Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

O.R.B. - poradnik do gry

O.R.B. - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[ALYSSIAN] Poradnik dla kampanii singleplayer | O.R.B. poradnik O.R.B.

Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019

Uwaga! Poniższy tekst jest jedynie UZUPEŁNIENIEM poradnika, który opisywał postępowanie rasą Malus. Niestety, Malusami i Alyssianami gra się bardzo podobnie. Pomimo pozornie odmiennych modeli statków w rzeczywistości różnią się one jedynie niewielkimi szczegółami. Co więcej, zarówno ich siła rażenia jak i wyposażenie są niemal identyczne. Gdyby jeszcze tego było mało wszystkie jednostki nie związane z militariami nie dość, że nazywają się tak samo to i nie różnią się żadnymi istotnymi szczegółami. Stwierdziłem więc, iż nie ma większego sensu w przepisywaniu tych samych taktyk zachowań czy opisów budowanych modeli statków. Wszystkich zainteresowanych zapraszam więc najpierw do poradnika dla rasy Malus a dopiero na koniec do przestudiowania zawartości poniższego uzupełnienia.

Pierwsza flota: Twoją podstawową siłą w początkowych misjach są Armored Justice, których powinieneś produkować możliwie jak najwięcej a także bardzo przyzwoite Defendery. W przypadku tych drugich powinieneś zainteresować się też ich odmianą: Defender With Missiles. Świetne są też Starchasery a w szczególności ich ulepszone odmiany. Wyjątkowo mogę również polecić modele z funkcją Cloak, które to przydadzą się w niektórych misjach kampanii. Ukrywanie statków odgrywa o wiele większą rolę niż miało to miejsce w przypadku kampanii Malusów. Nie polecam natomiast korzystać z takich statków w skirmishach czy multiplayerze. Podsumowując - Twoja początkowa flota powinna składać się z około 10 Armored Justice oraz mieszanki Defenderów i Starchaserów (ile tylko zdołasz wybudować).

Rekonesans: W przypadku rasy Alyssian najlepszymi statkami do przeprowadzania zwiadu są Armored Justice a także, w dalszej części gry, Starchasery z funkcją Cloaking. Są one nieco lepsze od swych odpowiedników z rasy Malus. Do tego celu możesz również wykorzystywać (tylko kampania singleplayer) Aldar Fightera, którego zdobędziesz w jednej z misji. Posiada on nie tylko funkcję Cloak ale i Hyperspace, która pozwoli uciec nawet wtedy gdy zostanie wykryty.

Pody: Pojawienie się nowej rasy Obcych wprowadza kilka znaczących zmian w taktyce walki z wrogiem. Zdecydowanie najważniejszą rolę odgrywają formacje, nie możesz pozwolić na to, aby Twoje statki były byle jak stłoczone. Ataki Podów polegają na wysyłaniu skoncentrowanych dawek energii, czym bardziej więc Twoje oddziały są rozproszone tym większą masz szansę na obniżenie strat w sprzęcie. Dużo kłopotów mogą Ci przysporzyć statki Capital a w szczególności Gatherery, które są o wiele potężniejsze od Twych Righteous. Pamiętaj żeby atakować je w pierwszej kolejności a do starcia stawać posiadając co najmniej 3 statki Righteous i solidne wsparcie. Dość istotną rolę odgrywają również bazy wrogów na asteroidach. Potrafią one mianowicie odkrywać położenie Twoich zamaskowanych jednostek. Dzieje się to na szczęście tylko wtedy gdy zbliżysz się do takiej asteroidy na niewielką odległość.

Rozbudowa floty: Twoją największą siłą są wspaniałe statki Capital, powinieneś mieć możliwie jak najwięcej Righteous. W zupełności wystarczą tu podstawowe modele, nie trzeba inwestować w ich ulepszone wariacje. Jeśli zaś chodzi o myśliwce to zdecydowanie polecam Starchasery (Twoja flota powinna mieć ich co najmniej 10-15 i to najlepiej ulepszonych). Niezłe są też Invadery aczkolwiek jeśli już miałbym wybierać pomiędzy nimi a ulepszonymi Starchaserami to bez namysłu wybrałbym te drugie. Wśród statków Capital zdecydowanie przodują Righteous, są bardzo dobrze opancerzone ale sprawnie radzą sobie tylko w większych grupach. Pod koniec gry powinieneś również wynaleźć Glory, nie warto natomiast pakować pieniędzy w jego modyfikacje oraz krążownik Victory, który jest bardzo drogi zarówno w wynalezieniu jak i produkcji.

Statki Aldar: Pojawienie się licznych statków Aldar, które są oddawane do dyspozycji gracza z pewnością w dużym stopniu ułatwia pokonywanie kolejnych fragmentów singleplayerowej kampanii. Ja zwrócę szczególną uwagę na dwa modele. Aldar Fighter tylko pozornie wygląda na nieco przerośniętego Invadera, w rzeczywistości jest NIEZWYKLE szybki. W niektórych misjach możesz się nawet decydować na wysyłanie go na rekonesans. Wrogie jednostki będą miały ogromne problemy z jego ustrzeleniem, tzn. jeśli w pobliżu nie mają żadnych statków Capital, które potrafią atakować z dużych odległości. Korzystaj też z jego dodatkowych funkcji, czyli Cloak i Hyperspace. Seethe to ogromny krążownik Aldarów, który pojawia się w końcowych misjach kampanii. Zawsze wysyłaj go z główną flotą. Jego siła ognia spokojnie przekracza nawet to czym potrafi poczęstować wrogów Glory. Nie możesz jednak zapominać o regularnym jego naprawianiu, a to dlatego, że w kwestii armora niczym szczególnym się już nie wyróżnia.

Inwazja: Element ten nie uległ jakimś drastycznym zmianom. Pamiętaj o tym, aby w pierwszej kolejności zajmować się wrogimi statkami Capital a w misjach z nową rasą Obcych ich bazami na asteroidach. W trakcie walk z Podami nie zapominaj o formacjach i koncentrowaniu ognia na pojedynczych oddziałach.