Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gift - Podstawowe Porady - poradnik do gry

Gift - Podstawowe Porady - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Przeciwnicy | Gift poradnik Gift - Podstawowe Porady

Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019

Przeciwnicy

Wszystkich przeciwników, których Gift spotka w trakcie swoich przygód, można podzielić na trzy grupy. Są to:

- Punishers - najwredniejsze typy. Nawet nie próbujcie z nimi walczyć. Nie ima się ich dosłownie nic, a każdy rodzaj broni jest bezużyteczny. Atakują jak tylko Gift znajdzie się w polu widzenia i od razu zabijają. Zanim wejdziecie im w drogę, lepiej dobrze się zastanówcie. Jedyny skuteczny sposób na stwory z tej kategorii to omijanie ich z daleka.

- Fighters - w tym przypadku jest lepiej, bo przynajmniej można z nimi walczyć. Są tak skonstruowani, że atakują dopiero, kiedy podejdzie się do nich zbyt blisko. Jak blisko? Spróbujcie. Gift może z nimi walczyć przy użyciu swego wyposażenia. Rany otrzymane w czasie walki odbierają tylko część energii.

- Goodies - jest to grupa przeciwników, która na pewno nie skrzywdzi Gifta, więc można się do nich zbliżać. Są stworzone do odegrania zupełnie innej roli. Mówiąc krótko, będą przydatni w czasie wykonywania niektórych zadań.

Dodatkowo dochodzi jeszcze sprawa czułości na ciemność lub światło. Wygląda to tak, że niektóre stwory mogą żyć tylko w świetle lub tylko w ciemności. Dla przykładu, przeciwnik nie znoszący ciemności, nie zaatakuje Gifta, dopóki przebywa w cieniu. Jak się już zapewne dawno domyśliliście, można w ten sposób także zabijać wrogów, bo zbyt długie przebywanie w niesprzyjających im warunkach, jest dla nich śmiertelne.

Czas przejść do bardziej szczegółowego omówienia stworów.

The little shadow

Grupa: punisher

Ciemność: nie znosi

Światło: jego żywioł

Mały, cały czarny, ze sporym brzuchem, chodzi z uniesionymi rękami i wydaje paskudne pomruki. Porusza się najczęściej w grupie. Bardzo zwinny i szybki. Zaatakuje Gifta, gdy tylko go dojrzy. Nie można z nim walczyć. Jedyny ratunek to ucieczka w zacienione miejsce. Tam Was nie ruszy.

The little light

Grupa: punisher

Ciemność: jego żywioł

Światło: nie znosi

Z postury i zachowania identyczny z The little shadow. Różnica polega na tym, ze znakomicie czuje się w ciemnościach, a nie znosi światła. Myślę, że domyślacie się jak go załatwić.

The guard

Grupa: punisher

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Strażnik jest potężnej postury. Nie rozstaje się z olbrzymim mieczem, z którego potrafi zrobić użytek. Na nieszczęście znakomicie toleruje zarówno światło jak i ciemności. Jego głównym zadaniem jest uniemożliwienie Giftowi osiągnięcie celu. Nie lubi wszystkich, bo atakuje każdego zbliżającego się, ale żeby Was "pocieszyć", powiem, że kiedy może wybrać, zaatakuje oczywiście biednego Gifta.

The patroller

Grupa: punisher

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Wielka postać w długiej szacie, ozdobionej bardzo ostrymi kolcami, przymocowanymi do ramion. Należy uważać, aby nie dostać się w zasięg jego wzroku, bo wtedy momentalnie atakuje i zabija Gifta. Patrolowiec atakuje także wszystkich innych, a kiedy ma wybór, pozostawia Gifta w spokoju.

The dog

Grupa: fighter

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Jak wygląda pies każdy wie, więc daruję sobie opis. Atakuje, gdy podejdzie się do niego zbyt blisko. Na szczęście nietrudno go zabić.

The cosmonaut

Grupa: fighter

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Jego wygląd słabo kojarzy się z kosmonautą. Raczej wygląda jak kubeł na śmieci noszący płetwy. Podobnie jak pies, atakuje Gifta dopiero, gdy podejdzie do niego zbyt blisko. Łatwo go pokonać.

The dark guard

Grupa: fighter

Ciemność: nie znosi

Światło: jego żywioł

Wielki, barczysty facet, w gustownym, naćwiekowanym stroju. Na jego wielkim ciele osadzona jest mała głowa, co najdobitniej świadczy o intelekcie tego osobnika. Reaguje podobnie jak pies i kosmonauta, ale o wiele trudniej go ominąć i pokonać. Dobrym sposobem na pozbycie się jego towarzystwa jest zwabienie go w ciemny zakątek.

The light guard

Grupa: fighter

Ciemność: jego żywioł

Światło: nie znosi

Wszystkie cechy i wygląd identyczne jak u poprzednika, z tą różnicą, że nie znosi światła.

The fire starter

Grupa: fighter

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Ten przeciwnik jest niebezpieczny, ponieważ miota ogniem do wszystkiego, czego dotknie, więc czasami można oberwać zupełnie przypadkowo. Jest to duża postać poruszająca się na nogach przypominających kopyta kozła i do tego bardzo szybko biega.

The blue fire starter

Grupa: fighter

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Wszystkie cechy jak u poprzednika. Jest po prostu doskonalszym zabójcą. Miota niebieskimi płomieniami, a robi to o wiele szybciej niż kolega po fachu.

The innocent

Grupa: neutralny

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Ten niewielki skorupiak nie stanowi dla Gifta najmniejszego zagrożenia. Może natomiast bardzo się przydać. Ogłuszając go uderzeniem Gift może wykorzystywać go jak skrzynię, przenosić w dowolnie wybrane miejsce i używać do pokonywania przeszkód.

The magic powder generator

Grupa: neutralny

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Stwór poruszający się na dwóch łapach. Na pierwszy rzut oka podobny do kury, ale...Jest to jedyne stworzenie w grze, które boi się Gifta. Cała zabawa polega na tym, że boi się go do tego stopnia, że przed nim ucieka. Trzeba, więc go dorwać i uderzyć. Po takim zabiegu otrzymamy bonus w postaci magicznego proszku. Jeśli potrzebujecie go więcej, pozwólcie mu chwilkę odpocząć i powtórzcie cios.

The informer

Grupa: neutralny

Ciemność: jego żywioł

Światło: jego żywioł

Do czego to jest potrzebne? Taki ludek kiwający się w przód i w tył. Jego jedyną rolą jest wskazywanie, w którą stronę należy pójść. Spójrzcie na rzucany przez niego cień, to właśnie on określa właściwy kierunek.

The invisible enemy

Grupa:???

Ciemność:???

Światło:???

Mniej więcej tyle o nim wiadomo.