Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

MultiVersus - poradnik do gry

MultiVersus - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

MultiVersus: Velma - jak grać? MultiVersus poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do MultiVersus zaznajomicie się z postacią wspierającą (support), mianowicie Velmą, dowiadując się o jej najlepszych bonusach (perks). Jest ona bohaterką z uniwersum Scooby Doo.

Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022

Velma w MultiVersus posiada klasę Wsparcie (Support). Specjalizuje się ona w walce na daleki dystans, oferując wiele wzmocnień dla sojuszników oraz efektów osłabiających przeciwników. Na tej stronie poradnika zdobędziecie konkretną wiedzę o tym, jak najlepiej wykorzystać tę postać w potyczkach z SI lub innymi graczami.

Porady ogólne

Velma dysponuje wieloma unikalnymi mechanikami, które wyjaśnimy w poradach ogólnych - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Velma dysponuje wieloma unikalnymi mechanikami, które wyjaśnimy w poradach ogólnych:

  1. Posiada ona cztery pociski na swoim normalnym ataku neutralnym. Warto jednak wyjaśnić, że pierwszy z nich zadaje bardzo małe obrażenia, a służy głównie do oznaczenia sojusznika lub przeciwnika. Dzięki temu kolejne z nich automatycznie namierzą to, w co lub kogo trafiło.
  2. Co więcej, Wasze strzały słowne jeśli trafią sojusznika, stworzą większe pociski, które dodatkowo uleczą Velmę (o około 4 punkty zdrowia). Ponadto, jeśli komiksowy dymek trafi przeciwnika, podczas gdy przeleciał przez gracza z Waszej drużyny, nałoży na nich 1 licznik osłabienia (weaken).
  3. Co kilka sekund na arenie w losowym miejscu pojawi się mała karta. Jest to tzw. dowód (evidence). Po zebraniu 5 z nich, Velma może przyzwać Wehikuł Tajemnic (Mystery Machine), który skupi się na najbliższym przeciwniku. Jeśli wróg zostanie złapany do samochodu, będzie on musiał się opierać, aby wyjść z niego. Jeśli nie zrobi tego dostatecznie szybko, wóz wskoczy w przepaść, pokonując oponenta.
  4. Niektóre ataki mają szansę na pojawienie się dowodu przy trafieniu przeciwnika. Są to między innymi: specjalny atak górny w powietrzu, specjalny atak neutralny (jeśli końcowy pocisk uderzy w sojusznika, a następna seria pocisków trafi wroga), normalny atak w bok będąc w powietrzu, oraz górny i dolny normalny atak.
  5. Sojusznicy mogą również podnosić Wasze dowody. Dzięki temu o wiele szybciej zdobędziecie możliwość przyzwania Wehikułu Tajemnic.
  6. Jest to postać, która może nie tylko wzmacniać siebie i sojuszników, ale również wpływać negatywnie na wrogów. Poza standardowym leczeniem, Velma podarowuje szare zdrowie, przyspiesza gracza w tej samej drużynie oraz zmniejsza czas odnowienia umiejętności. Natomiast przeciwników spowolnia a finalnie zamraża, osłabia, a nawet wyłącza z gry na krótki czas dzięki Wehikułowi Tajemnic.
  7. Jeśli zostaniecie wyrzuceni z areny, stracicie wszystkie dowody, które posiadaliście przed śmiercią.
  8. Mimo, że brak o tym informacji w opisie ruchów postaci, normalny atak dolny daje na krótką chwilę pancerz sojusznikowi, który został trafiony tym ciosem.

Działanie wyjątkowych bonusów

Velma posiada w swoim asortymencie 2 wyjątkowe bonusy (signature perks) - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Velma posiada w swoim asortymencie 2 wyjątkowe bonusy (signature perks). Pierwszym z nich jest Zbadane (Studied). Na początku meczu oraz za każdym razem, gdy wypadniecie z areny, będziecie posiadać 1 punkt dowodu.

Drugi wyjątkowy bonus to Wiedza to władza (Knowledge Is Power) - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Drugi wyjątkowy bonus to Wiedza to władza (Knowledge Is Power). Gdy sojusznik podniesie dowód, otrzyma 3 punkty szarego zdrowia na kilka sekund. Dzięki temu zachęcicie towarzyszy do częstszego zbierania kart, a Wy nie dość, że zwiększycie szanse na przeżycie sojusznika, to szybciej zdobędziecie możliwość przyzwania Wehikułu Tajemnic.

Oba bonusy są bardzo przydatne, jednak uzależnione od tego, czy gracie solo lub z innym graczem. Jeśli pojedynkujecie się w trybie 1v1, "Zbadane" będzie jedynym sensownym wyborem, gdyż nie posiadacie sojusznika, który może podnosić punkty dowodów. Natomiast "Wiedza to władza" jest najlepszą opcją na tryb 2v2, gdyż wzmacnia sojusznika i jednocześnie Was, pozwalając na szybsze przyzwanie pojazdu (o ile towarzysz skupiać się będzie na podnoszeniu kart).

Rekomendowany build

Poza wyborem unikalnego bonusu, który zależny jest od trybu gry, reszta powinna pozostać niezmienna - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Poza wyborem unikalnego bonusu, który zależny jest od trybu gry, reszta powinna pozostać niezmienna:

  1. Gotowość do zemsty (Retaliation-Ready) - bonus użytkowy. Po trafieniu wroga pociskiem, Wasza drużyna otrzyma 1 punkt szarego zdrowia na 3 sekundy. W przypadku wybrania tego bonusu przez sojusznika, premia wzrośnie do 2 punktów. Dzięki temu zaabsorbujecie tyle obrażeń, ile wynosiło Wasze szare zdrowie.
  2. Z deszczu pod rynnę! (Make It Rain, Dog!) - bonus ofensywny, dzięki któremu Wasza drużyna zyska o 20% zwiększoną prędkość pocisków. Jeśli sojusznik również to wybierze, premia wzrośnie do 25%. Unikanie ich stanie się o wiele trudniejsze, a Velma zrobi z tego wzmocnienia bardzo dobry użytek.
  3. Kawozilla (Coffeezilla) - bonus użytkowy, Wasza drużyna zyskuje o 10% krótsze odnawianie umiejętności. Wzmocnicie tę premię do 15% w przypadku, gdy sojusznik również to wybierze. Velma posiada aż cztery ruchy, których możecie użyć aż ponownie się naładują. Dlatego też jest to najważniejszy bonus dla niej.

Jak wygrać jako Velma?

Velma nie posiada zbyt wielu dobrych ataków na bliskim dystansie, dlatego też powinniście trzymać się z dala od zagrożenia - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Velma nie posiada zbyt wielu dobrych ataków na bliskim dystansie, dlatego też powinniście trzymać się z dala od zagrożenia. W swojej liście ruchów macie bardzo dużo opcji dystansowych oraz takich, które wspierają Waszego sojusznika. Korzystajcie z nich często, skupiając się również na podnoszeniu dowodów.

Przeciwników możecie zniechęcić do szturmu na Waszą postać dzięki specjalnemu atakowi górnemu - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Przeciwników możecie zniechęcić do szturmu na Waszą postać dzięki specjalnemu atakowi górnemu. Stworzycie wtedy lepką ciecz pod sobą, która nie zadaje obrażeń, ale nakłada spowolnienie na wrogów. Jeśli otrzymają oni maksymalną wartość mrozu, zostaną zamrożeni.

W większości przypadków powinniście skupiać się na swoim sojuszniku, jeśli gracie w trybie 2v2 - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

W większości przypadków powinniście skupiać się na swoim sojuszniku, jeśli gracie w trybie 2v2. Wasze ataki dystansowe staną się o wiele lepsze, jeśli najpierw przejdą przez gracza z Waszej drużyny. Mowa tu między innymi o kreskówkowych dymkach, laserze oraz szarży. Nie dość, że zwiększycie szansę na pojawienie się dowodu, to wzajemnie się uleczycie, przyspieszycie lub zmniejszycie czas odnowienia innych umiejętności.

Po zebraniu 5 dowodów, przyzwijcie czym prędzej Wehikuł Tajemnic - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Po zebraniu 5 dowodów, przyzwijcie czym prędzej Wehikuł Tajemnic. Po chwili ruszy on na przeciwnika, u którego pojawił się dymek nad głową. Jeśli pojazd trafi wroga, zamknie go w pojeździe, unieruchamiając go i zadając mu bardzo duże obrażenia. Ponadto, w przypadku gdy oponent nie uwolni się dostatecznie szybko, wypadnie on z areny i zginie. Może jednak opierać się, skracając czas trwania tej umiejętności. Co więcej, drugi bohater z drużyny przeciwnej może zniszczyć samochód, pomagając swojemu sojusznikowi.

Jeśli Velma lub sojusznik zużyją sporo umiejętności, które posiadają czas odnowienia, warto skorzystać z dolnego ataku specjalnego - MultiVersus: Velma - jak grać? - MultiVersus - poradnik do gry

Jeśli Velma lub sojusznik zużyją sporo umiejętności, które posiadają czas odnowienia, warto skorzystać z dolnego ataku specjalnego. Rzucicie wtedy książką w stronę sojusznika. Ataki, które muszą się naładować, dostaną potężny bonus do regeneracji, dzięki czemu zarówno Velma jak i sprzymierzeniec będą mogli korzystać z nich częściej. Efekt ten spowoduje, że Wasze głowy będą nienaturalnie duże. Gdy powrócą one do normalnych rozmiarów, wzmocnienie zniknie.