Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Patrician III: Rise of the Hanse - poradnik do gry

Patrician III: Rise of the Hanse - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bitwy morskie | Bitwy w Patrician III Rise of the Hanse poradnik Patrician III: Rise of the Hanse

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Bitwy morskie

Przed rozpoczęciem bitwy na ekranie pojawi się monit czy ma ona zostać rozegrana automatycznie (bez Twojego udziału) czy chcesz dowodzić w niej osobiście - Bitwy morskie | Bitwy w Patrician III Rise of the Hanse - Patrician III: Rise of the Hanse - poradnik do gry

Przed rozpoczęciem bitwy na ekranie pojawi się monit czy ma ona zostać rozegrana automatycznie (bez Twojego udziału) czy chcesz dowodzić w niej osobiście. Masz tylko kilka sekund na podjęcie decyzji, potem bitwa jest rozgrywana automatycznie.

Bitwy automatyczne

Jeśli wybrałeś opcję automatycznego rozegrania bitwy po kilku chwilach pojawi się informacja o jej wyniku (szczegóły na temat kondycji okrętów, które w nich uczestniczyły). Sama bitwa rozgrywa się bez Twojego udziału, nie możesz podczas jej trwania wybrać swojego okrętu , który w niej uczestniczy. Na mapie, w miejscu potyczki pokazuje się ikona oznajmiająca, że tu toczy się bitwa. Kliknięcie na niej otwiera okno z najważniejszymi informacjami - nazwisko przeciwnika, nazwy wszystkich Twoich okrętów, nazwisko Kapitana przeciwnika lub Twojego własnego.

Bitwy, w których dowodzisz

Jeśli bitwa toczy się w porcie lub zdecydowałeś się sam w niej dowodzić będziesz musiał sam kontrolować własne okręty - Bitwy morskie | Bitwy w Patrician III Rise of the Hanse - Patrician III: Rise of the Hanse - poradnik do gry

Jeśli bitwa toczy się w porcie lub zdecydowałeś się sam w niej dowodzić będziesz musiał sam kontrolować własne okręty. Pojawi się okno bitwy morskiej - wybierz okręty i atakuj ! Jeśli wybrałeś kilka okrętów ten z największą siłą ognia zawsze będzie wysuwał się przed słabsze. Po skończonej bitwie ujrzysz krótkie info z jej rezultatem a następnie oczom Twoim ukaże się dobrze Ci już znana mapa morska.

Kapitan i załoga

Z dobrym Kapitanem na pokładzie Twój okręt będzie o 10 % szybszy niż bez niego i do 30 % zwrotniejszy. Zwiększy się także efektywność dział jednostki, uszkodzeń przez nie zadawanych nawet do 30 %. Morale załogi też ma znaczenie - celność ognia rośnie o 10 % jeśli armaty obsługują marynarze z wysokim morale. Pamiętasz, że marynarze wypoczywają podczas naprawy okrętu w doku naprawczym ?

Interfejs bitwy morskiej

Wybranie okrętu daje Ci dostęp do następujących opcji - Bitwy morskie | Bitwy w Patrician III Rise of the Hanse - Patrician III: Rise of the Hanse - poradnik do gry

Wybranie okrętu daje Ci dostęp do następujących opcji :

  • Zaznacz wszystko (1 ) - naciskając ten przycisk wybierasz wszystkie swoje okręty uczestniczące w bitwie.
  • Przejmij (2 ) - jeśli ta opcja jest zaznaczona, Twoja załoga będzie starać się przechwycić wrogi okręt (podczas abordażu, kiedy okręty są bardzo blisko siebie, wręcz stykają się burtami). Jeśli uda im się przejąć wrogą jednostkę zostanie ona dodana do składu Twojej floty.
  • Złup (3 ) - opcja zaznaczona i załoga stara się wejść na pokład wrogiego okrętu (abordaż) ale tylko po to aby go splądrować (zabrać dobra), sama jednostka nie zostaje wcielona do Twojej floty. Jeśli na swoim okręcie nie masz miejsca na wszystkie dobra z plądrowanego okrętu załoga weźmie tylko te najcenniejsze.

Jeden okręt może zostać splądrowany nawet kilka razy przez różne okręty.

  • Ucieczka (4 ) - wybrany okręt będzie starał się uciec z pola walki tak szybko jak to tylko możliwe.
  • Wyjście (5 ) - możesz zakończyć bitwę jeśli nie doszła ona właściwie do skutku ponieważ wszystkie wrogie jednostki wybrały ucieczkę a Ty nie jesteś zainteresowany pościgiem za nimi i wrócić do widoku mapy morskiej.
  • Biała flaga (5 ) - jest ona obecna w miejscu przycisku "Wyjście" jeśli nie wszystkie wrogie okręty uciekają. Jeśli jesteś atakowany przez znacznie silniejszego przeciwnika i na dodatek nie widzisz szans na ucieczkę możesz wciągnąć ją na maszt aby oszczędzić statkom uszkodzeń i załodze niepotrzebnego przelewu krwi. Twoje okręty zostaną splądrowane.

Żegluj ręcznie

Możesz również ręcznie sterować okrętem używając myszki i skrótów klawiaturowych.

Rozwiń/Zwiń żagle a tym samym Zwiększ/Zmniejsz prędkość żeglowania ( 6 )

Żagle rozwijasz (zwiększasz prędkość) przesuwając "żaglówkę" na linie na prawo a zwijasz (zmniejszasz prędkość) - w lewo. Na prędkość okrętu (oprócz stopnia rozwinięcia żagli) ma także wpływ to jaki to typ okrętu (sznika, krajer, itp.), jak bardzo jest wyładowany towarami (ciężki) oraz doświadczenie Kapitan i wiatr. Kiedy płyniemy z wiatrem prędkość jest zdecydowanie większa niż przy tych samych ustawieniach żagli ale płynąc pod wiatr. Obserwując przesuwające się na ekranie chmury orientujemy się, w którym kierunku wieje wiatr.

Sterowanie okrętem

Wyznaczasz kurs okrętu klikając prawym przyciskiem myszy na otaczającym go morzu.

Broń i taktyka (7 )

Duża balista świetnie sprawdza się na dalekich dystansach ale z bliska jest najwyżej w połowie tak efektywna. Jeśli będziesz chciał polegać tylko na bombardach będziesz musiał zawsze próbować podejść tak blisko jak to możliwe do przeciwnika bo broń ta jest maksymalnie skuteczna tylko na bliskich dystansach. Tak więc uzbrajając swoje okręty staraj się osiągnąć kompromis, balans pomiędzy różnymi typami uzbrojenia. "Duża broń" zajmuje 2 miejsca na broń na pokładzie.

Przydatne skróty klawiaturowe:

Spacja, Num-0 - Ognia - Bitwy morskie | Bitwy w Patrician III Rise of the Hanse - Patrician III: Rise of the Hanse - poradnik do gry

Spacja, Num-0 - Ognia !

Page up - rozwinięcie żagli (przyspieszenie)

Page down - zwinięcie żagli (zwolnienie)

Ins - przejmij (okręt wroga)

Del - złup (okręt wroga)

Home - ucieczka

End - wywieś białą flagę/wyjście.

Uszkodzenia podczas bitew

Uszkodzenia okrętu

Okręt jest w stanie bez większych konsekwencji wytrzymać uszkodzenia do 20 % ale przy większych uszkodzeniach jego prędkość, manewrowość i ładowność znacząco spada. (Ta obniżona ładowność jest do zaobserwowania tylko kiedy ładujemy dobra w porcie (po bitwie), w trakcie walki nie tracimy towarów w wyniku uszkodzeń okrętu.)

Uszkodzenia broni pokładowej

Broń pokładowa może zostać całkowicie zniszczona podczas bitwy - obserwuj pokład w trakcie walki, miejsca na działa stają się puste jeśli broń ulega zniszczeniu.

Straty wśród załogi

Po bitwie zwykle będziesz potrzebował kilku marynarzy na miejsce poległych. Jeśli liczebność załogi spadnie poniżej wymaganej dla danego typu okrętu jednostka skieruje się do najbliższego portu. Tam będziesz musiał (w Tawernie) uzupełnić straty zanim będziesz mógł płynąć dalej. Kapitan zawsze ginie ostatni podczas bitwy.

Abordaż

Przyciski "Przejmij" i "Złup" pozwalają dokonać abordażu wrogiej jednostki - po wybraniu jednej z tych opcji i kliknięciu prawym przyciskiem myszy na okręcie przeciwnika Twój statek będzie próbował podejść do niego na tyle blisko aby załoga mogła rozpocząć walkę wręcz. "Przejmij" oznacza, że chcesz przejąć (i dodać do swojej floty) cały okręt przeciwnika a "Złup" - że chcesz zając tylko dobra, które znajdują się na jego pokładzie. Kiedy jeden z Twoich okrętów dokonuje abordażu nie będziesz mógł go wybrać w tym czasie, będziesz musiał poczekać aż walka dobiegnie końca. Czynnikami decydującymi o tym kto wygrywa w takim bliskim starciu są : liczebność załogi, jej uzbrojenie w kordelasy oraz jej morale (wygrywa ta liczniejsza, lepiej uzbrojona i z lepszym morale).

Przejmowanie okrętów po bitwie

Walka w abordażu kończy się gdy załoga jednego z okrętów zostaje wycięta w pień. W tym momencie załogę zwycięskiego okrętu trzeba podzielić na dwie części pomiędzy te dwa okręty. Aby to wykonać najpierw klikasz lewym przyciskiem na swojej jednostce a potem prawym przyciskiem na przejętym statku przeciwnika. Pojawi się okno, w którym wysyłasz marynarzy z jednego statku na drugi. Jeśli liczba załogi jest poniżej wymaganej dla okrętu będziesz musiał skierować się do najbliższego portu w celu uzupełnień (w Tawernie). Dobra pozostaną na pokładzie zdobytego statku i od tej chwili i one i sam okręt będą Twoją własnością.

Atakowanie konwojów

Można również atakować konwoje. W tym wypadku (ataku na konwój) bezpośrednio w walce uczestniczą tylko okręty atakującego i uzbrojone okręty lidera konwoju (eskorty). Jeśli pierwszy okręt eskorty przegra walkę atakujący weźmie się za drugi i jeśli nie będzie sobie w stanie z nim poradzić (eskorta zbyt silna czy szybka) - wycofa się. Jeśli jednak atakujący zatopi okręt(y) eskorty to konwój rozpadnie się a pozostałe statki wchodzące w jego skład będą kontynuować podróż ale już każdy na własną rękę. Jeśli zaś to eskorta (lider konwoju) odeprze atakującego to cały konwój będzie kontynuował podróż jak do tej pory a reputacja jego lidera pójdzie w górę.