Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zdobywanie nowych terenów | Geosfera | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Zdobywanie nowych terenów

Prowincje zgrupowane są w kraje. Każdy kraj ma jedną prowincję centralną oraz kilka prowincji wydobywczych. Granice krajów można zobaczyć na geosferze, zresztą w każdej chwili w oknie informacyjnym prowincji możesz sprawdzić, do którego kraju ona należy. Absolutny priorytet dawaj centralnym prowincjom. To te, po uaktywnieniu których w prawym-dolnym rogu pojawia się kawałek pustego terenu. Właśnie w tych prowincjach możesz budować bazy, a więcej baz to szybszy rozwój. Co więcej - surowce ze wszystkich kopalń w danym kraju spływają TYLKO do jego prowincji centralnej. Jeśli więc zdobyłeś kawałek kraju, którego prowincji centralnej jeszcze nie kontrolujesz, z jego kopalni nie będziesz miał żadnego pożytku, chyba że połączysz ją ze sobą torem (o tym dalej).

Jeśli masz już w swoich rękach prowincję centralną, staraj się w miarę możliwości przyłączyć wszystkie podległe jej tereny. Często jednak będziesz musiał kanalizować swoje wysiłki gdzie indziej: ponieważ w grze są trzy rodzaje surowców, musisz przejąć kontrolę nad źródłami każdego z nich w możliwie najkrótszym czasie, nawet jeśli ceną za to będzie niekompletna kontrola nad krajami. Pamiętaj jednak, że optymalne ekonomicznie jest zdobywanie całych krajów na raz - i do tego właśnie powinieneś dążyć.

Obok widać kilka prowincji z pierwszej fazy gry - ziemie należące do różnych krajów są oddzielone grubszą linią - Zdobywanie nowych terenów | Geosfera | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Obok widać kilka prowincji z pierwszej fazy gry - ziemie należące do różnych krajów są oddzielone grubszą linią. Na zdjęciu trzy kontrolowane przez gracza prowincje należą do Europy Centralnej (środek), dwie do Bałtyku (prawe-górne), jedna do Francji (lewa-górna). Prowincja najniższa także jest częścią Europy Centralnej - nie widać tego, ponieważ granice kontrolowanego obszaru również są pogrubiane. Można to jednak sprawdzić w oknie informacyjnym tego terytorium.

Problemem będzie też fakt, że część prowincji, które odkryjesz, jest już kontrolowana przez stowarzyszone frakcje. Z początku masz kontakt tylko z ludźmi, lecz już w pierwszych minutach gry poznasz także cyborgów oraz psioniczki. Próba wywołania misji w takiej prowincji najczęściej kończy się propozycją ataku na frakcję. Można w ten sposób zdobyć obszar, lecz nie radzę tego robić, bo po pierwsze - popsujesz stosunki dyplomatyczne, które są bardzo istotne dla zwycięstwa, po drugie - ci przeciwnicy na początku mogą się okazać zbyt twardzi. Lepiej skup się na ziemiach opanowanych przez dzikich mutantów oraz grupki Retikulan.

Jeśli jednak frakcja kontroluje prowincję centralną, lub taką, na której surowcach bardzo ci zależy, możesz przyłączyć ten teren w pracochłonny, ale i skuteczny sposób. Każde okno misji ma przycisk "odmów". Dzięki niemu, jeśli w prowincji pojawiła misja przeciw kontrolującej go frakcji, możesz tą misję odrzucić i poprosić o następną. Po kilku próbach wylosujesz misję pomocy - najczęściej obronę mieszkańców prowincji przed obcym atakiem. Jeśli ukończysz ją pozytywnie, staną się dwie rzeczy - po pierwsze, twoje stosunki z frakcja poprawią się. Po drugie - rozentuzjazmowani mieszkańcy mogą oddać się pod twoje opiekuńcze skrzydła. Mogą, nie znaczy muszą. Czasem trzeba wykonać i trzy misje pod rząd, by prowincja dobrowolnie zmieniła właściciela, dlatego nie jest to idealne rozwiązanie na samym starcie, gdy brak ci broni oraz amunicji. Jednak ten sposób przejmowania "frakcyjnych" obszarów bardzo korzystnie wpływa na dyplomację, no i twoi żołnierze wyćwiczą się na prostych celach, nim przyjdzie im walczyć z groźniejszym wrogiem.