Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Z: Steel Soldiers - poradnik do gry

Z: Steel Soldiers - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady ogólne | Z Steel Soldiers poradnik Z: Steel Soldiers

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Porady ogólne

Niemal w każdej grze z gatunku RTS podstawą egzystencji i warunkiem rozwoju jest zbieranie przeróżnych surowców, takich, jak złoto, drewno, ropa albo przyprawa. W "Z Steel Soldiers" zrezygnowano jednak z tradycyjnego pozyskiwania komponentów wymaganych do powiększania armii i stawiania nowych zabudowań. Aby się rozwijać musimy zdobywać kolejne terytoria, które zapewniają nam dostęp do kredytów. Na każdym terytorium znajduje się "flaga" z narysowaną cyfrą od 1 do 5. Im większa jest ta cyfra, tym bardziej atrakcyjne jest terytorium, na którym znajduje się "flaga". Oczywiście najlepiej jest zdobywać terytoria o jak największej atrakcyjności, gdyż dzięki temu uzyskujemy szybszy dostęp do kredytów. Dzieje się tak dlatego, że cyfra od 1 do 5 jest mnożnikiem, o który z każdą minutą posiadania terytorium wzrośnie ilość naszych kredytów. Na przykład cyfra "3" potraja z każdą minutą ilość kredytów uzyskiwanych z danego obszaru. Im więcej terytoriów posiadamy i im wyższe cyfry znajdować się będą na ich flagach, tym więcej kredytów będziemy czerpać z każdą minutą.

Skarbiec w Centrum Dowodzenia może pomieścić jedynie 10.000 kredytów. Bardzo szybko okazuje się, że jest to stanowczo za mało. Aby móc przechowywać więcej kredytów w tym samym momencie, musimy wybudować Magazyn albo Rafinerię. Każdy Magazyn jest w stanie przechować 1000 kredytów, natomiast Rafineria przechowuje ich 5000. Dodatkową zaletą Rafinerii jest to, że zwiększa ona całkowitą ilość napływających kredytów o 20%.

Aby produkcja przebiegała sprawnie i szybko, musimy kontrolować aby wydatki nie przekraczały wpływów. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się Panel Wiadomości, na którym widnieją pasek zielony i czerwony. Zielony oznacza napływ kredytów, a czerwony wydatki. Musimy starać się by czerwony pasek nie był dłuższy od zielonego.

Należy pamiętać, że nie tylko tworzenie nowych jednostek i budowanie nowych struktur pochłania nasze kredyty. Kredyty niezbędne są także do naprawiania zniszczeń. Na szczęście komputer sam określa priorytety i tak zawsze w pierwszej kolejności naprawiane jest Centrum Dowodzenia, następnie w hierarchii ważności znajduje się produkcja, a dopiero na końcu naprawa pozostałych jednostek i budynków.

"Flaga" może być przechwytywana tylko przez jednostki piechoty. Jeżeli jakaś "flaga" znajduje się na przykład na małej wysepce otoczonej wodą, musimy na nią dostarczyć jedną z jednostek piechoty przy pomocy APC albo Helikoptera Transportowego.

Praktycznie w każdej misji kluczem do zwycięstwa jest zdobycie jak największej liczby terytoriów i obronienie ich. Na początku każdej misji w pierwszej kolejności powinniśmy porozsyłać kilka robotów piechoty, by przejęli pobliskie terytoria, na których zazwyczaj znajdziemy jakieś gotowe struktury, które nam przypadną wraz z przejęciem "flagi". Co prawda zdobyte w ten sposób terytoria bardzo szybko zostaną odbite przez wroga, ale powinniśmy uzyskać wystarczającą ilość kredytów by zbudować pierwszy oddział. Następnie wysyłamy większość jednostek na najbliższe nie zajęte przez nas terytorium, a wraz z nimi od 4 do 6 Robotów-konstruktorów. W czasie gdy nasz oddział będzie bronił terytorium przed atakiem przeciwnika, my przy pomocy konstruktorów budujemy wokół "flagi" od 6 do 8 Dział Przeciwczołgowych.

Jako że w tym czasie nic nie produkujemy w bazie, a działa stawiane są przez kilku Robotów-konstruktorów na raz, cały proces powinien przebiec względnie szybko - Poradnik do gry - Porady ogólne | Z Steel Soldiers - Z: Steel Soldiers - poradnik do gry

Jako że w tym czasie nic nie produkujemy w bazie, a działa stawiane są przez kilku Robotów-konstruktorów na raz, cały proces powinien przebiec względnie szybko. Jeżeli wiemy, że w danej misji przeciwnik dysponuje jednostkami powietrznymi, oprócz Dział Przeciwczołgowych musimy w odpowiednich miejscach ustawić Działa Przeciwlotnicze. W późniejszych misjach w razie konieczności możemy eksperymentować stawiając więcej Dział Przeciwczołgowych oraz budując dodatkowo Ciężkie Działa. Na końcu pozostawiamy w obrębie utworzonego posterunku obronnego dwóch Robotów-konstruktorów żeby na bieżąco usuwali zniszczenia powstałe w wyniku ataku jednostek wroga. W ten sposób zabezpieczone terytorium raczej nie powinno zostać odbite przez przeciwnika, a my mamy zapewniony stały dostęp do kredytów. Po utworzeniu posterunku obronnego, wycofujemy resztkę naszego oddziału, naprawiamy podniszczone jednostki, uzupełniamy szeregi i próbujemy w ten sam sposób zdobyć i zabezpieczyć kolejne terytorium. Posiadając kilka obszarów, a więc stały dostęp do dużej ilości kredytów, jesteśmy w stanie skoncentrować się na stworzeniu dużej armii, która pozwoli jednym potężnym uderzeniem zniszczyć wroga.

Każdy oddział powinien posiadać od 1 do 2 Robotów-konstruktorów, którzy na bieżąco będą zajmować się naprawianiem uszkodzonych jednostek. Zawsze też przynajmniej jeden konstruktor powinien znajdować się w pobliżu Centrum Dowodzenia, by w razie zagrożenia móc szybko interweniować.

Do naszej bazy zazwyczaj prowadzą co najmniej dwie drogi. Wróg jest sprytny i będzie się starał wykorzystywać wszystkie z nich. O wiele trudniej jest zabezpieczyć kilka dróg dostępu aniżeli tylko jedną. Dlatego w miarę możliwości musimy starać się wykorzystywać warunki naturalne. Jeżeli na przykład z jednej strony do naszej bazy prowadzi most, powinniśmy go zburzyć. (Zawsze można go odbudować przy pomocy Robota-konstruktora)

Centrum Dowodzenia powinno być stale chronione przez dwóch Snajperów, dwa Działa Przeciwlotnicze i cztery Działa Przeciwczołgowe, Ciężkie Działa lub Platformy Działek.

Zawsze musimy starać się umieszczać jednostki na wzgórzach i wzniesieniach oraz unikać terenów nisko położonych.