Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Test 22 kart graficznych w grze F1 2010

18.10.2010 09:28
Mortalking
1
Mortalking
133
Senator

I po co testować karty na takiej grze która z reguły nie jest za specjalnie wymagająca wobec kart graficznych.

18.10.2010 09:46
BOLOYOO
2
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

Dwurdzeniowy procek i karta min 8600 GTS 512 MB i gracie na bardzo wysokich detalach z najnizszymi cieniami, otoczeniem i z najmniejsza iloscia kibicow. Szczerze to i tak sie na to uwagi nie zwraca a jest plynnie ;)

18.10.2010 12:51
aope
3
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

Chciałem zapytać... gdzie jest Radeon 5970?

@BOLOYOO: a możesz przytoczyć tak nieistotny szczegół jak rozdzielczość?

18.10.2010 13:25
4
odpowiedz
zanonimizowany755524
1
Konsul

Radeon 5970 to 2x 5850 w 1 obudowie. Tak jakby mieli testowac 2x GTX480 w SLI.

18.10.2010 14:11
5
odpowiedz
tomasz.niechaj
7
nvision.pl

@ aope
Problem Twój polega na tym, że jak w testach moich brakowało GF'a GTX 295, jak i GTX'a 480 to nie zarzucałeś ich braku. A gdzie jest HD 5970? Gdzieś w okolicach JEDNEGO HD 5770 - taką wydajność ma HD 5970 w tej grze.

Pozdrawiam

18.10.2010 14:41
aope
6
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

@tomasz.niechaj: ja nie mam problemu - po prostu chciałbym przeczytać kompletne porównanie :) Ja testów zazwyczaj nie czytam, chyba, że chcę coś zmienić w komputerze. Dlatego mogłem nie zauważyć braku GTX 295/480. Wiesz, nie każdy jest wyznawcą nvidii, z czym Ty najwyraźniej masz problem :) A swoją drogą - z czego wynika tak słaba wydajność 5970? Przy karcie za takie pieniądze to zahacza o kpinę... Rozumiem, że lepszym wyborem - ogólnie - byłoby 5870?

Pozdrawiam

18.10.2010 14:58
7
odpowiedz
zanonimizowany553013
40
Konsul

A ja mam kompa dwuletniego ponad za 2000zł jak na tamte czasy tyle dałem sam złożyłem i mam kartę ASUS 9600GT 512 i mogę sobie pograć we wszystko, no wiadomo że nie na max ale spokojnie co najmniej na średnich, mam XP AMD 5600+ 2.9 X2 i mogę sobie troszkę ponarzekaćbo w black ops czy w crysisa 2 czy w arme 2 czy w bad company 2 se na hight nie pogram ale w FC2 na ultra hight pocinam i 30-40 FPS :D

18.10.2010 15:24
maslice
👍
8
odpowiedz
maslice
37
Shepard

Dzięki za news wiem jaką kupić kartę

18.10.2010 15:45
9
odpowiedz
tomasz.niechaj
7
nvision.pl

@ aope
Z tymi GTX'ami 480 i 295 miałem na myśli to, że idealnie wpisujesz się w grupę innych osób, którym tak bardzo brakuje Radeona HD 5970, podczas gdy jak GTX 295 był najszybszą kartą na rynku to tej im nie brakowało. Podobnie jak GTX'a 480 swego czasu.

Radeon HD 5970 jako karta dwuprocesorowa wykłada się w F1 2010 właśnie z powodu swojej dwuprocesorowości. Podobno SLI działa poprawnie, ale nie sprawdzałem, więc się nie wypowiadam.

Oczywiście HD 5870 będzie lepszym wyborem. Zresztą, jak już wielokrotnie powtarzałem, nikomu nie będę polecał dwurdzeniowych kart - one jak dla mnie zawsze są gorszą opcją od jednoprocesorowych.

Pozdrawiam

18.10.2010 16:56
10
odpowiedz
zanonimizowany656413
16
Generał

hehehe, 9400gt też wyrabia...

18.10.2010 17:56
11
odpowiedz
xittam
165
Generał

na moim dualcore 2200 + gf 9500gt gra zasuwa jak marzenie.

18.10.2010 19:45
12
odpowiedz
chemik1984
7
Legionista

Informacje odnośnie wyczekiwanego patcha

Hi everyone,

It’s been a while since we last updated on the forthcoming F1 2010 patch so here is where things are at currently…

The team are hard at work, and have been since launch, building the patch. We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. Here is a quick overview of the main issues which we’re addressing:

1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed

2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.

3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.

4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.

5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.

6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).

7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.

In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:-

1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.

2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.

3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.

4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).

5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.

6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.

7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.

8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.

There have also been several PC specific improvements as well:-

1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.

2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.

3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)

4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.

5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.

This list is not exhaustive of the issues being addressed in the patch but a snap shot of the key improvements. Please keep your feedback coming though as it is invaluable both for the work on the patch and for the design of F1 2011.

Once the patch goes into submission, we’ll try to give you guys a heads up as to when it will be live and ready to download as soon as we know.

Thanks for your continued support & feedback.

The F1 2010 Development Team.
__________________
Ian 'Helios' Webster
Community Manager

19.10.2010 00:03
👍
13
odpowiedz
zanonimizowany751383
2
Chorąży

A ja zapraszam do konkursu F1 2010 na profilu na Facebooku. Info w stopce.

19.10.2010 15:12
14
odpowiedz
zanonimizowany750729
5
Chorąży

HD5970 gwałci wszystko co się rusza,mam szczęście mieć takiego potwora w moim komputerze

Technologie Test 22 kart graficznych w grze F1 2010