The Legend of Zelda Link's Awakening - poradnik do gry

Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Link's Awakening The Legend of Zelda Link's Awakening poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 października 2019

Na tej stronie naszego poradnika do The Legend of Zelda: Link's Awakening, znajdziesz opis przejścia pierwszego rozdziału gry. Dowiesz się z niego, jak odzyskać swój zgubiony miecz oraz tarczę, jak przejść przez Zagubiony Las i znaleźć klucz do Tail Cave, gdzie znajduje się Full Moon Cello. Znajdziesz także mapę Tail Cave na dole tej strony poradnika.

Tutaj można znaleźć lokalizację najważniejszych rzeczy w Tail Cave. - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry
Tutaj można znaleźć lokalizację najważniejszych rzeczy w Tail Cave.

Główne cele poziomu:

Pierwsze kroki: odzyskaj swój sprzęt i zbadaj Zagubiony Las

Obudzisz się w domu Marin. Poinformuje Cię, że powinieneś udać się na plażę. Porozmawiaj z Tarin, który stoi w pobliżu stołu, a odda Ci twoją tarcze. Wyjdź z ich domu i podążaj ścieżką na Zachód. Powinieneś przejść obok domu z bombą na łańcuchu. Skręć na południe i przejść obok dwóch chłopców, bawiących się przed domem.

Podążaj dalej w dół, aż dojdziesz do plaży - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Podążaj dalej w dół, aż dojdziesz do plaży. Uważaj na potwory. Użyj tarczy, żeby blokować ich ataki, naciskając klawiszR. Idź na wschód, wzdłuż linii wybrzeża i wyłów swój Miecz z oceanu. Użyj klawisza B, aby zaatakować. Pojawi się sowa - dowiesz się od niej, że musisz znaleźć klucz w Zagubionym Lesie. Wróć do wioski Mabe.

Idź na wzgórze nad studnią, użyj miecza, aby usunąć trawę i wskocz do studni - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Idź na wzgórze nad studnią, użyj miecza, aby usunąć trawę i wskocz do studni. Weź ćwiartkę serca i wyjdź ze studni. Idź na północ i wejdź do Zagubionego Lasu. Idź w górę, skręć w lewo i idź przed siebie, aż znajdziesz wydrążony pień drzewa. Tutaj znajduje się wejście do jaskini.

Wejdź do jaskini, zniszcz fioletowe kryształy za pomocą miecza i przesuń kamień, aby otworzyć skrzynię, w której znajduje się 50 rupii - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Wejdź do jaskini, zniszcz fioletowe kryształy za pomocą miecza i przesuń kamień, aby otworzyć skrzynię, w której znajduje się 50 rupii. Idź w górę, a następnie skręć w lewo. Poprzesuwaj kamienie, aby móc wydostać się z jaskini. Po lewej stronie znajdziesz Sleepy Toadstool. Podnieś go i wróć do jaskini.

Przesuń kamienie, idź do następnego pokoju obok i wyjdź z jaskini - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Przesuń kamienie, idź do następnego pokoju obok i wyjdź z jaskini.

Idź na północ, a gdy znajdziesz trzy kamienie, stojące przed wejściem do innej jaskini, skręć na wschód i podążaj ścieżką, dopóki nie wyjdziesz z lasu - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Idź na północ, a gdy znajdziesz trzy kamienie, stojące przed wejściem do innej jaskini, skręć na wschód i podążaj ścieżką, dopóki nie wyjdziesz z lasu. Idź dalej tą samą drogą, aż dojdziesz do Domu Czarownicy. Wejdź do środka i porozmawiaj z czarownicą. Da Ci Magiczny Proszek, którego można użyć, aby uśpić wrogów. Naciśnij przycisk Plus na joy-conie i przypisz proszek do przycisku Y lub X.

Wróć do lasu - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Wróć do lasu. Skręć na południe przy trzech kamieniach przed jaskinią, a następnie skręć w lewo i idź w górę. Obok drzewa powinien znajdować się szop. Posyp go magicznym proszkiem. Wejdź i weź klucz od Tail Cave ze skrzyni.

Lokacje, które pomogą ci znaleźć drogę w lesie - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Lokacje, które pomogą ci znaleźć drogę w lesie.

Znalezienie drogi do Tail Cave

Idź na południe i wracaj do Mabe - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Idź na południe i wracaj do Mabe. Idź za dom z bombą na łańcuchu. Będziesz mógł tam łowić ryby - możesz zarobić kilka Rupii sprzedając je. Zejdź na dół, przejdź obok domu Marin i idź w prawo. Znajdziesz tam trawiaste pole. Wytnij trawę, aby znaleźć Tajemną Muszlę znajdującą się pod nią.

Zejdź w dół do Trendy Game - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Zejdź w dół do Trendy Game. Zapłać właścicielowi 10 rupii aby zagrać i stań przed fioletowymi przyciskami. Naciśnij przycisk w dół i w górę na joy-conie, aby wygrać lalkę Yoshi. Możesz zagrać jeszcze raz i dostać ćwiartkę serca.

Wyjdź z budynku i idź na północ, aż dojdziesz do zielonego domu z dwoma drzwiami - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Wyjdź z budynku i idź na północ, aż dojdziesz do zielonego domu z dwoma drzwiami. Wejdź do środka i porozmawiaj z kobietą. Wymień lalkę Yoshi na łuk. Porozmawiaj również z mężczyzną. Powie ci, żebyś znalazł go później w grze. Idź do bomby na łańcuchu i wejdź do psiej budy. Porozmawiaj z bombą w środku i wymień łuk, na karmę dla psów.

Opuść miasto i udaj się na południe - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Opuść miasto i udaj się na południe. Idź w kierunku plaży, ale nie wchodź na piasek. Idź dalej na wschód - powinieneś znaleźć dom między drzewami bananowymi. Wejdź do środka i wymień z krokodylem karmę dla psów na banany

Wyjdź z domu, idź w lewo, a następnie w górę i skręć w prawo - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Wyjdź z domu, idź w lewo, a następnie w górę i skręć w prawo. Idź dalej, aż nie dojdziesz do drzew. Podążaj w kierunku ściany drzew, skręć w prawo i idź na południowy-wschód. Włóż klucz w posąg na środku i wejdź do Tail Cave.

Zbadaj Tail Cave

Idź w lewo i zabij wszystkie potwory - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Idź w lewo i zabij wszystkie potwory. Klucz powinien wylądować na szarym polu. Przejdź przez drzwi znajdujące się po lewej stronie i weź kompas ze skrzyni. Zabij wszystkie potwory aby drzwi otworzyły się ponownie i wróć do pierwszego pomieszczenia Tail Cave. Idź w górę, zabij wszystkie potwory i stań na przycisku w podłodze, aby zrzucić na dół skrzynię, w której znajduje się Mały Klucz. Idź w prawo i zabij wszystkie potwory. Następnie spadnie skrzynia z mapą Tail Cave.

Przejdź przez drzwi obrotowe i użyj Małego Klucza, aby otworzyć drzwi po prawej stronie - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Przejdź przez drzwi obrotowe i użyj Małego Klucza, aby otworzyć drzwi po prawej stronie. Idź do góry. Znajdziesz tam trzy potwory ze znakami na brzuchu. Znaki te regularnie się zmieniają. Za każdym razem, gdy trafisz potwora (mieczem lub po prostu szturchając go tarczą), on znieruchomieje a symbol na jego brzuchu ulegnie zmianie. Musisz upewnić się, że znak na każdym potworze jest taki sam. Potwory znikną i pojawi się skrzynia z Kamiennym Dziobem. Podejdź do Posągu Sowy i umieścić w niej Kamienny Dziób, aby uzyskać wskazówkę.

Wróć na dół i idź w lewo - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Wróć na dół i idź w lewo. Idź w lewo wzdłuż ściany z kamieni, uważaj na pułapki, a następnie otwórz skrzynię za pomocą Małego Klucza. Idź w lewo, zabij potwora i weź 20 rupii ze skrzyni. Idź w górę, uważaj na pułapki i otwórz drzwi na górze. Skręcić w prawo. Uważaj na pułapki - naucz się ich wzorów i unikaj ich. Idź kamienną ścieżką i wejdź do pokoju po lewej stronie. Sowa powie ci żebyś przesunął skałę przed nią w prawo. Drzwi znajdujące się po lewej stronie otworzą się.

Zabij wszystkie potwory, aby odblokować schody prowadzące na niższy poziom jaskini - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Zabij wszystkie potwory, aby odblokować schody prowadzące na niższy poziom jaskini. Pod ukrytymi schodami znajduje się pokój, wypełniony drabinami i Goombami. Idź w lewo i weź ostatnią drabinę do innego pokoju. Idź dalej - uważaj na pułapki. Weź Piórko Roca ze skrzyni. Przypisz pióro do przycisku Y lub X i wróć tą samą ścieżką, którą przyszedłeś. Teraz możesz przeskoczyć przez otwór w podłodze, używając Piórka Roca zamiast przechodzić przez pułapki.

Idź w dół i skręć w prawo - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Idź w dół i skręć w prawo. Idź do pokoju na górze. Skocz w lewo i użyj Małego Klucza na skale przed schodami. Idż w górę, skręć w lewo i weź Nightmare's Key ze skrzyni.

Wróć na dół i okrąż mur, aby przejść przez drzwi znajdujące się po lewej stronie - Tail Cave | Solucja The Legend of Zelda Links Awakening - The Legend of Zelda Links Awakening - poradnik do gry

Wróć na dół i okrąż mur, aby przejść przez drzwi znajdujące się po lewej stronie. Zeskocz przez otwór w podłodze i przejdź przez drzwi znajdujące się po lewej stronie. Czeka tam na Ciebie bitwa z mini bosem. Przeskocz nad kłodą, gdy Rolling Bones pchnie ją na ciebie i zaatakuj go mieczem. Wejdź do pokoju powyżej i uważaj na pułapki. Udaj się na górę, aby uporać się z innym bossem - Moldormem. Pokonaj bossa, atakując jego ogon. Weź ćwiartkę serca i wejdź do pokoju, w którym jest Full Moon Cello.