Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Legend of Grimrock II - poradnik do gry

Legend of Grimrock II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Magia w Legend of Grimrock II | Mechanika rozgrywki Legend of Grimrock II poradnik Legend of Grimrock II

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Magia

Trochę ubogi ten zestaw zaklęć. - Magia w Legend of Grimrock II | Mechanika rozgrywki Legend of Grimrock II - Legend of Grimrock II - poradnik do gry
Trochę ubogi ten zestaw zaklęć.

Twórcy przygotowali dla nas oprócz standardowych metod eksterminowania przeciwników również dosyć ciekawy system magii. Szczerze powiedziawszy na tle innych produkcji wypada on nieco ubogo, składa się bowiem praktycznie tylko z 9 podstawowych zaklęć oraz kilku złożonych kombinacji, które jesteśmy w stanie opanować. Jak to wszystko prezentuje się w praktyce? Na samym początku rozgrywki nasz bohater o zdolnościach magicznych nie jest w stanie użyć żadnego z istniejących czarów. Co prawda runy, które je symbolizują można wyświetlić klikając klawiszem ataku (prawy przycisk myszy) na jeden ze slotów bojowych herosa (dłonie czarodziejów otacza niebieska otoczka), jednakże próba ich wykonania niestety zakończy się dla nas niewypałem. Aby móc opanować dane zaklęcie należy znaleźć w trakcie eksploracji poziomów odpowiadający mu zwój i posiadając go w ekwipunku spróbować odblokować czar wchodząc wpierw do wspomnianego panelu run, następnie naciskając lewym przyciskiem myszy na konkretne zaklęcie i finalnie klikając w znak zapytania. Normalnie taka akcja zakończyłaby się jedynie utratą many, jednakże dzięki obecności zwoju nasz heros wykona pełnowymiarowy atak magiczny i wyuczy się go już na stałe. Po zakończeniu procesu transkrypcję można wywalić do kosza, ponieważ stanie się całkowicie zbędna i będzie jedynie zapychać nam miejsce w inwentarzu. Oczywiście sam fakt posiadania odpowiedniego zwoju nie wystarcza. Co nam niby z instrukcji skoro nie dysponujemy żadnymi praktycznymi umiejętnościami? W zależności od tego z jakim żywiołem wiąże się dane zaklęcie, taką właśnie zdolność osobistą będziemy musieli mieć rozwiniętą przynajmniej na pierwszym poziomie doświadczenia. Przykładowo kula ognia wymaga punktu zainwestowanego w Fire Magic. Nieco trudniej sprawa prezentuje się w przypadku złożonych kombinacji czarów, do których wykonania potrzebujemy nie tylko odpowiednich zwojów, ale również porządnie rozwiniętych zdolności magicznych (od jednej do dwóch jednocześnie w zależności od wykorzystywanych żywiołów, czasem umiejętność concentration okazuje się niezbędna). Wysiłek jednak popłaca - potężne błyskawice, meteoryty czy też lodowe kolce to z pewnością te zaklęcia, które szczególnie przypadną nam do gustu. Aby je wykonać wystarczy zaznaczyć lewym przyciskiem myszy interesujące nas runy z zachowaniem niezbędnej ciągłości linii, a potem po prostu aktywować cały układ. Na szczęście twórcy gry pomyśleli wspaniałomyślnie o biednych magach, którzy musieliby w pierwszych minutach gry przed znalezieniem jakiegoś zwoju walczyć zwykłym kijem i dlatego też umożliwili im odblokowanie na starcie pojedynczego zaklęcia. Jeżeli przykładowo zainwestowaliśmy w kreatorze drużyny punkt w magię powietrza będziemy mogli użyć jakiejś jednej runy powiązanej z tym żywiołem, a tym samym bez obaw wykonać i odblokować na stałe - dajmy na to - porażenie (ostatnie zaklęcie po prawej w pierwszym szeregu). Na ostatek warto jeszcze wspomnieć, że niektórzy przeciwnicy - a mam tu na myśli żywiołaki natury - wręcz mogą czerpać siły żywotne dzięki naszym czarom, które w nich posyłamy. Dla przykładu potwór składający się z płomieni jedynie wzmocni się po oberwaniu kulą ognia. Proste? Proste.