Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tryby gry i frakcje | Podstawy Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Tryby gry i frakcje

Tryby gry

Battlefleet Gothic Armada to strategia czasu rzeczywistego osadzona w uniwersum Warhammer 40,000. Gra oferuje rozgrywkę w trybie wieloosobowym oraz rozbudowany scenariusz dla pojedynczego gracza. W ramach trybu solo dostępne są trzy możliwości: kampania, gra niestandardowa i potyczka. Najlepszym sposobem na poznanie wszystkich mechanizmów związanych z rozgrywką jest rozpoczęcie przygody z grą od kampanii. Po ukończeniu kampanii można prowadzić dalsze zmagania w trybie potyczki, gdzie misje nie są powiązane fabularnie, ale możesz już na początku zagrać każdą z dostępnych stron konfliktu. Misje w tym trybie są generowane losowo w oparciu o osiągnięty poziom. Po utworzeniu profilu dla konkretnej nacji, można za jego pośrednictwem zagrać grę niestandardową. Podczas tworzenia profilu dla każdego z trybów gry i strony konfliktu będziesz mógł wybrać poziom trudności w jakim będą rozgrywane misje w ramach kampanii lub potyczki. Początkujący gracze powinni zdecydować się na wybór pomiędzy łatwym a normalnym poziomem trudności. Doświadczeni gracze mogą spróbować swoich sił w trudniejszych rozgrywkach bądź w trybie PvP.

Wszystkie niezbędne opcje dostępne są z poziomu ekranu startowego gry - Tryby gry i frakcje | Podstawy Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry
Wszystkie niezbędne opcje dostępne są z poziomu ekranu startowego gry

Dostępne frakcje

Gra oferuje cztery strony konfliktu. Flota każdej frakcji charakteryzuje się zróżnicowanymi jednostkami, które posiadają określone cechy wspólne. Dla każdej z frakcji dostępne są inne opcje modyfikacji okrętów.

Imperium

  • dysponują potężnym Nova Cannon skutecznym z dalekiego dystansu
  • wszystkie jednostki są mocno opancerzone na dziobie
  • wiele jednostek może korzystać z torped o nieograniczonym zasięgu
  • podstawowa broń okrętów jest nieskuteczna na dalekie dystanse
  • statki są wolne i mają małe możliwości manewru

Flota Imperium porusza się wolniej niż pozostałe frakcje, ale jest niemal niewrażliwa na ataki kiedy skierowana jest frontalnie do wrogich jednostek. Większe okręty dysponują Nova Cannon, które zadają bardzo duże obrażenia, aczkolwiek najlepiej kierować ich ostrzał na unieruchomione cele. Działo to posiada duży rozrzut więc należy oddawać z niego strzały z rozwagą. Wiele jednostek wyposażonych jest w torpedy, które przemierzają pole bitwy w linii prostej po wystrzeleniu. Ich skuteczność wzrasta kiedy statki nieprzyjaciela znajdują się na średnim dystansie i kierują się bezpośrednio w stronę statku, który wystrzelił torpedy. Ze względu na małą możliwość manewru najlepiej pozostawać w bliskim dystansie i uważać na próby taranowania lub okrążenia.

Chaos

  • statki prowadzą skuteczny ostrzał na dalekich dystansach
  • jednostki osiągają duże prędkości
  • niewielkie obrażenia z podstawowego uzbrojenia
  • słaby pancerz i niewielka ilość statków dysponujących torpedami

Flota Chaosu może w bardzo krótkim czasie zbliżyć się do nieprzyjaciela i długo utrzymywać ostrzał w średnim dystansie. Mimo wysokiego współczynnika celności, obrażenia zadawane przez podstawowe uzbrojenie statków jest niewielkie. Jednostki te nie dysponują mocnym pancerzem przez co szybko ulegają zniszczeniu w bliskim dystansie. Ze względu na niewielką ilość torped nie mają możliwości osłabienia zasobów przeciwnika przed bezpośrednim starciem. Podstawą walki po stronie chaosu jest unikanie kolizji z wrogimi statkami i prowadzenie ciągłego ostrzału z dalekiego dystansu.

Orkowie

  • możliwość modyfikowania wielu okrętów
  • jednostki są trudne do wykrycia
  • bardzo silne na bliskim dystansie
  • duża skłonność do niesubordynacji
  • mała możliwość manewru statków i niecelne ataki z dystansu

Flota Orków stworzona jest do skutecznych akcji abordażowych i taranowania wrogich jednostek. Dzięki bardzo cichemu poruszaniu udaje im się okrążyć wrogie jednostki i zająć ich pokład bądź szybko zniszczyć. Wiele okrętów można dostosować do konkretnych sytuacji na polu bitwy. W przypadku nieudanych akcji lub otrzymywania dużych obrażeń, jednostki często uciekają z pola bitwy. Jednostki mają duży tonaż, który ułatwia taranowanie, aczkolwiek po nieudanym rajdzie ciężko jest nimi zawrócić.

Eldarowie

  • najszybsze i najbardziej zwrotne jednostki w grze
  • załogi statków są bardzo lojalne wobec dowódcy
  • statki są bardzo podatne na taranowanie
  • większość uzbrojenia usytuowana jest na froncie statków
  • bardzo podatne na działania abordażowe

Flota Eldarów porusza się błyskawicznie po polu bitwy. Bardzo szybko zmienia kurs i oddala się na bezpieczny dystans. W większości przypadków jednostki walczą do samego końca, mają bardzo małe skłonności do niesubordynacji. Istotą walki po stronie Eldarów, jest utrzymywanie dystansu uniemożliwiającego abordaż i nieustanne zmiany położenia. Jednostki są bardzo wrażliwe na zniszczenia, aczkolwiek ich bazowa szybkość pozwala wycofać się ze starcia i przeprowadzić niezbędne naprawy.