Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdzial III - Sluzba w Swiatyni | Solucja | The Elder Scrolls III Trójca poradnik The Elder Scrolls III: Trójca

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Rozdział III - Służba w Świątyni

Rozdział ten opisuje pierwszą część kampanii głównej, która jest konieczna do wykonania, by ukończyć dodatek. Można przed nią wykonać zadania związane z szukaniem Mrocznego Bractwa i kampanią dla Tieniusa Delitiana (patrz dwa poprzednie rozdziały). Aby ją rozpocząć, udaj się do Wielkiej Świątyni i porozmawiaj z Fedrisem Hlerem stojącym w [2].

ARMIA GOBLINÓW

(wersja skrócona: musisz tutaj zabić wodzów goblińskich w [29] i [31], a także dwóch nauczycieli w [43], wszyscy znajdują się w Kanałach Zachodnich ).

Idź do Ręki Bogów i popytaj o lokalizację siedziby goblinów. Zejdź do Kanałów Bazaru i przejdź do Kanałów Zachodnich . Tam, przedzierając się przez przeciwników, dostań się do drzwi prowadzących na Pobojowisko. Pokonaj Goblińskiego Żołnierza w [10], potem Goblińskiego Oficera w [11]. W [12] zabijesz kolejnego Goblińskiego Żołnierza. Przeszukaj leżące tu Zwłoki , jest tutaj Bojowy Topór Porażeń . W [13] leżą kolejne dwie pary Zwłok . Idąc dalej dojdziesz do wysokiej jaskini. Pokonaj wpierw Goblińskiego Żołnierza i Goblińskiego Oficera w [14], a potem kolejnego w [15]. Są tu dwa wyjścia, ale tym na górze będziesz wracał. Skorzystaj z prawego i wejdź do Bramy.

Tutaj pokonaj jednego Goblina w [16] i dwóch w [17]. W [17] pod ścianą leżą Zwłoki , jest tu też skrzynia z eliksirami. Stąd można wyjść do Ruin Posiadłości lub Ruin Zbrojowni - idź do tych drugich. W [18] pokonaj grupkę złożoną z dwóch Goblińskich Treserów i jednego Durzoga Bojowego. W [19] są trzy skały z Rudą Adamantu . Idź dalej, w [20] pokonaj dwa Gobliny i Durzoga. Jeśli potrafisz lewitować, to wznieś się do [21], tam zabijesz Goblina i Durzoga. Przeszukaj tam skrzynie, kociołek (znajdziesz cenne składniki i ciekawe przedmioty), możesz zabrać Stalową Kosę Ognia . Zejdź i idź dalej do [22], pokonaj Goblina i wejdź drzwiami do Łez Amun-Shae.

Zaczniesz jak zwykle od walki. W [23], [24] i [25] jest po jednym Goblińskim Żołnierzu, dodatkowo w [25] jest jeszcze jeden Goblin. Możesz wskoczyć i przeszukać Zwłoki w [26], leży obok nich Adamantowy Topór i 100 złota. Przed drzwiami w [27] stoi Gobliński Oficer, za drzwiami w [28] - Goblin. Teraz przygotuj się na pierwszą walkę, bowiem w [29] spotkasz jednego z dwóch goblińskich wodzów - Wodza Kuroga. Nie jest on strasznie trudnym wrogiem, przyda się tu miecz Królewska Przysięga do blokowania potężnego przeciwnika. Zabij go i idź dalej korytarzem, po drodze zabij Goblina w [30], a potem Durzoga Bojowego i Wodza Durloka w [31]. Z ciała tego ostatniego zabierz Klucz Durloka , by otworzyć nim skrzynię obok - jest tam m.in. magiczna Goblińska Tarcza i złoto.

Wodzowie zabici, czas zająć się nauczycielami. Idź do drzwi prowadzących do Ruin Posiadłości. Wyjdź z części kanałowej do jaskini. Po drodze zabijesz różnego rodzaju Gobliny w następujących miejscach: [34], po dwóch w [33], [35] i [37]. Dodatkowo w [32] będzie Durzog Bojowy i Gobliński Treser, a w [36] - Gobliński Żołnierz. Na samej górze w [38] leżą Zwłoki , obok nich są skrzynki i beczki. W niszy w [39] (jest to balkon, pod którym wiszą czerwone lampy) jest księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 19 (podnosi o 1 Zaklinanie).

Z tego placu są wyjścia do Sali Teran i Sali Teran: Wschód. Idź do tej drugiej, pokonaj w [40] Goblińskiego Żołnierza i Goblina. W [41] są skrzynki do przeszukania, w [42] natomiast zabijesz Durzoga Bojowego i Goblińskiego Trenera. W [43] w pokoju jest dwóch nauczycieli, których musisz unieszkodliwić: Armion (walczy Ebonowym Długim Mieczem , ma na sobie stalową zbroję) i Yarnir (walczy Ebonowym Toporem Wojennym , posiada orkową zbroję). Walka nie będzie trudna, staraj się tylko nie walczyć z dwoma przeciwnikami na raz. Gdy ich zabijesz, wracaj do Ruin Posiadłości.

Możesz albo od razu wracać do wyjścia, albo przeszukać dwie niezbadane lokacje w tej części. W drugim przypadku wejdź do Sali Teran. W [44] pokonaj Durzoga Bojowego i Goblińskiego Trenera, w [45] Goblińskiego Oficera. Jest tu skrzyneczka odźwiernego, a w niej Klucz Odźwiernego . W [46] jest kolejny treser, zabij go i przeszukaj skrzynie i worki w [47], w [48] leży Kościana Tarcza i Adamantowa Włócznia . Tutaj jest zapadnia (iluzoryczna podłoga), na dole są w sali w [49] przeciwnicy: Goblin i Gobliński Oficer. W rogu leżą Zwłoki Zaginionego Żeglarza , obok niego jest skrzynka z bronią.

Wróć na górę (okrężną drogą przez Salę Teran: Wschód i Ruiny Posiadłości, jeśli nie masz niczego, co pozwala ci lewitować) i skorzystaj z drzwi prowadzących do Starego Korytarza. Pokonaj dwa Gobliny w [50], potem kolejnego w [51] i ostatniego w [53], wraz z Durzogiem Bojowym. Na górze w [52] są skrzynki, skrzynia i skrzyneczka do przeszukania, obok skrzyń leży Rubin . Wyjdziesz drzwiami do Pobojowiska. Stąd wróć się do Wielkiej Świątyni .

W nagrodę od Fedrisa Hlera dostaniesz 15000 złota. Trud się opłacił, a ty możesz wykonać następne zadanie.

KAPLICA UMARŁYCH

Fedris Hler wyśle cię do drugiego zarządcy Świątyni - Gavasa Drina w [7]. Twoje zadanie polegać będzie na przeprowadzeniu kleryka Urvela Dulni (stoi tuż obok, w [8]) do zbezczeszczonej kaplicy. Zabierz go ze sobą i podążaj do Podziemi Świątyni, lecz tuż przed zejściem na dół zostaw go. Zejdź do Kanałów Świątynnych i oczyść drogę z przeciwników, którzy mogą zagrozić życiu słabego kleryka - są oni w [1], [2] i [3]. Wróć się i idź z nim na wschód, znów zostaw go przed drzwiami, zanim wejdziesz do wschodniej części kanałów świątynnych. Najpierw pozabijaj przeciwników (tych w [17], [18], [19], [20] i [21]). Zaprowadź kleryka do miejsca, gdzie się dostałeś i wejdź do Świątynnych Ogrodów w lokacji Stara Świątynia .

Tutaj - zaraz po wejściu - zostaw kleryka na miejscu i pokonaj Szkieletów Czempionów w [19] i [20], a także Szkielet-Wojownika w [21]. Teraz wróć się do Urvela Dulni i idź z nim dokładnie na wprost, do drzwi prowadzących do Świątynnej Kaplicy. Znów po wejściu zostaw go - wpierw pokonaj pięciu niebezpiecznych Liczy (jeden w [10], po dwóch w [9] i [8]). Uważaj na wysysających siłę Truposzy, przyzywanych przez Licze. Po pokonaniu wszystkich zaprowadź kleryka do kaplicy w [9]. Gdy ją pobłogosławi, wracaj z nim do Wielkiej Świątyni i pogadaj z Gavasem Drinem . Dostaniesz Błogosławioną Włócznię , zostaniesz też skierowany do Fedrisa Hlera .

PIERŚCIEŃ WĘDRÓWKI BARILZARA

Fedris Hler da ci to zadanie, skieruje cię także po więcej informacji do Gavasa Drina . W sumie nie dowiesz się niczego nowego - przygotuj niezbędne rzeczy i wejdź do Kanałów Świątynnych . Skieruj kroki na północny zachód, do Starej Krypty - kamienie w [26], które wcześniej blokowały drogę, zniknęły. W krypcie jest bardzo dużo Liczów - trójka w [27], po jednym w [28], [29] i [30] i [31]. W [26] leżą dwie pary Zwłok do przeszukania. W [31] jest sam Licz Barilzar. Uważaj, bo rzuca czary oślepiające - najlepiej wpierw pozbyć się jego pomocnika Licza, który stoi obok niego, a potem zająć się Barilzarem. Rzuca zaklęcia oślepiające, ale niewiele to robi - wystarczy przyprzeć go do muru i walić na oślep - po kilku ciosach powinien paść.

Zabierz mu Pierścień Wędrówki Barilzara , możesz też wziąć Daedryczny Claymore . W jego siedzibie w [31] są dwie skrzyneczki, jedna ze złotem, druga z Diamentami . Wracaj do Wielkiej Świątyni , poinformuj Gavasa Drina lub Fedrisa Hlera o znalezisku, a zostaniesz skierowany do Almalexii - stoi ona w [15] (wokół niej, od [16] do [20], stoją jej osobiści strażnicy - Dłonie). Gdy dasz jej pierścień, dostaniesz moc Blask Almalexii, której możesz używać raz dziennie. Przywraca ona 25 punktów z każdego współczynnika.

Na razie Almalexia , Fedris Hler i Gavas Drin nie mają nic nowego do powiedzenia. Co dalej więc? Zapraszam do następnego rozdziału.