit pints decreased by 30.
- Rate of fire for 105mm_Howitzer_M3 gun set to 5.22 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_Howitzer_M2A1 gun set to 7.41 rounds per minute.
M41:
- Hit points decreased by 60.
- Rate of fire for 155mm_Gun_M1918M1 gun set to 3.3 rounds per minute.
M12: rate of fire for 155mm_Gun_M1A1 gun set to 2.82 rounds per minute.
M40/M43:
- Hit points decreased by 50.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
- Rate of fire for 155mm_Gun_M1A1 gun set to 2.82 rounds per minute.
- Rate of fire for 203mm_Howitzer_M1 gun set to 1.78 rounds per minute.
T1 hvy: gun depression decreased by 3 degrees.
M6: gun depression decreased by 4 degrees.
T29: rate of fire for 105mm_Gun_T5E1 gun with top turret set to 6 rounds per minute.
Т32:
- View range of stock turret decreased to 430 meters.
- Gun depression decreased by 4 degrees.
- Rate of fire for 105mm_Gun_T5E1 gun with stock turret set to 5.45 rounds per minute.
- Rate of fire for 105mm_Gun_T5E1 gun with top turret set to 6.32 rounds per minute.
Т34:
- Gun depression decreased by 4 degrees.
- Rate of fire for 105mm_Gun_T5E1 gun for both turrets set to 7.5 rounds per minute.
M26 Pershing: dispersion during movement decreased by 10%.
Changes to American shells:
- 12.7mm_AP_M2: damage to modules increased from 16 to 20
- 76mm_HE_M42B1: explosion radius decreased from 0.96 to 0.92
- 105mm_HE_M1: explosion radius decreased from 1.84 to 1.75
- 105mm_AP_T32: damage decreased from 360 to 320
- 105mm_APCR_T29E3: damage decreased from 360 to 320
- 105mm_HE_M11: damage decreased from 450 to 420
- 155mm_HE_M101: explosion radius decreased from 4.0 to 3.81
- 155mm_HE_M102: explosion radius decreased from 4.0 to 3.81
- 155mm_HE_M101M2: explosion radius decreased from 5.38 to 5.34
- 203mm_HE_M106: explosion radius decreased from 6.87 to 6.54
- 203mm_HE_A1M1: explosion radius decreased from 9.81 to 9.54
Changes to Soviet vehicles:
IS-3:
- Maximum speed forward and reverse set from 36 and 16 to 38 and 17 km/h respectively.
- Increased passability for top tracks by 5%.
- Hit points of the hull increased by 100.
- Hit points of the top turret increased by 40.
IS-7:
- Reworked armoring on the turret around external machine guns.
- Decreased the size of the turret rotation mechanism.
KV-1S:
- Hit points of the hull increased by 100.
- Hit points of the top turret increased by 10.
- Increased passability for medium terrain by 10%.
KV-220:
- Front hull armoring decreased from 120 to 100 mm.
- Battle tier decreased by 1.
S-51:
- Hit points decreased by 30.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
- Rate of fire for 152mm_BR-2 gun set to 3 rounds a minute.
- Rate of fire for 203mm_B-4 gun set to 1.58 rounds a minute.
SU-14:
- Hit points decreased by 90.
- Traverse increased by 2 deg/sec.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
- Rate of fire for 152mm_BR-2 gun set to 3.33 rounds a minute.
Object 212:
- Hit points decreased by 90.
- Reworked gun mantel.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
- Rate of fire for 152mm_BR-2 gun set to 3.16 rounds a minute.
- Dispersion for 152mm_BR-2 gun set to 0.45.
- Rate of fire for 203mm_B-4 gun set to 1.67 rounds a minute.
- Dispersion for 203mm_B-4 gun set to 0.5.
Object 704:
- Maximum speed forward and backward changed from 43 and 14 to 37 and 13 km/h.
- Dispersion during movement and traverse decreased by 10%.
- Horizontal traverse angle for the gun is set to 11 degrees in each direction.
- Hit points increased by 250.
- Dispersion decreased to 0.34.
- Aim time decreased to 2.5 seconds.
SU-18: rate of fire for 76mm_cannon_mod_1927 gun set to 9.84 rounds per minute.
SU-26: rate of fire for 76mm_cannon_mod_1927 gun set to 10 rounds per minute.
SU-5:
- Hit points decreased by 30.
- Rate of fire for 76mm_cannon_mod_1905_30 gun set to 11.54 rounds per minute.
- Rate of fire for 122mm_cannon_mod_1930 gun set to 8 rounds per minute.
SU-8:
- Hit points decreased by 50.
- Dispersion during movement and traverse increased by 10%.
T-34-85: hit points of the T-34-85 turret decreased by 20.
T-54:
- Weight of the top turret increased by 500 kg.
- Power of the top engine increased to 700 h.p.
- Price of the top engine increased to 82300 credits.
Changes to Soviet shells:
- 76mm_UOF-354K: explosion radius decreased from 0.96 to 0.92
- 122mm_UOF-471: explosion radius decreased from 2.48 to 2.36
- 122mm_OF420SO: explosion radius decreased from 2.48 to 2.36
- 122mm_OF420SOMSH: explosion radius decreased from 2.68 to 2.36
- 152mm_53OF500:
- explosion radius decreased from 3.85 to 3.67
- damage increased from 290 to 330
- 152mm_53-OF-530: explosion radius decreased from 3.85 to 3.67
- 152mm_53-OF-551: explosion radius decreased from 3.85 to 3.67
- 152mm_53-OF-551BM: explosion radius decreased from 5.39 to 5.13
- 203mm_F-625D: explosion radius decreased from 6.87 to 6.54
- 203mm_F-625DBM: explosion radius decreased from 9.62 to 9.16
ETA - May 2011.
Niewiem czy to bug czy poprostu debile ta gre zrobily ale z 10x juz mialem sytuacje ze dostalem w gasienice taki dmg, ze zestaw naprawczy nic nie zdzialal :P to pojebane jest makymalnie sprawdzalem dokladnie jak naprawiam zestawem nie dostawalem strzalow :P
btw a to dowod jak machmaking ssie 2 czolgi z T9 wiecej to masakruje :P
-=BROGI23=--> xp liczone x5 jest na tym screenie z tego co widze miales max tier 7 i zeby nawet przy x2 xp zrobic taki wynik musial bys sam wszystkich zabic :P do tego ilosc kredytow jakie dostales ja dostawalem za ok 1.7k xp
na RU jest 6.4.0, pewnie u nas pojawi się w ciągu kilku dni :D
Na RU czy na SB ? Jeśli na RU to rzeczywiście powinien się niedługo pojawić... Special Beta podobno się już skończyła, więc jest to możliwe. 0.6.4 !!!, nie 6.4.0 :>
Pierwsza bitwa dzisiaj xD ------›
To chyba musi być jakaś starsza bitwa, gdy było jeszcze x5.
btw a to dowod jak machmaking ssie 2 czolgi z T9 wiecej to masakruje :P
Może ssie, ale uwierz mi, że HT VIII Tieru to i tak jest maksimum możliwości w 1v1 dla T-54 ;)
Jutro Maus będzie u mnie w garażu <3
dostalem bana na jeden dzien :P debilizm na maxa jakis debil mi wyjezdzal przed lufe nonstop jak strzelalem sie, no i wjechal tak ze mu zajebalem i go zabile, napisal raport i mam bana, zalosne na maxa.
Reaper1996-> te typy nas zjadly zabilismy im moze 4 czolgi :P
PzVI Tiger:
- Significantly decreased the size of the transmission and engine in the hitbox model.
Mam nadzieję, że silnik nie będzie już co bitwę padał po strzale w czołowy pancerz...
zenada :P mam t-44 zagralem 3 bitwy 2x mnie zapalili pierwszym strzalem w przednia plyte :P i 2x gasnica w chuja zagrala i spalilo mi sie 90% czolgu :P
edit. 5 bitew t-44 4 zapalenia, i 3 innymi czolgami no kurwa mac WTF ?? przez tydzien tyle mnie razy nie zapalili co w ciagu ostatniej godziny :P
T-44 jest znane z tego, że lubi się palić. Zamontuj mokrą amunicje (czy jak to się nazywa).
wahrid --> O której mogę Cię jutro złapać w grze? Mam sprawę. :P
edited: By the way:
Overlord said...
Q: i have one Q.... when???
A: Next week.
May 12
Kilgur--> dla T44 "Mokry magazyn amunicyjny" to jest konieczność, podstawowy moduł
T-44 is infamous for its very weak ammo rack that, in some cases, leads to your tank being killed in one hit due to ammo rack explosions. The Wet Ammo Rack module does help lessen ammo rack damage and is recommended.
http://wiki.worldoftanks.eu/T-44
Overlord said...
Q: i have one Q.... when???
A: Next week.
May 12
Fajnie by było, gdyby wrzucili patch w poniedziałek ;)
W jakich godzinach są prace konserwacyjne serwerów nad ranem ?
7:00 - 7:30; czasami nawet o 7:20 już można grać.
Czyli już czekasz ?
Skończył się mecz ostatni o 7:16 to czekam. ;]
Kaska na Tygrysa II sama się nie zbierze niestety... :F
BTW. jak gracie nad ranem i macie farta spotkać frajera o nicku baluckityp, to róbcie screena jego T29 i raportujcie.
Już dwa razy cepom wysyłałem screeny z kilku dni i nadal frajer jest niezbanowany.
gość gra sobie ileś tam minut czy godzin dziennie, a na noc zostawia włączonego bota i idzie w kimę klepiąc mozolnie kesz i expa...
co to za czolg RAM-2? i jeszcze widzialem jakis dziwny pzkpfw (35) costam - jakies nowe modele z patcha?
To są czołgi, które można jedynie kupić za golda, w drzewkach ich nie ma. Poszukaj w sklepie, tam je znajdziesz jak i kilka innych.
Shifty.----> dziś pomiędzy 22 a 02 powinienem być.
Codziennie możesz w tych godzinach mnie łapać (na 95 % do 01:00). Aczkolwiek teraz moja neostrada szaleje i może w nocy przestać działać.
Jutro kończy mi się moje miesięczne premium zakupione po resecie. Teraz zastanawiam się nad sensem płacenia w grach MMO. Na dłuższą metę nie widzę w tym sensu. Kupiłem i pograłem dostając troszkę więcej doświadczenia i kasy, fajnie było. Ale ile tak można kupować to premium ? Zapewne, aż się gra nie znudzi, ale jeśli się nie znudzi ? W końcu to MMO :)
Teraz nie wiem, czy może dokupić na jeszcze jeden miesiąc i potem zapewne będę miał ten sam dylemat, czy też nie kupować i ledwie łącząc koniec z końcem grać. Dziwne uczucie...
[Edit] Pobrałem dzisiaj ruskiego klienta, by poczytać o zmianach w 0.6.4 i ogólnie zobaczyć jak się gra. Kosmos jednym słowem, 110 tysięcy graczy było, gdy wszedłem. Było to o 15:00, więc strach pomyśleć, co będzie około 21:00, gdy jest zazwyczaj szczyt frekwencji. Ciekawe, kiedy na EU doczekamy się takich liczb :) Teraz i tak jest o wiele lepiej niż przed resetem, bo chyba z 15k graczy dodatkowe się pojawiło.
Dear Players, the Administration of World of Tanks warns you that using bots, clickers, macros, keyboard and mouse recorders, or any other similar methods to accumulate credits and experience without the participation or with passive participation of the player within the battle as well as passive participation of the player within the battle without automatic software to accumulate experience and credits (leeching) or continuous joining the battles without any participation could lead to permanent game account suspension.
rosjanie i inni dawni czlonkowie ZSRR sa swietnymu graczami , lubia to , jest ich wielu i prawde powiedziawszy polakom daleko pod kazdym wzgledem do nich.I w WoT i wszystkiich innych grach MMO.
Vide wp... jaki oberwali polacy na ustawionej wojnie polsko - rosyjskiej w AoC.
I swego czasu dominajce w Eve Online , nie wiem jak teraz ale swego czasu mapa eve wygladala tak ze polowe mapy zajmowaly tereny graczy rosyjsko jezycznych.I nie bylo dobrym pomyslem zapuszczanie sie tam nie pisac cyrlica :)
No i jest ich ponad 200 mln wiec statystycznie rzecz biorac nic dziwnego ze wszedzie dominuja.i na dodatek maja kase i chetnie ja wydaja na MMO.
Juz sie balem, ze nie maja zamiaru nic robic z botami. Ale jak widac srogie kary za to beda. Pewnie i tak niektorzy beda na nich jechac, ale permamentny ban jednak sporo odstraszy.
Belert - Wchodzisz do gry - makro jadące z bazy a do bazy b - zdychasz po kilku sekundach gry - kolejna gra, a exp leci.
Prosta sprawa, przynajmniej ja to tak widzę z obserwacji.
Wchodzisz do gry - makro jadące z bazy a do bazy b - zdychasz po kilku sekundach gry - kolejna gra, a exp leci
To sa akurat "prawdziwi" gracze ktorzy w ten sposob zarabiaja. Chyba jeszcze nie ma botow tak dzialajacych. Poki co sa to po prostu stojace nieruchomo we wlasnej bazie pojazdy.
A ogolnie Belert to boty sa duzo bardziej skomlikowane niz to co by wymagal taki banalny i prosty WoT. Chociaz nie znam sie na tym i oceniam jedynie po skomplikowaniu rozgrywki w porownaniu z takim WoW w ktorym boty mogly robic niemal wszystko.
Są boty jeżdzące. Już od Closed beta je spotykam czasami, aczkolwiek bardziej opłacalny chyba jest ten tylko stojący, bo rzadziej mają szansę zginąć, jeśli drużyna wygra, a do bazy nie dojedzie żaden wróg.
Tiger Ausf B odkryty, teraz tylko ściepać na niego 970k kredytów...
Znowu nabiję szybko tysiąc walk w PzIV. :D
Już od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem T1 Heavy. O niebo lepiej się gra niż M3 Lee :D
t1 jest boski :) jak ktos lubi agresywna gre :) szybkie dzialo z dobrym przebiciem :) jak moj tier jest top to czesto sam zabijam 5-6 typow :) gorzej jak sa tiery 7 i 8 :) tam to ciezko cos zabic, ale t1 mam duzo ammo i HE mozna wziasc :)
btw. gralem 10 kampani i za kazdym razem zenada na maxa, jak grac vs 3 is-7, 2-t54, i 4 gw tiger :P raz skandalicznie mieli kolesie 3 t-54 i 6 artylerii :P boze tam widac ze ruskie chyba pomyslu nie maja ja te kampanie :P
No ja lubię sobie pojechać na front postrzelać niż chować się z tyłu :P To uczucie jak odbijają się od ciebie kule nieprzyjaciela bezcenne :D
Kilgur--> jaki jest twój nick w grze ?
Z moje strony dorzucę coś z pamiętnika kierownika niemieckich TD'ów.
Pierwsze 2 są raczej do zapoznania się jak to się "je" bo przy braku wieżyczki gra się odrobinę inaczej niż chociażby traktorkiem ale szybko się przezeń leci więc nie ma co się rozpisywać.
Przy Hetzer natomiast jest inaczej bo z min już chwile schodzi wiec z moich odczuć mogę tylko napisać że dzięki wspaniałemu systemowi zbierającemu teamy najczęściej walka była z czołgami z tieru min 4-5-6-7 gdzie pociski z obu 7,5 spływały po przeciwnikach jak woda po kaczkach. Jedyna szansa żeby coś uszkodzić / utłuc to działo 10,5 + ammo HE i starać się bić po tyłkach.
StuG III to w 99% to samo jak Hetzer ale z znaczenie lepszą dynamiką w poruszaniu się i manewrach.
JagdPz IV jest jak w/w szybka zwrotna ( jak na TD którymi się poruszałem oczywiście ) i z działem 8,8 już naprawdę daje radochę bo widać jak te wszystkie znienawidzone czołgi padają jak muchy ( i nawet te z wyższych tierów można ukłuć - zerwać gąsienice, walnąć od tyłu itp ).
teraz dostał mi się Jagdpanther i jako "stockowy" czołg tylko z 8,8 jest kicha bo bez ulepszeń jest powolny jak kulawy żółw - nic trzeba zęby zagryźć i klepać xp na gąsienice i silniki a wtedy można iść w nową 8,8 i można robić masakrę .
Tylko mam takie pytanka czy najpierw iść w działa potem silniki ( lub silnik albo też w ogóle z "upgradu" zrezygnować ) coraz czy warto iść w nowe działo 10,5 ?
vit123-> Marder II to bezapelacyjnie najlepszy pojazd w tier 3 fenomenalne dzialo jak na ten tier szybki i ostro wali, spokojnie mozna kv rozwalac ja swoim zrobilem 174 bitwy i wygralem 102 prawie 60% wygranych :) wykoksalem zaloge na 100% + kupe % camo :)
Skończyła się premka jakiś czas temu i mam mieszane uczucia... z jednej strony to całkiem fajna i absorbująca zabawa, z drugiej jednak jest cholerny niedosyt, niby to tylko 40 zł ale obrzydza mnie myśl, że płacę za grę z jednym trybem i masą błędów. Na razie chyba się wstrzymam.
Swoją drogą zrobiłem bez premium nowy rekord - 8 killi podczas gry. Dostałem porażającą ilość 1000 expa. I zarobiłem po naprawach i uzupełnieniu amunicji/wyposażenia niecałe 3000 kasy...
A to dopiero T29.
Dlatego warto mieć w garażu ulubiony pojazd tieru V-VI na którym swobodnie idzie po kilkanaście tysięcy zarobić w udanych bitwach (najwięcej miałem coś ponad 30k lub nawet więcej za bitwę w PzIV w której zniszczyłem 8 pojazdów wroga, kilka uszkodziłem i wykryłem plus kolejne ponad 30k za walkę też w PzIV w której uszkodziłem... 15 pojazdów wroga :D).
http://game.worldoftanks.eu/accounts/500083148-nbarloya/
ten koles jest mistrzem :) zeby to zrobic wydal 410k wolnego xp na t-54 :P i 210k xp na IS-3 :) za konwersje zaplacil prawie 24k gold :)
Mery:
No, ew. mieć zawczasu heavy packa, wyjechać M6, zabić jednego, przegrać bitwę i być 30 koła do przodu :-D
Kilgur:
No, ale on w klanie robi, więc nie dziwota, że tak mu zależało. Swoją drogą, jak bym miał więcej czasu, to sam bym w taki sposób doszedł do T-54, bo cała reszta medów linii ruskiej, to bezwartościowe gnioty.
Da_Mastah-> ten typ kupil sobie heavy, medium i light pre-order :P pewnie napierdala amunicja za golda :P niepamietam dokladnie ile ale ponad 150 ojro wydac musial :)
Ale on jest z greckiego klanu, a biorąc pod uwagę to, co wykonali w ramach kryteriów z Maastricht, to wcale nie jest dla niego dużo pieniędzy :-D
Hmmm... jeździ ktoś może Leopardem bez premki? Bo ja w nim w becie sporo jeździłem, teraz też w sumie mógłbym go sobie sprawić ale nie wiem czy warto? Da się na nim cokolwiek zarobić?
A może ktoś by chciał się zamienić ? Konto z Wota za konto z Battlefield Heroes i jednocześnie Play4free. W obu grach premium itemy już zakupione/bronie i prawie 4000 bf nie wydanych ;)
Oczywiście za jakieś konto warte zamiany.
Więc jeśli kogoś irytują bugi itp. to możecie się ze mną zamienić...
Swietny jest :D
Też go mam nad monitorem, ale nie będę uwieczniał swojej jaskini na zdjęciu ;)
Coś mało rentowny ten IS-4 :-P
Reaper ile VK45 średnio na bitwę da się ugrać?
Za taką przeciętna wygraną 15-20k na plus, za takie lepsze(między innymi takie jak na twoim screenie) to zazwyczaj nawet koło 40-50k
Ano to nawet podobnie jak IS-4 jednak. Przyzwyczaiłem się za bardzo chyba do tego M6 z pre-ordera, bo tym to się jeździ jak wózkiem w hipermarkecie - za koszyk i w regały :-))
niemozliwosc wybrania mapy jest debilizmem, od 2 dni gram jabany komaryn i jabana malinowke z jebanymi debilami kamperami, kazda gra to pierdolone 15 minut kampienia i remis :P rece opadaja, zbugowane camo ownuje jechalem na typa w odleglosci 60 metrow w krzakach rozwalilismy sobie nawzajem gasienice i tadam obaj zniknelismy :P do tego typ strzelil domnie i nie trafil 2 x i sie nie pojawil :P
Ciekawe jak to bedzie z tym paczem, specjalnie kupiłem najlepszy silnik do T-54 za 27k po przeczytaniu że:
" T-54 : Power of the top engine increased to 700 h.p. Price of the top engine increased to 82300 credits."
Mam nadzieje że dostane tą nowa wersje zamiast starej gratis, mało mi się uśmiecha farmić 82k kredytów. Oby to było tak jak pisze "increased" a nie kolejny tier silnika.
Co jest lekko dziwne to że mając mocniejszy silnik ( 680 zamiast standardowych 620 km ) nie pokazują statystyki żadnego wzrostu prędkości.
Ciągle jeszcze ciułam na najlepsze działo, a jeździ teraz już tyle mocnego sprzętu że średnia penetracja 175 mm ze 100mm LB-1 strasznie posysa.
ta gra jest popierdolona no kurwa mac przebijaja mi w is-3 wieze od przodu no zeby to jeszcze jakis kox a to jebane vk3002 db przecierz tam mam kurwa jebana mac 200 mm pancerz no japierdole