Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Chapter 4 - World's Greatest Detective | Realm of Shadows

Ostatnia aktualizacja: 9 lutego 2017

Chapter 4 - World's Greatest Detective

Po wejściu do rezydencji możesz zauważyć, że cały oddział policjantów przeszukuje ją i zabezpiecza dokumenty. Bardzo szybko pojawia się również Jim Gordon.

4.1 Zbieranie dowodów

Gordon pokazuje ci nakaz, zapewniając, że całe zajście nie jest wymierzone w w ciebie, ale trzeba sprawdzić zaistniałą sytuację - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Gordon pokazuje ci nakaz, zapewniając, że całe zajście nie jest wymierzone w w ciebie, ale trzeba sprawdzić zaistniałą sytuację.

Opcje dialogowe:

You're making a mistake.

To jakieś nieporozumienie.

Go ahead, do your job.

Wykonujcie swoją pracę.

I didn't do anything.

Nie zrobiłem nic złego.

...

Milczenie.

W dalszej części rozmowy Gordon informuje cię, że interesują ich wszystkie dokumenty dotyczące firmy.

Opcje dialogowe:

Who autorized this?

Kto wydał nakaz?

What do you expect to find?

Czego szukacie?

And if I refuse?

Co jeśli odmówię?

...

Milczenie.

Okazuje się, że nakaz przeszukania wydał obecny burmistrz.

Opcje dialogowe:

And you do what he says.

A ty robisz wszystko co rozkaże.

I'm friends with the D.A.

Mam przyjaciół w prokuraturze.

Mayor Hill's corrupt.

Burmistrz jest skorumpowany.

...

Milczenie.

Na końcu rozmowy Gordon wyraża swoje zaufanie do Denta i ma nadzieję, że zabezpieczone przez niego dowody cię nie obciążą.

W międzyczasie jeden z funkcjonariuszy przewraca ramkę ze zdjęciem na podłogę.

Po podniesieniu jej, okazuje się, że jest to zdjęcie małego Brucea z rodzicami - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po podniesieniu jej, okazuje się, że jest to zdjęcie małego Bruce'a z rodzicami. W dalszej części oglądasz scenkę śmierci Wayne'ów, którą Bruce przywołuje z pamięci. Scenkę przerywa pojawienie się w rezydencji Vicki Vale.

4.2 Pożywka dla mediów

Na wstępie Vicki przeprasza cię, jeśli ci przeszkodziła.

Opcje dialogowe:

I'm busy right now.

Jestem teraz zajęty.

No problem at all.

Nic się nie stało.

You keep showing up uninvited.

Ciągle pojawiasz się bez zaproszenia.

...

Milczenie.

Vicki oznajmia, że chce pomóc ci w oczyszczeniu wizerunku twojej rodziny.

Opcje dialogowe:

I appreciate this.

Doceniam to.

Stay out of this.

Trzymaj się od tego z daleka.

What's your angle?

Jaki masz w tym interes?

...

Milczenie.

Kobieta informuje cię, że zaistniała sytuacja opiera się na anonimowym donosie, który nie jest jednak niepodważalnym dowodem. Media podchwyciły temat, bo nie codziennie można liczyć na skandal z rodziną Wayne w roli głównej.

Opcje dialogowe - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Opcje dialogowe:

It's media frenzy.

Prasa zawsze rzuci się na sensację.

This is politically motivated.

Cała sytuacja ma podłoże polityczne.

Falcone is behind this.

Falcone za tym stoi.

...

Milczenie.

Vicki sugeruje, że powinieneś oficjalnie zabrać głos w tej sprawie.

[WAŻNY WYBÓR]

[Give Quote]

Wypowiedz się.

[Refuse]

Odmów.

Jeśli się nie zgodzisz, to Vicki opuści rezydencję.

Jeśli się zgodzisz, to pojawi się dodatkowa opcja dialogowa:

Opcje dialogowe:

The story is pure fiction.

Cała historia to jakiś wymysł.

Justice will be served.

Sprawiedliwości stanie się zadość.

My family is innocent.

Moja rodzina jest niewinna.

...

Milczenie.

Bez względu na decyzję, Vicki to zapamieta. Po nagraniu komentarza opuści rezydencję.

Alfred daje ci do zrozumienia, że Harvey jako prokurator generalny powinien wiedzieć wcześniej o tym, że rezydencja będzie przeszukiwana. Musisz spotkać się z nim i to wyjaśnić.

4.3 Selina

Akcja przenosi się do Cafe Triste, gdzie znajdujesz Harvey'a. Podajesz mu nakaz i czekasz na jego reakcję.

Opcje dialogowe:

Someone's after me.

Ktoś próbuje mnie pogrążyć.

Harvey to zapamięta.

You don't know!?

Nic o tym nie wiesz!?

 

You need to fix this.

Musisz to jakoś naprawić.

 

...

Milczenie

 

Bez względu na odpowiedź, Harvey poprosi cię, żebyś się uspokoił i porozmawiał z nim. Jest zaskoczony, że burmistrz wydał nakaz i zapewnia cię, że nic o tym nie wiedział.

Opcje dialogowe - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Opcje dialogowe:

Enough exuses.

Koniec wymówek.

You owe me.

Jesteś mi coś winien.

He blindsided both of us.

Wykiwali nas obu.

...

Milczenie.

Harvey obiecuje ci, że pomoże ci się z tego wyplątać. Jednocześnie próbuje znaleźć powód, dla którego burmistrzowi miałoby zależeć na pogrążeniu twojej rodziny.

Opcje dialogowe:

It's Falcone.

Falcone za tym stoi.

It's politics.

To jakaś polityczna gra.

I intend to find out.

Też chciałbym to wiedzieć.

...

Milczenie.

Bez względu na odpowiedź, Dent wyzna, że nie może w to otwarcie się angażować, gdyż może to pogorszyć sprawę wizerunku Bruce'a i pogrążyć kampanię wyborczą.

Opcje dialogowe:

I'll do it myself.

Sam się tym zajmę.

Harvey to zapamięta.

We stick together.

Powinniśmy trzymać się razem.

Harvey to zapamięta.

Just keep your distance.

Nie narażaj kampanii.

Harvey to zapamięta.

...

Milczenie.

 

Okazuje się, że Harvey na kogoś czekał. Pojawia się kobieta, którą na pierwszy rzut oka Bruce rozpoznaje po sinikach pod okiem. Selina to Kocia Włamywaczka. Co gorsza, Selina zwraca uwagę na zadrapany policzek Bruce'a i szybko domyśla się, że ma do czynienia z Batmanem.

Opcje dialogowe:

I'm Bruce Wayne.

Jestem Bruce Wayne.

I think we've met.

Myślę, że spotkaliśmy się wcześniej.

Harvey hasn't mentioned you.

Harvey o tobie nie wspominał.

...

Milczenie.

Harvey informuje cię, że kobieta jest nowa w mieście.

Opcje dialogowe - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Opcje dialogowe:

What happened to your eye?

Skąd ten siniak pod okiem?

What brings you to town?

Co sprowadza cię do Gotham?

Meet anyone interesting?

Spotkałaś kogoś interesującego w Gotham?

...

Milczenie.

Jeśli zapytasz ja o to co stało się z jej okiem, odpowie ci, że została napadnięta i straciła coś ważnego.

Opcje dialogowe:

Did you see the guy?

Widziałaś napastnika?

Didn't the police help?

Policja ci nie pomogła?

What did you lose?

Co ważnego utraciłaś?

...

Milczenie.

Seilna wyjawia, że jej klient będzie wściekły gdy dowie się, że straciła przedmiot, który miała mu przekazać. Twierdzi, że w jej pracy, ludzie często wpadają w furię gdy coś nie idzie po ich myśli.

Opcje dialogowe:

They'll understand.

Myślę, że to zrozumieją.

What is it you do?

Czym się zajmujesz?

You'll find another client.

Znajdziesz inną pracę.

...

Milczenie.

Selina porusza temat konferencji prasowej i kłopotów Bruce'a. Harvey sięga po telefon i dzwoni do swoich ludzi zbadać sytuację. Zostajesz sam z Kocią Włamywaczką.

Kobieta daje ci do zrozumienia, że prawdziwa tożsamość Batmana mogłaby zainteresować wiele osób.

Opcje dialogowe:

Don't make a scene.

Nie rób scen.

You're with Harvey?

Ty i Harvey to coś poważnego?

Sorry about the eye.

Przepraszam za oko.

...

Milczenie.

Bez względu na odpowiedź, kobieta jest zainteresowana motywami, jakie kierują tobą w walce ze złem.

Opcje dialogowe:

I have my reasons.

Mam swoje powody.

Selina to zapamięta.

I'm the good guy.

Ktoś musi być tym dobrym.

Selina to zapamięta.

No exuses.

Nie muszę ci tego tłumaczyć.

Selina to zapamięta.

...

Milczenie.

 

W dalszej części rozmowy, Selina przypomni ci, że masz coś co należy do niej i chce to odzyskać.

Opcje dialogowe:

Who hired you?

Dla kogo pracujesz?

Sounds important.

Brzmi jakby to było coś ważnego.

You have something of mine.

Ty też masz coś mojego.

...

Milczenie.

Wybranie którejkolwiek z odpowiedzi nie będzie miało większego znaczenia dla opowieści. Selina da ci do zrozumienia, że jeśli nie dostarczy dysku na czas, to będzie miała poważne kłopoty, a wtedy pociągnie cię za sobą. Twierdzi, że jesteś jej coś winien.

Opcje dialogowe:

No I don't.

Nic ci nie jestem winien.

Selina to zapamięta.

I can help you.

Mogę ci pomóc.

Selina to zapamięta.

You don't need me.

Nie potrzebujesz mojej pomocy.

Selina to zapamięta.

...

Milczenie.

 

Bez względu na odpowiedź dochodzi do kłótni. Żądasz, żeby Selina podała ci adres, pod który miała dostarczyć skradziony przedmiot.

Opcje dialogowe:

Please, Selina.

Proszę, zaufaj mi.

You need to trust me.

Musisz mi zaufać.

Don't piss me off.

Nie denerwuj mnie.

...

Milczenie.

Wybierając dowolną z powyższych odpowiedzi, skłonisz kobietę do zapisania adresu dostawy przesyłki. Kiedy przychodzi Harvey, oznajmiasz mu, że się spieszysz i prędko ruszasz przed siebie.

4.4 Śledztwo

Kolejna sekcja rozdziału w dużej mierze polega na badaniu poszczególnych elementów i łączeniu ich w spójną całość. Do większości czynności będziesz potrzebował też klawiatury. Standardowo w takich sytuacjach, poruszasz się klawiszami W/S/A/D.

Po dotarciu na nabrzeże okazuje się, że jest tam podejrzanie cicho. Żeby zorientować się w sytuacji musisz wejść do środka magazynu.

[Akcja] Żeby otworzyć drzwi, musisz wcisnąć i przytrzymać klawisz "W". [Koniec akcji]

Uwaga: W dalszej części poradnika zostaną opisane obiekty, które warto należy sprawdzić oraz jak je ze sobą połączyć, żeby posunąć fabułę naprzód. Z oczywistych przyczyn nie będę opisywał ciągu przyczynowo - skutkowego i wyników śledztwa.

Po uzyskaniu kontroli nad bohaterem zobaczysz powyższy widok - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po uzyskaniu kontroli nad bohaterem zobaczysz powyższy widok. Na obrazku zostały zaznaczone dwa elementy: resztki ciała i plama po chemikaliach. Po zbadaniu wspomnianych elementów, będziesz musiał je ze sobą połączyć. Koła, które widzisz na obrazku zmienią symbol na kwadraty.

Uwaga: Możesz jednorazowo połączyć tylko dwa elementy. Jeśli połączyłeś wcześniej jakieś obiekty, to będą powiązane do momentu, aż najedziesz na nie ponownie kursorem myszy i klikniesz, żeby wyłączyć powiązanie.

Po obejrzeniu scenki, która będzie wynikała z powiązania elementów, zobaczysz powyższy ekran - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po obejrzeniu scenki, która będzie wynikała z powiązania elementów, zobaczysz powyższy ekran. Możesz od razu przystąpić do badania obiektów, ale żeby niczego nie pominąć przejdź do lewej krawędzi ekranu, przytrzymując klawisz "A".

Znajdziesz tam palety przemysłowe i martwego policjanta, a obiekty te nie będą grały istotnej roli w wykonaniu postawionego przed tobą zadania.

Teraz wróć do punktu wyjścia, czyli obszaru, który możesz zobaczyć na powyższym obrazku. Skieruj się tym razem do prawej krawędzi ekranu.

Po osiągnięciu wymaganej pozycji, powinieneś zobaczyć powyższy widok - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po osiągnięciu wymaganej pozycji, powinieneś zobaczyć powyższy widok. Na obrazku oznaczone zostały obiekty, które powinieneś zbadać. Jak możesz zauważyć, znaczniki nie pojawiają się docelowo, ponieważ do niektórych obiektów musisz podejść dość blisko, żeby interakcja była możliwa. Kolejność jest dowolna.

Biała róża - pojedyncza interakcja z natychmiastowym wnioskiem.

Martwy najemnik - po wstępnym rozpoznaniu będzie możliwość dokładniejszego zbadania zwłok. Obszary interakcji to twarz najemnika i kieszeń jego kurtki umieszczona w okolicach pasa. Pamiętaj, że musisz wykonywać ruchy kursorem, żeby niektóre elementy stały się interaktywne.

Martwy policjant - podobnie jak w poprzednim przypadku, tutaj będziesz miał do czynienia z wielostopniową interakcją. Po wstępnym badaniu zwróć uwagę na głowę i dłonie. Wraz z oceną obrażeń głowy, Bruce przystąpi do wyciągania kuli z głowy policjanta. Użyje do tego specjalnego wiertła. Żeby namierzyć kulę, użyj klawiszy WSAD. Gdy urządzenie ją znajdzie, jego koniec będzie świecił się na czerwono. Naciśnij LPM i wyciągnij kulę.

Pierwsze powiązanie.

Połącz dłonie policjanta z głową najemnika - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Połącz dłonie policjanta z głową najemnika. Kolejność dowolna.

Po obejrzeniu scenki, skieruj się ku lewej krawędzi ekranu do "punktu wyjścia".

W tym obszarze, znajdziesz dwa obiekty: martwego najemnika i drzwi do kontenera - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W tym obszarze, znajdziesz dwa obiekty: martwego najemnika i drzwi do kontenera.

Najemnik - pojedyncza obserwacja

Drzwi - dwie opcje, sugeruję, żebyś w pierwszej kolejności je zbadał a dopiero po tym, postanowił otworzyć. W środku kontenera znajdziesz fragment beczki, który wleciał tam w chwili wybuchu. Możesz utworzyć kolejne powiązanie.

Drugie powiązanie.

Powiąż fragment beczki z głową martwego policjanta (obrazek powyżej) - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Powiąż fragment beczki z głową martwego policjanta (obrazek powyżej). Pamiętaj, że w tym celu musisz zaznaczyć jeden z obiektów i używając klawiszy "A" lub "D" przejść do innej części magazynu.

Przejdź do centralnej części magazynu.

Operując odpowiednio kamerą i używając klawisza S, możesz zauważyć, że blisko plamy chemikaliów są ślady opon - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Operując odpowiednio kamerą i używając klawisza "S", możesz zauważyć, że blisko plamy chemikaliówślady opon. Te dwa elementy są składnikami trzeciego powiązania.

W tym momencie cała łamigłówka jest rozwiązana i szybko zobaczysz kompletną symulację.

W toku śledztwa okaże się, że w magazynie powinna być jeszcze jedna osoba - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W toku śledztwa okaże się, że w magazynie powinna być jeszcze jedna osoba. Postępuj za wskazówkami i korzystaj z możliwych interakcji, aby znaleźć się na rusztowaniu. Z tego miejsca będziesz miał dwie opcje do wyboru. Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Możesz skierować swoje kroki ku rampie po prawej stronie, ale lewa rampa (znacznik interakcji widoczny na obrazku) prowadzi do dalszej części opowieści.

Kiedy znajdziesz się w wymaganym miejscu, uruchom drona za pomocą klawisza "E".

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Możesz zweryfikować dwa obiekty (papieros i odcisk dłoni na ścianie) lub przesunąć się do prawej krawędzi ekranu. Na barierce znajdziesz kolejne ślady, które zaprowadzą cię do dalszej części rozdziału.

Po znalezieniu ciągle żywego najemnika, musisz zmusić go do wyjaśnienia powodów zaistniałej sytuacji.

Opcje:

You didn't do this alone.

Dla kogo pracujesz?

[Punch him]

[Uderz go.]

[Slam into wall]

[Trzaśnij nim o ścianę]

Talk and I'll spare you.

Mów co wiesz to cię oszczędzę.

Niezależnie od wybranego sposobu, najemnik nie będzie chciał ci nic powiedzieć. W oparciu od odmowę współpracy, sięgasz po mniej wyszukane środki. Związujesz go i zawieszasz głową w dół na linie.

Dodatkowo sięgasz po metalową rurkę. Na widok tego napastnik krzyczy, że pogłoski o tym, że nadużywasz siły są prawdą.

Opcje dialogowe:

I'll make you talk.

Skłonię cię do mówienia.

Give me a reason to stop.

Daj mi powód żebym tego nie robił.

Time to live up to my reputation.

Czas dorównać własnej reputacji.

...

Milczenie.

Bez względu na to co powiesz, będziesz zmuszony do użycia siły.

W tym momencie będziesz mógł wybrać w jaki sposób skłonisz najemnika do mówienia - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W tym momencie będziesz mógł wybrać w jaki sposób skłonisz najemnika do mówienia. Możesz wybrać następujące elementy:

Twarz - poważne obrażenia

Żebra - średnie obrażenia

Beczka - nastraszenie

W każdym przypadku więzień powie to samo, więc jeśli chcesz uniknąć podejrzeń ze strony policji, najlepiej zadaj jak najmniejsze obrażenia.

Po wyznaniu więźnia, przejdziesz do dalszych rękoczynów. Kliknij na jego rękę, a Batman będzie próbował ją złamać. Na skutek bólu najemnik ujawni ci dalsze informacje i przysięgnie, że nic więcej już nie wie. Masz w tym momencie dwie możliwości:

[WAŻNY WYBÓR]

Kliknij na rękę - Batman ją złamie.

Użyj PPM - Batman puści rękę najemnika.

Bez względu na wybór, nie uzyskasz od niego żadnych dodatkowych informacji, więc wszystko zależy od tego jaki wizerunek chcesz wykreować.

Przesłuchanie zostanie przerwane przez pojawienie się policji. W tym momencie masz wybór.

[Talk to Gordon]

Porozmawiaj z Gordonem.

[Disappear]

Zniknij z magazynu.

Jeśli zostaniesz w magazynie to będziesz mógł przekazać Gordonowi pozyskane informacje. W zależności od tego jak bardzo pokiereszowałeś najemnika, policja może zachowywać się wobec ciebie podejrzliwie.

Jeśli zdecydujesz się uciec to unikniesz konfrontacji z policją i odpowiedzialności za to jak bardzo uszkodziłeś więźnia.

W każdym z przypadków rozdział dobiega końca.