Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gra o tron: Początek - poradnik do gry

Gra o tron: Początek - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady | Informacje ogólne | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek

Porady

- W danym momencie można rekrutować tylko jedną jednostkę, ale w kolejce da się umieścić cztery kolejne.

- Koniecznością jest działanie dynamiczne; decyzje dotyczące pierwszych ruchów mogą bardzo ułatwić, ale i utrudnić drogę do zwycięstwa.

- W celu szybszej ekspansji, na początku potyczki należy zwerbować dodatkowego emisariusza.

- W trakcie osłabiania sojuszu wroga trzeba zwracać uwagę na to, czy emisariuszowi nie zagraża prawo banicji - pozbawia ono możliwości wydawania poleceń emisariuszowi przez zbyt długi okres czasu!

- Tajna umowa to najlepszy sposób pozbawienia przeciwnika przychodów z miast położonych najbliżej jego Siedziby Rodowej już we wczesnych etapach rozgrywki.

- Aby tajna umowa była skuteczna, jej poziom musi być wyższy niż poziom oficjalnego sojuszu przeciwnika z lokalnym lordem.

- Przeciwnik nie widzi sojuszy, które są zawierane przez gracza.

- Warto umacniać umowy z lokalnymi lordami poprzez zawiązywanie sojuszy krwi - w szczególności z tymi lordami, których charakter czyni z nich trudnych sojuszników.

- Sojusz krwi zwiększa dochód z miasta o 50%, a także zapobiega działaniom dyplomatycznym wrogiego emisariusza i szpiega na jego obszarze.

- Nie należy szczędzić funduszy na gwardzistów - są oni w stanie skutecznie bronić naszych budynków i emisariuszy, przez co możemy zapewnić sobie pewny dochód.

- W Westeros nie istnieje pojęcie zaufania. Regularne inspekcje miast i emisariuszy to podstawowe zadanie szpiega (tym bardziej obligatoryjne, jeśli na sojuszniczym terytorium pojawi się szpieg wroga).

- Strategiczne miejsca, takie jak kopalnie złota, sept, pola (tylko jeśli są uprawiane przez trzech lub więcej wieśniaków), warto zdobywać - i pozostawiać pod obserwacją szpiega.

- Podsyłanie zdrajcy (w postaci szpiega) do Siedziby Rodowej wroga to najłatwiejszy sposób wpłynięcia na poczynania jego jednostek.

- Używanie najemnych jeźdźców/jeźdźców w celu wybijania obcych wieśniaków oraz kupców wprowadza przeciwnika w stan dezorientacji, a dodatkowo pozwala zdobyć Tytuł Prestiżowy (najwięcej zabitych).

- Celem nr 1 skrytobójcy zawsze będzie szlachta, jednak mało który przeciwnik naraża ich na niebezpieczeństwo, dlatego działalność skrytobójcy powinna skupić się wokół eliminowania emisariuszy i rozbijania sojuszy krwi (poprzez mordowanie szlachetnych pań).

- Wzniecanie powstań opłaca się szczególnie, gdy celem łotra będzie miasto graniczące z innymi budynkami przeciwnika. W ten sposób przy odrobinie szczęścia buntownicy rozsieją zamęt również na sąsiednich terytoriach.

- Najlepszym sposobem na wrogich najemników jest przekupstwo - pilnujmy więc, by nasz łotr był zawsze wyposażony w 50 złotych smoków.

- W czasie wojny armia powinna zawsze być prowadzona przez dowódcę. W przypadku starcia warto go trzymać na tyłach.

- Jednostki znajdujące się na terenie pokrytym bujną roślinnością posiadają premię do ataku i obrony.

- Koniecznością jest pamiętanie o wadach i zaletach poszczególnych jednostek (patrz: Jednostki), by tanim kosztem rozgromić wojska przeciwnika.

- grupowanie oddziałów tego samego typu za pomocą kombinacji CRTL + 1 itp. pozwala, po naciśnięciu 1, szybko wybrać daną grupę.

- rozpętanie wojny jest równoznaczne z utratą tylu Punktów Prestiżu, ile pozostało Punktów Pokoju w trakcie rozpoczęcia wojny.