Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl The Elder Scrolls V Skyrim - pierwsze konkrety!

08.01.2011 09:02
1
Axor
38
Centurion

Zapowiada się erpeg na który dłuuugo czekam.
Moze mnie bardziej wciagnie od Gothica?? :D

08.01.2011 09:19
2
odpowiedz
zanonimizowany670001
9
Legionista

Level-scaling - to ja podziękuję.

08.01.2011 09:31
U.V. Impaler
3
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Poprawiłem info o punktach doświadczenia, bo ktoś w sieci bzdurę napisał. :)

08.01.2011 09:36
Oseth
4
odpowiedz
Oseth
85
Wild animal

Po cichu liczę na klimatyczny powrót do korzeni z Morrowinda... ehh

08.01.2011 09:40
Bart2233
5
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Zawsze myślałem że RPG-i to takie gry w których człowiek robi zadania, zdobywa poziomy, a potem gdy jest już potężniejszy to łoi skórę tym stworom/bandytom z którymi miał wcześniej problem.
Dlaczego Bethesda tak uparła się na ten level-scaling?

08.01.2011 09:45
M@rine
😍
6
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet

Bart2233
Żeby człowiek kanapowicz mógł sobie włączyć konsolę na te 30 minut i złoić skórę smokom.

Co do konkretów, to po takim hypie na Obliviona i rzeczach, które się naobiecywali to mam ich serdecznie dość. Nie dam wiary w nic pozytywnego co powiedzą. Zwłaszcza, że ten fragment o córce zakrawa na kpinę, bo wzbudza wrażenie jakiegoś random-quest generatora (ale wątpię czy coś takiego się znajdzie, za wcześnie te informacje są podawane).

08.01.2011 09:45
los_hobbitos
7
odpowiedz
los_hobbitos
70
Rojiblanco

Panie, level-scaling to i w Daggerfallu, i w Morrowindzie (nie wiem, jak z Areną) już był, tylko nie tak inwazyjny :) Tak długo, jak przedmioty nie będą skalowane i nie będzie zwykłych bandytów popierdzielających w daedrycznych zbrojach, będzie nieźle pod tym względem. Reszta zapowiedzi brzmi ciekawie, no ale zobaczymy, co z tego wyjdzie.

08.01.2011 09:48
8
odpowiedz
ww1990ww
95
Konsul

Level Skaling? coś mi się wydaje że ta gra zmniejszyła swoje szansy na kupno od razu w dniu premier. Chociaż jeżeli to będzie zrobione z głową na zasadzie że w miejscach w których już byliśmy są te same potwory które nie podlegają level skalingowi to może być dobrze.

08.01.2011 09:58
U.V. Impaler
9
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

M@rine ---> Tak. Wszystko wskazuje na to, że będą random questy.

08.01.2011 10:02
M@rine
10
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet
Image

Apropo lvl-scalingu w Morrowindzie.
Jak widać na obrazku było tego cała masa, ale ciekawe, kto to zauważył? Może nikt, bo większość to były jakieś rodzaje skrzekaczy, ryb czy kościotrupów w grobowcach. No i co najważniejsze nie zmieniały się ich atrybuty, tylko po prostu od x lvl spotykaliśmy dany, lepszy rodzaj potwora.

08.01.2011 10:07
11
odpowiedz
zanonimizowany98123
54
Generał

"W grze pojawią się dzieci. Nie wiadomo, czy będzie można je zabijać."

leżę i kwiczę xD

08.01.2011 10:15
kong123
😊
12
odpowiedz
kong123
120
Legend

Dla mnie zapowiada się ciekawie - zwłaszcza wzmianka o smokach narobiła mi apetytu na grę.

08.01.2011 10:17
sheld0n
13
odpowiedz
sheld0n
113
Alienrace

O stylistyce Morrowinda mozna zapomniec, bo Skyrim to kraina Nordow, czyli glownie snieg i gory. Dopiero zobaczymy jak daleko poza te rejony bedzie wybiegac teren gry. Szkoda, bo brakuje mi tych wielkich grzybow, i przebieglbym sie jeszcze po Vivec.

Wedlug mnie level scaling w Oblivionie nie wyszedl dlatego ze byl niedopracowany. W Fallout 3 tez przeciez byl i gralo sie swietnie. To jest ciagla ewolucja i ze wszystkich gier w ktorych scaling wystapil, do tej pory w zasadzie tylko raz im nie wyszlo.

Mnie osobiscie bardziej interesuja zmiany w rozwoju postaci. No i oczywiscie nie moge sie doczekac pierwszych screenow nowego engine :)

08.01.2011 10:53
U.V. Impaler
14
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Są skany w sieci. Można już zobaczyć jak to wygląda.

08.01.2011 11:02
ROJO.
👍
15
odpowiedz
ROJO.
180
Magia Kontrastu

W grze pojawią się natomiast perki, które będziemy wybierać po awansie na kolejny poziom – skojarzenia z cyklem Fallout jak najbardziej na miejscu.

Każdą z broni będzie można zadać decydujący cios, tzw. finisher.

Gra pozwoli obsługiwać dwie bronie jednocześnie.

nic nie stoi też na przeszkodzie, aby odpalić tryb TPP. Ten ostatni zostanie znacznie poprawiony w stosunku do Obliviona, gdzie prezentował się okropnie.

Po prostu odlot!

08.01.2011 11:10
Devilyn
😍
16
odpowiedz
Devilyn
206
Organised Chaos

Level-scaling

Niszczyciel satysfakcji z grania powraca.

08.01.2011 11:12
17
odpowiedz
bridgeburner
70
Pretorianin

Na te wszystkie zapowiedzi to kiedys takie powiedzonko było
Takie rzeczy to tylko w Erze
Znowu widze zapowiadaja cuda na kiju
Obyśmy znowu nie dostali Obliviono podobnego potworka

08.01.2011 11:16
18
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

Są skany w sieci. Można już zobaczyć jak to wygląda.

Niby na jakiej stronie?

08.01.2011 11:18
U.V. Impaler
19
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty
08.01.2011 11:24
pooh_5
20
odpowiedz
pooh_5
96
Czyste Rączki

Skany -> http://www.playfire.com/a/forum/elder-scrolls-v/thread/91126

Fajnie to wygląda. Nie kupię zaraz po premierze, poczekam aż wpadnie do jakiejś taniej serii i modderzy zabiorą sie do roboty :>

08.01.2011 11:25
FreYpr0
21
odpowiedz
FreYpr0
73
Demacia!!!

Uvi a dalbys linka do tych skanow :D ?

08.01.2011 11:29
sparrow_93
22
odpowiedz
sparrow_93
77
Konsul

Masz wyżej ;)

08.01.2011 11:47
_agEnt_
👎
23
odpowiedz
_agEnt_
105
Tajniak

level scale my ass

08.01.2011 12:00
kwiść
24
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Ja w Obliviona skończyłem grac jak na 40 poziomie walka z wilkiem zabierała mi 15min, a zombie z regeneracją zycia był nieśmiertelny... Jak zepsują ten lvl scaling, to mogą mieć nawet milion questów, a itak podziekuje -_- Choc musze przyznać, ze screeny wyglądają bardzo ciekawie ;)

Ciekawy jestem jak zamierzają naprawić lvl-scaling w otwartym świecie. Albo po lasach znowu będą latać wilki z milionem życia, albo zamiast wilków pojawią się smoki. Jedno i drugie rozwiązanie jest idiotyczne, więc bardzo wątpie w powodzenie tego pomysłu....

08.01.2011 12:16
25
odpowiedz
Hosti
60
Konsul

Cóż w Oblivionie pamiętam obok areny miałem swoje składowisko itemów - rzeczy których szkoda mi sprzedać a znowu też nie miałem ochoty ich nosić (pamiętam że to był najlepszy sposób składowania i nigdy nie znikały, gdyż skrzynie i inne automatycznie się odnawiały po jakimś czasie (nawet w własnym domu), do dzisiaj pamiętam płacz użytkowników na forach którzy tracili mocne itemy w ten sposób, oczywiście nigdzie wzmianki o tym nie było) więc ciekawe jak rozwiążą tą kwestię, póki co mi się to nie podoba że ktoś może podnieść :P

Cóż level-scaling odbiera jedno - poczucie że te godziny spędzone na trenowanie postaci coś dały i możemy czuć się naprawdę mocni pokonując to coraz silniejsze potwory czy więcej tych samych - tak to praktycznie cały czas teoretycznie jest podobnie "trudno", i dopiero dosłownie na samym końcu gry możemy mieć namiastkę z tego uczucia - pamiętam w Oblivionie nie można było mieć więcej jak 85 obrony - i tak już byliśmy prawie nieśmiertelni, jakbyśmy mieli więcej dosłownie byśmy byli ;)

Cóż niech tylko popracują jeszcze nad główną fabułą - bo ratowanie 7?! czy ile tam było takich samych bram ,gdzie w środku były tylko lekko zmienione lokacje to była katastrofa i jedna z najgorszych misji jakie widziałem, którą zresztą zrobiłem dosłownie na samym końcu, po wszystkich misjach gildii...

08.01.2011 12:17
_Luke_
👎
26
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

Level scaling - fail.

08.01.2011 12:21
27
odpowiedz
marcex1
77
Pretorianin
08.01.2011 12:48
przeszczep21
28
odpowiedz
przeszczep21
22
Pretorianin

Pozostaje czekać na gameplay z gry :)

08.01.2011 12:54
Harry M
29
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Świetne

08.01.2011 12:56
30
odpowiedz
Delago
8
Legionista

@kong123 Mam tak samo.

08.01.2011 13:04
dranzer8
31
odpowiedz
dranzer8
68
EXTERMINATE!!!

Jaki jest sens rozwijania postaci skoro na każdym poziomie przeciwnicy będą stanowili podobne wyzwanie?.

08.01.2011 13:06
_Luke_
32
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

dranzer8 -> na to pytanie, "specjalisci" z bethesdy jeszcze nie znalezli odpowiedzi

08.01.2011 13:07
33
odpowiedz
ja33no
58
Konsul

Tylko jedna rzecz mnie martwi:
"Wielką metamorfozę przejdą questy. Otrzymywanie zleceń będzie uzależnione od tego, jak rozwijamy naszego śmiałka. Na przykład napotkany czarodziej może zaoferować nam zadanie, ale tylko wtedy, jeśli sami często korzystamy z magii."
W Morrowindzie Rycerzem zaliczyłem wszystkie zadania ze wszystkich gildii. Mam nadzieję, że i tym razem nie będę jako rycerz ograniczony tylko do jednej grupy zadań.

08.01.2011 13:12
A.l.e.X
34
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Wygląda to bardzo, bardzo dobrze :]

08.01.2011 13:13
PSXFAN
35
odpowiedz
PSXFAN
67
Last Samurai

I dobrze widac że jest to stary silnik obliviona ale poddany bardzo wielu poprawką technicznym dzięki temu bedzie pewnie ogromny otwarty świat i bardzo ładna grafika

Zapowiada się znakomicie i już wiemy ze fallout 4 tez będzie lepiej wyglądał

08.01.2011 13:32
36
odpowiedz
grifinders
17
Chorąży

Ja mysle ze ten Level scaling to bedzie dodawal npc tylko tyle hp zeby go nie zabic jednym ciosem i zabral nam minimalnie zycie. A nie tak jak tu piszecie caly czas bedzie to hardcorowy przeciwnik.

08.01.2011 13:40
XineX
37
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Nie wiem co się tak czepiacie tego level scallingu, to że w Oblivionie był do niczego nie znaczy, że tu też tak będzie. W większości cRPG jest level scalling i nikt tego pewnie nawet nie zauważa :P.

08.01.2011 13:42
k4m
😊
38
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

a oni dalej jedną na tym gamebryo... Aż żal patrzeć na to jak wygląda Oblivion czy Fallout, teraz ten sam los spotka Skyrym. Ale może to i dobrze, Wiedźmin będzie bezkonkurencyjny pod kątem grafiki

08.01.2011 13:49
PSXFAN
39
odpowiedz
PSXFAN
67
Last Samurai

Wiedźmin będzie bezkonkurencyjny pod kątem grafiki

TES wychodzi na wszystkie platformy więc jest optymalizowany pod nie
Wiesiek wychodzi tylko na pc więc twórcy moga różne bajery graficzne pokazać

A przez to że Wiesiek wychodzi tylko na pc nigdy nie zagrozi takim marką jak Fallout czy TES pod względem popularności

No jeszcze w żadnej grze RPG nie pojawiły się dzieci
Echm FALLOUT:)

08.01.2011 13:51
👍
40
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

No jeszcze w żadnej grze RPG nie pojawiły się dzieci. Przy takiej grafice to będzie gratka dla pedofili jeśli wyjdą nude patche xD Level-scaling jest wg mnie dobrym rozwiązaniem. W Oblivionie zresztą nie było tego widać. Po jakimś czasie szczura pokonujemy i tak jednym ciosem. Oczywiście są silniejsze niż na początku, ale nasza postać jest także silniejsza i tego nie widać.
Grafika na skanach prezentuje się znakomicie. Jednak czekam na jakiś gameplay. System dialogów, qestów i walki prezentuje się ciekawie. Wytwarzanie przedmiotów także. Mam tylko nadzieję, że nie będziemy tego robili w stosownym okienku, tylko do wykucia miecza będziemy potrzebowali kowadła itp.
Ciekawe też jakie będą środki transportu oprócz szybkiej podróży i ganiania na własnych nogach.

08.01.2011 14:07
dauterek
41
odpowiedz
dauterek
14
Legionista

kiedyś czytałem podobną rzecz, tyle że o gothicu 3. I co? Kiedy grałem, połowy tych opisanych rzeczy nie zostało wprowadzonych a reszta mocno uproszczona. A miało wyglądać tak cudownie.
Jedyną pociechą jest to, że po sześciu latach pracy uda im się zrealizować to wszystko o czym piszą.

08.01.2011 14:12
42
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

@dauterek: Zwróć uwagę na to, że Piranha była poganiana przez JoWood. Przez co gra była niedopracowana. Gdyby mieli więcej czasu to może udałoby im się bardziej dopracować grę. Bethesda na szczęście nie jest od nikogo uzależniona.

08.01.2011 14:17
kwiść
43
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@sebogothic
Ja w Oblivionie z najlepszymi itemami nie mogłem pokonać zwykłego zombie, bo miał taką regenerację, że 200 strzał na niego nie wystarczyło. To samo ze zwykłymi wilkami, które zabijały mnie na 3 ciosy, a ja musiałem w nie trafić z 30 razy. Oczywiście można było obniżyć poziom trudności, ale jak tylko to zrobiłem, to każdy stwór padał po jednym ciosem i walka traciła sens...

08.01.2011 14:20
👍
44
odpowiedz
zanonimizowany363
67
Konsul

Ja zawsze gralem nordem, bo bardzo podoba mi sie kultura wikingow, poza tym nordowie to najlepsi wojownicy zaraz po orkach, tak szczerze powiedziawszy gdyby nie lvl scalling to byloby troche za latwo, pozatym przeciwnicy typu: szczury albo kraby i tak byly na strzala, co do zombie to fakt ich regeneracja byla upierdliwa a poza tym mialy mocny cios, najlepiej bylo takiego delikwenta zlapac przy scianie i naparzac ile wlezie, pozatym w trakcie walki z silnymi przeciwnikami bardzo szybko wzrastala umiejetnosc blokowania. screeny z gry podobaja mi sie bardzo, ale wydaje sie ze to ten sam silnik co w obku(gamebryo), tylko bardzo mocno podrasowany, ale sam klimat mroznej i groznej polnocy przedni!!!

08.01.2011 14:20
Damian1539
45
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

W grze pojawią się dzieci. Nie wiadomo, czy będzie można je zabijać.

Gdyby było można je zabijać to już widzę co by się działo w telewizji i w gazetach. Od nowa by zaczęli trąbić jakie to gry są złe i niebezpieczne.

08.01.2011 14:32
Chudy The Barbarian
46
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Bethesda nie ma jaj, żeby zrobić grę, gdzie można zabijać dzieci.

Oblivion był beznadziejny w wielu aspektach, a mimo to zbierał wysokie oceny we wszystkich serwisach. Oby tym razem się przyłożyli, bo i Fallout 3 nie był taki dobry, jak popatrzeć na New Vegas.

08.01.2011 14:35
_Marcos_
47
odpowiedz
_Marcos_
37
Chorąży

Polecam mod do Obliviona - Oscuro's Oblivion Overhaul. Level Scaling w dużej mierze znika i gra sie bardzo przyjemnie. Gra jest wymagająca.

08.01.2011 14:52
48
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Level scaling zostaje? No to nie kupuje :)

08.01.2011 15:10
Backside
49
odpowiedz
Backside
78
Senator

Wszystko wskazuje na zmiany w lepszym kierunku :). Tylko 2 kwestie mnie martwią:

Awansowanie uzależnione będzie od poziomu wytrenowania drugorzędnych umiejętności.

Nieee, znowu będzie męczenie się z przechodzeniem na kolejny lvl :0?

Upuszczony sztylet może zostać podniesiony przez chłopca, który odniesie go bohaterowi lub znaleziony przez bandę oprychów. Ci ostatni mogą pobić się o niego.

No tak, Bethesda znowu idzie w stronę dziadowskich bajerów. Pamiętacie trailery Obliviona? Ten moment w mieszkaniu jakiejś bibliotekarki, która ćwiczyła sobie w domu strzelanie i rzuciła uśpienie na szczekającego psa?

W zasadzie powinno to nosić miano "skrypty reklamowe" - do niczego innego nie służą.

08.01.2011 15:12
Marcines18
50
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Czytałem już to na cdaction, fajnie ;)

08.01.2011 16:18
51
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

Level-scaling, czyli automatyczne dostosowanie siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, będzie obecny w grze

Ok, wiec moze rok po premierze, kiedy community zmoduje gre skyrim bedzie grywalne. Z level-scalingiem to ja nawet nie spojrze na ta gre.

08.01.2011 16:19
52
odpowiedz
Leon_Willy
89
Konsul

Level-scaling... No to trzeba czekać na mody.

08.01.2011 16:37
przeszczep21
53
odpowiedz
przeszczep21
22
Pretorianin

Jak ktoś lubi rebusy to może rozwiązać sobie tekst w języku smoków który zdradza coś tam z fabuły. Tekst jet na stronie: http://www.gameinformer.com/p/skyrimpuzzle.aspx
Miłej zabawy życzę :D

08.01.2011 16:46
54
odpowiedz
Murabura
161
Generał

OMG jeszcze wiecej uproszczen dla dzisiejszych graczy debili :/ tylko 3 cechy, mniej skilli, tylko 5 miast, szybka podroz, jakies finishery jak z gry akcji. oczywiscie sa plusy jak dual wield, ulepszony level-scaling czy questy tylko dla okreslonej "klasy" wymuszajace przejscie gry kilkoma postaciami. ogolnie Oblivion rozczarowal mnie uproszczeniami dla konsol ale Skyrim to juz bedzie totalnie gra dla casuali. grabi sobie Bethesda oj grabi!

08.01.2011 16:47
A.l.e.X
55
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

dzieci można zabijać ale tylko w Dead Space II jak są po lekkiej mutacji :]

08.01.2011 17:18
56
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Świat levelujący razem z postacią ponownie zabije grę. Przecież to idiotyzm, to niszczy całą wiarygodność, chęć stania się silniejszym. Nic ich Oblivion nie nauczył?!
W połowie sobie podarowałem granie, jak po "wykoksowaniu" i znalezieniu najlepszych itemów miałem o wiele większe problemy z przeciwnikami niż na początku gry - paranoja.

Przecież to jest piękne, móc wrócić silniejszym po tygodniu grania do jakiejś jaskini i wytłuc wszystkich, którzy wcześniej dawali nam straszne baty.

08.01.2011 17:20
snopek9
57
odpowiedz
snopek9
210
Pogrubiony stopień

Mnie bardziej martwi ten maks poziom 50...zawsze w tej serii mialo sie wrazenie, ze poziom jest nieograniczony...

08.01.2011 17:25
yasiu
58
odpowiedz
yasiu
199
Legend

poczekajcie aż gra wyjdzie z ocenianiem tego level scalingu. jeśli nie będzie wrzucony wszędzie, może być bardzo fajną rzeczą - nie napisali przecież, że wilki będą rosły w siłę razem z bohaterem, tylko, że w zadaniach pojawią się przeciwnicy, którzy będą stanowili wyzwanie.

08.01.2011 17:32
59
odpowiedz
zanonimizowany426336
20
Chorąży

Jak zwykle informacyjny miszmasz.
Level scalingu Oblivionowego nie będzie, w artykule nie ma o tym wzmianki nawet. Jest jedynie dobieranie przeciwników pod preferencje gracza, to co innego. Chyba od dawna było wiadomo, że LS nie będzie, bo to się nikomu nie podobało.
Ograniczenia leveli też nie będzie.
Nigdzie też nie napisano, że usunięto atrybuty.
Jak się mylę, to weźcie mi pokażcie info.

08.01.2011 18:17
60
odpowiedz
Drau
82
Legend
08.01.2011 18:31
U.V. Impaler
61
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Tulus Tul ---> Info pisałem jak w sieci nie było jeszcze wszystkich skanów, więc części rzeczy nie dało się zweryfikować. W GI jest informacja, że zdobywa się levele od 1 do 50, ale po 50 nie ma definitywnego stopu, jak np. w Falloucie - proces zostaje jedynie okrutnie spowolniony.

O usuniętych umiejętnościach jest info w tekście.

Level-scaling oczywiście jest obecny. Przecież w random questach, które zostały użyte jako przykład, siła przeciwników będzie dobierana właśnie do aktualnej mocy bohatera. Poza tym już dawno jeden z producentów gry powiedział, że skoro level-scaling jest obecny w Elder Scrolls od czasu Areny, to dlaczego nie miałoby go być w Skyrim. ;)

08.01.2011 18:39
62
odpowiedz
zanonimizowany426336
20
Chorąży

Liczba umiejętności jest owszem skrócona, ale chodziło mi o atrybuty (siła, zręczność itd). Niektórzy piszą, że ich nie ma, a nigdzie nie ma potwierdzenia takiej informacji.
Level scalingu zaś nie będzie w takiej formie jak w Oblivionie, kilka osób zaś skreśliło już grę właśnie z powodu jego obecności. Tak naprawdę implementacja LS w Skyrim to wielka niewiadoma i tak pozostanie raczej do premiery.

08.01.2011 19:40
63
odpowiedz
zanonimizowany547769
56
Generał

W końcu zrobili nowy silnik graficzny, to można się spodziewać ze przyszły Fallout równiez będzie na nowym silniku

09.01.2011 14:17
64
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

W końcu zrobili nowy silnik graficzny

Skąd pewność ,że to nie jest ulepszony Gamebyro? Jak na razie na temat enginu nie wiemy nic.

10.01.2011 10:01
ttwizard
65
odpowiedz
ttwizard
152
AzoriuS

Level-scaling, czyli automatyczne dostosowanie siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, będzie obecny w grze

Dziękuje, postoje. Dobrze, że ostatnio jest moda na produkcje cRPG, dzięki temu spokojnie będę mógł ominąć nowego elder scrolls. Obliviona im nie wybaczyłem właśnie za lvl scalling, ale skoro mają dalej ciągnąć ten badziew to moich pieniędzy nie dostaną.

10.01.2011 10:18
👎
66
odpowiedz
regob
53
Centurion

it's a new age for the elder scroll, a dragon age ...:)

10.01.2011 10:21
U.V. Impaler
67
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

ttwizard ---> W każdej grze z serii The Elder Scrolls był level scaling i przybierał on różną postać. na pocieszenie wypowiedź jednego z twórców: "Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/leveling based on player level. Skyrim’s is similar to Fallout 3’s, not Oblivion’s."

10.01.2011 10:59
_Luke_
68
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

Akurat powolanie sie na przyklad F3 dobrze nie wrozy. Co innego gdyby przywolywali New Vegas.

10.01.2011 11:16
69
odpowiedz
keeveek
80
Konsul

200 lat później? z pierwszych screenów nie widać ŻADNEGO postępu technologicznego w tej krainie. Czyżby zamieszkiwały ją same matoły?

10.01.2011 11:23
dia8el
70
odpowiedz
dia8el
92
Wiedźmin

A widzieliście już pierwsze skany?

Szczęka opada :D

http://www.teamdoom.pun.pl/viewtopic.php?pid=19755#p19755

10.01.2011 11:31
mblade
71
odpowiedz
mblade
148
Konsul

tak przeżywacie z tym level scallingiem i mowicie że oblivion był okropny z tego powodu, a nie macie pojęcia że tak przez was zachwalany poprzednik obliviona, morrowind też miał level scalling, więc w czym problem? przecież napisali że będzie inny scalling niż w oblivionie, poczekamy zobaczymy, w każdej grze bethesty jest level scalling więc po co te nagłe podniecenie level scallingiem w skyrim ?

co do skanów, rzeczywiście wizualnie gra prezentuje się wyśmienicie, da się zauważyć DX11 tesselation, miejmy nadzieje że to tylko dobrze zoptymalizują ;)

10.01.2011 11:39
Amadeusz ^^
72
odpowiedz
Amadeusz ^^
200
of the Abyss

Szczęka opada?

Nie chcę przesadzać, sam jestem fanem TES (mam nawet kolekcjonerkę Obliviona) ale fakt jest taki że mój Oblivion po kilku modach wygląda praktycznie tak samo (choć twarze postaci nieco odstają) - jeżeli mówimy o jakimś przeskoku graficznym to tylko marginalnym, niestety. Nadzieja jest za to w pięknych krajobrazach, liczę na to że Bethesda się spisze w tej kwestii. Oby istniał klimat przygody, tak jak w Morrowindzie. No i mam nadzieję że wreszcie animacje będą na najwyższym poziomie, szkoda że w grze nie będzie pewnie euphorii (jak w GTA IV).

Aha, obecnie nie narzekałbym nad level scalingiem - być może ten zaimplementowany będzie czymś pokroju tego w Morrowindzie - tam jest ledwo odczuwalny, po prostu częściej napotyka się silne potwory (Ogry, Dremory i inne daedry ;] )

I oby artefakty/zbroja daedryczna dawała SATYSFAKCJĘ po zdobyciu, tak jak w Morrowindzie - w Oblivionie ten system TOTALNIE leżał.

PS. Faceci wreszcie mają posturę wojowników (patrz: biceps).

10.01.2011 11:48
73
odpowiedz
Murabura
161
Generał

level scalling z Morka polegal na tym ze zaleznie od poziomu "odblokowywaly sie" nowe stwory ale np przedmioty byly z gory ustalone wiec na poczatku rozgrywki mozna bylo znalezc super sprzet jesli sie mialo szczescie lub pozniej juz wiedzialo gdzie co jest i to bylo dobre. w Oblivionie zarowno poziom wszystkich potworow jak i trafiane przedmioty zalezaly od poziomu co bylo chore bo od poczatku do konca wszystko stanowilo wyzwanie a sprzet kolekcjonowalo sie stopniowo co jest chore. zombie przy sprzecie np zelaznym stanowily wyzwanie i pozniej przy daedric tez stanowily wyzwanie wiec gdzie logika?

co do likwidacji cech/atrybutow: "Each level comes with an automatic boost in health, and then a choice to further advance your health, or to improve either magicka or stamina, the other two primary in-game resources." - wynika z tego ze bedzie automatyczne podnoszenie HP i pozniej bedzie mozna zwiekszyc jeszcze zycie lub dodac many lub staminy wiec poniekad rezygnuja ze swietnej wariacji systemu SPECIAL, ktory w TES to SPEWIAL: Strenght, Personality, Endurance, Willpower, Intelligence, Agility, Luck.

ma ktos moze scany w wysokiej rozdzielczosci i ulozone wg kolejnosci stron? chcialbym sobie przeczytac caly artykul a nie pojedyncze strony i do tego nie dajace sie momentami odczytac.

10.01.2011 14:55
Robak07
74
odpowiedz
Robak07
58
Wujek Dobry Wariat

Na normalnym poziomie trudności Oblivion właściwie nie był ŻADNYM wyzwaniem (być może za wyjątkiem pierwszych kroków w grze). Jasne, przecież można było przesunąć pasek do opóru w stronę najwyższego poziomu trudności, ale wtedy grało się wyjątkowo sztucznie (kraby z 1000hp :O). Oby ta gra stanowiła takie wyzwanie jak Morrowind ;) gdzie dopiero pod koniec gry po mądrym dopakowaniu postaci i zebraniu masy epickiego sprzętu czułeś, że rzeczywiście jesteś mocny (KACIOR) - i to dawało ogromną satysfakcje, czego niestety zabrało w Oblivion'ie. Liczę na to, że Bethesda wie, co robi, więc jestem spokojny co do finalnego wyglądu tej gry :P. Co by z tego nie wyszło i tak w to zagram ;->.
Pozdrawiam! Eloo

10.01.2011 15:32
75
odpowiedz
Paranoja
51
Centurion

Oczywiście Morrowind nie był wolny od błędów, np. właśnie z rozłożeniem sprzętu i tym, że jak ktoś wiedział jak, to stosunkowo wcześnie mógł zdobyć niezły sprzęt. Inna sprawa, że postać na niskim lvlu o deadrycznej zbroi mogła zapomnieć, bo miała za mało siły aby w ogóle unieść taki pancerz. No, ale prawda, ktoś obeznany z grą mógł dać sobie już na samym początku przewagę. Ale było to dość realistyczne.
Oblivion to zupełnie inna bajka, gry nie mogę opisać innymi słowami niż "debilna", bo chyba dla takich odbiorców była przeznaczona. Jeżeli ktoś pakował na questach pobocznych przez całą grę, to potem każda brama do zamknięcia była drogą przez mękę - potworki z 1000x hp i WIECZNIE psująca się zbroja, która pękała po 2 ciosach. No i bandyci w środku dziczy ubrani od stóp do głów w magiczny deadryczny sprzęt - całkowicie logiczne. Pomijając już to, co było najidiotyczniejsze: niezależnie kim grałeś, mogłeś wykonać WSZYSTKIE quest WSZYSTKICH gildii. Będąc stuprocentowym warriorem można było z łatwością zdobyć tytuł arcymaga i mistrza zabójców - ponownie, gdzie tu jakikolwiek sens, logika, realizm?
Morrowind bije Obliviona na głowę w każdej dziedzinie (no, oprócz grafiki, ale Morek też ma swój urok nawet dziś), niestety obawiam się, że kolejny TES będzie jeszcze bardziej "przystępną dla graczy" czytaj: wypraną z jakiejkolwiek przyjemności grania grą, którą wszyscy najpierw odpalą z wielkim "woooow", a potem będą płakać z rozczarowania.
No, to tyle, muszę sobie pojeździć czasem po Oblivionie, tak bardzo mnie ta gra zraniła xDDD Ale TESV i tak kupię :P

10.01.2011 15:42
76
odpowiedz
zanonimizowany553013
40
Konsul

Boję się jednego. Zbytniego uproszczenia gry żeby działała na konsoli. :((

10.01.2011 16:21
👎
77
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Graficznie bardzo przypomina starego już Obliviona - daję stówę, że to ten sam silnik po modyfikacjach.

10.01.2011 16:40
78
odpowiedz
zanonimizowany576996
18
Legionista

Nie mogę się już doczekać dalszych informacji, na razie wygląda na to, że gra idzie w bardzo dobrym kierunku :) Mam tylko nadzieję, że oprócz tego uświadczymy:
- lepsze (miłe dla oka) modele postaci
- duuużo ciekawszy main quest niż ten z Obliviona
- dużo zadań powiązanych z gildiami, wspaniały byłby jakiś mały aspekt ekonomiczny odnośnie zarządzania taką placówką, po tym, jak zostanie się jej przywódcą.
Tak długo na to czekałam *_*

10.01.2011 20:42
79
odpowiedz
||Peter||
95
Peterski

Wielką metamorfozę przejdą questy. Otrzymywanie zleceń będzie uzależnione od tego, jak rozwijamy naszego śmiałka. Na przykład napotkany czarodziej może zaoferować nam zadanie, ale tylko wtedy, jeśli sami często korzystamy z magii

Ja bym powiedzial ze to powrót do korzeni. Juz w Daggerfallu tak bylo, ze od gildii magów zadania mozna bylo brac tylko jesli sie parało magią. A nie jak w Morrowindzie i Oblivionie, ze niewazne co robiles, mogles sie zapisac do dowolnej gildii.

10.01.2011 21:52
przeszczep21
80
odpowiedz
przeszczep21
22
Pretorianin

Dla wszystkich którzy mają jakieś wątpliwości co level scallingu. Na oficjalnym forum jeden z twórców wypowiedział się na ten temat-------->
"Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/levelling based on player level. Skyrim's is similar to Fallout 3's, not Oblivion's---------->> wynika z tego że nie ma mowy o powtórce z Obliviona ;)

11.01.2011 05:48
81
odpowiedz
zanonimizowany444630
9
Senator

Mam mieszane uczucia - z jednej strony usprawnienia i mniej pod publiczkę, z drugiej niektóre rzeczy upraszczają...

11.01.2011 11:23
82
odpowiedz
robinsongg
23
Chorąży

hmm zapowiada się bardzo dobrze oby był tak dobry jak Oblivion!

11.01.2011 13:59
😐
83
odpowiedz
zanonimizowany596492
13
Chorąży

Przez te perki i dodawanie do życia, wytrzymałości lub many - nie będę mógł zrobić postaci absolutnie doskonałej, jak to robiłem w poprzednich częściach. Co za tym idzie jeśli chciałbym grać równocześnie każdą klasą, to będzie dosyć ciężko, więc nie będę mógł ukończyć wszystkich questów za jednym podejściem. Wolałbym grać raz a porządnie, a nie kilka byle podejść i szybkie znudzenie grą przez konieczność powtarzania tego samego.

11.01.2011 14:41
wilqu
84
odpowiedz
wilqu
183
Wilk medyczny

Peter -> W morro oczywiscie że mogłeś zapisac sie do każdej gildi jak w obku ale w przeciwienstwie do obka dalej mogles guzik zrobic bo wymagania dla czystego wojownika w gildi magów były zbyt duze zeby odblokowac sobie awanse i trzeba by było naprawdę dużo siepac w tym kierunku żeby cos się ruszyło

Marzy mi się powrót do specyfiki ala morrowind gdzie zdobycie całego deadrycznego kompletu było wyzwaniem, a śmiercionosnych artefaktow było od groma i to nieżle momentami ukrytych

Niworro -> przez takich jak ty ta gra schodzi na psy "Dajcie mi gre w ktorej bede mogl byc arcymagiem, mistrzem wojownikow i złodziei i odwalic wszystko na raz"

morrowinda przechodziłem parę razy i za każdym razem ta gra miała mi cos nowego do zaoferowania

11.01.2011 16:20
👍
85
odpowiedz
Murabura
161
Generał

@wilqu
zgadzam sie w 100%. aby docenic caly kunszt RPG trzeba gre przejsc min 2 razy bo zawsze mozna wybrac inne rozwiazania czy profesje a nie odwalic wszystko na jeden raz i tworzyc super koksy bedace jednoczesnie wojownikiem, magiem i zlodziejem z max statami. w TES zawsze gralem postaciami bedacymi swego rodzaje palladynem lub tzw spellswordem czyli wojownik potrafiacy rzucac proste czary leczace itp. nastepnie gralem zlodziejem-lucznikiem i na koncu magiem. za kazdym razem bylo super i gra oferowala inne mozliwosci.

11.01.2011 19:43
86
odpowiedz
gohanxxx
13
Legionista

Zapowiada sie naprawdę nieźle.Może w końcu konkretna gra ze smokami w roli głównej.Już mi ślinka leci.czekamy na premiere hehe

12.01.2011 06:32
M'q
😊
87
odpowiedz
M'q
85
Schattenjäger

[83]

I teraz widzicie pod jaki target sa robione rpgi...

12.01.2011 07:54
Xeroeth
88
odpowiedz
Xeroeth
14
Shrouded Assasin

Jest na co czekać, oblivion nie przypadł mi do gustu tak jak morrowind z dodatkami więc mam nadzieje że ta odsłona przywróci serii blasku.

12.01.2011 22:57
Vanderhast
👍
89
odpowiedz
Vanderhast
47
Pretorianin

Hmm zobaczymy co to będzie :-). Pozdrawiam

gameplay.pl The Elder Scrolls V Skyrim - pierwsze konkrety!