Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w chwili obecnej wyłącznie na pecetach
Ciekawe. Biorąc pod uwagę to iż Namco od dłuższego już czasu miało chrapkę na Atari które było dystrybutorem "jedynki" :D
Bynajmniej kto by nie był wydawcą to i tak musi sprostać w wymaganiom CDP i wydać grę tak jak tego oczekują fani.
Słabo że odwlekają wydanie tej gry na konsole, nie wiem na co oni czekają, dzięki temu by mieli o wiele większe wpływy ze sprzedaży tej gry, bo na samym PC to aż takich kokosów to nie zbiją.
Japoński koncern będzie również odpowiedzialny za wprowadzenie najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED do sklepów w krajach Bliskiego Wschodu, państwach afrykańskich, a także w Azji Południowo-Wschodniej.
To jakaś pomyłka, czy w Afryce też pykają w gry? :O
To jakaś pomyłka, czy w Afryce też pykają w gry? :O
Zdziwiłbyś się, ale tak ;P
Bo nie mają co jeść.
Większość tam nie ma co jeść. Co do CD Projektu to pewnie na gadaniu się skończy tak jak w przypadku pierwszej części. Już nie mogę doczekać się premiery a potem premiery edycji rozszerzonej a potem edycji rozszerzonej edycji rozszerzonej.
hohoho ile teraz głosów się odezwie jaki to wiedźmin badziewiasty i nic się nie stało że nie ma go na konsole.
Przeciez bedzie na konsole, na pc też mi z zreszta pojdzie. Tylko jesli nie wydadza go na konsole to twórcy bedzie zbierac puszki.
Tak naprawdę to mój post był niezupełnie na serio, ale zawsze mnie zastanawiało jak wygląda życie w Afryce. Bo to co się zna z telewizji choćby, to przecież głównie dzicz, skrajny prymitywizm, chodzące szkielety i piraci.
Wiem, że są tam ośrodki bardziej cywilizowane, czy nawet całe państwa (RPA, Egipt, WKŚ ?), ale zdecydowana większość kojarzy się właśnie z taką skrajną nędzą.
no tak, bo egipt, tunezja, algieria, libia, maroko, RPA i tak dalej to tylko pustynia i biedni ludzie
To wcale nie jest tak, że konsola=lepsza sprzedaż niż na PC. Miliony egzemplarzy to sprzedaje raptem kilka tytułów do roku, które na PC też mają przyzwoitą sprzedaż (w granicach 0,5-1 miliona).
Zrobienie wersji na konsole, to są spore koszty, a także wymaga to zatrudnienia specjalistów. Co by nie mówić mimo, że twórcy Wiedźmina świetnie czują się na PC, ale konsole to dla nich terra incognita.
Poza tym lepiej, że skupiają się na jednej platformie, a nie rozmieniają się na drobne.
Pozatym jeszcze co do konsol są umowy licencyjne , czyli trzeba conajmniej dosiąść do negocjacji i to też produkuje dodatkowe koszty.
Widać że polski producent raczej jest najbardziej nastawiony na ... polski rynek, czy to kogoś powinno dziwić?Powinniśmy się z tego radować! W tej części europy właśnie pecety są głównymi platformami służącymi do grania (na zachodzie już nie do końca) stąd też ta decyzja o najpierw wypuszczeniu gry na PC. Zresztą mam nadzieje że ci co tutaj będą jęczeć o konsole oczywiście swoje xboxy 360 mają w 100% legalne :)
Zresztą rynek PC jest stosunkowo dziwnym rynkiem ,lecz dzięki cyfrowej dystrybucji zaczyna się "odrastać" i mieć swoją drugą młodość i chodziarz jedna gra będzie przeznaczona głównie na tą platformę...
Zresztą wszystko wyjdzie w praniu ;)
brawo, kuzwa, brawo.
Widac polak nie potrafi zmadrzec po szkodzie, nawet tej nastepnej...
I bardzo dobrze, że tylko na PC.
Patrząc na ich sytuację - bardzo źle. Gdyby pierwsza część wylądowała także na konsolach,gra z pewnością odniosłaby większy sukces i dwójka byłaby tworzona z większym budżetem. Mam nadzieję,że szybko się otrząsną i nie doczekamy się takiej samej sytuacji co z "Powrotem Białego Wilka". :)
dziwna decyzja, nie chcą zarobić czy jaka cholera?
Niech sobie wydaja na pc...za rok zobaczymy newsa o bankructwie CDP;)
na PC. I prawidłowo
Z marketingowego punktu widzenia lepiej byłoby już wydać Wiedźmina 2 na konsole niż na PC. Porażką już było niewydanie jedynki na którejś z konsol. Gdyby BioWare czy Bethesda postępowały podobnie, to już dawno by poszły z torbami.
CDP bankrutem ?Widocznie tak skoro W2 nie będzie na konsolach.Ale co tam niech sobie bankrutują.Ja w tym czasie będe sobie grał w dragon age 2 na mojej konsoli .
CDP Red zapewne po jakimś roku przypomni sobie o konsolowym Wiedźminie, który po jakimś czasie skończy zapewne jak Powrót Białego Wilka. Miał być najlepszy RPG na konsole - wyszło NIC:) Dla tak małego studia (w porówaniu do Bethesdy czy właśnie BioWare) nie wydanie dodatkowej wersji na konsole to strzał w stopę. Dla porównania pierwszy (na konsoli wyjątkowo nie dopracowany) Two Worlds od polskiego Reality Pump sprzedał się na x360 (tylko!!, na ps3 nie wyszło) kilkakrotnie lepiej niż na PC. Hmm: CD Projekt Red żegnaj na zawsze? [']
PS.Alien7 [ gry online level: 7 - Chorąży ]
na PC. I prawidłowo
- chcesz, żeby to był ostatni Wiedźmin w twojej historii?
Na konsolach napewno będzie, tylko trzeba będzie poczekać jak z gta 4 na PC. Z komentaży łatwo zauważyć kto ma konsole a kto pc :D
Szakin, dokładnie. Gdyby na PC ze sprzedażą pierwszej części byłoby kiepsko to na pewno by drugą część (czy nawet pierwszą jeszcze) wydali też na konsole. Dla mnie to dziecinne gadki z tym bankructwem... tymbardziej, że na konsole prędzej czy później też będzie.
Wiedźmin na PC sprzedawał się świetnie, pamiętam ze ta gra była w Top 100 najlepiej sprzedających się gier (była taki news na GOL-u), i to gdzieś koło 50 miejsca. CDP czasami robi dziwne rzeczy, ale w przypadku Wieśka tylko na PC chyba wie co robi.
Może i by coś tam zarobił na konsolach - ale może i nie. Już oni chyba dobrze wiedzą jak dobrze wydać Wiedźmina.
Tak wiec, gadanie że jak CDP nie wyda W2 na konsole to zbankrutuje, powoduje u mnie tylko uśmiech politowania. Będzie im się opłacać wydać grę na konsole - to spoko, jak więcej zarobią to tylko przyklasnąć. Jeżeli jednak dla nich to za duże koszty/ryzyko - to nie pierdzielcie żeby nawet jakby mieli stracić, to niech wydają. Tak samo jest z exami na konsolach - na PC pojawiają się tylko wtedy, gdy na siebie zarobią.
Moim zdaniem Wiedźmin 2 sprzeda się w podobnym nakładzie co część pierwsza a ze budzet jest znacznie większy niż w przypadku jedynki to będą mieli spore problemy z wyjściem na zero, już w przypadku pierwszej części ledwo co wyszli 2 mln do przodu. Ale zapewne na targach E3 będą robili wszystko aby zwrócić na tę produkcję uwagę ludzi z branży.
Na jedynce zarobili 2 miliony, <dla porownania gta 4 mw2 itd zarobiły tyle pewnie w pare godzin od premiery> więc duzo to nie jest. W 2 ma być wiekszy budżet to moga być nawet stratni, zapewniam was ze na konsole by zeszło duużo więcej niz na pc, z zreszta gdzies <tam gdzie pokazywali chyba> mówili ze planuja sprzedac około 5 milionów. Tylko na pc? GL
Mleh, jak dużo w tym wątku ekonomicznych "ykspertów". CDP nie robi tej gry tylko na PC ze względów ideowych, ale przez duże problemy budżetowe. Co by nie patrzeć ostatnio nastały niewiarygodnie ciężkie czasy dla tego producenta i nie mają kasy na zrobienie portu konsolowego (a to kosztuje - potrzebni są zaznajomieni w temacie konsol programiści, koszty licencji, DevKity itp.). Poza tym, kto powiedział, że skoro gra jest tylko na PC, to musi się słabo sprzedać? Przecież taki S.T.A.L.K.E.R.:SoC sprzedał się w ok.2,5-3 mln egzemplarzach (a inne części też dobrze się sprzedają).
Prędzej czy później wyjdzie na inne platformy, skoro zaczęli nad nim prace mówiąc że będzie również na konsole to tak się stanie. Poza tym możecie mi nie wierzyć, ale mają tam większych specjalistów od finansów niż zgraję 15 latków bazujących na newsach z GOLa.
jeżeli wiedźmin 2 niezostanie narówno wydany na PC i jeszcze jendej konsoli którą powinno być PS3 (brak piractwa) to mogą pożegnać się z marzeniami o światowym hicie. A że budżet jest duży może to również oznaczać duże kłopoty dla CDProjekt
Trochę szkoda, bo mniej zarobią.Niby wolę PC, ale lubię CDPR, a Wiedźmin 2 to MUST HAVE 2011r :P
Ich sprawa, że nie chcą dodatkowo zarobić. Ja i tak kupię na PC, granie na konsolach w RPGa z padem w ręku niezbyt dobrze mi się widzi.
Mogą zrobić tak jak zawsze robią na pc najpierw na pc a potem kilka miesięcy różnicy na konsole ...
Tylko że nikt w to na konsoli juz nie zagra, sa ludzie co maja pc i ps3 dla exów to zagraja na pc i nie kupia, z xboxem podobnie ale pewnie troche wiecej osob kupiło ps3 z powodu jakis tam gier. Wydanie pare miesiecy pozniej na konsole to strzał w stope, podobny jak nie wydanie w ogole. Z zreszta, nikt tu sie niby nie zna, zobaczymy jak wyjdzie ; )
to ze nie zostanie wydane na konsole nie jest pewne... na forum wiedzmina w temacie gdzie ludze zadaja pytania do cdp jeden z redow wypowiedzuial sie na ten temat :
"Cytat: dani1234 Dzisiaj o 10:28:29
Cytat: Alek_ Dzisiaj o 10:08:51
Musisz napisać o którą wypowiedź chodziło, bo słyszeliśmy kilka :-)
"Wiedźmin 2 nie ma na ten moment wersji konsolowej" a co z moim pytaniem dot. dev diary?
Jesteśmy niemal rok przed premierą, a więc Wiedźmin 2 nie ma jeszcze żadnej wersji. Wszystkie prezentacje, które prowadziliśmy odbywały się na wersji alfa PC, co wielokrotnie powtarzaliśmy."
to ze jej nie oglosili nie znaczy ze nie powstaje a ci z namco moze tez nie wiedza wszystkiego albo to idioci...
I niech mi ktoś jeszcze kiedyś zacznie narzekać, że ktoś pisze teksty w stylu "szkoda, że nie na PC", "oby było na PC", "ja chcę to na PC"...
Mam nadzieję, że mimo wszystko drugi Wiedźmin ukaże się na konsole - z tego względu, że mój komputer już najmłodszy nie jest a chciałbym pograć bez jakichkolwiek strat na płynności etc.
Dziwny news w sumie, w poprzednim numerze PE znalazła się obszerna relacja z pokazu gry oraz wywiad z producentami.
Mam nadzieję że na wersję konsolową będziemy czekać tak z pół roku później. Niech wreszcie konsolowcy poczują się tak jak my - PCtowcy !!!
I tak Wiedźmin jest kierowany w dużej mierze do graczy z Europy Środkowo- Wschodniej, a tutejsze rynki są pro PCtowe, więc może liczyć na dobrą sprzedaż. Przykładowo jeśli w samej Polsce sprzeda się 250tyś kopii to już wyjdą praktycznie na zero (25 mln dochodów przy cenie 100zł za pudełko, oczywiście minus koszty tłoczenia, magazynowania i reklamy, zakładany budżet to 27mln). Ten wynik jest całkiem prawdopodobny biorąc pod uwagę fakt, że rynek gier w PL rozwija się bardzo dynamicznie, Wiedźmin ma wyrobioną markę i jakościowo też prawdopodobnie będzie grą o wiele lepszą od jedynki. W końcu od 2007 roku wiele się zmieniło. Do tego zgarną dużą część dochodów ze sprzedaży na innych rynkach. Z resztą polecam artykuł:
Co do edycji konsolowej to widocznie musieli mieć jakiś ważny powód dla którego z niej zrezygnowali, ale bez wątpienia wszystko jest tak obliczone, żeby przynieść zysk. Jak dla mnie Wiedźmin na konsole powinien powstać, bo mechanika gry świetnie sprawdziłaby się przy grze na padzie i mogliby zyskać dodatkową kasę, ale wcześniej odpowiednio więcej musieli by w grę zainwestować.
A ja mam nadzieje ze wyjdzie na konsole. Co prawda nie posiadam żadnej ale wiadomo przydał by się ekipie zastrzyk pieniędzy co było by równoznaczne z kolejnymi świetnymi produkcjami.
Przynajmniej w tym przypadku mogliby fanboye wyluzować zwieracze.
Wiedźmin 2 wyjdzie na PC, co do tego nie ma wątpliwości.
To jest najważniejsze, to mi wystarcza. Wersje konsolowe mnie nie interesują.
racel45 jaki duży błąd? Wiedźmin sprzedał się znakomicie i był dużym sukcesem, a wyszedł tylko na PC.
Duży błąd IMO... gdyby już pierwszego Wiedźmina wydali na konsolach, to mieliby teraz markę i sprzedaż raczej byłaby wyższa (patrz: CoJ). A co się dzieje z CD Projekt teraz to każdy wie... Wiedźmin powinien być równolegle wydany na wszystkie platformy.
econochrist -->
jakie znakomicie, ledwo wyszedl na plus, to jest smieszne przy tak dobrej produkcji.
Gdyby redzi nie byli tak biedni to by zgarneli nie 2 a 20 mln na czysto albo i lepiej...
dużym błędem to byłoby bezmyslne pchanie wiedźmina na konsole - trzeba by pójsc na masę uproszczeń. pc służące do gier to maszyny przerastające możliwosciami konsole wielokrotnie, i dobrze że chociaz nieliczna częsc wydawców decyduje się to wykorzystać.
a ja się z tego exlusiva na PC ciesze. niechudzi mi o to żeby konsolowcy tej gry niedostali bo życzę im tego z całego serca ale ja po prostu chcę tą gre mieć jak najszybciej a CDPR to nie jest duże studio mogące robić grę na trzy platformy na raz. Więc jakby robili to na trzy platformy to było by czekania tyle co na fallaut 3 od fallout 2. I ogólnie uważem wersja PC wychodząc równożędnie na konsole ucierpiała by.
zarith -->
no pewno, zapewne z powodu skomplikowania rozgrywki pokazy pre-alfy byly na PC i sterowanie padem od X0... no bo gra jest tak mega skomplikowana.... LOL.
Gra idealnie sie nadaje na konwersje. Nie ma zadnych uproszczen poza sterowaniem (pad) i troche wieksze literki. Sterowanie padem i tak jest w standardzie... wiec o co chodzi?
lukiz -->
a to jest akurat racja. Wersja na jedna platforme moze byc troche szybciej i dzieki temu, ze tylko na PC to mozemy miec gre wczesniej (albo w ogole). Tylko, ze studio tworzy gry po to aby zarabiac, a na jedynce ledwo, ledwo zarobili, dwojka ma kosztowac wiecej. Na konsolach sa pieniadze.
Nie wiedziałem, że w naszym pięknym kraju jest tylu wieszczy, jasnowidzów i natchnionych proroków wiedźmińskiej apokalipsy. Czy któryś z Was szanowni Mędrcy mógłby mi powiedzieć gdzie zapodział się po przeprowadzce mój otwieracz do piwa?
Do moderatora lub administratora: Proszę usunąć [50] - podwójny komentarz - wynik chwilowych problemów z siecią.
mikmac z całym szacunkiem ale pieprzysz głupoty.
Activision nie sprzedał chyba Modern Warfare 2 w 20 milionach egzemplarzy
a Ty mówisz, że Wiedźmin by się sprzedał? Pięknie Cię stary fantazja poniosła.
"Z motyką na księżyc"
mikmac na przyszłość precyzuj swoją wypowiedź.
A gra sprzedała się w nakładzie 1.2 miliona. A do 2 milionów nie jest daleko :P
Tak czy inaczej. CDPR to nie jest studio rozmiarów BioWare i robi gry na jakie ich stać.
Kto wie czy po wydaniu W2 i jego ewentualnym (czy ktoś w to wątpi) sukcesie, nie wydadzą gry na konsole?
Hehe sami domowi ekonomiści. Na konsolach pewnie zarobili by więcej (szczególnie za oceanem), ale to też duże koszty (same licencje pewnie kosztują krocie).
No i zapominacie o jednej kluczowej kwestii. Na konsolach nie było części pierwszej! Wydawać część drugą na konsole, gdy nie ma możliwości zagrania w pierwszą byłoby dość dziwne.
Gracze się pogubią i nie będą wiedzieli co i jak...
A do 2 milonów nie jest daleko :)
nie, wcale i w ogóle..prawie drugie tyle
I Bardzo DOBRZE ! powod ? bedzie trudniejszy, bo nie bedzie tworzony rpg na sile pod pada. przyklad ? Dragon Age, gdzie brak widoku "taktycznego" jak dla mnie likwiduje ta pozycje z ps3. A jezeli chodzi o piractwo... nawet na naszym rodzimym rynku wiedzmi bardzo dobrze sie sprzedawal, mysle ze 95% osob sie nie zawiodlo i siegnie z mila checia po czesc 2.
"k4m [ gry online level: 30 - kamikadze ]
I tak Wiedźmin jest kierowany w dużej mierze do graczy z Europy Środkowo- Wschodniej, a tutejsze rynki są pro PCtowe, więc może liczyć na dobrą sprzedaż. Przykładowo jeśli w samej Polsce sprzeda się 250tyś kopii to już wyjdą praktycznie na zero (25 mln dochodów przy cenie 100zł za pudełko, oczywiście minus koszty tłoczenia, magazynowania i reklamy, zakładany budżet to 27mln)"
:|
Tak właśnie jest. Producent i wydawca gry dostają te 100 zł ze sklepu. Sklep w ogóle nie zarabia, po co.
Co do innych wypowiedzi:
Tak właśnie. CDPR nie robi gry na konsole, bo wie lepiej. Po co.
Dla Waszej wiadomości:
- sklepy zabierają 30% kasy.
MM trochę mniej.
- 250 tys kopii to może się sprzeda ale po roku, kiedy cena osiągnie 59 zł.
- Coraz mniej ludzi, również w PL, ma mocne pecety. Społeczeństwo przerzuca się na laptopy i konsole.
- CDPR nie robi gry na konsole, bo NIE DAJE RADY. Proste. NIKT nie podjąłby decyzji o niewydaniu gry na konsole "bo tak", jeśli sterowanie by to umożliwiało. W CDPR nie ma nikogo kompetentnego poza Badowskim, a on nie jest od technikaliów (a 90% autorów częsci 1 już tam nie pracuje). Proste. Nie ma doświadczonych programistów X360/PS3, a Ci którzy są, nie dają rady. Ciekawe. A przecież zrobili "własny" engine...
Broniący CDPR robią to, bo W1 był fajny. Owszem był. Ale w dzisiejszej ekonomicznej rzeczywistości nawet takie Reality Pump, zjada CDPR. Bo zrobili TW w 20-parę osób w 18 miesięcy, wydali na X-a i sprzedali go w pół mln egz. Mimo ocen rzędu 60%.
A W1 sprzedał się dobrze w PL, bo wszyscy lubią Wiedźmina książkowego, i w Rosji, bo był po 10 dolarów. Proste.
W2 życzę dobrze. Ale nie cierpię fanbojostwa i niekompetencji, więc musiałem dopisać swoje 3gr do tych żałosnych komentarzy.
ktoś tutaj pisał o tym że gra w Dragon Age na konsoli... No właśnie widać co z crpg można zrobić przez port w konsole... Nawet było porównanie wersji PC vs konsole na GOLU gdzie było jasno powiedziane że wersja konsolowa ma znacznie mniejszy poziom trudności ,i gdzie na PC trzeba się sporo napocić przy walkach, na konsolach wystarczy nacisnąć "atakuj" i wszystko dzieje się samo...
Może są jeszcze osoby które nie chciałby by żeby właśnie tak samo skończył Wiedźmin? I jeszcze dodając te wszelkie uproszczenia które MUSIAŁBY być zawarte... Lepiej przy takich grach port z PC na konsole niż odwrotnie...
@czlowiek_z_branzy
"- Coraz mniej ludzi, również w PL, ma mocne pecety. Społeczeństwo przerzuca się na laptopy i konsole. "
Ja bym to powiedział inaczej, ludzie kupują laptopy po 4, 5k, poczym odpalają 1 grę, stwierdzają że chodzi jak najnormalniejsze gów%$5, i kupują konsole cali wkurzeni że tyle wydali na laptopa i nic im nie chce działać :) Zresztą temat laptopów to znowu osobny temat do dyskusji - to tak jak cofanie się w rozwoju komputerów o 3 - 4 lata w kwestii procesorów, w kwesti dysków o 5 a kart graficznych o 6 lat...
Szczerze mówiąc, jako graczowi tylko PCtowemu w ogóle nie przeszkadzało by wydanie Wiedźmina na konsole, ja zagram więc czemu by inni nie mieli? Dragon Age, najlepszy (fakt że praktycznie jedyny oprócz Drakensanga) RPG od dłuższego czasu miał porta na konsole a mimo to wersja PCtowa nie była upraszczana na siłę jak to się dzieje z wieloma produkcjami na konsole (Mass Effect jest idealnym przykładem).
Swoją drogą ,to czy wydanie Wiedźmina na konsole było by zyskowne dla CDP zostawiłbym raczej specjalistom, a nie 13-letnim fanboyom.
Ciekawe... poniżej wpis sprzed trzech godzin z facebookowej strony Wiedźmina:
"There are some rumors about us leaving The Witcher-2-on-consoles idea. That's pretty weird, as we want and plan to release the game on consoles & nothing has changed in this matter. We're still sure, that Geralt & company. has something to offer both - PC & console players."
Główna platforma - PC - to cieszy, na konsolę pewnie też wydadzą, ale dopasowaną do wymogów konsoli (tak jak DAO) i też ok.
I tak wyjdzie na konsole. Może i później, ale przynajmniej będzie. Nie grałem jeszcze w rpg na konsoli (Mass Effect się nie zalicza do czystych rpg), ale nie wyobrażam sobie, jak można w to grac na xboxie lub ps3.
oskarxdd
Na jedynce zarobili 2 miliony, <dla porownania gta 4 mw2 itd zarobiły tyle pewnie w pare godzin od premiery> więc duzo to nie jest.
Proszę, z czym do ludzi... GTA i MW to marki, do tego z jakimiś kosmicznymi pieniędzmi wrzuconymi w marketing. Tymczasem Atari koncertowo skopało promocję w Ameryce, a i tak zeszło półtora miliona kopii. Pierwszej gry właściwie nieznanego studia z "jakiejś tam" Polski. Tak słabo? A jak się teraz sprzedają nowe marki ze słabym wsparciem marketingowym to pokazuje Darksiders.
Mikul1991
[23] Dla porównania pierwszy (na konsoli wyjątkowo nie dopracowany) Two Worlds od polskiego Reality Pump sprzedał się na x360 (tylko!!, na ps3 nie wyszło) kilkakrotnie lepiej niż na PC.
Mhm, teraz poprzyj to jakimś linkiem.
Ja poprę :)
Ale tylko sprzedaż na X-a. Danych pc-towych nie mam.
http://www.vgchartz.com/games/game.php?id=7212®ion=All
Jak na takie oceny i wykonanie (na X-ie gra była w stanie jak na PC bez patchy) - rewelacja.
Konsolowcy jestescie zabawni. Sami gadacie na pecetowcow ze pod kazdym watkiem o jakies grze tylko na konsole pytaja sie czy bedzie na pc, a wy bawicie sie w marketingowcow i wiecie co dla CDP jest najlepsze. Mozna wiedziec jakie szkoly specjalistyczne skonczyliscie, skoro az tak wiecie o marketingu? Koszty portu na konsole przewyzszaja budzet cd-projekt i to jest wiadome. Dodatkowo port na konsole niesie ze soba ogromne ryzyka(nie pamietacie o grach tylko na konsole ktore nie wygenerowaly zadnego zysku, tylko byly straty? Wiec az tak bajeczny rynek to nie jest). A gdzie by jeszcze cd-projekt znalazl kase na reklame, ktora to tania nie jest. Oni poprostu wydaja pierw gre na pc, zeby zarobic na reklame i port konsolowy. Wiec dzieci, skoro chcecie zagrac gre, to kupcie na pc, a pozniej dostaniecie na kochana konsole.
Zarobić na reklamę i port konsolowy mogli już parę lat temu, poprzez sprawne zarządzanie projektem i całą firmą.
A teraz są pod ścianą.
I faktycznie, w tej chwili, jest to dla nich najlepsza decyzja. Ale nie dlatego że są tacy mądrzy i mają "specjalistyczne szkoły". Tylko dlatego że inaczej już się w ich sytuacji nie da...
Także mam nadzieję że wreszcie podkulą ogon...
I że nakręceni ich samopromocją przy okazji W1 fani przejrzą na oczy.
@czlowiek_z_branzy
wg tej samej strony gra sprzedała się na PC w liczbie 0.00 mln ? coś słaby ten link :)
Na tej stronie nie ma danych Pc-towych. Pokazuje to trochę, ile one znaczą.
Oprócz zestaiweń NPD na neogafie, gdzie też nie ma danych dla PC, vgchartz to najbardziej kompetentne, dostępne powszechnie źródło tego typu informacji.
Po drugie, wyraźnie napisałem w tamtym poście że są to dane tylko dla X-a i że nie mam danych dla PC.
Także przestań sobie powiększać ku+asa tekstami w stylu "słaby link".
Gra bez względu na jakiej konsoli zotanie wydana będziie swietna
A jednak będzie Wiedźmin 2 na konsole!
"Pojawiły się plotki na temat tego, że zawiesiliśmy pomysł wydania Wiedźmina 2 na konsole.
To dziwne, bo wciąż tego chcemy i to planujemy"
http://www.cdaction.pl/news-12763/wiedzmin-2-jednak-bedzie-na-konsole.html
Piecia -> no wez mnie nie rozsmieszaj... nie rozumiesz, ze nikogo nie obchodzi to co CDPR chce, tylko to co ZROBI? nie powiesz mi chyba, ze nie wiesz, co sie ostalo z dobrych checi wydania pierwszej czesci na konsole...