Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Faza V - To jeszcze nie koniec! (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Jeśli po rozwaleniu w pył statku Wargotów myślałeś, że zobaczysz koniec gry, to się mocno myliłeś. Czeka cię jeszcze sporo walki i nowy wróg, którym jak się domyślasz będą Gwiezdne Duchy. Będziesz musiał bronić się przed nimi dłuższy czas, nim opracujesz finałowe technologie, które pozwolą ukończyć grę. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że prowincje, które stracisz na rzecz duchów, będą bezpowrotnie zniszczone. Obcy z pomocą obelisków śmierci zmienią je w niezdatne do życia pustkowia.

Rozwój terytorialny

Zaraz po powrocie z misji przeciw Wargotom będziesz miał parę dni całkowitego spokoju, jeśli nie liczyć sporadycznych akcji kultystów. Zburz w tym czasie zbędne budowle (w szczególności wszystkie związane z programem kosmicznym), a zamiast nich postaw kwatery główne straży - znacznie ułatwią dalszą grę. Taki budynek powinien znajdować się w każdej prowincji, z wyjątkiem jednej-dwóch. Później dowiesz się, dlaczego nie warto zabezpieczać całego terytorium.

Ponieważ ostateczne technologie są bardzo pracochłonne, musisz się upewnić, że czas, który poświęcisz na ich badanie, upłynie w miarę spokojnie. Dlatego też w wolnym czasie zbilansuj dopływ surowców oraz zepchnij kultystów do kontrolowanych "rezerwatów".

Prowincja zdobyta przez Gwiezdne Duchy (kolor żółty) jest nie do odzyskania. Dlatego nigdy nie pozwól im zgarniać swoich ziem, a szczególnie, gdy biegną przez nie tory. Zbudowanie objazdu może być bardzo kosztowne, albo wręcz niemożliwe. - Faza V - To jeszcze nie koniec! (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Prowincja zdobyta przez Gwiezdne Duchy (kolor żółty) jest nie do odzyskania. Dlatego nigdy nie pozwól im zgarniać swoich ziem, a szczególnie, gdy biegną przez nie tory. Zbudowanie objazdu może być bardzo kosztowne, albo wręcz niemożliwe.

Rozwój naukowy

Prawdopodobnie nie masz tu zbyt wiele do roboty. Ukończ wszystkie badania, których nie zdążyłeś załatwić wcześniej (nie powinno tego być wiele) i czekaj na tematy związane z fabułą gry. Pierwszym będzie analiza nowego statku, który zbliża się do ziemi. Potem, kiedy uratujesz statek flagowy Retikulan, pojawi się związane z nim zagadnienie. Na resztę musisz chwilę poczekać.

Gdy zaczną cię atakować Gwiezdne Duchy, ruszaj na każdą misję przeciw nim. Dalsza możliwość rozwoju naukowego pojawi się dopiero, gdy zwyciężysz w dużej liczbie różnych starć z nowym wrogiem. Ponieważ budynki strażnicze chronią prowincje przed atakami, warto zostawić część terytorium niebronione. Inaczej możesz mieć kłopot ze spełnieniem wymagań, niezbędnych do pojawienia się nowej technologii.

Na tym etapie gry czeka cię niemiła niespodzianka. Część techników z Laputy potraciła głowy (jeden nawet dosłownie) i rozpoczęła bunt. Trzeba dać im nauczkę! - Faza V - To jeszcze nie koniec! (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Na tym etapie gry czeka cię niemiła niespodzianka. Część techników z Laputy potraciła głowy (jeden nawet dosłownie) i rozpoczęła bunt. Trzeba dać im nauczkę!

Gdy po dłuższym czasie pojawi się wreszcie temat "Nowa rasa wrogów", zbadaj go natychmiast. W efekcie uzyskasz dostęp do wiedzy o gwiezdnych duchach, a potem - do ich szczegółowej autopsji w laboratorium medycznym. Będziesz mógł też stworzyć ludzkie bronie podprzestrzenne (wersje ręczne są całkiem nieprzydatne, lecz wersja dla robotów - doskonała!) oraz apteczki podprzestrzenne (bardzo przydatne, szkoda że nie skorzystasz już z nich dużo). Na sam koniec zostaje temat "Składanie wszystkiego w całość...". Gdy go opracujesz, wszystkie ostatnie wydarzenia staną się dla ciebie jasne. Okaże się, że główny wróg to rasa gigantycznych, planetoidalnych zwierząt, które podporządkowują sobie psionicznie napotkane w przestrzeni rasy. Biomasa, atak zbuntowanych Retikulan, przybycie Wargotów - wszystko było efektem godów, które samica Myrmekola urządziła sobie na ziemi... Pozostaje już tylko ją znaleźć i roznieść na kawałki, nim ściągnie do układu słonecznego jeszcze paru napalonych samców (patrz "Wielki finał").