Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga - poradnik do gry

The Banner Saga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Strand

Rozdział ten rozpoczyna się od rozmowy, którą grając jako Ubin odbędziesz z Eirikiem (włodarz miasta) - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry

Rozdział ten rozpoczyna się od rozmowy, którą grając jako Ubin odbędziesz z Eirikiem (włodarz miasta). Opcje dialogowe wybierane w trakcie tego spotkania nie będą miały kluczowego wpływu na przebieg rozmowy. Po zakończonym spotkaniu gra wyświetli podgląd na miasto Strand. W miarę postępów w opisywanym rozdziale uaktywniane będą kolejne lokacje w mieście i poznasz to po niebieskiej otoczce wokół nich. W tym przypadku jedyną dostępną nową lokacją jest pokazane na dołączonym obrazku targowisko (Market).

Opcja zastraszenia lub opłacenia Hadda pojawi się tylko jeśli dołączysz do rozmowy - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Opcja zastraszenia lub opłacenia Hadda pojawi się tylko jeśli dołączysz do rozmowy

Do kolejnej rozmowy dojdzie tuż po dotarciu na targowisko. Ubin oraz Eirik spotkają się tu mianowicie z handlarzem Haddem i możesz się w tym miejscu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeśli chcesz dołączyć do rozmowy to musisz wybrać opcję dialogową 1 lub 2 i pozwoli ci to zastraszyć Hadda (Intimidate Him) lub podarować mu łapówkę (Pay Him). Możesz też już na samym starcie lub dopiero po wysłuchaniu początkowej wymiany zdań odłączyć się od rozmowy, dokonując tego poprzez wybór trzeciej opcji dialogowej.

Jeszcze przed opuszczeniem targowiska Ubin wpadnie na Gunnulfa. Możesz w żartobliwy sposób go obrazić (opcja dialogowa 1), zachować neutralny stan (opcja 2) lub pochwalić go za dokonanie zakupu nowego stroju (opcja 3). Końcówka rozmowy z sojusznikami nie ma już większego znaczenia.

Pierwsza ważna decyzja - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Pierwsza ważna decyzja

Niezależnie od tego jak zachowałeś się na targowisku będziesz teraz musiał skierować się do budynku Mead House, tak więc wybierz tę lokację z widoku miasta. Przed Tobą pierwsza decyzja, która w istotny sposób wpłynie na dalszy przebieg wydarzeń:

  • Wybór opcji dialogowej 1 (Let's get it over with) lub opcji dialogowej 2 (You're walking through the front door?) sprawi, że giganci dołączą do Eirika i Valgarda i wezmą udział w nowej bitwie, która opisana została poniżej. Radzę tak właśnie się zachować, bo będziesz mógł pozyskać punkty sławy.
  • Wybór opcji dialogowej 3 (I'd rather sit this one out) sprawi, że giganci nie dołączą do walk. Eirik i Valgard stoczą w rezultacie bitwę bez Twojego udziału i wsparcia, zaś akcja w takiej sytuacji od razu przeskoczy do kolejnej rozmowy (przewiń tekst na dół). Nie polecam tego wariantu zachowania, bo choć Eirik i Valgard nie zginą to ominie Cię przede wszystkim okazja do zdobycia bardzo cennych punktów sławy. Wspomniane starcie jest ponadto pierwszą "pełnoprawną" bitwą, tak więc bardzo wskazane jest dalsze poznawanie mechanizmów rządzących staczaniem walk.
Nie śpiesz się ze zmniejszeniem dystansu do bandytów - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Nie śpiesz się ze zmniejszeniem dystansu do bandytów

Jeśli wybrałeś opcję dialogową 1 lub 2 to akcja przeniesie się do lokacji Mead House, w której Shieldbanger, Gunnulf, Eirik oraz Valgard będą musieli stoczyć bitwę z grupą bandytów (Thug Swordsman, Thug Leader). Zauważ przede wszystkim, że jeszcze przed rozpoczęciem walk będziesz mógł rozmieścić swoich podwładnych po obszarze oznaczonym niebieskim kolorem. Nie jest to jednak wymagane i domyślne rozstawienie gigantów oraz zaprzyjaźnionych wojowników również jest jak najbardziej akceptowalne.

Już po rozpoczęciu właściwej bitwy nie śpiesz się zbytnio z wysyłaniem swoich ludzi w stronę bandytów, bo w przeciwnym wypadku to oni mogą zostać zaatakowani jako pierwsi. O wiele lepiej jest pokonać mniejszy dystans i szukać okazji do ustawiania się przy bandytach w momentach gdy to dany sojusznik ma aktywną turę. Takie właśnie zachowanie pozwoli ci ponadto zachować punkty siły woli (Willpower), które będziesz mógł przeznaczać na zwiększanie obrażeń zadawanych w kolejnych atakach.

Atak Tempest pozwoli ci zabić lub poważnie osłabić dwóch wrogów - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Atak Tempest pozwoli ci zabić lub poważnie osłabić dwóch wrogów

W trakcie rozgrywania omawianej bitwy nie zapominaj o specjalnych umiejętnościach sterowanych postaci. Valgard dysponuje umiejętnością Stonewall, którą zapobiegawczo najlepiej jest uaktywnić po zbliżeniu się do bandytów. Eirik może używać zdolności Rally, odnawiającej punkt siły woli (Willpower) dowolnemu sojusznikowi (najlepiej jest zostawić sobie tę akcję na końcową część bitwy). Gunnulf potrafi korzystać z poznanego już wcześniej ataku Tempest i warto go uaktywnić w momencie gdy obok giganta ustawi się dwóch bandytów.

Jak zapewne zauważyłeś dwaj liderzy grupy bandytów (Thug Leader) są nieco bardziej wytrzymali. Dobrze jest więc ich zaatakować postacią obdarzoną duża siłą (Strength), a także wzmocnić poszczególne ataki dzięki wykorzystaniu punktów siły woli (Willpower). Identycznie zachowuj się wtedy gdy wrogowie ustawią się przy sobie, bo to właśnie wtedy skuteczność ich obrony ulega poprawie.

Przed powrotem do wielkiej sali warto spotkać się z Hakonem i księciem Ludinem - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Przed powrotem do wielkiej sali warto spotkać się z Hakonem i księciem Ludinem

Po zakończonych walkach Ubin odbędzie rozmowę z Eirikiem i dojdzie do niej niezależnie od tego czy wziąłeś udział w opisanej powyżej bitwie (warianty 1 i 2) czy też nie pomogłeś Eirikowi i Valgardowi (wariant 3). Na koniec spotkania Eirik poprosi Ubina o przysługę i dobrze byłoby wyrazić chęć udzielenia pomocy.

Zaczekaj aż gra powróci do widoku na miasto i udaj się do doków (Docks). Ubin spotka się tu z Vognirem oraz Hakonem. Wkrótce raz jeszcze powrócisz do okna miasta. Zanim udasz się do wielkiej sali warto kliknąć na podobiznach Hakona oraz księcia Ludina celem odbycia opcjonalnych spotkań z tymi postaciami. Spotkanie z Hakonem nie zawiera żadnych opcji wyboru zachowania, natomiast w przypadku księcia Ludina będziesz w różny sposób zareagować na jego pytanie - wspomnieć jedynie o chęci przedstawienia się (opcja dialogowa 1), wyrazić zainteresowanie osobą księcia (opcja 2) lub spróbować dowiedzieć się więcej na temat wizyty Ludina (opcja 3).

Premię otrzymasz tylko jeśli pomogłeś wcześniej Eirikowi i Valgardowi - Strand | Rozdział 1 / Chapter 1 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Premię otrzymasz tylko jeśli pomogłeś wcześniej Eirikowi i Valgardowi

Kliknij na sam koniec na wielkiej sali (Great Hall). Akcja przeskoczy po chwili o jeden dzień, zwiastując koniec Twojej wizyty w mieście Strand. Jeżeli pomogłeś Eirikowi i Valgardowi w ostatniej bitwie, a także odbyłeś niedawne opcjonalne rozmowy to otrzymasz teraz maksymalnie 20 punktów sławy (Renown). W przeciwnym wypadku nie otrzymasz żadnej nagrody lub przyznane ci zostanie zaledwie 5 punktów sławy (Renown). Niezależnie od rozwoju wydarzeń musisz potwierdzić gotowość dołączenia do karawany.