Portal - poradnik do gry

Portal - poradnik do gry

Portal - poradnik do gry

Przed tobą poradnik do jednej z najciekawszych i najoryginalniejszych gier logicznych ostatnich lat, którą określić można mianem "first person puzzle". Ryzykując życie, weźmiesz w niej udział w serii zadań. Ich ukończenie wymagać będzie od ciebie opanowania mechaniki portali, która pozwala na łączenie dwóch lokacji w przestrzeni.

Poradnik zawiera garść praktycznych porad dotyczących rozgrywki, szczegółowy opis przejścia kolejnych pomieszczeń w trybie podstawowym oraz dodatek w postaci listy achievementów (osiągnięć) uzupełniony o wskazówki, jak je odblokować.

Powodzenia!

Informacje o Portal - poradnik do gry

Autor : Marzena Louvette Falkowska

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 27, ilustracje: 163 .

Popularne strony w Portal - poradnik do gry

Portal - screen - 2009-03-06 - 137800Portal - screen - 2009-03-06 - 137799Portal - screen - 2009-03-06 - 137798Portal - screen - 2009-03-06 - 137797Portal - screen - 2009-03-06 - 137796Portal - screen - 2009-03-06 - 137795Portal - screen - 2009-03-06 - 137794Portal - screen - 2009-03-06 - 137793Portal - screen - 2009-03-06 - 137792

Komentarze Czytelników (22)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
03.11.2007 08:04
👍
mak_wikus
28
Centurion

ja chcę taką tapetę!!! :D
macie może ten obrazek w większej rozdzielczości? ...i bez napisu "poradnik" :P

aha, no i coś na temat: zaczepista gra, grałem, przeszedłem, dziękuję :)

03.11.2007 08:07
U.V. Impaler
odpowiedz
U.V. Impaler
182
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Tapety są na oficjalnej stronie, a dokładnie tu:
http://orange.half-life2.com/images/portalwallpaper/PortalWallpaper.zip

03.11.2007 09:58
😊
odpowiedz
mak_wikus
28
Centurion

dziękuję uprzejmię

16.11.2007 15:44
odpowiedz
zanonimizowany482107
8
Centurion

mak_wikus napis Poradnik możesz se zamalować na biało w byle paincie.

17.11.2007 14:24
***Half-Life***
odpowiedz
***Half-Life***
144
Generał

Mam pytanie (mimo podpowiedzi w poradniku):

Jak postąpić w rozdziale 18 (tam gdzie trzeba ''wyskoczyć'' po kostkę na górze...) ?

Problem: gdy utworzę niebieski portal na ''bramie wyskokowej'' a potem szybko pomarańczowy na ścianie gdzie się znajduję (nad kostką) to gdy z niego wypadam i skacze strzelając pomarańczowym portalem w podłogę na dole to już ''brama wyskokowa'' się zamyka...

Jak to przeszliście?

EDIT: nawet zmieniłem ustawienia klawiszy do tworzenia obu portali: z klawiatury na przyciski w myszce :)

17.11.2007 20:24
odpowiedz
zanonimizowany215099
34
Chorąży

Taka ciekawostka: w pomieszczeniu 18 wcale nie trzeba się tak strasznie męczyć z tą zamykającą po kilku sekundach bramką. Kiedy naciśniecie przycisk po prostu tam wskoczcie ;] "głos" wtedy ją otworzy a ze środka tą kulę energii można już nakierować :)

17.11.2007 23:19
***Half-Life***
odpowiedz
***Half-Life***
144
Generał

Mówimy o zupełnie czymś innym: mi chodzi o to pomieszczenie gdzie wcześniej niszczyło się działka na platformach za pomocą kul z portali :)

18.11.2007 15:36
odpowiedz
zanonimizowany215099
34
Chorąży

Mówimy o tym samym, ja tylko nie odpowiadałem na twoje pytanie tylko napisałem co zauważyłem ;) A ten moment przy "wskakiwaniu na kostkę" zrobiłem w ten sposób: najpierw stworzyłem pomarańczowy portal obok siebie, potem kliknąłem czerwone przycisk, gdy "wyskocznia" się wysuwała wystrzeliłem niebieski portal, po czym wszedłem przez pomarańczowy portal i dostałem się na drugi koniec sali. Wystarczyło szybko przejść na bok tam gdzie jest taka mała platforma o wiele niżej i skacząc otworzyć pomarańczowy portal.

19.11.2007 11:57
JOY
😍
odpowiedz
JOY
132
Generał

Panowie a alternatywne zakończenie? Jak je zrobić ? Znaczy NAPRAWDE wyjść na powierzchnie! Widziałem to na filmikach youtube ale ang. nie kumam za bardzo i nie wiem skąd oni wykombinowali w ostatniej planszy kostkę z serduszkiem.

19.11.2007 18:36
odpowiedz
zanonimizowany215099
34
Chorąży

Joy, chodzi ci o to żeby companion cube był z tobą podczas walki z glados? Bo "kostka z serduszkiem" pojawia się na filmiku końcowym gry. tak samo jak wyjście na powierzchnię ( tylko wygląda na to że już jesteśmy wtedy martwi )

19.11.2007 21:11
JOY
odpowiedz
JOY
132
Generał

Jack
tak widziałem film na którym koleś miał tą kostkę podczas walki finałowej i do altyrnetywnego zakończenia po pokonaniu musiał ją trzymać aby gdy się wylatuję mieć alternatywne zakończenie! Tylko za chiny nie wiem skąd on ją wyczarował :(

20.11.2007 16:35
odpowiedz
zanonimizowany215099
34
Chorąży

Mógłbyś mi podesłać link do tego filmiku? Niestety nie mogę go znaleźć na toutube...

21.11.2007 11:24
JOY
odpowiedz
JOY
132
Generał
Wideo

Jack bo nie na "toutube" tylko na youtube :P

mi zajelo 5sek

ALTERNATYWNE ZAKOńCZENIE KTóRE TEż POWINNI DODAć DO TEGO PORODANIKA"

a tu znalazłem lepszy filmik tylko mój ang jest w wersji 1.1 czyli poor :D
ktoś może mi przetłumaczyć co tam pisze na początku?
http://pl.youtube.com/watch?v=e5QveX3-1O8&feature=related

SA też tam inne filmy jak to zrobić po prawej w okienkach może ktoś spróbuje bo ja obecnie nie mam Portala :)

21.11.2007 17:10
odpowiedz
zanonimizowany215099
34
Chorąży

heh, ten link który tu wrzuciłeś to fake który widziałem, przecież ta plansza po której biegał ten koleś jest ewidentnie nie ukończona, wykorzystana tylko do filmu końcowego gry. w "cake room" mógł przechodzić przez szafki. Prawdopodobnie takie a nie inne zakończenie portal zostanie wykorzystane w HL2:episode 3 (albo już użyli w episode 2, nie wiem bo nie grałem ;] )

21.11.2007 17:22
odpowiedz
mikmac
158
Senator

muzyczka na deser to miazga :)
Ale przejscie samego portala jest dla przedszkolakow, tu poradnik nie jest potrzebny. Gorzej z wersja advance oraz medalami, to ta juz mozna sie poplakac...

24.11.2007 13:15
.:Jj:.
odpowiedz
.:Jj:.
121
     Marek Grechuta     

Z pewnością się przyda, choc osobiście nie skorzystam. Swoją drogą przy pierwszym zagraniu poszedłem za ciosem i przeszedłem z 3/4 gry, ale potem to normalnie masakra. Świetna produkcja, nie pamiętam czy jakaś inna dała mi tyle satysfakcji ze zrobienia tak prostych czynności, w dodatku dających tyle satysfakcji.

26.03.2008 11:39
odpowiedz
zanonimizowany493159
0
Konsul
Image

18 level---> nie wiem co zrobic ...
to jest z tym pomieszczeniem gdzie działka niszczy sie kulami z portalow.
na 1 screenie jest przycisk ale po paru sek.sie wylacza jak to przejsc?? potrzebuje pudla z 2 screena

26.03.2008 11:40
😉
odpowiedz
zanonimizowany493159
0
Konsul
Image

2 screen.....

11.01.2009 01:34
i_wojt
😒
odpowiedz
i_wojt
5
Legionista

Łeeeeee.... W poradniku nie ma wytłumaczonego jak przejść dodatkowe mapy. Szkoda, bo na tym mi w tym poradniku zależało.

28.04.2009 20:57
👍
odpowiedz
maxiuq
5
Junior

świetna gra :) polecam, poradnik i tak się nie przyda :P niby napisane a nie wiadomo, grę można przejść bez poradnika :)

19.12.2010 10:47
odpowiedz
x173o
35
Pretorianin

super gra

21.09.2014 19:41
odpowiedz
Mirash
1
Junior

W ostatnim teście, gdzie wchodzi się do wielkiej hali mam problem :x
Po wejściu powinno być pełno wieżyczek, a gdy ja wchodzę, nie ma ani jednej...
Do tego po dojściu do drzwi, za którymi jest glados nie otwierają się, tylko są zamknięte, i nie mogę ukończyć gry... Czy wie ktoś jak się pozbyć tego problemu?